Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Repsej » tirsdag, 07. feb, 2017 10:28

Hr. Drejer skrev:Det ser ud til at truppen får en ordentlig overhaling til sommer. EN masse deadwood skal ud, og ifølge artiklen vil 5-6 sore signings komme ind. Det manglede bare. Jeg er fuldstændig enig med Carra og Hamann i artiklen.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ry-9770212
Så må vi jo forvente mindst 10 nye til sommer, for lige meget hvordan vi vender og drejer det skal bredden jo også styrkes, især hvis vi ender i EL eller CL.

Ikke for at lyde alt for negativ, men så skal vi jo igennem en såkaldt proces igen - men på den anden side så har vi jo hørt om det de seneste mange år.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 07. feb, 2017 10:54

5-6 spillere burde være nok, hvis vi beholder den nuværende stamme der er inde over 1-holdet, med blot et enkelt eller to salg. F.eks. ved salg af Mignolet og Sturridge og indkøb af direkte erstatninger. Herudover 3-4 nye spillere til starteren/bredden. Alle nye spillere, skal have niveau til at gå ind på holdet/bænken og forstærke i forhold til det vi har. Derudover ser jeg gerne at vi investere i lille håndfuld talenter, som kan ligge i periferien af truppen og kæmpe med de talenter vi allerede har.

Mine købe ville være:

En ny 1. målmand (salg af Mignolet og Karrius som backup)
Ny top-angriber (salg af sturridge)
Naturlig venstre back (Hector?)
Midterforsvar (Van Dijk) (evt. salg af Lucas)
Stærk defensiv playmaker
Hurtig fløj (Brandt, Williams etc.) gerne en der kan spille på begge fløje

Derudover en række yngre talenter.

Med vores manglende brug af penge i januar-vinduet og ditto i sommers (lille overskud på transfers), så burde det være muligt at hente kvalitet til alle seks pladser. Salg af Sakho, Mignolet, Sturridge, Lucas, Stewart, m.v. vil kunne være med til at financierer indkøbene.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. feb, 2017 10:55

Jeg kan sagtens følge dig. Hver anden sommer skal der renses ud - fuldstændigt. Liverpool FC er et evighedsprojekt, hvor deadline for færdiggørelse konstant udskydes.

Repsej

Indlæg af Repsej » tirsdag, 07. feb, 2017 11:36

Mads T. skrev:5-6 spillere burde være nok, hvis vi beholder den nuværende stamme der er inde over 1-holdet, med blot et enkelt eller to salg. F.eks. ved salg af Mignolet og Sturridge og indkøb af direkte erstatninger. Herudover 3-4 nye spillere til starteren/bredden. Alle nye spillere, skal have niveau til at gå ind på holdet/bænken og forstærke i forhold til det vi har. Derudover ser jeg gerne at vi investere i lille håndfuld talenter, som kan ligge i periferien af truppen og kæmpe med de talenter vi allerede har.

Mine købe ville være:

En ny 1. målmand (salg af Mignolet og Karrius som backup)
Ny top-angriber (salg af sturridge)
Naturlig venstre back (Hector?)
Midterforsvar (Van Dijk) (evt. salg af Lucas)
Stærk defensiv playmaker
Hurtig fløj (Brandt, Williams etc.) gerne en der kan spille på begge fløje

Derudover en række yngre talenter.

Med vores manglende brug af penge i januar-vinduet og ditto i sommers (lille overskud på transfers), så burde det være muligt at hente kvalitet til alle seks pladser. Salg af Sakho, Mignolet, Sturridge, Lucas, Stewart, m.v. vil kunne være med til at financierer indkøbene.
Jeg tror der sker en større udrensning end bare 2 ud.

Vi er enig i at Sturridge skal ud og om det så er Migs eller Karius der smutter ved jeg ikke, men mindst en af dem gør.
Lucas, og Moreno tror jeg heller ikke er der efter sommerferien. Can kunne også være væk, han har kontraktudløb næste år og det ser jo ikke ud til han får forlænget pt.
Sådan i yderkanten af 1. holdet har vi så bla Stewart der nok skal væk.

