17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Scherwin

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » lørdag, 23. apr, 2016 15:29

Han får med garanti 2 år karantæne for alt fodbold.

Det ærveligt men som Lovren har spillet var det også Sakho's plads som var på højkant til sommer hvis vi skal have en ny forsvarspiller ind.

Det værste er vel reelt set at Liverpool mister en spiller til værdi omkring de 20 mil pund.

Gætter på han ikke kommer til at få løn når han er taget for doping og spørgsmålet er om liverpool vil have erstatning eller lade om side de 2 år ud og så bruge ham igen.

Vi kan ikke tabe på skrivebordet tbh. ellers kunne du gå rundt med en doping prøve i flere måneder (set før) og så skulle du tabe alle kampe som du havde været med i 0 - 3?

Lige gyldigt hvad så bliver du ikke særlig meget bedre til fodbold ved at tage doping (hvilket er hvorfor vi ikke ser det særlig tit) det bare dumt.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 23. apr, 2016 15:38

Hvor lang tid fik Kolo da han blev taget?

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » lørdag, 23. apr, 2016 15:44

Kolo fik 6 måneders karantæne for en lignende forseelse, og kan ikke forestille mig, at Sakho skulle få mere. Et fedtforbrændende stof lyder i mine øre heller ikke som et af de værste dopingpræparater, men han skal selvfølgelig have en passende straf. Sakho skulle have taget midlet i god tro og ikke vidst at det var på dopinglisten. Det skal han jo selvfølgelig sige.

Det var efter 1-1 kampen mod United d. 17. marts at han blev testet positiv.

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 23. apr, 2016 15:49

Så han kan altså godt få under 2 år?

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 23. apr, 2016 15:52

Jeg ser hans fejring af målet sammen med Kolo i kampen mod Everton i et lidt andet lys nu :lol:

"Thanks for drugs, mate" ;)

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » lørdag, 23. apr, 2016 16:00

pingel skrev:Så han kan altså godt få under 2 år?
Ja.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » lørdag, 23. apr, 2016 16:01

Hr. Drejer skrev:Jeg ser hans fejring af målet sammen med Kolo i kampen mod Everton i et lidt andet lys nu :lol:

"Thanks for drugs, mate" ;)
:lol: :lol: Haha ja. Sakho glemte at forklare, at grunden til at Kolo havde forudsagt, at Sakho ville score, var fordi Kolo havde givet ham lidt piller. "Take these pills mate, and you'll score today for sure."

På en måde er det jo så meget rart, at vi allerede har signet en midterforsvarer til sommer. Måske det her betyder, at der er større chance for at Kolo forlænger.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin

Indlæg af Scherwin » lørdag, 23. apr, 2016 16:50

hvis Han tager en 6 måneders karantæne nu så er han tilbage d. 23-10-2016

det 3 måender inde i seasonen. så vil han misse 11-12 kampe
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 23. apr, 2016 18:07

Vil virkelig ikke håbe, at det er et præparat, som han har fået af klublægen. For så har Liverpool et kæmpe problem. I så fald må der være en læge, der står til fyring.

Hvis det er noget, han selv har anskaffet sig, så skal han sælges så snart karantænen er overstået, da det er helt utilgiveligt, hvis spillere tager medicin eller præparater uden klublægens godkendelse. Og i så fald skal han ikke have løn i karantæneperioden.

Men nu er der måske også den mulighed, at han ikke har taget noget ulovligt og en eventuel B-prøve er negativ.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » lørdag, 23. apr, 2016 18:35

texy skrev:Vil virkelig ikke håbe, at det er et præparat, som han har fået af klublægen. For så har Liverpool et kæmpe problem. I så fald må der være en læge, der står til fyring.

Hvis det er noget, han selv har anskaffet sig, så skal han sælges så snart karantænen er overstået, da det er helt utilgiveligt, hvis spillere tager medicin eller præparater uden klublægens godkendelse. Og i så fald skal han ikke have løn i karantæneperioden.

Men nu er der måske også den mulighed, at han ikke har taget noget ulovligt og en eventuel B-prøve er negativ.
Synes det er en lidt voldsom reaktion at ville sælge ham. Han har taget en fedtforbrænder, som han formentlig troede var ok at tage. Skal vi så også sælge Kolo, så gjorde noget lignende?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 23. apr, 2016 18:39

Mads T. skrev:
texy skrev:Vil virkelig ikke håbe, at det er et præparat, som han har fået af klublægen. For så har Liverpool et kæmpe problem. I så fald må der være en læge, der står til fyring.

Synes det er en lidt voldsom reaktion at ville sælge ham. Han har taget en fedtforbrænder, som han formentlig troede var ok at tage. Skal vi så også sælge Kolo, så gjorde noget lignende?
Texy har fuldstændig ret. I alle andre idrætsgrene er det en selvfølge at være ekstremt påpasselig og der er ikke noget der hedder "bare" en et-eller-andet. Doping er doping.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
McHelmer
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 63

Indlæg af McHelmer » lørdag, 23. apr, 2016 19:01

Jeg kan ikke forstå at man som professionel sportsmand tager noget medicin der ikke er godkendt af ens læge. Hvis det sker er der fordi man vil snyde eller fordi man er snotdum.

Sendt fra min GT-I8190N med Tapatalk

Brugeravatar
Highspeed

Indlæg af Highspeed » lørdag, 23. apr, 2016 19:20

Han var godt i gang med at udvikle sig til en ægte kriger i vores forsvar.

Man bliver helt trist ved tanken om den dumhed han formentlig har begået.

Uheld på uheld rammer ned over os.....og så på et tidspunkt hvor vi har brug for alle mand.

Henderson, Can, Origi og nu Sakho væk på knap to uger.

Jeg har ingen forståelse for det Sakho har gjort, men jeg håber at der kommer en melding der frikender ham, selvom det ikke vil ske for os.

For pokker hvor jeg glæder mig til sommerpausen, så Klopp kan få ro til at sammensætte den trup der skal løfte os til tops igen.
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 23. apr, 2016 20:40

Wormie skrev:[...]Lige gyldigt hvad så bliver du ikke særlig meget bedre til fodbold ved at tage doping (hvilket er hvorfor vi ikke ser det særlig tit) det bare dumt.
Hahahaha WHAT ? :laughin: du tager pis på mig ?

Mads T. skrev: Synes det er en lidt voldsom reaktion at ville sælge ham. Han har taget en fedtforbrænder, som han formentlig troede var ok at tage. Skal vi så også sælge Kolo, så gjorde noget lignende?
Der er selvfølgelig den usandsynlige mulighed som du beskriver - men det er yderst tvivlsomt. Tror nærmere det fedtforbrændende middel fungere som et sløringsmiddel for andre stoffer i kroppen. Det ses faktisk ofte at det er netop slæringsstofferne der knalder atleten fremfor de direkte præstations fremmende stoffer.

Strafferammen ligger vel mellem de 6 mdr. Op til 2 år, karantæne for ALT professionel udøvning af fodbold, med Bundkorrupte UEFA I tankerne med deres håndtering SF operation Puerto sagen, klare han nok frisag :roll:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 23. apr, 2016 23:09

Træls sag. Men sportsligt gør det mig absolut intet. Jeg havde håbet, klubben ville sælge ham til sommer - det er ærgerligt, at det ikke sker.

Få så smidt en seriøs pose penge efter Hummels. Gør i det mindste forsøget!

Besvar