Nyheder om LFC og debat om topkampen
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Smånyheder omkring Liverpool FC
@Mawope:
Liverpools deroute startede i begyndelsen af 1990'erne, hvor Man U havde opdaget at brande deres klub på det globale marked. På dette tidspunkt blev Liverpool drevet som en lille hjørnekiosk med cigarkasse og Bootroom boys. Vi var stadig glade amatører. Man U boostede deres omsætning år efter år, mens vi stod stille med en uduelig David Moores i spidsen.
Vi har bare ikke fulgt med udviklingen, og det straffes vi for i dag. I starten af 00'erne var Man Uog Arsenal foran os både lønmæssigt. I dag har Man C og Chelsea også overhalet os. Og min påstand er, at Spurs går forbi os indenfor 3 sæsoner, med mindre vi gør noget radikalt. Jeg synes dog at vi er godt i gang med at udleve vores reelle potentiale på det globale marked.
Jeg savner så også de gode gamle dage med 90 minutters skønsang om Liverpools gamle koryfæer. Men vi Liverpool supportere er nødt til at lade historien ligge i fortiden, og vågne op.
Liverpools deroute startede i begyndelsen af 1990'erne, hvor Man U havde opdaget at brande deres klub på det globale marked. På dette tidspunkt blev Liverpool drevet som en lille hjørnekiosk med cigarkasse og Bootroom boys. Vi var stadig glade amatører. Man U boostede deres omsætning år efter år, mens vi stod stille med en uduelig David Moores i spidsen.
Vi har bare ikke fulgt med udviklingen, og det straffes vi for i dag. I starten af 00'erne var Man Uog Arsenal foran os både lønmæssigt. I dag har Man C og Chelsea også overhalet os. Og min påstand er, at Spurs går forbi os indenfor 3 sæsoner, med mindre vi gør noget radikalt. Jeg synes dog at vi er godt i gang med at udleve vores reelle potentiale på det globale marked.
Jeg savner så også de gode gamle dage med 90 minutters skønsang om Liverpools gamle koryfæer. Men vi Liverpool supportere er nødt til at lade historien ligge i fortiden, og vågne op.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Men det ændre ikke på, at jo mere i løn man betaler (bedre spillere, oftest), jo større er chancen for succes.mawope skrev: Lønningerne ligger omkring 55% af vores samlede indtjening. Dermed altså allerede klart den største post på udgiftssiden. At begynde at benytte en endnu mere rundhåndet strategi kan hurtigt få udgifterne til at rende fra os. Så vil jeg ligeledes hellere se på, hvorfor vi ikke får mere for de mange pund.
Jeg er enig i, klubben bør være varsom med fuldstændigt at give fingeren til den lokale fanbase. Fodbold er folkets sport, og som Robbie_God_Fowler skriver er der meget mere indtjening at hente hos sponsorer og lignende end de forhøjede billetpriser. Det ville klæde klubben at have en politik, hvor alle samfundslag tilgodeses. Det var i høj grad arbejderklassen der byggede klubbens status. Måske væksten i billetindtjeningen skal hentes i endnu flere siddepladser. Nu har jeg ikke lige set nogen undersøgelser over det, men mon ikke vi kunne klare en kapacitet på 80.000 siddepladser. Alle burde have råd til et sæsonkort, og klubben har brug for en stor, glad og larmende lokalfanbase.
Det er nogle år siden der var en herinde der smed tal, op der viste netop dette.
Det første FSG gjorde da de kom til var at sælge de løntunge spillere, som også var bærende kræfter og havde rutinen. De mente vi betalte for meget i løn.
@Callesen: Når man kommer med udsagn som det sidste, skal det altså have hold i virkeligheden. Nedenfor er de første 5 transfervinduer efter FSG overtog. Der er 3 spillere der i min verden passer ind i din beskrivelse af "bærende spillere med rutine". Torres kunne vi ikke rigtig gøre noget ved, og man kan også diskutere om han var en bærende spiller længere. Derudover er der i mine øjne Kuyt og Bellamy. Og jeg elsker begge spillere højt for alt hvad de har bidraget til klubben, både på og udenfor banen, men jeg syntes sagtens man fodboldfagligt kan argumentere for at vi med den løn de trak (som jeg antager var rimelig høj) kunne finde spillere der kunne bidrage med mere. I mine øjne har dette været utrolig fornuftige vinduer på ud-siden, både økonomisk og sportsligt.
