Nyheder om LFC og debat om topkampen
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Smånyheder omkring Liverpool FC
Vi håber alle du får ret 

Texy, jeg deler ikke din vurdering af vores midterforsvar eller forsvaret som helhed - inklusiv midtbane - set over en sæson. Der er for mange udfald. Vil der blive det fremadrettet? Jeg har svært ved at se, at vi for alvor har forstærket os.
Og jeg deler heller ikke din vurdering af vores kreative evner. Vi mangler dels typer der kan tage "temperaturen" på kampen, dels er vi uhyre afhængige af Coutinho.
Alle hold har mangler, så man kan jo ligeledes se på, at vores spidskompetencer, som jeg vil vurdere er at kunne løbe modstanderen omkuld med aggressivitet, fysisk adrætte typer og hvirvelvinds-fodbold, bestemt er blevet forstærket. Men det kræver en enorm intensitet i ALLE kampe. Ellers er vi mere ordinære, hvorfor jeg ikke tror vi er der, hvor vi skal være (endnu).
Derimod kan jeg sagtens se os komme i to cupfinaler, da det format passer os bedre lige pt.
Jeg tager gerne fejl, selvfølgelig! Jeg mener bare, at nok ser vi stærkere ud, det gør vores konkurrenter bare også.
Og jeg deler heller ikke din vurdering af vores kreative evner. Vi mangler dels typer der kan tage "temperaturen" på kampen, dels er vi uhyre afhængige af Coutinho.
Alle hold har mangler, så man kan jo ligeledes se på, at vores spidskompetencer, som jeg vil vurdere er at kunne løbe modstanderen omkuld med aggressivitet, fysisk adrætte typer og hvirvelvinds-fodbold, bestemt er blevet forstærket. Men det kræver en enorm intensitet i ALLE kampe. Ellers er vi mere ordinære, hvorfor jeg ikke tror vi er der, hvor vi skal være (endnu).
Derimod kan jeg sagtens se os komme i to cupfinaler, da det format passer os bedre lige pt.
Jeg tager gerne fejl, selvfølgelig! Jeg mener bare, at nok ser vi stærkere ud, det gør vores konkurrenter bare også.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Enig.texy skrev:Det er vel reelt meget naturligt, når man kigger på vores placering sidste sæson. Og også når man kigger på oprustningen på både manager-siden og spiller-siden hos flere af konkurrenterne.Hr. Drejer skrev:De norske aviser tipper Liverpool til 6. plads (se Liverpool.no). De har Man C og Chelsea som vinder af PL. Jeg har lagt mærke til at det er få som tror Liverpool havner i top 4.
Jeg tror til gengæld, at de tager fejl. Vores placering sidste sæson blev dårligere, end den havde behøvet at være, fordi Klopp valgte at gå 100% efter EL-trofæet. Vi har ikke europæisk og har derfor ikke et lige så presset program. Vi har ikke sagt farvel til nogle af vores bedste spillere, men har hentet nye spillere på sårbare positioner som målmandsposten og midterforsvaret. Og med Wijnaldum og Mané har vi skabt yderligere bredde på midten og i offensiven. Og endelig så har Klopp haft en hel pre-season.
Det jeg frygter mest i øjeblikket er min unaturligt store optimisme (og muligvis totale mangel på realitetssans). For jeg tror helt oprigtigt på, at vi ender i top 2.
Ift sidste sæson hvor målscoren hed 63-50, så mener jeg, at vi skal være 10 mål bedre i hver ende. Jeg er ret fortrøstningsfuld ift at Firmino og Coutinho min. kan holde deres 10 og 8 mål fra sidste sæson, og så kommer Mané og Gini med hver 11 mål.
Sturridge scorede 8 pl mål i 11 (+3) kampe, og Origi scorede 5 mål i 7 (+9) kampe. Jeg forventer også en del flere kampe og dermed mål fra disse 2 herrer.
Jeg er således ikke bekymret for, at vi skal få scoret flere mål, og jeg mener også, at vi har flere typer til at få åbnet kompakte modstandere op, end vi havde sidste sæson.
Jeg er mere bekymret for defensiven, dvs fra organisationen omkring den centrale midtbane, afstanden mellem kæderne, for store frie rum osv. Så skal vi hurtigst muligt have sikret et rock solid fundament omkring midterforsvarer og målmand, Moreno skal være skarpere på ikke at tillade for mange indlæg i hans side, og vi skal generelt gøre det meget bedre på dødbolde i begge ender.
Vi har trukket Derby County på deres bane i 3. Runde af ligacuppen 

CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0
Sidste gang vi var på de kanter gik det OK..Champen skrev:Vi har trukket Derby County på deres bane i 3. Runde af ligacuppen
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.
I think of a man. And then I take away reason and accountability.
1-2 nederlag imod Huddersfield i træningskamp bag lukkede døre. Fantastisk resultat, da vi plejer at rejse os efter et nederlag. Synd for Leicester 

