Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Ingen skam der. Selvom det er en broget forsamling på billedet i artiklen, så kan man ikke andet end at respektere Gary Neville som ekspert. Ham og Carragher producerer nogle af de skarpeste analyser, jeg har set.
Liverpool Football Klopp
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
For ganske få sæsoner siden var han en ombejlet herre, som nemt kunne have været solgt for 2-300 millioner. I dag er han gratis.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... is/5820079
Det her er morsomt....
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... obsamtale/
Skulle Brendan være kandidat til manager rollen i Chelsea ?
Gad godt at opleve Chelseas fans hvis dette blev virkelighed
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... obsamtale/
Skulle Brendan være kandidat til manager rollen i Chelsea ?
Gad godt at opleve Chelseas fans hvis dette blev virkelighed

Tjah, et ualmindeligt forløb med Michu.Hr. Drejer skrev:For ganske få sæsoner siden var han en ombejlet herre, som nemt kunne have været solgt for 2-300 millioner. I dag er han gratis.
We need a new Fowler...
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Tænk sig: BT Sport har regnet sig frem til at Bayern München stadig vil føre Bundesligaen, hvis samtlige skud på Neuer i løbet af sæsonen var gået i mål. De er ganske suveræne, og vel det enest hold som kan yde Barca modstand i kampen om CL trofæet.
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/champi ... ons-league
Fantastisk statistik med Bayern München. Ang. CL trofæet så er der længe til det skal uddeles, men var det imorgen cl trofæet skulle uddeles så har du ret.Hr. Drejer skrev:Tænk sig: BT Sport har regnet sig frem til at Bayern München stadig vil føre Bundesligaen, hvis samtlige skud på Neuer i løbet af sæsonen var gået i mål. De er ganske suveræne, og vel det enest hold som kan yde Barca modstand i kampen om CL trofæet.
We need a new Fowler...
Nu er det jo kun rygter, men det ser ud til at verdens bedste træner (den står for egen regning), Guardiola, ikke vil forlænge med Bayern München og at City snupper ham. Det er så langt fra så overraskende, da Pep næppe er trænertypen, der vil have de her langvarige ansættelser, fordi han er så intens og innovativ og derfor har brug for breaks og nye miljøer.
Citys Andoni Zubizarreta vigtigste opgave har efter sigende også været at skabe grobund for et miljø, hvor kronen på værket hele tiden har været en fremtidig ansættelse af Guardiola.
Udover at jeg synes det er sportsligt interessant og godt for engelsk fodbold, så er det også skræmmende at de vil få ham. Men spændende med de her personligheder. Hvis...
Citys Andoni Zubizarreta vigtigste opgave har efter sigende også været at skabe grobund for et miljø, hvor kronen på værket hele tiden har været en fremtidig ansættelse af Guardiola.
Udover at jeg synes det er sportsligt interessant og godt for engelsk fodbold, så er det også skræmmende at de vil få ham. Men spændende med de her personligheder. Hvis...
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Spændende om Guardiola kan finde takterne med et hold, som ikke kører på skinner når han overtager det. Guardiola har opnået imponerende resultater i Barcelona og Bayern, men han har også overtaget trupper og hold der var på toppen rent mandskabs- og spillemæssigt. Jeg tror godt han kan få flere problemer i en klub som City, hvor tingene ikke altid kører helt så glat.
Jeg er enig i de dine betragtninger, men mener nu det er Txiki Begiristain der er i City. Andoni Z blev fyret/gik i januar sammen med puyol i Barcelona.Jesper skrev:Nu er det jo kun rygter, men det ser ud til at verdens bedste træner (den står for egen regning), Guardiola, ikke vil forlænge med Bayern München og at City snupper ham. Det er så langt fra så overraskende, da Pep næppe er trænertypen, der vil have de her langvarige ansættelser, fordi han er så intens og innovativ og derfor har brug for breaks og nye miljøer.
Engelsk fodbold vil få et endnu bedre brand med Pep i stalden, det mangler der faktisk også.
We need a new Fowler...
Ballon d'or. Klassisk prisuddeling, hvor man næsten pr definition ikke tager defensive spillere med. Men sådan er det åbenbart. Neymar, Ronaldo og Messi. Det er vel egentlig fair nok, men hvad med Iniesta? Og ikke mindst Suarez? Så vidt jeg ved, så har han i 2015 scoret 40 mål og lavet utallige assist. Burde han ikke være med!
Og hvad med Münchens dreamteam, burde de ikke være repræsenteret? Så vidt jeg ved, så er det kalenderåret der vurderes og ikke sæsonen 2014/2015. Lewandowski, Müller og Douglas Costa har været geniale efter min mening. Så er der de mere defensive islæt, hvor der rundt omkring i ligaerne har været gode præstationer. Jeg har lidt svært ved at pege på nogle specielt, dog er jeg svært begejstret for Pique, men der er givetvis mange flere, også i andre ligaer, der burde fremhæves.
Så med andre ord, så er det bestemt ikke fordi jeg underkender de tre herrers præstationer, men jeg synes at kåringen er lige lovlig populistisk og knap så meget fodboldfaglig.
