Nyheder om LFC og debat om topkampen
-
Re: Smånyheder omkring Liverpool FC
Fodbold i England ender med at blive så kønsløst, når man driver de lokale fans væk med disse opskure billetpriser. Det er fandme en ommer fra klubbens side!!
Så får stemningen på stadion lige et hak mere i den gale retning, i næste sæson.Callesen skrev:Rygterne går på billetpriserne stiger til latterlige £70 fra næste sæson.
Flere fangrupper har været i dialog med klubben uden held: http://www.spiritofshankly.com/news/tic ... conclusion
Fremtidens stadions bliver med flysæder med små teborde dertil, hvor de rige kan holde deres forretningsmøder.

Perspektivet med den nye tribune er jo at den er med til at skabe en ren pengemaskine. Ikke for fansene, men for at malke dem. Der skal skabes merværdi med det samme....onde tunger vil sige, at det er hvad FSG projektet i virkeligheden handler om...Robbie_God_Fowler skrev:Fodbold i England ender med at blive så kønsløst, når man driver de lokale fans væk med disse opskure billetpriser. Det er fandme en ommer fra klubbens side!!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
Yes, og jeg er ved at brække mig over det!Jesper skrev:Perspektivet med den nye tribune er jo at den er med til at skabe en ren pengemaskine. Ikke for fansene, men for at malke dem. Der skal skabes merværdi med det samme....onde tunger vil sige, at det er hvad FSG projektet i virkeligheden handler om...Robbie_God_Fowler skrev:Fodbold i England ender med at blive så kønsløst, når man driver de lokale fans væk med disse opskure billetpriser. Det er fandme en ommer fra klubbens side!!
- Bellamy_fever
Jaja .. Bare i husker på jeres væmmelse når i ønsker den ene spiller og den anden spiller fra øverste hylde og skælder klub ud for ikke at kunne færdigøre handlen fordi der lige mangler 2-3 millioner i forhold til hvad vi er villige til/kan betale for spilleren pengene skal jo sltså komme et eller andet sted fra.. Vil vil ikke sælge stadion navn, vi vil ikke have oliebaron, vi vil heller ikke betale mere i entré, ej heller acceptere sportslig nedgang og være en udviklings klub der køber billigt jeg sælger dyrt, bummelum, what to do, what to do....
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Dobbeltmoral er dobbelt så godt. Jer som kritiserer denne udvikling, er også jer som skriger efter mere kvalitet i truppen.
-
Sikke en gang vrøvl ovenfor. Det er simpelthen et decideret dovent postulat, som ikke en gang kan underbygges.
Det ene behøver da ikke udelukke det andet. Specielt ikke eftersom billetpriserne udgør en stadig mindre andel af vores samlede omsætning. Nutildags udgør vores kommercielle indtægter og TV-aftalen langt størstedelen af omsætningen.
Endvidere behøver man ikke smide vanvittige summer efter spillere for at forstærke truppen. Har man gjort sit forarbejde ordentlig, kan man identificere forstærkninger til fornuftige priser. Arsenal og Tottenham er gode eksempler på dette.
Mange klubber tilsidesætter deres fans behov i jagten på at optimere indtjeningen.
Det ene behøver da ikke udelukke det andet. Specielt ikke eftersom billetpriserne udgør en stadig mindre andel af vores samlede omsætning. Nutildags udgør vores kommercielle indtægter og TV-aftalen langt størstedelen af omsætningen.
Endvidere behøver man ikke smide vanvittige summer efter spillere for at forstærke truppen. Har man gjort sit forarbejde ordentlig, kan man identificere forstærkninger til fornuftige priser. Arsenal og Tottenham er gode eksempler på dette.
Mange klubber tilsidesætter deres fans behov i jagten på at optimere indtjeningen.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
FSG bruger i forvejen ingen penge på spillere.
Købte for £83.24m men vi solgte for £62.55m i sommers. Hvor der er brugt £20.7m på nye spillere.