Charles Itandje
Ryan Babel
Fernando Torres
Paul Konchesky
Chris Mavinga
Thomas Ince
Milan Jovanovic
Daniel Ayala
Nabil El Zhar
Sotirios Kyrgiakos
Emiliano Insúa
Christian Poulsen
Raul Meireles
David N'Gog
Philipp Degen
Fábio Aurélio
David Amoo
Stephen Darby
Dirk Kuyt
Maxi Rodriguez
Alberto Aquilani
Craig Bellamy
Charlie Adam
Nathan Eccleston
Joe Cole
Nuri Sahin
Alexander Doni
Charles Itandje
Ryan Babel
Fernando Torres
Paul Konchesky
Chris Mavinga
Thomas Ince
Milan Jovanovic
Daniel Ayala
Nabil El Zhar
Sotirios Kyrgiakos
Emiliano Insúa
Christian Poulsen
Raul Meireles
David N'Gog
Philipp Degen
Fábio Aurélio
David Amoo
Stephen Darby
Dirk Kuyt
Maxi Rodriguez
Alberto Aquilani
Craig Bellamy
Charlie Adam
Nathan Eccleston
Joe Cole
Nuri Sahin
Alexander Doni
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Den liste gør mig trist. Den vidner om hvor dårlige vi har været gennem mange år på transfermarkedet.
-
- Bestyrelsesmedlem
@Jeppe
Du har ret. Jeg har bare husket det helt anderledes end, som det står der. Den tager jeg på min kappe.
Dem der vil høre, hvad Spirit of Shankly har, at sige til processen der var mellem dem og klubben skal høre podcasten fra i går med The Anfield Wrap: http://www.theanfieldwrap.com/2016/02/f ... ng-debate/
IMO synes jeg de har nogle vallide punkter, men heller ikke alt jeg er enig i.
Du har ret. Jeg har bare husket det helt anderledes end, som det står der. Den tager jeg på min kappe.
Dem der vil høre, hvad Spirit of Shankly har, at sige til processen der var mellem dem og klubben skal høre podcasten fra i går med The Anfield Wrap: http://www.theanfieldwrap.com/2016/02/f ... ng-debate/
IMO synes jeg de har nogle vallide punkter, men heller ikke alt jeg er enig i.
Vi har muligvist ikke været lige så dygtige til at sælge klubben som United siden de tidlige 90'ere. Men man kan vel også sige, United havde en helt anden vare at sælge end os? 13 PL-mesterskaber og 2 CL-trofæer holdt over for vores noget mere beskedne udbytte i samme periode. Vi har ganske rigtigt haft uduelige ejere i perioder, men det har United ligeledes. Min påstand er, at den vigtigste faktor i udbredelsen af kendskabet til klubberne verden over i langt højere grad har været produktet Premier League, Sky Sports siden lanceringen har solgt til hele verden - til pengemæssigt stor gavn for klubberne.Hr. Drejer skrev:Liverpools deroute startede i begyndelsen af 1990'erne, hvor Man U havde opdaget at brande deres klub på det globale marked. På dette tidspunkt blev Liverpool drevet som en lille hjørnekiosk med cigarkasse og Bootroom boys. Vi var stadig glade amatører. Man U boostede deres omsætning år efter år, mens vi stod stille med en uduelig David Moores i spidsen.
Mht. stadions så havde United allerede i '96 en kapacitet på 68.000. Vi er som bekendt ved at udvide til 54.000 nu (20 år efter), samtidigt med United overvejer at udvide den nuværende kapacitet fra 75.000 til 90-95.000.
Fra 2003 hoppede United ganske rigtigt nogle niveauer over vores lønningsniveau, men Arsenal har vi i næsten alle PL-årene ligget på niveau med: http://tomkinstimes.com/wp-content/uplo ... 11/XIs.jpg
Jeg ved ikke lige, hvem denne bemærkning er stilet til. Men hvis det er en kommentar til mine tidligere kommentarer om at værne om den lokale fanbase, forstår jeg nok ikke, hvorfor det skal stå i kontrast til at være i nutiden/fremtiden?Hr. Drejer skrev:Jeg savner så også de gode gamle dage med 90 minutters skønsang om Liverpools gamle koryfæer. Men vi Liverpool supportere er nødt til at lade historien ligge i fortiden, og vågne op.
