Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jensemand » mandag, 04. apr, 2016 12:24

Interessant indlæg AJ. Og foruroligende også. Det er virkelig irriterende og man er jo som Liverpoolfan ikke tryg ved en føring på under 3 mål hvilket er et problem..

Man må håbe det er noget vi bliver bedre til med tiden under Klopp, men tror det bliver ved at dræbe kampene og score til 2 og 3-0 frem for at gå efter at holde en 1-0 føring hjem. Det synes jeg i hvert fald der har været tegninger af i mange kampe at vi bliver ved med at angribe for at få et ekstra mål hvilket til tider godt kan være frustrerende naivt. Dog er det vist noget Klopp er opmærksom på da han netop kritiserede dette efter Southampton-kampen så det er forhåbentligt noget han vil arbejde med. Spændende bliver det i hvert fald at se hvad der sker :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. apr, 2016 13:06

Spurs her diet yngste hold I PL. Jeg vidste ikke at mange af deres spillere, er denne sæson deres første i PL :shock: Respekt for det arbejde Pochettino laver i Spurs. De bliver svære at bide skeer med fremover.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/erikse ... ndnu-bedre

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » mandag, 04. apr, 2016 13:32

Hr. Drejer skrev:Spurs her det yngste hold I PL. Jeg vidste ikke, at for mange af deres spillere, er denne sæson deres første i PL :shock: Respekt for det arbejde Pochettino laver i Spurs. De bliver svære at bide skeer med fremover.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/erikse ... ndnu-bedre
Jeg er enig i, at det ikke er et specielt rutineret hold, men det er vel kun Alli, der spiller sin første sæson i PL. Wimmer og Son - der kommer fra Bundesligaen - er kun reserver. Dier og Kane spillede begge på holdet i sidste sæson, mens Trippier spillede for Burnley. Alderweireld har været udlejet til Southampton. Lloris, Walker, Vertonghen, Rose, Davies, Dembélé, Eriksen, Lamela og Chadli har efterhånden flere sæsoner i PL. Det har marginalspillere som Vorm, Mason, Bentaleb og Carroll for den sags skyld også.

MP

Indlæg af MP » mandag, 04. apr, 2016 14:35

Antonio Conte offentligjort til Chelsea.

Det er efterhånden nogle prestigefyldte personer som kommer til Premier League.
Man kan da håbe de kan få sparket lidt engelsk dominans tilbage i det europæiske fodbold

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. apr, 2016 15:47

MP skrev:Det er efterhånden nogle prestigefyldte personer som kommer til Premier League.
Man kan da håbe de kan få sparket lidt engelsk dominans tilbage i det europæiske fodbold
Lige på det punkt sætter jeg hovedparten af mit håb og min lid til Jürgen Norbert Klopp
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 04. apr, 2016 16:57

MP skrev:Antonio Conte offentligjort til Chelsea.

Det håber jeg ikke. Det skal Liverpool selv gøre. Jeg håber at Conte bliver en stor fiasko (men tror det ikke).
We need a new Fowler...

MP

Indlæg af MP » mandag, 04. apr, 2016 17:39

nikand skrev:
MP skrev:Antonio Conte offentligjort til Chelsea.

Det håber jeg ikke. Det skal Liverpool selv gøre. Jeg håber at Conte bliver en stor fiasko (men tror det ikke).
Ja der er vi da helt enige.

Men vi kommer ikke udenom at verdens absolut bedste fodboldsspillere søger til Spanien eller delvist Tyskland.

Jeg ønsker ikke succes hos hverken Chelsea, City, Spurs, Scum eller nogen andre end Liverpool, men jeg ønsker at de engelske hold atter bliver en trussel internationalt (Med Liverpool i spidsen)
Jeg håber selvfølgelig Liverpool kører alt og alle over, men lad os nu lige kigge lidt realitisk på det. Bare det faktum at Leicester står til at vinde trofæet i år, fortæller lidt om hvilken joke den engelske liga er lige nu :wall:

Jeg håber at managere som Klopp, Pep, Conte, Mourinho kan få hævet det generelle niveau i PrL og få skabt en giftig intern rivalisering, som vil øge den internationale trussel. Målet på sigt skal ikke blot være Premier League trofæet, det skal også være ChL trofæet.

