Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 09. jun, 2016 10:36

Emil_Stenz_Aardestrup skrev:
Hr. Drejer skrev:
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvis Coutinho fortsætter sit gode spil under Copa America, så frygter jeg han ryger inden næste sæson. Storklubberne vil forsøge at hente ham, og her tænker jeg på Barca, PSG og Real Madrid.
Han har kontrakt med os i yderligere 4 år, så jeg tvivler meget på, at vi sælger ham. Og hvis vi gør, så bliver der tale om et rekordsalg.
Det samme var tilfældet med Suarez. Han havde også 3-4 år tilbage i sin kontrakt.
Men med en frikøbsklausul. På 75 millioner.

Og hvis det er den slags beløb, vi står til at blive budt for Coutinho, så er jeg ærligt talt ikke længere sikker på, at vi ikke skal sælge ham.

Jeg tror Coutinho, går for langt mindre £40-50m max. Vores største problem er vel også, hvem skal afløse ham? Det ser ikke ligefrem ud til, vi kan trække noget af bare nogenlunde samme kvalitet til klubben.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 09. jun, 2016 11:11

Vi har vel mistet vigtigere spillere de seneste par år end Coutinho. Suarez, Torres, Alonso - Gerrard måske også, selvom hans niveau måske efterhånden også var til det (som en sidenote håber jeg snart han kommer tilbage!).

Jeg synes ikke Coutinho er så stor en stjerne som han måske er blevet gjort til. Men han er nok den spiller sammen med Sturridge med højest topniveau på vores hold. Og derfor skal vi selvfølgelig gøre hvad vi kan for at beholde ham. Han bliver 24 år på søndag, og jeg vil tro at han går hans mest stabile sæsoner i møde fra nu af og de næste 5-6 år. Så hvor jeg synes han bundniveau er frustrerende lavt, så har jeg en tro på, at han kan løfte det i de næste par år. Til sammenligning købte vi vel Suarez da han var 24 år. Så Coutinho har tiden med sig.

Når det er sagt tror jeg sagtens vi kan overleve et salg uden et stort fald i niveau. For mig er det ærgerlige næsten mest, at vi hver sæson efterhånden sælger vores bedste spillere eller de spillere, der skal løfte os i årene fremover. Og det er jeg faktisk pisse træt af.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 09. jun, 2016 11:23

Det største problem er, at vi endnu engang vil sende en besked til fodboldverdenen om, at vi er en klub, der sælger vores bedste spillere. Jeg ved godt, at vi er i en position, hvor vi måske ikke kan tillade os andet, men det er et enormt problem for os og forstærker omverdenens tanker om, at vi ikke er den store klub, vi alle går og fortæller os selv.

Jeg er enig i, at der findes en hel del spillere, der er på samme niveau som Coutinho - problemet er bare om det er spillere, der er til rådighed for os. Vores største forhåbning vil vel være, at vi igen finder en usleben diamant, og Klopp er i stand til at få ham op på Coutinhos niveau. Det kommer bare til at tage tid, og jeg er ærligt talt ikke specielt tålmodig længere. At være i to finaler uden at vinde nogle af dem har godt nok taget hårdt på mig og min trang til at vinde...
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 09. jun, 2016 11:31

Jeg vil blive meget, meget ærgerlig over et salg. Enormt meget at vores spil - ikke mindst den kreative del - er bygget op omkring Coutinho. Og den slags spillere har vi ikke andre af i vores trup og skal vi købe nogen, skal man jo bruge et tilsvarende beløb, som det man vil sælge ham for.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 09. jun, 2016 11:49

AndreasN skrev:Det største problem er, at vi endnu engang vil sende en besked til fodboldverdenen om, at vi er en klub, der sælger vores bedste spillere. Jeg ved godt, at vi er i en position, hvor vi måske ikke kan tillade os andet, men det er et enormt problem for os og forstærker omverdenens tanker om, at vi ikke er den store klub, vi alle går og fortæller os selv.

Jeg er enig i, at der findes en hel del spillere, der er på samme niveau som Coutinho - problemet er bare om det er spillere, der er til rådighed for os. Vores største forhåbning vil vel være, at vi igen finder en usleben diamant, og Klopp er i stand til at få ham op på Coutinhos niveau. Det kommer bare til at tage tid, og jeg er ærligt talt ikke specielt tålmodig længere. At være i to finaler uden at vinde nogle af dem har godt nok taget hårdt på mig og min trang til at vinde...