Liverpools registrerede trup til knockout fasen af EL:
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... o-10837462
3 tilladte ændringer fra gruppespillet.
Ud: Gomez, Ings og Bogdan.
Ind: Caulker, Teixeira og Ward.
Må betyde farvel til Bogdan til sommer.
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
RedRedRed skrev:Liverpools registrerede trup til knockout fasen af EL:
Det er et vink med en vognstang om at han er blevet fundet for let ja.
Ja den er mildest talt deprimerende.Hr. Drejer skrev:Den liste gør mig trist. Den vidner om hvor dårlige vi har været gennem mange år på transfermarkedet.
Siden sæsonen 09/10 gik det kun tilbage indtil vi så en midlertidig opblomstring med Suarez/Sturridge/(Sterling)
2 af dem er nu solgt og den 3. kronisk skadet.
Vi starter altså forfra igen igen igen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/span ... ro-damiao/
Var vi ikke en overgang linket til ham?
Håber i så fald ikke at vi stadig er (var) interesserede i ham, for vi burde vel kunne matche en spansk semi-bundklub.
Var vi ikke en overgang linket til ham?
Håber i så fald ikke at vi stadig er (var) interesserede i ham, for vi burde vel kunne matche en spansk semi-bundklub.
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Så er den da heller ikke mere deprimerende. Jeppe får den jo helt bevidst til at se værre ud (og måske bedre ud for FSG), end den havde været, hvis han ikke havde udelukket den sidste del af perioden.Hr. Drejer skrev:Den liste gør mig trist. Den vidner om hvor dårlige vi har været gennem mange år på transfermarkedet.
Jeppe ignorerer, at FSG også har solgt disse spillere:
Peter Gulacsi
Andy Carroll
Jonjo Shelvey
Jay Spearing
Stewart Downing
Dani Pacheco
Adam Morgan
Luis Suarez
Conor Coady
Pepe Reina
Martin Kelly
Kristoffer Peterson
Jack Robinson
Daniel Agger
Oussama Assaidi
Suso
Iago Aspas
Sebastian Coates
Raheem Sterling
Rickie Lambert
Fabio Borini
Nogle af de markerede er klassespillere. Og nogle af dem er spillere, som i mine øjne kunne have bidraget med som minimum det samme, som deres alternativer i truppen lige nu. Carroll er et eksempel. Jeg kan ikke se, at vi har brugt de £18m vi fik for ham fornuftigt, når vi har købt Balotelli til £16m og senere også Benteke til £32m. Kunne Carroll ikke lige så godt have udfyldt rollen som indskifter? Og Kelly? Kunne han ikke have været til større gavn for os, end Ilori?
Ja, der er mange navne på listen helt generelt. Men der er dælme også mange ungdomsspillere, som bare aldrig brød igennem. Sådan må det nødvendigvis være i en storklub.
Kigger man på den fulde liste over spillersalg under FSG, så bider jeg mærke i disse frasalg, som jeg gerne havde set udfylde en rolle lidt længere i klubben.
Torres, Insua, Meireles, Kuyt, Rodriguez, Bellamy, Carroll, Shelvey, Suarez, Reina, Kelly, Agger og Sterling. Og derudover også Gerrard og måske Carra en sæson længere i begges tilfælde.
På den liste er tre af de bedste spillere, jeg har set i en Liverpool-trøje i 20 år. Derudover er der det største talent, jeg har set i Liverpool siden Michael Owen og den måske største leder på banen.
Jeg synes, at vi har sagt farvel til enormt meget kvalitet igennem de 5 år, som FSG har ejet klubben. Men jeg kan da godt være i tvivl om, hvorvidt man kunne have gjort det anderledes. Nogle ville jo væk, mens andre selv trak stikket på karrieren.
Problemet er derfor i mine øjne ikke, at vi har manglet kvalitet i de sidste mange år. Problemet er, at vi har været dårlige til at rekruttere nye kvalitetsspillere under FSG. I vores nuværende trup er jeg kun 100% overbevist om Sturridge, Coutinho, Clyne og måske Henderson. Og en af dem spiller aldrig, mens Hendo lider under en uforklarlig skade, som hæmmer ham.
Kloppite
Et længere interview med Daniel Agger, hvor han fortæller lidt om hans miskommunikation med Rodgers.
http://www.euroman.dk/artikler/artikler ... t-rode-fe/
http://www.euroman.dk/artikler/artikler ... t-rode-fe/
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
-
Interessant artikel, Surf. Jeg har altid haft stor respekt for Daniel Agger. Han er en sjældenhed blandt moderne fodboldspillere, der er flygtige og ofte fokuserer mest på deres lønseddel.
