Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » fredag, 22. maj, 2015 13:45

AJ skrev:Vi snakker om en spiller, der i sin karriere har scoret 188 mål i 363 klubkampe
Med til historien hører dog, at 111 af målene er scoret i den columbianske liga, men ja han ved, hvor målet står. Jeg er som Jesper heller ikke sikker på, at han er svaret på vores bønner. Han er mere Morientes end Torres i mine øjne.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » fredag, 22. maj, 2015 14:55

Pedro er han mon et realistisk transfermål? Pedros teknik, visioner, fart og og driblinger ville passe godt til LFC. Men hvor god han er bliver jeg i tvivl om.
We need a new Fowler...

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 22. maj, 2015 14:57

nikand skrev:Pedro er han mon et realistisk transfermål? Pedros teknik, visioner, fart og og driblinger ville passe godt til LFC. Men hvor god han er bliver jeg i tvivl om.

Han er fuldstændig urealistisk som vidal det kan du godt slå ud af hovedet
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » fredag, 22. maj, 2015 15:05

nikand skrev:Pedro er han mon et realistisk transfermål? Pedros teknik, visioner, fart og og driblinger ville passe godt til LFC. Men hvor god han er bliver jeg i tvivl om.
I og med at hans situation er anderledes end Vidals (Pedro er ikke fast mand på holdet), så vil jeg da mene at chancen for at han søger mod spilletid på bekostning af CL-deltagelse og årlig deltagelse i mesterskabskampe er større.

Men igen er Pedro af den klasse, at andre klubber, med mere at byde på end Liverpool, vil byde sig til i ræset, og så bliver det nok svært at matche.

Men ser man bort fra hele transferkampen, så ville jeg da mene at Pedro var en ganske fornuftig tilføjelse til truppen.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 22. maj, 2015 15:19

Hvis jeg var inde over transfers i Liverpool, så ville jeg sætte alle sejl ind på at købe Pedro. Han vil passe perfekt ind hos jer, og han er desuden ikke voldsomt dyr (læste et sted, at han blev udbudt for omkring £ 10 mio.). I mangler mål, og han er yderst træfsikker. Derudover er han hurtig arbejdsom og opvokset med et system, der involverer presspil. I mine øjne ville han passe perfekt ind på en af jeres to fløje.

Han er selvfølgelig ikke en mand, der fra dag et gør jeg til et langt stærkere hold, men det skal jo også bygges langsomt op. Spørgsmålet er så om i gider betale hans lønkrav. Og om hvem i skal konkurrere med ham om. Jeg kunne godt se ham være relativt eftertragtet, så i skal nok betale lidt over hvad nogle ellers mener han er værd. Det er jo så bare betingelserne, som man må lære at leve med.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 22. maj, 2015 15:31

AllanShore skrev:Hvis jeg var inde over transfers i Liverpool, så ville jeg sætte alle sejl ind på at købe Pedro. Han vil passe perfekt ind hos jer, og han er desuden ikke voldsomt dyr (læste et sted, at han blev udbudt for omkring £ 10 mio.). I mangler mål, og han er yderst træfsikker. Derudover er han hurtig arbejdsom og opvokset med et system, der involverer presspil. I mine øjne ville han passe perfekt ind på en af jeres to fløje.

Han er selvfølgelig ikke en mand, der fra dag et gør jeg til et langt stærkere hold, men det skal jo også bygges langsomt op. Spørgsmålet er så om i gider betale hans lønkrav. Og om hvem i skal konkurrere med ham om. Jeg kunne godt se ham være relativt eftertragtet, så i skal nok betale lidt over hvad nogle ellers mener han er værd. Det er jo så bare betingelserne, som man må lære at leve med.
Meget enig i den analyse. Og den rammer lidt hovedet på sømmet med det, der er vores problem, og som gør, at mange føler at vi ikke rigtig rykker os. For vi er netop ikke villige, eller har ikke været det, til at betale det mere over, hvad en spiller er værd, for at sikre os ham i rette tid eller i det hele taget. Vi virker stædige i forhandlingerne, og dermed mister vi imø. den fordel vi kunne have af, at være hurtigt ude og betale en lille overpris.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 22. maj, 2015 15:52