Jeg tror du må ruste dig med tålmodighed. Vi har ikke et hold som kan blande i top 4 og det ser ud til, vi igen væbner os med talenter fremfor modne spillere. Ret beset er det vel kun Sturridge, Firmino og Coutinho fra sidste sæson som har top 4 kvalitet, (måske Origi med tiden). Resten af vores spillere er sku noget middelmådige. Med den måde Chelsea, City, Arsenal og Man United formentlig ruster på i dette vindue, er vejen til top 4 meget lang. Tottenham og Westham kommer nok heller ikke til, at være stille. Om 2-3 sæsoner tror jeg igen på top 4, hvis vi er heldige med de rette spiller indkøb og minimere salget af vores bedste spillere.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 09. jun, 2016 12:09

Du vinder heller ikke noget ved at blive nummer 4. I hvilken anden sammenhæng fejrer man en 4. plads? Jeg ved godt, at Champions League er en fed gulerod, men jeg vil sgu hellere vinde trofæer - noget som printes ind i vores klubs historie. Det gør en 2, 3 eller 4. plads altså ikke.

Lad os spille med for at vinde. Uanset hvilken turnering. Det kan godt lade sig gøre at skabe store resultater uden at have verdensklassespillere. Sevilla vinder EL, Leicester vinder PL og - lidt modstridende med min argumentation i know - SønderjyskE bliver nummer 2 for at gå i mindre målestok. Alle tre hold, der var op mod klubber, der på papiret var klart stærkere, men stadig formår de at skabe store resultater.

Heldigvis har Klopp udtalt, at han spiller for at vinde uanset sammenhængen. Og det tror jeg nok, at vi skal komme til at gøre med ham ved roret, men det kræver først og fremmest, at vi stopper med at acceptere, at mindre også er godt. Sådan skaber man altså ikke en vinderkultur.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 09. jun, 2016 12:18

Enig, AndreasN (og velkommen tilbage!)

Jeg er også lidt træt af det evindelige fokus på top 4, og jeg er lidt bekymret for, hvad sådan noget gør ved mentaliteten. For ved at fokusere på top 4, kan man pludselig godt "tillade sig" at tabe en kamp her, en kamp der. At nøjes med en uafgjort. Osv. Og det er ikke en kultur, jeg mener er særlig sund for et hold, der gerne vil vinde trofæer. Og i sidste ende heller ikke hvis man vil nå top 4.

Nej, hvis man fokuserer på at gå efter trofæet, så drives man til at gå efter sejren i hver kamp, til ikke at lade sig stille tilfreds med mindre. Så bliver man måske skuffet i sidste ende over ikke at ende som nummer 1, men så er der samtidig en større chance for at man i stedet ender inden for top 4. Vil jeg mene, i hvert fald.

Som fans kan vi selvfølgelig godt tillade os at styre vores forventninger. Det gør jeg hele tiden selv.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 09. jun, 2016 12:44

Måske er det derfor vi er interesseret i Götze.

Ja, det er en irriterende snak om 4. pladsen, men ret beset har vi kæmpet med om mesterskabet 3 gange siden år 2000, dvs. hvert femte år. Det er den virkelighed vi befinder os i. Derudover har vi ikke nogle ejere der poster fantasilliarder i klubben, og så bliver CL pengene vigtige.

Vi er inde i en opbygningsfase, og jeg tror heller ikke på en top 4 placering næste sæson. Vi er for langt bagefter de store, og de kommer garanteret til at bruge tonsvis af penge efter EM. Ja, Leicester gjorde det, men det er altså undtagelsen som bekræfter reglen. Den sidste vinder som var en smule overraskende er vel Blackburn tilbage i 90'erne.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 09. jun, 2016 14:55

AndreasN skrev:Du vinder heller ikke noget ved at blive nummer 4. I hvilken anden sammenhæng fejrer man en 4. plads? Jeg ved godt, at Champions League er en fed gulerod, men jeg vil sgu hellere vinde trofæer - noget som printes ind i vores klubs historie. Det gør en 2, 3 eller 4. plads altså ikke.

Lad os spille med for at vinde. Uanset hvilken turnering. Det kan godt lade sig gøre at skabe store resultater uden at have verdensklassespillere. Sevilla vinder EL, Leicester vinder PL og - lidt modstridende med min argumentation i know - SønderjyskE bliver nummer 2 for at gå i mindre målestok. Alle tre hold, der var op mod klubber, der på papiret var klart stærkere, men stadig formår de at skabe store resultater.