14/15 sæsonen købte vi for £106m og solgte for £69.31m Brugt ca £36m.
13/14 købte vi for £38.84m og solgte for @22.82m. Brugt ca £16m.
Priserne er taget fra transfermarkt.de.
FSG har brugt £72.7m på 3 sæsoner.
Samtidig er klubbens indtjening steget meget: https://www.facebook.com/LFCFCDB/photos ... permPage=1
I samme tidsrum er indtjening steget med ca £92m. Jeg tvivler på udgifterne er steget i samme stil.
Så at der ikke er penge til spillere og bedre lønninger undre mig nu lidt. Der burde være rigeligt for dem, at tage af uden at hæve prisen på billetterne.
Købte for £83.24m men vi solgte for £62.55m i sommers. Hvor der er brugt £20.7m på nye spillere.
Samtidig er klubbens indtjening steget meget: https://www.facebook.com/LFCFCDB/photos ... permPage=1
I samme tidsrum er indtjening steget med ca £92m. Jeg tvivler på udgifterne er steget i samme stil.
Så at der ikke er penge til spillere og bedre lønninger undre mig nu lidt. Der burde være rigeligt for dem, at tage af uden at hæve prisen på billetterne.
Lønningerne ligger omkring 55% af vores samlede indtjening. Dermed altså allerede klart den største post på udgiftssiden. At begynde at benytte en endnu mere rundhåndet strategi kan hurtigt få udgifterne til at rende fra os. Så vil jeg ligeledes hellere se på, hvorfor vi ikke får mere for de mange pund.Callesen skrev:FSG bruger i forvejen ingen penge på spillere.
Jeg er enig i, klubben bør være varsom med fuldstændigt at give fingeren til den lokale fanbase. Fodbold er folkets sport, og som Robbie_God_Fowler skriver er der meget mere indtjening at hente hos sponsorer og lignende end de forhøjede billetpriser. Det ville klæde klubben at have en politik, hvor alle samfundslag tilgodeses. Det var i høj grad arbejderklassen der byggede klubbens status. Måske væksten i billetindtjeningen skal hentes i endnu flere siddepladser. Nu har jeg ikke lige set nogen undersøgelser over det, men mon ikke vi kunne klare en kapacitet på 80.000 siddepladser. Alle burde have råd til et sæsonkort, og klubben har brug for en stor, glad og larmende lokalfanbase.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Der er en tendens til Liverpool supportere hænger fast i fortiden. Det er netop den tilgang som har betydet at vi i 1990'erne blev hægtet af ræset. Vi er nødt til at tænke nyt, tænke globalt og lade os hæmme af hvordan det engang var.
Kan Bayern få det til at hænge sammen med sæsonkort til £104, så har jeg svært ved at se hvordan Liverpool kan forsvare at kræve £70 til en enkelt kamp. Specielt når man ser på den enorme tv-aftale der er i england vs. tyskland.
Stigningen af billetpriserne er små penge for klubben, men enorme penge for den enkelte fan.
Stigningen af billetpriserne er små penge for klubben, men enorme penge for den enkelte fan.
I første omgang blev vi vel hægtet af pengeræset pga. en alt for sent startet stadionudvidelse. Liverpool har vel klaret sig ok i globaliseringen, hvis man ser på klubbens meget svingende sportslige resultater de sidste mange år? De sportslige successer har manglet, fordi vi blev sat økonomisk af flere klubber, noget der efterhånden er undersøgt og veldokumenteret. Sportslig succes er det mest effektive værktøj til at hverve nye fans. Det har vi ikke haft så meget af de sidste mange år. Med de briller på synes jeg egentlig, vi klarer os ok på verdensplan.Hr. Drejer skrev:Der er en tendens til Liverpool supportere hænger fast i fortiden. Det er netop den tilgang som har betydet at vi i 1990'erne blev hægtet af ræset. Vi er nødt til at tænke nyt, tænke globalt og lade os hæmme af hvordan det engang var.