For i øvrigt lige at køre videre i den snak om hvad en klub er villig til at betale i løn, så er det selvfølgelig logisk, at man ikke vil betale langt over hvad man egentlig vurdere den pågældende spiller til at være værd. Man skal dog også passe på med at være for hårdhudet, da det jo er mennesker, som man handler med og hvor rigtig mange undersøgelser går på, at løn er en af de største motivationsfaktorer i forbindelse med ens arbejde.

For os fans, der følger fodbold tæt kan det godt virke helt grotesk at kontraktforhandlinger og transfers trækker i langdrag pga. lønkrav, der ligner manges årsløn, men udover at det desværre bare er markedsprisen på spillere, så er der også det aspekt, at lønnen skal forsøge at afspejle en klubs reelle vurdering af hvad de mener spilleren er værd hos dem.

Jeg mener ikke det altid kan stilles så sort på hvidt op, at man hurtigt konstaterer, at en spiller vælger en klub frem for en anden fordi den ene klub lige ville betale det mere i løn. Der er rigtig mange aspekter, der også skal inddrages, men et vigtigt parameter mener jeg er hvor meget klubben giver udtryk for hvor meget de ønsker at tilknytte ham. Og hvis man i lang tid sidder og forhandler om løn og hvor klubben ikke er villig til at strække sig voldsomt meget, så sender det jo et signal til spilleren om, at han ikke er vildt eftertragtet.

For forhandlerne er det en meget hårfin grænse man skal betræde. Og det kan også være ekstra svært, hvis man har et maksimumbeløb, som man må tilbyde i løn. Jeg mener, at jeg læste herinde, at det højeste et nyt indkøb i Liverpool var blevet tildelt i løn var £ 80.000 mio. om ugen. Det lyder jo ikke af særlig meget, om som en anden også sagde så får man hvad man betaler for.

Nu har i godt nok ikke, og alt ære og respekt for det, haft vildt mange parametre at kunne trække på i forhold til tiltrækningskraften, men den startløn, der bliver givet til nyindkøb vidner efter min mening om, at man betaler for hvad man mener de er værd på købstidspunktet, men at der ikke i nogen særlig stor grad gives løn for hvad de evt. kan tilføre klubben af værdi ude i fremtiden. Og det synes jeg ligner et problem.
Fan af Manchester United

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 22. maj, 2015 16:01

Surf skrev:
AllanShore skrev:Hvis jeg var inde over transfers i Liverpool, så ville jeg sætte alle sejl ind på at købe Pedro. Han vil passe perfekt ind hos jer, og han er desuden ikke voldsomt dyr (læste et sted, at han blev udbudt for omkring £ 10 mio.). I mangler mål, og han er yderst træfsikker. Derudover er han hurtig arbejdsom og opvokset med et system, der involverer presspil. I mine øjne ville han passe perfekt ind på en af jeres to fløje.

Meget enig i den analyse. Og den rammer lidt hovedet på sømmet med det, der er vores problem, og som gør, at mange føler at vi ikke rigtig rykker os. For vi er netop ikke villige, eller har ikke været det, til at betale det mere over, hvad en spiller er værd, for at sikre os ham i rette tid eller i det hele taget. Vi virker stædige i forhandlingerne, og dermed mister vi imø. den fordel vi kunne have af, at være hurtigt ude og betale en lille overpris.
Både og, jeg synes nu vi betalte i nærheden af dobbelt op af spillernes værdi til Southampton i sommers. Markovic synes jeg også vi betalte overpris for. Hvis det er rigtigt at vi værdisætter Vidal til£14.4m og har betalt £23m for Lallana så er der for alvor noget galt.