Heldigvis har Klopp udtalt, at han spiller for at vinde uanset sammenhængen. Og det tror jeg nok, at vi skal komme til at gøre med ham ved roret, men det kræver først og fremmest, at vi stopper med at acceptere, at mindre også er godt. Sådan skaber man altså ikke en vinderkultur.

Næ men top 4 er et trin på vejen til, at vi kan få bedre spillere ind. Gode spillere i dag, vil spille CL og sådan er det. Mesterskab, det må blive i en fjern fjern fremtid. Desværre.

De spillere vi har nu, er jo pisse langt fra, at kunne vinde noget som helst (misfits). Forsvaret stinker, midt midtbanen stinker og vores offensive spillere scorer ikke nok mål. Jeg forventer kæmpe udskiftninger over de næste par transfervinduer. Håber Klopp bliver og er manden, der kan få os tilbage på topfodbold kortet.

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 09. jun, 2016 18:23

Oomph242 skrev: De spillere vi har nu, er jo pisse langt fra, at kunne vinde noget som helst (misfits). Forsvaret stinker, midt midtbanen stinker og vores offensive spillere scorer ikke nok mål. Jeg forventer kæmpe udskiftninger over de næste par transfervinduer. Håber Klopp bliver og er manden, der kan få os tilbage på topfodbold kortet.
Hvor har du været i den netop overståede sæson? Vi var i to finaler. Tættere kommer man ikke, uden at vinde.

Jeg tror helt seriøst på, at vi kan kæmpe med helt i toppen (Ja, om titlen) i den kommende sæson. Også selvom vi ikke skulle købe flere, end de tre spillere vi allerede har hentet.

Vi har hentet en målmand til at erstatte en lidt svingende men til tider god Mignolet. Og vi har hentet en midterforsvarer, som lader til ikke at være lige så skadesplaget, som mange af vores andre og tidligere midterforsvarere, hvilket gerne skulle resultere i et bedre forsvar med bedre kontinuitet. Og hvis Matip så også kan bidrage med de 3-5 ligascoringer, som han har gjort i Bundesligaen, så gavner det vel også.

Hvem kan vi derudover reelt hente, som med sikkerhed vil være bedre, end dem vi har? Mange herinde vil nok mene at Hector eller en anden venstre back er svaret. Men derudover er vi altså ret skarpt besat. Og nu får Klopp endelig en pre-season med holdet - samt rigeligt tid imellem kampene til at forberede sig.

Jeg synes, at vi står rigtigt stærkt i forhold til en topplacering i næste sæson. Også selvom konkurrenterne handler dyrt ind og har fået nye spændende managers. Det kan sagtens bidrage til succes. Men med store navne er presset i forhold til hurtige resultater ofte også urealistisk stort. Hvor mange skal Pep købe til Man City for at få dem til at spille hans fodbold? Og vil dag lykkes fra sæsonens første fløjt? Mourinho's stil er ofte hurtigere og letter at implementere. Men hvis et par resultater fejler og det igen bliver for kedeligt, hvordan reagerer spillere og fans så? Og hvor meget skal der til at rette op på Chelsea's kollaps?

Jeg glæder mig. For vi har allerede en skidegod trup, der er ved at ramme den rigtige alder.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 09. jun, 2016 19:37

texy skrev: Jeg tror helt seriøst på, at vi kan kæmpe med helt i toppen (Ja, om titlen) i den kommende sæson. Også selvom vi ikke skulle købe flere, end de tre spillere vi allerede har hentet.
Jeg skrev det for en måneds tid siden, noget hen af det samme, med tro på en 1. plads(eller tænkte på at skrive det?) Men Götze misset, har helt taget troen fra mig, sammenlagt med al den pesimisme der generelt er på forum, jeg havde derudover dælme også gerne set Gundogan i LFC, men nu må Grujic tage pladsen fra en på midten, for der mangler altså noget(Ste G´s sko er store at fylde ud naturligvis). Jeg så gerne i det mindste at Jonjo hentes, uambitiøst vil nogle måske nok sige, men er ikke enig i så fald. Jeg foretrækker Jonjo over Hendo som han har spillet i omtrent ½ år, og er ligeglad med om han(Hendo) er lidt øm i foden, for det skaffer åbenlyst ikke point på kontoen
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 09. jun, 2016 22:32

texy skrev:
Oomph242 skrev: De spillere vi har nu, er jo pisse langt fra, at kunne vinde noget som helst (misfits). Forsvaret stinker, midt midtbanen stinker og vores offensive spillere scorer ikke nok mål. Jeg forventer kæmpe udskiftninger over de næste par transfervinduer. Håber Klopp bliver og er manden, der kan få os tilbage på topfodbold kortet.
Hvor har du været i den netop overståede sæson? Vi var i to finaler. Tættere kommer man ikke, uden at vinde.

