22 - Simon Mignolet
Re: 22 - Simon Mignolet
Mht. højde giver det i så fald mening med Matip. Han er 1.95 og vinder nærmest alle hovedstødsdueller i Bundesligaen, så det ville i hvert fald give os noget mere styrke i luftrummet.
Var han fri til sommer? ellers må jeg også være på den vogn der er uforstående. Selv hvis det er for at forhøje prisen, er han ikke just one of a kind, så hvis det er for at få en højere transfer skal vi bare kompensere for lønnen(potato potato), det har LFC vist gjort mange gange før de sidste 5-7 år, iflg diverse sider. Vi køber godt nok dyrt, til gengæld får de guld kontrakter, og spiller som shite
typist tlw, spillerne skal jo ikke sulte......
Og det skal ikke tolkes som at jeg er VILDT utilfreds med Simon, men enten skal forsvaret eller målmanden ændres. Og så er hans clean sheet rekord egentligt ligegyldig,. Klopp må have adresseret problemet til at forsvaret gør Simon usikker, så hent dertil. For han har jo immervæk nogle redninger af den anden verden, ret ofte, det er alle vel klar til at indse? men der er dælme også fejl.....Men en 5 års kontrakt er godt nok overraskende alligevel, selv om målmænd oftest bliver bedre som 30 årige, kommer han nok ikke i gea klassen, og vi så alle at det kostede 1-3 point. gea henter vel ikke bare 15 men nærmere 20-22 point til det hold, det er sgu grotesk.

Og det skal ikke tolkes som at jeg er VILDT utilfreds med Simon, men enten skal forsvaret eller målmanden ændres. Og så er hans clean sheet rekord egentligt ligegyldig,. Klopp må have adresseret problemet til at forsvaret gør Simon usikker, så hent dertil. For han har jo immervæk nogle redninger af den anden verden, ret ofte, det er alle vel klar til at indse? men der er dælme også fejl.....Men en 5 års kontrakt er godt nok overraskende alligevel, selv om målmænd oftest bliver bedre som 30 årige, kommer han nok ikke i gea klassen, og vi så alle at det kostede 1-3 point. gea henter vel ikke bare 15 men nærmere 20-22 point til det hold, det er sgu grotesk.
Verden er smask fuld af hyklere....
Det samme kan siges om Grujic, der også er en forholdsvis stor fætter på 1.90. Når man kigger på tallene fra Poul Tomkins, så kan det jo godt gå hen og give god mening, at Klopp vil tilføje truppen noget højde.Mads T. skrev:Mht. højde giver det i så fald mening med Matip. Han er 1.95 og vinder nærmest alle hovedstødsdueller i Bundesligaen, så det ville i hvert fald give os noget mere styrke i luftrummet.
Liverpool Football Klopp
Vi mangler helt sikkert luftduel-krigere. Man kan f.eks se i "gamle" dage, at Barcelona med (navnet er væk, men ham der deres egen keeper, der var der længe og hvis nok er i ManU nu) han var bestemt ikke stærk i feltet heller. Til gengæld var Puyol, trods sin beskedne størrelse var altdominerende i feltet. Derfor var det reelt ikke noget problem for dem. Det var også en af grundene til at jeg ville elske at vi havde fået Papadoupylos (eller hvad end nu det var han hed) ligeledes var vi også linket meget sammen med en venstre back inden Moreno. Kan ikke huske hvad han hed, men han var lynhurtig og et monster i luften.AndreasN skrev:Det samme kan siges om Grujic, der også er en forholdsvis stor fætter på 1.90. Når man kigger på tallene fra Poul Tomkins, så kan det jo godt gå hen og give god mening, at Klopp vil tilføje truppen noget højde.Mads T. skrev:Mht. højde giver det i så fald mening med Matip. Han er 1.95 og vinder nærmest alle hovedstødsdueller i Bundesligaen, så det ville i hvert fald give os noget mere styrke i luftrummet.
Da Carroll var her, havde vi ingen problemer. Da han forsvandt, kom alle problemerne. Selvfølgelig skal det ikke være vores angriber, der skal sikre os ved dødbolde, men der skal helt sikkert findes en løsning.