En forklaring på hvorfor vi alligevel gør det fint kunne være den i hvert fald indtil nu særlige stemning og kultur der omgærder klubben. Vi har alle været stolte af stemningen til de store semifinaler og derbys. Det kan vi allesammen se forsvinder lige så stille med turisternes indmarch.
Jeg synes, det du siger er blevet en lidt tyndslidt floskel, når nogen gerne vil værne om noget bestående. Men du kan måske prøve at forklare, hvordan du mener, klubben bør agere, og hvilken kultur klubben bør have?
Edit: Og ja, de tyske klubber har jo forstået det med vigtigheden af en glad og stor fanbase. Hvor mange af os har ikke lyst til at opleve den verdenskendte Gelbe Wand live f.eks?
- Bellamy_fever
Tjoeh ' men me di regnestykket ligger jo altså investering i stadion byggeriet det er jo altså heller ikke småpenge, og så skal man jo heller ikke glemme at vi var altså MEGET tæt på konkurs for ikke mer rend 5 år siden.. Det minus er jo sltsånikke bare på magisk vis forsvundet - som jeg forstår det, og ret mig endelig, reddede FSG os da de overtog os fra konkurs .. 5 år er godt nok længe siden i nogens erindring, men det syntes jeg nu ikke - isæt taget i betragtning at vi i de 5 år STADIG har fået stadion udvidelse af ejerne, nye spillere osv.
Jo bevares Arsenal køber billigt (men skulle også betale VÆSENTLIG mere i løn) og har en meget sund økonomi, samme gælder for Tottenham som mig bekendt ikke har været SÅ langt ude og skide som vi trods alt hsr været.
Edit: det er jo ikke fordi jeg er uenig i at billetpriserne er for høje og at man skal værne om stemningen , men så må man altså finde pengene andetsteds, og problemet ligger jo i at det vil vi jo HELLER ikke.. Vi VIL beholde Anfield for stemningen, fint nok men så kommer pengene jo sp bare heller ikke derfra, vi vil IKKE sælge stadion navnet som mange andre klubber gør, helt i orden for mig - jeg er enig indtil videre, men så kommer pengene jo altså heller ikke herfra. Så er der sponsore, jo det går godt, langt bedre end man kunne frygte, vires resultater taget i betragtning. Vi vil heller ikke have en rig olie baron til at pumpe millioner efter millioner i os fordi det er falsk og købeklub. Det er alt samme. Helt i orden, det er punkter jeg er HELT enig i , men jeg syntes det er hyklerisk samtidig at kræve sportslig succes (chL samt kontinuerlig trofæer) og 'klage' over transfers der misser fordi vi ikke vil betale prisen.
Klubben vi skal samligne os med er vel netop Tottenham, og de klare sig da ikke væsentlig meget bedre end os ?
Jo bevares Arsenal køber billigt (men skulle også betale VÆSENTLIG mere i løn) og har en meget sund økonomi, samme gælder for Tottenham som mig bekendt ikke har været SÅ langt ude og skide som vi trods alt hsr været.
Edit: det er jo ikke fordi jeg er uenig i at billetpriserne er for høje og at man skal værne om stemningen , men så må man altså finde pengene andetsteds, og problemet ligger jo i at det vil vi jo HELLER ikke.. Vi VIL beholde Anfield for stemningen, fint nok men så kommer pengene jo sp bare heller ikke derfra, vi vil IKKE sælge stadion navnet som mange andre klubber gør, helt i orden for mig - jeg er enig indtil videre, men så kommer pengene jo altså heller ikke herfra. Så er der sponsore, jo det går godt, langt bedre end man kunne frygte, vires resultater taget i betragtning. Vi vil heller ikke have en rig olie baron til at pumpe millioner efter millioner i os fordi det er falsk og købeklub. Det er alt samme. Helt i orden, det er punkter jeg er HELT enig i , men jeg syntes det er hyklerisk samtidig at kræve sportslig succes (chL samt kontinuerlig trofæer) og 'klage' over transfers der misser fordi vi ikke vil betale prisen.