Hvad tænker I?
Og hvad med Münchens dreamteam, burde de ikke være repræsenteret? Så vidt jeg ved, så er det kalenderåret der vurderes og ikke sæsonen 2014/2015. Lewandowski, Müller og Douglas Costa har været geniale efter min mening. Så er der de mere defensive islæt, hvor der rundt omkring i ligaerne har været gode præstationer. Jeg har lidt svært ved at pege på nogle specielt, dog er jeg svært begejstret for Pique, men der er givetvis mange flere, også i andre ligaer, der burde fremhæves.
Så med andre ord, så er det bestemt ikke fordi jeg underkender de tre herrers præstationer, men jeg synes at kåringen er lige lovlig populistisk og knap så meget fodboldfaglig.
Hvad tænker I?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
Messi og Neymar er selvskrevne til at være nominerede. Det eneste spørgsmålstegn har været om Ronaldos mindre gode efterår kan trække ham ud af top 3 og om han skulle erstattes af Lewandowski eller Suarez. Iniesta mener jeg ikke har præsteret nok til at kunne komme i betragtning.
Fan af Manchester United
Jeg synes faktisk, at den er fair nok. Det er selvfølgelig altid en interessant debat om, hvorvidt forsvarsspiller ikke rangeres højt nok, men hvilken forsvarsspiller ville man lige pege på, som har været ligeså kampafgørende som de tre nominerede? Jeg har virkelig svært ved at se det.
I min verden er offensivspillerne i moderne fodbold simpelthen bare bedre end de defensive - og det er jo kun godt for underholdningsværdien. Jeg synes, det er svært at pege på forsvarsspillere, som man kan sætte i bås med spillere som Cannavaro, Nesta, Maldini og hvem man ellers placerer deroppe ad.
Jeg synes, naturligvis, at Suarez burde have været nomineret, men omvendt er det svært at pille Neymar og Ronaldo ud af top 3. Ronaldo skal dog til at genfinde formen, hvis han skal gøre sig berettiget til en nominering næste år... Det lyder helt forkert at sige det, men Messi, Neymar og Suarez er ved at nærme sig en klasse for sig.
I min verden er offensivspillerne i moderne fodbold simpelthen bare bedre end de defensive - og det er jo kun godt for underholdningsværdien. Jeg synes, det er svært at pege på forsvarsspillere, som man kan sætte i bås med spillere som Cannavaro, Nesta, Maldini og hvem man ellers placerer deroppe ad.
Jeg synes, naturligvis, at Suarez burde have været nomineret, men omvendt er det svært at pille Neymar og Ronaldo ud af top 3. Ronaldo skal dog til at genfinde formen, hvis han skal gøre sig berettiget til en nominering næste år... Det lyder helt forkert at sige det, men Messi, Neymar og Suarez er ved at nærme sig en klasse for sig.
Liverpool Football Klopp
Overordnet set enig. Ronaldo er på vej ud af top tre. Personligt synes jeg Neuer burde være med, han er i en verdensklasse helt for sig selv.AndreasN skrev:Jeg synes faktisk, at den er fair nok. Det er selvfølgelig altid en interessant debat om, hvorvidt forsvarsspiller ikke rangeres højt nok, men hvilken forsvarsspiller ville man lige pege på, som har været ligeså kampafgørende som de tre nominerede? Jeg har virkelig svært ved at se det.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Nu er det jo i kalenderåret 2015, hvor der også har været Copa America.Jesper skrev:Ballon d'or. Klassisk prisuddeling, hvor man næsten pr definition ikke tager defensive spillere med. Men sådan er det åbenbart. Neymar, Ronaldo og Messi. Det er vel egentlig fair nok, men hvad med Iniesta? Og ikke mindst Suarez? Så vidt jeg ved, så har han i 2015 scoret 40 mål og lavet utallige assist. Burde han ikke være med!
Hvad tænker I?
Iniesta: skal ikke være med da hans samling af mål og især assist for et så fantastisk fodboldhold er noget uforståeligt lavt. Havde fodbolden valgt hockeyassist ville Iniesta sikkert have mange assist.
Neymar: Fejlede i Copa America med en tåbelig udvisning, men hans spil og resultater i FCB taler for en nominering.
Messi: Vandt heller ikke denne gang Copa America, men var især i foråret ustyrlig i FCB.
Ronaldo: Scorede monster mange mål, igen. Men vandt ikke noget. Det tæller for mig, især når man spiller for Real Madrid hvor det forventes at hive mindst en titel hjem. Ville nok have valgt en anden isf. Ronaldo til top tre.
Boblere: Suarez, Muller, Neuer, Boateng, Busquets, Vidal, (sejrede med Juve, Chile).
We need a new Fowler...
Gary Neville som cheftræner i Valencia. Det havde jeg alligevel ikke set komme.
Ærgrer mig lidt over at det betyder enden på samarbejdet med Carra i MNF studiet.
http://en.valenciacf.com/ver/47728/vcf- ... ement.html
Ærgrer mig lidt over at det betyder enden på samarbejdet med Carra i MNF studiet.
http://en.valenciacf.com/ver/47728/vcf- ... ement.html
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly