Så du mener ikke, at der findes rå kapitalisme andre steder i verdenssystemet end inden for fodbold?Hr. Drejer skrev:Tak. Sætning er flot og sand.Aarde skrev:Fodbold er den rå kapitalismes sidste bastion? Det er muligt, at det er en flot sætning, men det er da helt uhyggeligt, så forkert den er.Hr. Drejer skrev:Jo. Fodbold er den rå kapitalismens sidste bastion. Der er ingen plads til mormor sentimalitet. Det er business as usual. Og for min skyld må vi gerne vise mere kynisme - både på og udenfor banen.Aggerdoo skrev:Er det ikke netop det, mange Liverpool-fans konstant jamrer op over - at klubben ikke bare er kold business?Hr. Drejer skrev:Det er kold business. Ikke andet. Balotelli fik en chance, han greb den ikke. Han er færdig i en topklub.
45 - Mario Balotelli
Re: 45 - Mario Balotelli
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg mener at når det skal holdes lovligt og samtidig involverer handel med mennesker, så har jeg vanskeligt ved at komme på andre områder, hvor kapitalismen er så udpræget.
Den slags fornemmelser skal der være plads tiltexy skrev:Jeg kan ikke forklare hvorfor. Men jeg har en eller anden tro på, at Ings ender med at blive et rigtigt positivt bekendtskab for os Liverpool fans. Hvis han får chancen, så tror jeg, at han kan bide sig fast.nrg skrev:Jeg er fuldstændig enig. Det er ikke måden at behandle en spiller på. Omend i mindre målestok, var det vel også måden Agger blev "hevet ud" på. Ja, og også Borini, som det bliver nævnt.
Nu er pengene jo rare, men jeg havde fortrukket at det var Sterling der havde fået den behandling. Han skabte trods alt unødig ballade for egen vindings skyld. Det har hverken Agger, Borini eller Balotelli gjort....mig bekendt. Vi ser jo selvfølgelig ikke alt hvad der sker bag kulisserne, men det virker besynderligt og jeg håber virkelig for Rodgers' egen skyld, at han ved hvad han laver. For slår Benteke ikke til og er Sturridge stadig plaget af sit skadeshelvede, står han med Lambert, Origi og Ings tilbage. Vel ikke et helt urealistisk scenarie....og så kommer han for alvorlig under pres, Hr. Rodgers.
Ingen over klubben....det gælder også for managers. Så kære Brendan. Nu er det sgu' med at holde tungen lige i munden.
Men det skal siges, at den slags fornemmelser sidder jeg altid med i forhold til en eller flere spillere lige før en ny sæson. Før eller siden melder hverdagens kedelige realisme sig igen

I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Jeg kan sagtens nå at komme "ud af kroppen" på en enkelt god sæsonnrg skrev:Du, jeg og alle de andre tosser på det her forum, trænger til en "ud af kroppen oplevelse", hvor vi kan få noget succes, som varer lidt længere end én sæson.texy skrev:nrg skrev:

Vi SMADRER det PIShold !
Medmindre Balotelli har negativ indflydelse på resten af truppen, så er det en tåbelig og nedværdigende måde at behandle ham på. Vi valgte selv at købe ham og betale hans løn. Synes vi ser skidt ud i denne situation. Det ville være bedre at fritstille ham, såfremt der ikke er købere
Jeg har også en rigtig god fornemmelse ift Ings på den korte og særligt den lange bane.texy skrev:Jeg kan ikke forklare hvorfor. Men jeg har en eller anden tro på, at Ings ender med at blive et rigtigt positivt bekendtskab for os Liverpool fans. Hvis han får chancen, så tror jeg, at han kan bide sig fast.nrg skrev:Jeg er fuldstændig enig. Det er ikke måden at behandle en spiller på. Omend i mindre målestok, var det vel også måden Agger blev "hevet ud" på. Ja, og også Borini, som det bliver nævnt.
Nu er pengene jo rare, men jeg havde fortrukket at det var Sterling der havde fået den behandling. Han skabte trods alt unødig ballade for egen vindings skyld. Det har hverken Agger, Borini eller Balotelli gjort....mig bekendt. Vi ser jo selvfølgelig ikke alt hvad der sker bag kulisserne, men det virker besynderligt og jeg håber virkelig for Rodgers' egen skyld, at han ved hvad han laver. For slår Benteke ikke til og er Sturridge stadig plaget af sit skadeshelvede, står han med Lambert, Origi og Ings tilbage. Vel ikke et helt urealistisk scenarie....og så kommer han for alvorlig under pres, Hr. Rodgers.
Ingen over klubben....det gælder også for managers. Så kære Brendan. Nu er det sgu' med at holde tungen lige i munden.
Men det skal siges, at den slags fornemmelser sidder jeg altid med i forhold til en eller flere spillere lige før en ny sæson. Før eller siden melder hverdagens kedelige realisme sig igen
Lige så sikker er jeg på, at Benteke er vores nye 20+ målscorer, og at Coutinho/Firmino samarbejdet vil give os topunderholdning og mange mindeværdige oplevelser.
Okay. Jeg ville bare mene, at et så vidt begreb som "rå kapitalisme" dækker over en del flere ting end bare fodbold - men det er jo en definitionssag.Hr. Drejer skrev:Jeg mener at når det skal holdes lovligt og samtidig involverer handel med mennesker, så har jeg vanskeligt ved at komme på andre områder, hvor kapitalismen er så udpræget.
Inden Rodgers bliver beskyldt for alt for meget ang. Balotelli, så kommer James Pearce lige med lidt nyt her;
Hvis det er sandt, så synes jeg ikke man kan klandre Rodgers hans manglende tillid til Balotelli. Man kan ikke arbejde med en spiller som ikke er villig til at arbejde for at forbedre sig.
Hvis det er sandt, så synes jeg ikke man kan klandre Rodgers hans manglende tillid til Balotelli. Man kan ikke arbejde med en spiller som ikke er villig til at arbejde for at forbedre sig.
Uden at skulle vælge side, så skal man også lige have i overvejelserne, at Pearce generelt er meget pro-Rodgers og anti-Balotelli, groft sagt.
Jeg tror, sandheden er et sted derimellem. Jeg synes ikke, at der er nogen grund til at udelade ham fra resten af truppen, medmindre han er decideret ødelæggende for træningen, og det tror jeg ikke på, at han er. Men omvendt synes jeg heller Balotelli har vist på noget tidspunkt, at han er villig til at ændre sig som fodboldspiller.
Jeg tror, sandheden er et sted derimellem. Jeg synes ikke, at der er nogen grund til at udelade ham fra resten af truppen, medmindre han er decideret ødelæggende for træningen, og det tror jeg ikke på, at han er. Men omvendt synes jeg heller Balotelli har vist på noget tidspunkt, at han er villig til at ændre sig som fodboldspiller.
Liverpool Football Klopp
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
@Aarde: ja. Det er sikkert mere komplekst, end hvad jeg gør det til.
@AndreasN: hvis han ikke er en del af planerne for 2015/16, er det vel ok at han udelades fra truppen. Han kan muligvis have negativ indflydelse på stemningen i truppen. Det er ikke første gang at LFC udelukker en spiller fra truppen.
@AndreasN: hvis han ikke er en del af planerne for 2015/16, er det vel ok at han udelades fra truppen. Han kan muligvis have negativ indflydelse på stemningen i truppen. Det er ikke første gang at LFC udelukker en spiller fra truppen.
Jeg syntes den der har fejlet allermest er Rodgers i hele det her Balotelli ræs.
Balotelli har jo faktisk opført sig eksemplarisk i Liverpool? Nogen gjorde meget ud af hans billedere fra en restaurant da han var syg, hvilket jeg mener der kun blev gjort et nummer ud af fordi det netop var Balotelli.
Rodgers har flere gange kommet med udtalelser til medierne omhandlende Balotelli, som burde holdes internt.
Rodgers valgte at ekskludere Balotelli fra holdet efter at han faktisk var vores bedst spillende angriber.
Rodgers valgte at gå ud og klandre ham for ikke at arbejde hårdt nok efter en kamp, hvor han var en af vores bedst spillende angribere.
Jeg er spændt på at se hvordan Rodgers klare at spille med Balotelli, fordi for mig ligner det at Rodgers simpelthen ikke ved hvordan han skal sætte disse fysisk stærke spiller i spil på banen.
Normalt er jeg pro Rodgers, men lige mht Balotelli syntes jeg godt nok at han fejler stort.
Balotelli har jo faktisk opført sig eksemplarisk i Liverpool? Nogen gjorde meget ud af hans billedere fra en restaurant da han var syg, hvilket jeg mener der kun blev gjort et nummer ud af fordi det netop var Balotelli.
Rodgers har flere gange kommet med udtalelser til medierne omhandlende Balotelli, som burde holdes internt.
Rodgers valgte at ekskludere Balotelli fra holdet efter at han faktisk var vores bedst spillende angriber.
Rodgers valgte at gå ud og klandre ham for ikke at arbejde hårdt nok efter en kamp, hvor han var en af vores bedst spillende angribere.
Jeg er spændt på at se hvordan Rodgers klare at spille med Balotelli, fordi for mig ligner det at Rodgers simpelthen ikke ved hvordan han skal sætte disse fysisk stærke spiller i spil på banen.
Normalt er jeg pro Rodgers, men lige mht Balotelli syntes jeg godt nok at han fejler stort.
@ponzac
Gentagne, dårligt forklarede udeblivelser fra træning er vel ikke "eksemplarisk opførsel"? Ikke i min verden i hvert fald.
Og dette kan, hvis det er sandt, også forklare Rodgers' kritik af Balo og udeladelserne fra truppen. Og i sådant tilfælde, ville jeg have handlet ligesom Rodgers. Man kan ikke bruge en spiller, som ikke er 100% dedikeret til træningerne også, kamp er ikke tilstrækkeligt.
Og du får det sgu nærmest til at lyde som om Balo spillede en fremragende sæson sidste år. Toppræstationerne kan vist tælles på et par fingre.
Gentagne, dårligt forklarede udeblivelser fra træning er vel ikke "eksemplarisk opførsel"? Ikke i min verden i hvert fald.
Og dette kan, hvis det er sandt, også forklare Rodgers' kritik af Balo og udeladelserne fra truppen. Og i sådant tilfælde, ville jeg have handlet ligesom Rodgers. Man kan ikke bruge en spiller, som ikke er 100% dedikeret til træningerne også, kamp er ikke tilstrækkeligt.
Og du får det sgu nærmest til at lyde som om Balo spillede en fremragende sæson sidste år. Toppræstationerne kan vist tælles på et par fingre.

-
Balotelli har fået de chancer han havde brug for og har ikke vist sig, at være god nok, aggressiv nok, arbejds villig nok m.m. Han skal ikke sammenlignes med andre spillere og drage konklusion ud fra det. Mange andre kan man sige det samme om. Men Balotelli har desværre ikke vist sit talent. Vi skal bruge en spiller som, gider slide sig selv op, vil løbe solen sort og kæmpe så blodet flyder, selv på de dage hvor spillet ikke fungere. Det har han desværre ikke vist.RedRedRed skrev:@ponzac
Når Rodgers udtaler sig som han gør er det helt ok. Han skal stille krav til sine spillere og kan det ikke få dem til at arbejde hårdere, ja så er de bare ikke gode nok til holdet.
- Bellamy_fever
Fair nok, men så er det vel også helt okay at eksempelvis Sterling har udtalt sig som han gør ? At han har pjækket faa træning er vel ikke anderledes end at nægte en spiller til træningskampe ? At han vurderede at Liverpool FC bare ikke viste højt nok niveau for ham og ønske om at blive de bedste.liverpoolfc86 skrev:
Balotelli har fået de chancer han havde brug for og har ikke vist sig, at være god nok, aggressiv nok, arbejds villig nok m.m. Han skal ikke sammenlignes med andre spillere og drage konklusion ud fra det. Mange andre kan man sige det samme om. Men Balotelli har desværre ikke vist sit talent. Vi skal bruge en spiller som, gider slide sig selv op, vil løbe solen sort og kæmpe så blodet flyder, selv på de dage hvor spillet ikke fungere. Det har han desværre ikke vist.
Når Rodgers udtaler sig som han gør er det helt ok. Han skal stille krav til sine spillere og kan det ikke få dem til at arbejde hårdere, ja så er de bare ikke gode nok til holdet.
Mange Liverpool fans tillader INTET fra spillernes side, med henvisning til TLW og så videre, men gør klubben akkurat det samme er det kold bussiness og spilleren er blot blevet vejet og fundet for let
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
Sikkert ikke mere end du gør. Men sympatisk er nok det sidste jeg vil kalde ham. Han virker på mig arrogant og en type der sætter sig over holdet og holdspillere ved dumme handlinger. Det er for mig usympatisk .AndreasN skrev:Undskyld, jeg glemte lige, at du kendte ham, Kelly. Jeg har aldrig opfattet ham som andet end en yderst sympatisk person, og jeg har heller aldrig læst, han skulle være andet. Tværtimod.
Og jeg har ikke skrevet, at han var en holdspiller.
Og så virker han ikke ret klog.
Jeg tror de fleste allerede sidste sommer sagde det går aldrig godt. Hvis Mario ikke ser tingene i øjnene møder det og derigennem men hjælp og arbejde udfolder sig bedre sportsligt tror jeg dette er hans sidste store kontrakt . Vi kan vist godt sige han ikke slog til .
Senest rettet af Kelly søndag, 02. aug, 2015 11:10, rettet i alt 1 gang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.