Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. dec, 2015 08:48

nikand skrev:
AJ skrev:Jeg synes ikke, at han er specielt god på bolden længere. Det er selvfølgelig kun et enkelstående eksempel, men der var en kamp mod Köln, hvor han smed bolden væk 28 gange.
28 gange!! Jeg bliver nødt til at spørge om du har skrevet 28 gange eller om der kan være sket en fejl? I så fald er det da helt vanvittigt og Køln må i så fald have gjort en masse for at stresse Hummels.
Det tænkte jeg også på. AJ fører muligvis statistik over alle spillere og kampe :D

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 03. dec, 2015 19:04

nikand skrev:
AJ skrev:Jeg synes ikke, at han er specielt god på bolden længere. Det er selvfølgelig kun et enkelstående eksempel, men der var en kamp mod Köln, hvor han smed bolden væk 28 gange.
28 gange!! Jeg bliver nødt til at spørge om du har skrevet 28 gange eller om der kan være sket en fejl? I så fald er det da helt vanvittigt og Køln må i så fald have gjort en masse for at stresse Hummels.
Den er god nok.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 04. dec, 2015 00:00

Rimelig vedvarende rygter om, at Subotic topper Klopps ønskeliste til forsvaret. Umiddelbart er jeg positiv over for det, men når jeg tænker nærmere over det, bliver jeg i tvivl. Han er virkelig langt fra holdet i Dortmund pt., og så vidt jeg husker, så har han for ikke så længe siden været ude med en større skade. Måske har han ikke længere det niveau, som for 2-3 år siden gjorde ham eftertragtet i hele Europa.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 35

Indlæg af zalcos » fredag, 04. dec, 2015 10:44

Aggerdoo skrev:
Rimelig vedvarende rygter om, at Subotic topper Klopps ønskeliste til forsvaret. Umiddelbart er jeg positiv over for det, men når jeg tænker nærmere over det, bliver jeg i tvivl. Han er virkelig langt fra holdet i Dortmund pt., og så vidt jeg husker, så har han for ikke så længe siden været ude med en større skade. Måske har han ikke længere det niveau, som for 2-3 år siden gjorde ham eftertragtet i hele Europa.
tjaa. Klopp hev ham med fra Mainz, så det kan være at Subotic har en værdi for lige netop Klopps filosofi og på den måde vil kunne gøre det bedre end det vi allerede har. Dog synes jeg at Lovren ser bedre ud nu mens Sakho og Skrtel er så gode at vi bestemt kunne bruge pengene bedre. Men med det antager jeg også at Sakho er skadesfri og Lovren holder sit nuværende ok niveau. Det kan selvfølgelig godt være vi skal have en ekstra ind til når Kolo ikke kan mere.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » fredag, 04. dec, 2015 11:30

Aggerdoo skrev:
Jeg er også i tvivl, hvilket udelukkende baserer sig på, at han er så langt fra Dortmunds hold i øjeblikket. De brugte sågar Bender i forsvaret frem for ham. Er der nogle mere Bundesliga-kyndige, der kan komme med et bedre indblik? AJ måske?
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 04. dec, 2015 11:52

AndreasN skrev:
Aggerdoo skrev:
Jeg er også i tvivl, hvilket udelukkende baserer sig på, at han er så langt fra Dortmunds hold i øjeblikket. De brugte sågar Bender i forsvaret frem for ham. Er der nogle mere Bundesliga-kyndige, der kan komme med et bedre indblik? AJ måske?
Jeg følger Dortmund næsten lige så tæt som Liverpool og Subotic har aldrig været en favorit for mig. Han har et flot topniveau men laver også rigtig mange fejl, både forsvarsmæssigt og opspilsmæssigt. Jeg kan ikke se ham få i en startopstilling overhovedet men måske kan Klopp. Og så må det jo være sådan. Men jeg ville ikke købe ham, det er sikkert.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 04. dec, 2015 12:33

Emmy skrev:
AndreasN skrev:
Aggerdoo skrev:
Jeg følger Dortmund næsten lige så tæt som Liverpool og Subotic har aldrig været en favorit for mig. Han har et flot topniveau men laver også rigtig mange fejl, både forsvarsmæssigt og opspilsmæssigt. Jeg kan ikke se ham få i en startopstilling overhovedet men måske kan Klopp. Og så må det jo være sådan. Men jeg ville ikke købe ham, det er sikkert.
:army7:

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 04. dec, 2015 12:49

Jeg er enig med Emmy. Vi bør kunne finde bedre alternativer.

Jeg har igennem den seneste årrække fuldt Dortmund tæt. Som type kan Neven Subotic bedst beskrives som en "no nonsense" forsvarsspiller, hvis styrker primært ligger i duelspillet og luftrummet.

Som Emmy er inde på, har Subotic' tid i Dortmund båret præg af, at der har været store udsving i præstationerne. Svingende fra det sublime til det katastrofale. Efter min opfattelse skyldes denne manglende konsistens, at Subotic spillestil er højt anlagt og derfor meget risikobetonet. Desuden virker Subotic til tider til at have store koncentrationssvigt, hvilket til tider kommer til udtryk i hans tvivlsomme placeringsevne. Det hører også med til den samlede vurdering, at Subotic pådrog sig en slem korsbåndsskade i 2013, og jeg synes ikke han sidenhen har lignet den forsvarsgeneral, som var en vigtig brik i de to mesterskaber i sæsonen 2010/2011 og 2011/2012.

Subotic manglende evner på bolden trækker også ned i den samlede vurdering. Vi mangler i den grad forsvarsspillere, der kan igangsætte vores opspil ved at føre bolden fremad i banen. Når Sakho er ude, oplever vi alt for ofte, at Lucas, Can, Henderson m.fl må falde langt tilbage i banen for at modtage bolden, da Skrtel og Lovren ikke magter at igangsætte spillet. Dette medfører, at tempoet i spillet daler, og vi mister samtidig en spilstation på midten af banen. Slutteligt er Subotic ikke noget lyn, hvorfor vi vil ende ud med en tung bagkæde, uanset hvilken konstellation vi stiller op med.

Skal vi kigge efter midterforsvarer i Dortmund ville jeg i stedet pege på Ginter. Han er meget ung, men vil kunne køres i stilling som erstatning for Skrtel. Sammenlignet med Subotic er Ginter mere atletisk og bedre på bolden. Det er også én af grundene til, at Ginter har ageret højre back i denne sæson. Jeg ser det dog ikke som særligt sandsynligt, at Dortmund skulle være villig til at sælge. Men det er denne type spiller vi mangler i bagerste geled - en tysk John Stones.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 06. dec, 2015 14:54

Meget god opsummering på, hvor vi "kunne" mangle spillere:

http://www.theanfieldwrap.com/2015/12/l ... gen-klopp/?

Men ige, det ender nok med ingenting i januar, eller også bliver der trukket en enkelt kaning op ad hatten ?

Køb eller ikke-køb, så tror jeg, at vi står stærkt rustet til den sidste del af sæsonen.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 09. dec, 2015 16:22

Kevin Grosskreutz? Han var god for et par sæsoner siden men synes der har været stille om ham i lang tid.

http://www.90min.com/posts/2785047-live ... _aid=35322
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 09. dec, 2015 18:13

Johnny Football skrev:Kevin Grosskreutz? Han var god for et par sæsoner siden men synes der har været stille om ham i lang tid.
Har du selv læst artiklen du linker til? - selvfølgelig har der været meget stille om ham, når han jo ikke må spille fodbold. ;)

Jeg synes ikke han har niveauet, jeg mener vi burde sigte efter.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 09. dec, 2015 22:40

Johnny Football skrev:Kevin Grosskreutz? Han var god for et par sæsoner siden men synes der har været stille om ham i lang tid.

Hvis tanken med Grosskreutz er, at han skal spille back, så vi har mulighed for at aflaste Clyne og Moreno, så synes jeg, at det lyder som en fin idé. Det afhænger dog af, hvor hans niveau er nu. For et par sæsoner siden, var han fantastisk.

Som offensiv kantspiller, mener jeg ikke, at Grosskreutz vil være det rigtige køb for os.

I forhold til Subotic, så vil han efter min mening være et fantastisk køb til £3,5m. Toure er over the hill, Sakho er meget ofte skadet, og Lovrens niveau er jeg ikke sikker på. Jeg ville føle mig mere end tryg, hvis Subotic skulle spille i stedet for Skrtel eller Lovren i tilfælde af skade. Faktisk har jeg set ham i mange kampe, hvor hans niveau ville berettige ham til at være førstevalg hos os, selvom han også har haft svipsere.

Og hvis vi skal blive i det tyske, så er Julian Brandt et uhyre spændende bud på en ung spiller, som man måske kunne købe, inden han bryder igennem og bliver en stjerne.
Kloppite

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » torsdag, 10. dec, 2015 14:18

Jeg ser også mest af alt Grosskreutz som en fattigmands-James Milner. Hvis han er tiltænkt en rolle som gardering på højreback er det udmærket. Jeg ser dog gerne Gomez få den rolle, når han er tilbage til næste sæson.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 10. dec, 2015 15:32

SørenK skrev:fattigmands-James Milner
Det må edermame være den sørgeligste titel, man kan opnå som fodboldspiller.
Liverpool Football Klopp

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 10. dec, 2015 15:42

AndreasN skrev:
SørenK skrev:fattigmands-James Milner
Det må edermame være den sørgeligste titel, man kan opnå som fodboldspiller.
Hahaha, spot on :D :D :D

Besvar