Derudover, hvis vi skal have en ny keeper, så skal det være en der er markant bedre. For Mignolet redder vores røv masser af gange - og jeg gider sgu ikke have en, der sælger os, når der bliver skudt tæt på feltet, for at få en, der kan dominere på indlæg.
Selvfølgelig kan man drømme om Couteaus(staveplade) og De Gea. Men så mange af den slags keepere er der ikke, og dem der er, spiller stort set alle i faste CL klubber
Utroligt. Fint nok hvis der hentes højere spillere ind til defensiven, så kan hans svagheder dækkes ind der. Men forstår stadig ikke logikken i at forlænge med Mignolet, selvom Matip, Grujic og alle mulige andre høje spillere hentes ind. Ville mene at selvom man har flere høje spillere, så ville det stadig være klædeligt med en målmand der er andet end shotstopper. Der har andre karakteristika end målmænd for bund/mellem-klubber.
Det er komisk at Mignolet udtaler at han gerne vil være en leder og gerne vil være en der snakker meget i omklædningsrummet osv. osv. Det understreger jo bare det der er tydeligt, set udefra. At han ikke er og ikke har været en leder. Og hvad har forhindret ham i at gøre det indtil nu? Nu får han en ny stor kontrakt og vil så pludselig være leder. Ikke alle kan være ledere, ikke alle har de evner og de færreste kan lære det. Og bevares, det behøver de heller ikke. Men en målmand må rigtigt gerne have lederegenskaber. Det er muligt han kan lære det, men skal Liverpool være en klub hvor man bruger 4-5 sæsoner på at opnå det niveau man burde kunne kræve af en målmand? Skuffende. Der fortælles om at han læser jura på Uni. og taler flere sprog. Det er fint. Så kan han vel kommunikere og styre og dirigere og lede sit forsvar på flere sprog. Så er der en undskyldning mindre eller noget. Og med juraen på plads så *plat joke* kender han paragrafferne i feltet */plat joke* Hvor ville det være forfriskende hvis han leverede et niveau som ikke kun ser fint ud på stats. Det er vel den fine stat med flest clean sheets i 2015 der er en del af grunden til forlængelsen? Tillykke med den stat. Og forlængelsen. Downing havde også flest succesfulde indlæg og Adam var konge på hjørnespark og Carroll den bedste header. Det sagde stats. Besynderligt, at det ikke virkede bedre. Men det så godt ud på papiret.
Det er komisk at Mignolet udtaler at han gerne vil være en leder og gerne vil være en der snakker meget i omklædningsrummet osv. osv. Det understreger jo bare det der er tydeligt, set udefra. At han ikke er og ikke har været en leder. Og hvad har forhindret ham i at gøre det indtil nu? Nu får han en ny stor kontrakt og vil så pludselig være leder. Ikke alle kan være ledere, ikke alle har de evner og de færreste kan lære det. Og bevares, det behøver de heller ikke. Men en målmand må rigtigt gerne have lederegenskaber. Det er muligt han kan lære det, men skal Liverpool være en klub hvor man bruger 4-5 sæsoner på at opnå det niveau man burde kunne kræve af en målmand? Skuffende. Der fortælles om at han læser jura på Uni. og taler flere sprog. Det er fint. Så kan han vel kommunikere og styre og dirigere og lede sit forsvar på flere sprog. Så er der en undskyldning mindre eller noget. Og med juraen på plads så *plat joke* kender han paragrafferne i feltet */plat joke* Hvor ville det være forfriskende hvis han leverede et niveau som ikke kun ser fint ud på stats. Det er vel den fine stat med flest clean sheets i 2015 der er en del af grunden til forlængelsen? Tillykke med den stat. Og forlængelsen. Downing havde også flest succesfulde indlæg og Adam var konge på hjørnespark og Carroll den bedste header. Det sagde stats. Besynderligt, at det ikke virkede bedre. Men det så godt ud på papiret.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."
Bojangles, jeg må indrømme at jeg synes du har gang i en kæmpe overromantisering af Carroll for tiden. Nu har jeg ikke statistik på, hvor mange mål der gik ind på os på dødbolde da han var i klubben (måske nogen kan hjælpe her?), men jeg mindes altså ikke at han gjorde den store forskel. Men taget i betragtning af, at han fik 21 kampe, 14 fra start, i PL sæsonen 11/12, så kan man vel næppe tro at han har gjort den helt store forskel i det anliggende.Bojangles skrev:Da Carroll var her, havde vi ingen problemer. Da han forsvandt, kom alle problemerne. Selvfølgelig skal det ikke være vores angriber, der skal sikre os ved dødbolde, men der skal helt sikkert findes en løsning.
Skal man virkelig sige noget, må man vel gå ind og se på, om der kom mål imod os på dødbolde i de kampe han spillede. Det har jeg ikke selv intentioner om. Men jeg kan i hvert fald konstatere, at mit indtryk af Carroll afviger gevaldigt fra dit.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Vi hører ofte, at Mignolet rent faktisk holder mange clean sheets, hvilket alt andet lige må sige et eller andet om hans kvalitet.
Omvendt, så faldt jeg lige over dette tweet, som jeg fandt ret interessant.
Nu er både det ene og det andet argument jo ikke noget, der kan stå alene. Omstændighederne spiller ind i begge tilfælde.
Personligt kunne jeg bare godt tænke mig en målmand, der udstråler mere ro og sikkerhed end Mignolet. En der dominere luftrummet lidt bedre, og som har forsvarets respekt.
Nu er både det ene og det andet argument jo ikke noget, der kan stå alene. Omstændighederne spiller ind i begge tilfælde.
Personligt kunne jeg bare godt tænke mig en målmand, der udstråler mere ro og sikkerhed end Mignolet. En der dominere luftrummet lidt bedre, og som har forsvarets respekt.
Kloppite
Og som også har angribernes respekt (modstandernes forståes). Det må gerne være smertefuldt at stikke næsen frem mod vores keeper... Modstandernes spillere ved at Migs ikke synes at det er fedt at komme uden for det lille felt og de udnytter det selvfølgelig til at presse ham max. Han har ikke sat sig selv i respekt overfor dem.....Ingen slår sig på Mignolet....texy skrev:Vi hører ofte, at Mignolet rent faktisk holder mange clean sheets, hvilket alt andet lige må sige et eller andet om hans kvalitet.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Meget interessant stats, texy. Ja, det er ikke opløftende læsninge fra et Liverpool perspektiv. Butland, som vi er linket til, klarer sig fint.texy skrev:Vi hører ofte, at Mignolet rent faktisk holder mange clean sheets, hvilket alt andet lige må sige et eller andet om hans kvalitet.
Men man skal også holde sig for øje, at det kun er den halve sandhed. Måske kommer vores modstandere til bedre muligheder pga. svagt forsvar. Vi er jo dårlige til dødbolde, hvis vi forbedrer vores forsvar ved dødbolde, så vil det smitte af på denne statistik. Men interessant er den.
Ja, Stoke er på det parameter faktisk kun overgået af Arsenal, og der er relativt langt ned til 3. pladsen.Hr. Drejer skrev:Butland, som vi er linket til, klarer sig fint.
Han er simpelthen for svingende. Han kan have flere måneder ad gangen, hvor han slet ikke koster point hvorefter han så begynder at droppe hver eneste weekend. Det går simpelthen ikke. Mignolet bliver måske usikker pga. vores ringe forsvar. Vores forsvar bliver måske usikkert pga. af vores ringe målmand. Sandheden er nok, at de alle sammen bare er ringe.
Men Mignolet har dog ikke kostet os 15 point i denne sæson:
H Norwich 1-1: Koster os 2 point, da han dropper ved et hjørnespark
H Crystal Palace 1-2: Koster os 1 point, da han parerer et svagt hovedstød midt ud i feltet (sejrsmålet)
H WBA 2-2: Koster os 2 point, da han kludrer ved et hjørnespark (udligningen til 1-1)
H Arsenal 3-3: Koster os måske 2 point, da han ser skidt ud ved målene til 1-1 og 2-2 (ikke deciderede drop)
H Sunderland 2-2: Koster os 2 point, da han fumler et frispark i nettet til reducering 1-2
Så kan man diskutere, hvilke mål der er hans fejl og ikke, men det når ikke helt op på 15 point kostet. Derudover skal man vel også betragte de point, som han eventuelt har reddet hjem, selvom det nok ikke er voldsomt mange.
Men når jeg sidder og ser målene i gennem, så er det slående hvor mange af vores indkasserede mål, der skyldes deciderede forsvarsfejl. Fx er Evertons udligning (Rodgers' sidste kamp) jo helt håbløs.
Men Mignolet har dog ikke kostet os 15 point i denne sæson:
H Norwich 1-1: Koster os 2 point, da han dropper ved et hjørnespark
H Crystal Palace 1-2: Koster os 1 point, da han parerer et svagt hovedstød midt ud i feltet (sejrsmålet)
H WBA 2-2: Koster os 2 point, da han kludrer ved et hjørnespark (udligningen til 1-1)
H Arsenal 3-3: Koster os måske 2 point, da han ser skidt ud ved målene til 1-1 og 2-2 (ikke deciderede drop)
H Sunderland 2-2: Koster os 2 point, da han fumler et frispark i nettet til reducering 1-2
Så kan man diskutere, hvilke mål der er hans fejl og ikke, men det når ikke helt op på 15 point kostet. Derudover skal man vel også betragte de point, som han eventuelt har reddet hjem, selvom det nok ikke er voldsomt mange.
Men når jeg sidder og ser målene i gennem, så er det slående hvor mange af vores indkasserede mål, der skyldes deciderede forsvarsfejl. Fx er Evertons udligning (Rodgers' sidste kamp) jo helt håbløs.
-
God pointe AJ.
De mål vi indkasserer er som oftest grundet graverende fejl hos målmand og forsvar, mere end det skyldes modstanderens genistreger.
Der er behov for en klassemålmand og en klasseforsvar til sommer. Det står efterhånden soleklart.
De mål vi indkasserer er som oftest grundet graverende fejl hos målmand og forsvar, mere end det skyldes modstanderens genistreger.
Der er behov for en klassemålmand og en klasseforsvar til sommer. Det står efterhånden soleklart.
-
- Geografisk sted: Odense
- Alder: 55
Enig. Så længe Mignolet og Sakho tumler rundt i vores bagerste geledder tror jeg ikke på at vores forsvarsproblemer forsvinderRobbie_God_Fowler skrev:God pointe AJ.

F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ok, så han er ikke længere i nærheden af at være verdensklasse, eller misforstår jeg hvad du skriverAJ skrev:Han er simpelthen for svingende. Han kan have flere måneder ad gangen, hvor han slet ikke koster point hvorefter han så begynder at droppe hver eneste weekend. Det går simpelthen ikke.

Det var vist tydeligt igår at Mignolets usikkerhed forplanter sig til resten af forsvaret. Efter målet til 2-1 var alle de 5 bagerste rystende usikre. Selvfølgelig skal han ikke have skylden for ALT, men faktum er at hvis man vil i top 4 er han bare ikke god nok.
Desuden vil jeg vove den påstand at samtlige andre tophold har en reservekeeper der er bedre eller på samme niveau som Mignolet. Begovic kunne man måske forestille sig ikke ville spendere resten af sin karriere på bænken i Chelsea. Ham ville jeg personligt til enhver tid bytte med Mignolet.
Jeg håber at man går all in på en Butland eller Leno til sommer, for forandring det skal der til.
Desuden vil jeg vove den påstand at samtlige andre tophold har en reservekeeper der er bedre eller på samme niveau som Mignolet. Begovic kunne man måske forestille sig ikke ville spendere resten af sin karriere på bænken i Chelsea. Ham ville jeg personligt til enhver tid bytte med Mignolet.
Jeg håber at man går all in på en Butland eller Leno til sommer, for forandring det skal der til.