Jeg hæftede mig ved, at Agger nævnte, at der var en række store personligheder i omklædningsrummet under Benitez. Carra, Reina, Hypiä, Hamann, Gerrard, Reina, Alonso og Fowler. Og at bølgerne nogle gange gik højt.
Jeg anser det som fundamentalt, at der er ledertyper og store karakterer i en trup, hvis man skal være succesfuld i holdsport. Det er disse personer, der går forrest og trækker resten af truppen op i med- og modgang.
Kigger man på vores nuværende trup, hvem kan man så med hånden på hjertet nævne, der formår at påtage sig denne rolle i kampe og på træningsbanen. Henderson, Kolo og Sakho er umiddelbart de bedste bud. Can og Lucas? Måske. Men fælles for mange af disse spillere er, at de har nok at gøre med deres eget spil, og således ikke altid har overskuddet til at gå forrest. Der er en verden til forskel på det hold Agger spillede på under Benitez, hvor hele start 11'eren besad enorm karakterstyrke, og så til den skrøbelige mentalitet vi ser hos vores nuværende trup. Det er nærmest tragikomisk, at Rodgers talte så meget om karakterstyrke, som værende den vigtigste forudsætning for hans spillerindkøb, og mange af disse spillere så netop r så mentalt skrøbelige.
Jeg hæftede mig ved, at Agger nævnte, at der var en række store personligheder i omklædningsrummet under Benitez. Carra, Reina, Hypiä, Hamann, Gerrard, Reina, Alonso og Fowler. Og at bølgerne nogle gange gik højt.
Jeg anser det som fundamentalt, at der er ledertyper og store karakterer i en trup, hvis man skal være succesfuld i holdsport. Det er disse personer, der går forrest og trækker resten af truppen op i med- og modgang.
Kigger man på vores nuværende trup, hvem kan man så med hånden på hjertet nævne, der formår at påtage sig denne rolle i kampe og på træningsbanen. Henderson, Kolo og Sakho er umiddelbart de bedste bud. Can og Lucas? Måske. Men fælles for mange af disse spillere er, at de har nok at gøre med deres eget spil, og således ikke altid har overskuddet til at gå forrest. Der er en verden til forskel på det hold Agger spillede på under Benitez, hvor hele start 11'eren besad enorm karakterstyrke, og så til den skrøbelige mentalitet vi ser hos vores nuværende trup. Det er nærmest tragikomisk, at Rodgers talte så meget om karakterstyrke, som værende den vigtigste forudsætning for hans spillerindkøb, og mange af disse spillere så netop r så mentalt skrøbelige.
-
- Bestyrelsesmedlem
Jeg lagde mærke til, at Lucas i går da Sunderland var kommet på 2-2 prøvede at tage sagen i egen hånd med et dybdeløb og en 1-2 kombination.
Synes også man ser Lucas være en af dem der er henne og reagere, hvis en medspiller får en tur. Bl.a. da Henderson blev tacklet af Fellaini imod Man Utd.
Men vi mangler i den grad en spiller vi kan aflevere bolden til, som gør hvad der skal gøres, men også viser lederegenskaber. Coutinho er en af dem der kan klare det selv, men han er ikke just en ledertype. Henderson er ledertypen, men som RGF nævner ikke en der har nok overskud i spillet.
Synes også man ser Lucas være en af dem der er henne og reagere, hvis en medspiller får en tur. Bl.a. da Henderson blev tacklet af Fellaini imod Man Utd.
Men vi mangler i den grad en spiller vi kan aflevere bolden til, som gør hvad der skal gøres, men også viser lederegenskaber. Coutinho er en af dem der kan klare det selv, men han er ikke just en ledertype. Henderson er ledertypen, men som RGF nævner ikke en der har nok overskud i spillet.
Enig. Hullet efter Gerrard er mere afgrundsdyb, end jeg havde turde forestille mig.Callesen skrev:Jeg lagde mærke til, at Lucas i går da Sunderland var kommet på 2-2 prøvede at tage sagen i egen hånd med et dybdeløb og en 1-2 kombination.
Ingen er tilnærmelsesvis bare i nærheden af at være i støbeskeen til den ledertype.
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”