Det er 6 stk.
De skal så erstattes med 6 stk der er mindst et niveau bedre plus vi skal have hentet mindst 4-5-6 bredde spillere.
Så hvis der skal en udrensning til som der bliver snakket om forventer jeg mindst 10+ nye spillere til den kommende sæson.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 07. feb, 2017 12:46

Hvordan har Kasper Schmeichel egentlig gjort det i denne sæson? Holdet har jo ikke været prangende, mildt sagt, men har han holdt niveau? Tænker han bør kunne lokkes væk fra Leicester for et fornuftigt beløb.

Alternativt er der jo Joe Hart.
Senest rettet af Mads T. tirsdag, 07. feb, 2017 14:24, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. feb, 2017 13:51

Jeg tror også Mignolet ryger til sommer. Karius er stadig en udviklingsmålmand. Men hvem kan vi få, som er bedre end Migs? Jeg foreslog for at par år siden Mattia Perrin, men jeg har ikke fulgt ham. Kan han være et bud?

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 07. feb, 2017 14:52

Vi har de seneste par dage været sat i forbindelse med Samir Handanovic fra Inter Milan, som af fans bliver kaldt Batman. Det ville ikke gøre mig noget. En ting man i hvert fald får i 32-årige Handanovic er rutine. Af det jeg har set Handanovic sporadisk gennem årene så er han betydelig stærkere end både Mignolet og Karius på indlæg, men derudover er han også en stærk shot-stopper og af mange journalister og eksperter beskrevet som have hurtige reflekser og god til at organisere sit forsvar, samt en ekspert på straffespark.

Så det ville være okay med mig at købe Handanovic og sælge Mignolet og gerne også Karius og så hente Danny Ward hjem som 2. målmand i stedet.

http://kopworld.net/lfc-news/reds-monit ... ovic/23379

Handanovic ville være et smart køb, fordi han qua sin alder har den rutine, vi tørster efter på holdet. Derudover vil han kunne lære en masse fra sig til Danny Ward således, at Ward om nogle år vil være klar til at overtage målet når Handanovic er ved at være for gammel. Dog vil Handanovic gerne ud og spille Champions League, så det kan godt blive problematisk at hente ham, hvis vi ikke får top 4 i denne sæson.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 07. feb, 2017 16:13

Hr. Drejer skrev:Det ser ud til at truppen får en ordentlig overhaling til sommer. EN masse deadwood skal ud, og ifølge artiklen vil 5-6 sore signings komme ind. Det manglede bare. Jeg er fuldstændig enig med Carra og Hamann i artiklen.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ry-9770212
Det vil jeg lige se først. Jeg tvivler. Jeg synes vi (og jeg er i tvivl om, hvem vi er) har fundamentalt fejlet ift at samle en ordentlig trup, der vel og mærke kan holde en hel sæson. Når man kan spille drømmefodbold en halv sæson, hvorfor skulle man så ikke kunne gøre det en halv sæson til? Retorisk spørgsmål, men en af faktorerne er, at truppen simpelthen ikke har kunnet tåle udsving. Skader, karantæner, landsholdsfodbold og formnedgange hos enkelte. Men det bør man kunne forudsige. Ikke mindst med så krævende en spillestil. Derfor synes jeg det er lige lovlig sent at finde ud af midtvejs i sæsonen, at vi mangler bredde. Og tyndt at argumentere for, at der ikke var spillere tilgængelige i vinters, for det bør man da vide. Rettidigt omhu.
Jeg vil faktisk påstå, at havde vi haft en bredde, som kunne matche de andres, så havde vi været med til sidste fløjt i rækken, fordi vores topniveau er højt. Men lige nu er vi slidt. Fysisk og psykisk.
Og nu rammer boomerangen, for cl virker usandsynligt og Klopps magi er falmet. Og hvordan tiltrækker man så spillere, når vi ikke har pengene eller viljen til at bruge dem? Jeg må indrømme, at jeg er svært pessimistisk.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 07. feb, 2017 16:13

Lad os gå efter Joe Hart. Han har vist, at han kan vinde PL - to gange endda. Og modsat mange andre interessante targets, så tror jeg rent faktisk, at han gerne vil skifte til os.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 07. feb, 2017 19:54

texy skrev:Nu har jeg set et par stykker efterspørge Hector til venstre back. Af ren nysgerrighed vil jeg da gerne vide, om det er, fordi I følger FC Køln og har set ham spille godt i sæsonen (hvilket han givetvis har - jeg følger ikke selv FC Køln), eller om det er fordi vi var linket til ham i sommer og mener, at hvis han var interessant dengang, så er han det også stadig?

Jeg kan se på transfermarkt, at Hector ikke længere spiller venstre back, men defensiv midtbane. Til gengæld er han blevet gjort til anfører. Lyder lidt Milner-agtigt - bare omvendt :D
Köln spiller lige nu 1/8-finale i pokalen mod HSV. Den kan følges på TV3 Sport 2.

Edit: Nå, Hector er blevet skiftet ud. Tilsyneladende spillede han på den offensive midtbane i 4-2-3-1...

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 07. feb, 2017 20:37

Hvis vi vælger at sælge Mignolet til sommer og spejder os om efter en ny førstemålmand, ville Sergio Rico være et godt bud. Ung men meget stabil keeper over de seneste to sæsoner.

Repsej

Indlæg af Repsej » tirsdag, 07. feb, 2017 21:00

Robbie_God_Fowler skrev:Hvis vi vælger at sælge Mignolet til sommer og spejder os om efter en ny førstemålmand, ville Sergio Rico være et godt bud. Ung men meget stabil keeper over de seneste to sæsoner.
Han er 23 som Karius.
Karius var jo også en stabil keeper en Bundesligaen inden han kom til os.

Jeg siger ikke at han ikke kunne blive god, jeg synes bare efterhånden at vi skal have en målmand som har erfaring, er tættere på de 30 end på de 20, og som i lang tid har haft et stabilt højt niveau.

Rico kunne måske blive et hit, jeg synes bare ikke vi igen har råd til at købe en lottokupon. Det må være på tide vi igen får en målmand der står fast alle kampen, istedet for at vi skifter ud i tide og utide.
Så ser jeg altså hellere vi satser på Karius som nu ved hvad det får ud på at stå i Liverpool og PL.
Bill Shankly :

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 07. feb, 2017 22:36

Repsej skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Hvis vi vælger at sælge Mignolet til sommer og spejder os om efter en ny førstemålmand, ville Sergio Rico være et godt bud. Ung men meget stabil keeper over de seneste to sæsoner.
Han er 23 som Karius.

Jeg siger ikke at han ikke kunne blive god, jeg synes bare efterhånden at vi skal have en målmand som har erfaring, er tættere på de 30 end på de 20, og som i lang tid har haft et stabilt højt niveau.

Rico kunne måske blive et hit, jeg synes bare ikke vi igen har råd til at købe en lottokupon. Det må være på tide vi igen får en målmand der står fast alle kampen, istedet for at vi skifter ud i tide og utide.
Så ser jeg altså hellere vi satser på Karius som nu ved hvad det får ud på at stå i Liverpool og PL.
Jeg kan sagtens følge din argumentation. Der er behov for kontinuitet.

I mine øjne er Rico dog en langt mere komplet målmand sammenlignet med Karius. Karius er en aggressiv shot-stopper, men har klare mangler når han skal bevæge sig ud i feltet.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 08. feb, 2017 00:57

Robbie_God_Fowler skrev:
Repsej skrev:
Han er 23 som Karius.

Jeg kan sagtens følge din argumentation. Der er behov for kontinuitet.

I mine øjne er Rico dog en langt mere komplet målmand sammenlignet med Karius. Karius er en aggressiv shot-stopper, men har klare mangler når han skal bevæge sig ud i feltet.
Når man ser vores kampe virker det som om at alle vores modstanderes keepere OG forsvar er vildt gode..... redder alt og kommer ud i feltet....men hov... alle vores hjørnespark er jo totalt ringe og vores skud udefra er ikke i nærheden af målet OG helt kludeagtige og vi spiller bolden tilbage og sidelæns på sidste tredie del..... hmmmm

I vores egne ende kan alle andre sparke rimelige hjørnespark og ingen hos os kan forsvare imod det og det ender tit i kaos og mål til modstanderne.

Ligeledes når modstanderne bryder vores "tiki, taka, baglæns, sidelæns, og angriber... så ligner det jo frit løb mod vores mål....

Svært at sige hvor det står værst til for tiden.

Mht forstærkninger, så tror jeg sgu næsten vi kunne have fundet mindst én i hver klub i PL klub under os, der kunne forstærke vores nuværende start 11´er eller vores bredde. Det virker sådan når man ser på vores kampe i 2017.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. feb, 2017 10:08

Jeg synes bare at Liverpool FC skal udlicitere køb af målmand til nogle som har forstand på det :)

Besvar