Kloppite
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har hørt rygter om at FSG planlægger at udvide Anfield Road End. Er der nogen som kender til disse planer? Hvor langt er man i processen? Og hvor meget forøges kapaciteten med?
Jeg var på stadionrundtur inden kampen mod Watford i maj og der fortalte guiden, en gammel mand med sæson-kort de sidste 30 år, at udvidelsen var programsat og ville være klar (eller starte) 2 år efter at Main Stand skulle stå færdig.Hr. Drejer skrev:Jeg har hørt rygter om at FSG planlægger at udvide Anfield Road End. Er der nogen som kender til disse planer? Hvor langt er man i processen? Og hvor meget forøges kapaciteten med?
Jeg fandt dog lige dette fra This is Anfield: The new Main Stand will see stage one of Anfield’s overall expansion plans completed, with phase two being the potential expansion of the Anfield Road End – for which the club have outline planning permission and would take the overall capacity to around 58,000. A decision on whether to go ahead with this has not yet been finalised.
Så det er vidst ikke endeligt besluttet.
- Mugge
- Forum administrator
- Geografisk sted: Skive
- Alder: 50
- Kontakt:
Det er noget med, at man ikke tager den endelige beslutning om Anfield Road, før man har set, om man rent faktisk kan sælge de nuværende antal billetter.Mads T. skrev:Jeg var på stadionrundtur inden kampen mod Watford i maj og der fortalte guiden, en gammel mand med sæson-kort de sidste 30 år, at udvidelsen var programsat og ville være klar (eller starte) 2 år efter at Main Stand skulle stå færdig.Hr. Drejer skrev:Jeg har hørt rygter om at FSG planlægger at udvide Anfield Road End. Er der nogen som kender til disse planer? Hvor langt er man i processen? Og hvor meget forøges kapaciteten med?
Jeg fandt dog lige dette fra This is Anfield: The new Main Stand will see stage one of Anfield’s overall expansion plans completed, with phase two being the potential expansion of the Anfield Road End – for which the club have outline planning permission and would take the overall capacity to around 58,000. A decision on whether to go ahead with this has not yet been finalised.
Så det er vidst ikke endeligt besluttet.
Bascombe skrev i 2014, at man søgte om tilladelse til at udvide Anfield Road End samtidig med ansøgningen om tilladelse til Main Stand. Ifølge hans artikel ville udvidelsen af Annie Road betyde yderligere 4825 pladser.Hr. Drejer skrev:Jeg har hørt rygter om at FSG planlægger at udvide Anfield Road End. Er der nogen som kender til disse planer? Hvor langt er man i processen? Og hvor meget forøges kapaciteten med?
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... esign.html
Ved godt, at det er svært, men jeg kunne godt tænke mig, at man efterfølgende forsøgte at finde en løsning på udvidelse af The Kop. Både så det nuværende tag ikke blokerer for noget af udsynet fra den nye Main Stand, men også for at forstærke vores bedste stemningsvåben. En mindre udbygning kombineret med safe standing. Så ville vi være godt kørende...
Kloppite
Men gør det det? De har jo fjernet noget af taget på The Kop, så jeg er ikke sikker på, at det er et problem.texy skrev: Ved godt, at det er svært, men jeg kunne godt tænke mig, at man efterfølgende forsøgte at finde en løsning på udvidelse af The Kop. Både så det nuværende tag ikke blokerer for noget af udsynet fra den nye Main Stand, men også for at forstærke vores bedste stemningsvåben. En mindre udbygning kombineret med safe standing. Så ville vi være godt kørende...
Jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed. Men jeg læste i en eller anden artikel, at der var pladser med begrænset udsyn på den nye Main Stand. Prøver at finde linket.Mads T. skrev:Men gør det det? De har jo fjernet noget af taget på The Kop, så jeg er ikke sikker på, at det er et problem.texy skrev: Ved godt, at det er svært, men jeg kunne godt tænke mig, at man efterfølgende forsøgte at finde en løsning på udvidelse af The Kop. Både så det nuværende tag ikke blokerer for noget af udsynet fra den nye Main Stand, men også for at forstærke vores bedste stemningsvåben. En mindre udbygning kombineret med safe standing. Så ville vi være godt kørende...
EDIT: Ældre artikel, men her nævnes det, at der stadig vil være restricted view pga Anfield Road End og The Kop.
http://www.thisisanfield.com/2016/02/li ... iew-seats/
Kloppite
Hvis dette er det værste, man kan udsættes for, så er det ikke i orden, og de skal jo foræres væk disse pladser, men det lader til at ramme et meget begrænset antal pladser:texy skrev:Jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed. Men jeg læste i en eller anden artikel, at der var pladser med begrænset udsyn på den nye Main Stand. Prøver at finde linket.Mads T. skrev:Men gør det det? De har jo fjernet noget af taget på The Kop, så jeg er ikke sikker på, at det er et problem.texy skrev: Ved godt, at det er svært, men jeg kunne godt tænke mig, at man efterfølgende forsøgte at finde en løsning på udvidelse af The Kop. Både så det nuværende tag ikke blokerer for noget af udsynet fra den nye Main Stand, men også for at forstærke vores bedste stemningsvåben. En mindre udbygning kombineret med safe standing. Så ville vi være godt kørende...
EDIT: Ældre artikel, men her nævnes det, at der stadig vil være restricted view pga Anfield Road End og The Kop.
http://www.thisisanfield.com/2016/02/li ... iew-seats/
http://www.express.co.uk/pictures/sport ... and-164891
Safe standing på The Kop ville være genialt og ville vel alene ved at stå op betyde at en del flere kunne være på det nuværende The Kop ?
Er man virkelig bekymret for, om man kan sælge 56.000 billetter ?