Klubben vi skal samligne os med er vel netop Tottenham, og de klare sig da ikke væsentlig meget bedre end os ?
"Often in error, never en doubt!"
-
Lige for at få det sat på plads, vi har en væsentlig højere omsætning og et noget højere lønbudget end Tottenham. Alligevel har Tottenham kontinuerligt spillet med om top 4 placeringerne henover de seneste 5-6 sæsoner. Noget vi langt fra kan prale af. Deraf min reference til, at vi skulle spejde til Tottenham for at se, at man godt kan bide skeer med de store og hente kvalitetsspillere for høje, men ikke vanvittige, summer.
Mawope bringer en god pointe i spil. Megen af vores fremgang på de kommercielle indtægter skyldes, foruden dygtigt arbejde af Ayre og co., at vi har denne rige historie og kultur. En kultur der er bygget op af lokalsamfundet. Fremmedgør vi klubben fra lokalsamfundet, risikerer vi at miste denne aura omkring klubben. En aura der pt. skaffer os en langt større pose penge end entreindtægterne formår.
Den nye tribune burde åbne op for øget priselasticitet, hvor man kan parkere hele business class på de dyre sæder, og samtidig sænke priserne på the kop. De som har været på Anfield kontinuerligt gennem de sidste 10 år vil dog også kunne se, at prisen ikke er eneste faldgruppe. Demografien spiller også ind. Der er en markant overvægt af middelalderende sæsonkortholdere, der deres loyalitet til trods, ikke bidrager med samme stemning som de yngre inkarnerede fans. Men det er en helt anden diskussion.
Min pointe vil stadigvæk være, at hvis entreindtægterne udgør under 20% af de samlede indtægter, så er det ikke her skoen trykker mest. Det ville være mere aktuelt at søge optimering af stadion- og trøjesponsorat, end at risikere at jage de fans væk, som i sidste ende definerer klubben.
Mawope bringer en god pointe i spil. Megen af vores fremgang på de kommercielle indtægter skyldes, foruden dygtigt arbejde af Ayre og co., at vi har denne rige historie og kultur. En kultur der er bygget op af lokalsamfundet. Fremmedgør vi klubben fra lokalsamfundet, risikerer vi at miste denne aura omkring klubben. En aura der pt. skaffer os en langt større pose penge end entreindtægterne formår.
Den nye tribune burde åbne op for øget priselasticitet, hvor man kan parkere hele business class på de dyre sæder, og samtidig sænke priserne på the kop. De som har været på Anfield kontinuerligt gennem de sidste 10 år vil dog også kunne se, at prisen ikke er eneste faldgruppe. Demografien spiller også ind. Der er en markant overvægt af middelalderende sæsonkortholdere, der deres loyalitet til trods, ikke bidrager med samme stemning som de yngre inkarnerede fans. Men det er en helt anden diskussion.
Min pointe vil stadigvæk være, at hvis entreindtægterne udgør under 20% af de samlede indtægter, så er det ikke her skoen trykker mest. Det ville være mere aktuelt at søge optimering af stadion- og trøjesponsorat, end at risikere at jage de fans væk, som i sidste ende definerer klubben.
Apropos diskussionen så synes jeg det her lyder godt !! Reducering af priserne og flere lokale fans det er vejen frem ! Også stemningsmæssigt
glimrende tiltag imø hvis det er rigtigt. Nu rater jeg ikke plbold.Dk højt men de må da have det et sted fra, men nu er jeg kun på min mobil med dårligt net så den artikel kan jeg ikke lige finde 
http://plbold.dk/nyhed/ny-billetstruktu ... aa-anfield

http://plbold.dk/nyhed/ny-billetstruktu ... aa-anfield
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.