Det kunne være rart at se en spændende kamp mellem et engelsk hold og Real/Barca/Bayern fremfor at spekulere på om de taber 3-0, 4-0 eller 5-0.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » mandag, 04. apr, 2016 19:44

Conte bliver en kæmpe fiasko.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » mandag, 04. apr, 2016 21:39

AJ skrev:Jeg er træt af, at vi nu to kampe i træk ikke har kunnet holde en føring. Så jeg ville se, om vi er dårligere til det end de andre hold. Det skal selvfølgelig modregnes, når man kommer tilbage efter at have været bagud. Jeg har valgt at se på, hvordan det ville se ud, hvis kampene blev fløjtet af ved stillingen 1-0.
Stillingen hvis alle kampe blev 1-0 eller 0-0 (antal kampe i parentes)
1. Leicester 68 (32)
2. Arsenal 60 (31)
3. Man Utd 56 (31)
4. Liverpool 56 (30)
5. Tottenham 53 (32)
6. Southampton 51 (32)
7. Stoke 51 (32)
8. Chelsea 51 (31)
9. Man City 50 (31)
10. Bournemouth 48 (32)
11. West Ham 48 (31)
12. Crystal Palace 43 (31)
13. Everton 42 (30)
14. West Bromwich 40 (31)
15. Watford 40 (31)
16. Swansea 37 (32)
17. Sunderland 37 (31)
18. Norwich 31 (32)
19. Newcastle 29 (31)
20. Aston Villa 20 (32)
Vi er det hold, der er allerdårligst til at drage fordel af en føring på 1-0. Vi har netto tabt 11 point efter at have ført 1-0. Bournemouth og Sunderland er dog næsten ligeså dårlige med hver 10. Især sidstnævnte må ærgre sig over dette, da de ellers ville have været på den gode side af stregen. Omvendt er Tottenham i særklasse den anden vej rund. Hele 9 point har de netto vundet på, at kampene ikke slutter ved stillingen 1-0.

Det er selvfølgelig meget forsimplet, at sige vi kunne have ligget 2'er, da de andre hold ganske givet har smidt lignende point. Men det er da alt for mange.

Brugeravatar
Champen

Indlæg af Champen » tirsdag, 05. apr, 2016 01:40

Jeg & fruen var tidligere på aftenen på blue water arena for at se lidt Superliga fodbold i form af EFB-Viborg, og der lagde jeg mærke til noget der undrede mig. Ren tilfældigt sad vi så vi kunne se op igennem en af vinduerne at kampen kørte på TV3 sport derinde på et stort tv. Der lagde jeg mærke til at igennem hele kampen var tv'ets livedækning 13-14 sekunder bagefter! Er der nogle der ved om det er standarden for livesport? Jeg har alle dage troet der måske drejede sig om 2-3 sekunder, men alligevel et kvart minut? Det var jeg egentlig lettere chokeret over :dontknow:

Og ja! Det var en KÆMPE kaffekamp siden jeg kiggede derop fremfor på banen! :lol:
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. apr, 2016 09:46

RedRedRed skrev:
Det er selvfølgelig meget forsimplet, at sige vi kunne have ligget 2'er, da de andre hold ganske givet har smidt lignende point. Men det er da alt for mange.
Men vi var jo netop dårligere end de andre hold målt på at få point ud af en føring på 1-0. Så vi kan da også sagtens have smidt flest point fra førende positioner. Det kan man selvfølgelig checke, men jeg vil da tro, at vi ville ligge meget bedre til, hvis vi magtede at forsvare. Det irriterer mig virkelig.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 05. apr, 2016 10:22

Champen skrev:Jeg & fruen var tidligere på aftenen på blue water arena for at se lidt Superliga fodbold i form af EFB-Viborg, og der lagde jeg mærke til noget der undrede mig. Ren tilfældigt sad vi så vi kunne se op igennem en af vinduerne at kampen kørte på TV3 sport derinde på et stort tv. Der lagde jeg mærke til at igennem hele kampen var tv'ets livedækning 13-14 sekunder bagefter! Er der nogle der ved om det er standarden for livesport? Jeg har alle dage troet der måske drejede sig om 2-3 sekunder, men alligevel et kvart minut? Det var jeg egentlig lettere chokeret over :dontknow:

Og ja! Det var en KÆMPE kaffekamp siden jeg kiggede derop fremfor på banen! :lol:
Det er det som regel. Hvis man følger en kamp live i fjernsynet og på et betting-site samtidig, er der også ofte forskydelse på 10 sek. Så når man ser at et spil bliver lukket på bettingsitet, kan man godt sætte sig til rette og vente på en scoring eller lign. i kampen man ser på fjernsynet.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » tirsdag, 05. apr, 2016 12:57

Mads T. skrev:
Champen skrev:Jeg & fruen var tidligere på aftenen på blue water arena for at se lidt Superliga fodbold i form af EFB-Viborg, og der lagde jeg mærke til noget der undrede mig. Ren tilfældigt sad vi så vi kunne se op igennem en af vinduerne at kampen kørte på TV3 sport derinde på et stort tv. Der lagde jeg mærke til at igennem hele kampen var tv'ets livedækning 13-14 sekunder bagefter! Er der nogle der ved om det er standarden for livesport? Jeg har alle dage troet der måske drejede sig om 2-3 sekunder, men alligevel et kvart minut? Det var jeg egentlig lettere chokeret over :dontknow:

Det er det som regel. Hvis man følger en kamp live i fjernsynet og på et betting-site samtidig, er der også ofte forskydelse på 10 sek. Så når man ser at et spil bliver lukket på bettingsitet, kan man godt sætte sig til rette og vente på en scoring eller lign. i kampen man ser på fjernsynet.
Til mindre kampe står der endda en betting mand klar i telefonen kampen igennem og snakker med dem derhjemme, så de kan få lukket spillene på kampen eller ændre odds.

Det er endnu værre med livestream. Har utallige gange måtte bede venner om, at forsinke deres beskeder 2 minutter ellers røber de hvad der sker i kampene.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 05. apr, 2016 15:50

RedRedRed skrev:
AJ skrev:Jeg er træt af, at vi nu to kampe i træk ikke har kunnet holde en føring. Så jeg ville se, om vi er dårligere til det end de andre hold. Det skal selvfølgelig modregnes, når man kommer tilbage efter at have været bagud. Jeg har valgt at se på, hvordan det ville se ud, hvis kampene blev fløjtet af ved stillingen 1-0.
Stillingen hvis alle kampe blev 1-0 eller 0-0 (antal kampe i parentes)
1. Leicester 68 (32)
2. Arsenal 60 (31)
3. Man Utd 56 (31)
4. Liverpool 56 (30)
5. Tottenham 53 (32)
6. Southampton 51 (32)
7. Stoke 51 (32)
8. Chelsea 51 (31)
9. Man City 50 (31)
10. Bournemouth 48 (32)
11. West Ham 48 (31)
12. Crystal Palace 43 (31)
13. Everton 42 (30)
14. West Bromwich 40 (31)
15. Watford 40 (31)
16. Swansea 37 (32)
17. Sunderland 37 (31)
18. Norwich 31 (32)
19. Newcastle 29 (31)
20. Aston Villa 20 (32)
Vi er det hold, der er allerdårligst til at drage fordel af en føring på 1-0. Vi har netto tabt 11 point efter at have ført 1-0. Bournemouth og Sunderland er dog næsten ligeså dårlige med hver 10. Især sidstnævnte må ærgre sig over dette, da de ellers ville have været på den gode side af stregen. Omvendt er Tottenham i særklasse den anden vej rund. Hele 9 point har de netto vundet på, at kampene ikke slutter ved stillingen 1-0.

Hjørnespark for og imod er også et væsentligt fokuspunkt, da der ligger mål og point til os på den konto:

http://www.thisisanfield.com/2016/02/li ... -revealed/

Vi ligger heller ikke rigtig i top 5 på nogle af de gode parametre andet end possesion, mens Mignolet ligger på 3 mål grundet fejl, vi er med helt oppe blandt holdene med flest defensive fejl og som også kostede mål:

http://statspack.squawka.com/

Nu kan jeg ikke lige finde statistikken, men jeg er sikker på, at vi er et godt stykke efter de andre tophold hvad angår mål på frispark.

Så er der det med stolperne, hvor vi ville ligge pænt med i topstriden med en kamp i hånden, hvis alle stolpeskud var gået ind:

http://www.sportskeeda.com/football/sta ... rk-gone-in

Spurs har fået ramt deres stolper 18 gange, hvilket er mest, så det må omvendt også siges at være heldigt for Tottenham.

Hvis man så en liste over, hvor mange gange holdene har kunne stille med deres foretrukne 11 i sæsonen, så tror jeg ikke, at vi ville ligge særlig godt, og kiggede man på antal dage til skadede nøglespillere, så ville vi også være blandt de hårdest ramte, er min fornemmelse.
Leicester og Tottenham har i hvert fald været heldigt stillede på denne konto.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 05. apr, 2016 16:40

AJ skrev:
RedRedRed skrev:
Men vi var jo netop dårligere end de andre hold målt på at få point ud af en føring på 1-0. Så vi kan da også sagtens have smidt flest point fra førende positioner. Det kan man selvfølgelig checke, men jeg vil da tro, at vi ville ligge meget bedre til, hvis vi magtede at forsvare. Det irriterer mig virkelig.
Selvfølgelig ville vi ligge bedre til i ligaen, med de tabte point. Det er jo det statistikken fortæller.
Men noten om, at vi ville ligge nr. 2 er meget søgt, da der i det regnestykke jo ikke er taget højde for de point de andre hold, trods alt også har smidt efter førende position.

Men vi har smidt mange point, alt for mange point. Det er jeg også overbevist om, at klubben og Klopp er opmærksomme på.

Besvar