Jeg tror helt seriøst på, at vi kan kæmpe med helt i toppen (Ja, om titlen) i den kommende sæson. Også selvom vi ikke skulle købe flere, end de tre spillere vi allerede har hentet.

Vi har hentet en målmand til at erstatte en lidt svingende men til tider god Mignolet. Og vi har hentet en midterforsvarer, som lader til ikke at være lige så skadesplaget, som mange af vores andre og tidligere midterforsvarere, hvilket gerne skulle resultere i et bedre forsvar med bedre kontinuitet. Og hvis Matip så også kan bidrage med de 3-5 ligascoringer, som han har gjort i Bundesligaen, så gavner det vel også.

Hvem kan vi derudover reelt hente, som med sikkerhed vil være bedre, end dem vi har? Mange herinde vil nok mene at Hector eller en anden venstre back er svaret. Men derudover er vi altså ret skarpt besat. Og nu får Klopp endelig en pre-season med holdet - samt rigeligt tid imellem kampene til at forberede sig.

Jeg synes, at vi står rigtigt stærkt i forhold til en topplacering i næste sæson. Også selvom konkurrenterne handler dyrt ind og har fået nye spændende managers. Det kan sagtens bidrage til succes. Men med store navne er presset i forhold til hurtige resultater ofte også urealistisk stort. Hvor mange skal Pep købe til Man City for at få dem til at spille hans fodbold? Og vil dag lykkes fra sæsonens første fløjt? Mourinho's stil er ofte hurtigere og letter at implementere. Men hvis et par resultater fejler og det igen bliver for kedeligt, hvordan reagerer spillere og fans så? Og hvor meget skal der til at rette op på Chelsea's kollaps?

Jeg glæder mig. For vi har allerede en skidegod trup, der er ved at ramme den rigtige alder.
Jeg tænkte mere mesterskabs agtigt. Ikke cups og små cups. Personligt har jeg ingen, tro på mesterskab og CL i de næste par sæsoner.. Vores nuværende hold, er sku ikke en flok vindere. Klopp tror jeg nok skal få vendt møllen, men det bliver ikke med mange af vores nuværende spillere. Vores placeringer i PL de sidste par sæsoner med truppen, viser vel kvaliteten meget godt.

Der skal tilføres vindere, ledere og nosser til holdet. Ellers vinder vi sku ikke det mesterskab.

texy

Indlæg af texy » fredag, 10. jun, 2016 09:07

@Oomph242

Tja. Nu må vi se. Jeg tror, at startformationen i den kommende sæson overvejende vil være den samme som i sidste sæson - med de to ændringer som jeg nævnte på målmandspladsen og i midterforsvaret.

Og jeg tror, at vi kommer til at nyde godt af den kontinuitet.

Hvis vi ender som 5-8er, så må jeg medgive, at du havde ret. Hvis vi ender 1-3er, så påstår jeg, at jeg havde ret :D
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » fredag, 10. jun, 2016 16:28

texy skrev:@Oomph242

Tja. Nu må vi se. Jeg tror, at startformationen i den kommende sæson overvejende vil være den samme som i sidste sæson - med de to ændringer som jeg nævnte på målmandspladsen og i midterforsvaret.

Hvis vi ender som 5-8er, så må jeg medgive, at du havde ret. Hvis vi ender 1-3er, så påstår jeg, at jeg havde ret :D
Hvem har ret hvis LFC bliver nummer fire?

Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

texy

Indlæg af texy » fredag, 10. jun, 2016 18:55

nikand skrev:
texy skrev:@Oomph242

Hvem har ret hvis LFC bliver nummer fire?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen. Lige nøjagtig fjerdepladsen er ophøjet nok pga CL-kval til, at jeg kunne få ret. Samtidig er den i mine øjne (i hvert fald ret ofte) så langt fra toppen, at man ikke rigtigt spiller med om titlen, hvorfor Oomph242 også kunne have ret.

Så der er plads til en uafgjort :D
Kloppite

Besvar