Rasputin

Indlæg af Rasputin » fredag, 22. maj, 2015 16:53

texy skrev:Foreløbig synes jeg, at transfer-debatten er ret svær at blande sig i på et fornuftigt grundlag.

1. Vi ved ikke, om det er Rodgers, der skal stå for holdet i næste sæson - men de fleste af os tror det nok.
2. Vi ved ikke, hvor stort et transfer-budget vi har denne sommer.
3. Vi ved ikke, om der denne sommer vil være vilje til eventuelt at ændre på lønstrukturen.
4. Vi ved ikke, om der denne sommer vil være vilje til også at signe etablerede og dermed måske ældre spillere.

Ifølge min hurtige og subjektive kalkulationer, så skal vi ud og bruge næsten £110m på nye spillere denne sommer, hvis vi virkelig vil spille med. NETTO!! Men så bør vi også være i stand til at udfordre i forhold til titlen, hvis vi kan få spillerne.

Jeg tvivler på, at vi vil kunne investere så meget, selvom vi nu er i plus, og selvom næste regnskab formentlig bliver langt bedre, og selvom TV-indtægterne fra PL er steget, og selvom vi også kontinuerligt forbedrer os kommercielt. Det vil stadig kræve en gedigen kapitalindsprøjtning fra ejerne side. Noget som det lader til at FFP-reglerne nu vil tillade, men samtidig noget som vores ejere nok ikke vil være villige til at ofre. LFC er ikke et legetøj for dem, på samme måde som Man City eksempelvis er det for Mansour.

Vi skal nok reelt et stykke ind i vinduet, før vi har en idé om, hvor vi bør lægge vores forventninger. Men indtil da har vi da lov at håbe på, at man går tilbage til den slags aggressivitet, som vi udviste i januar 2011 (uagtet at investeringsviljen dengang blev udløst af salget af Torres og at deadline-desperation førte til flop-indkøb af Carroll).
Jep! Vi har med en del ubekendte størrelse at arbejde efter. Og selvom om BR fortsætter så tør jeg ikke spå på næste sæsons formationer og taktikker. Især ikke efter en sæson der skulle konsolidere koncept og fundament, og endte med det total opbrud af selvsamme.

Jeg synes dog vi har et hold med kæmpe potentiale. men jeg vil ikke hænge min i hat på at, især de nyindkøbte pludselig indfrier forventningerne og kan være med med til at løfte holdet. Den totale mangel på drive og dynamik skal der også gøres noget ved, og bedste bud er vel Can på midten, men tør vi satse på at det kan bære? Vi har brug for mere driftsikkerhed end potentiale. Så giver vi også bedre rammer for at den enkelte spiller kan indfri talentet.

Nå ja, hvem skal ind. En midtbane mand, en højre back eller WB og selvfølgelig en angriber. Og for fanden hvor jeg ærgrer mig over at Depay gled os at hænde. Men helt ærligt, for 2 uger siden var mine tanker at lige dér havde vi ikke behov for at forstærke os. Herre jemini!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 23. maj, 2015 14:48

JTN skrev:Bacca er mere Morientes end Torres i mine øjne.
Hvis du med dette mener, at Bacca minder dig om Morientes, så må jeg sige, at jeg sjældent har været så uenig i et indlæg.

Bacca er mere bevægelig end Morientes. Mere aggresiv og arbejder mere for holdet. Og, ja, han er også hurtigere uden at være et decideret lyn. Morientes ville ligne en hund i et spil kegler i Emerys Sevilla. Morientes var til gengæld mere træfsikker i sin storhedstid, end Bacca er nu, og måske også mere hovedstødsstærk. Jeg vil dog mene, at Bacca sparker hårdere til bolden, og dermed ikke partout skal helt ind i det lille felt for at kunne score. Desuden har Morientes aldrig scoret så mange La Liga-mål, som Bacca har gjort i denne sæson, selvom han flere gange har spillet over 30 kampe på en sæson, og det for et langt bedre hold.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 23. maj, 2015 18:36

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig eller uenig med AJ. De, indrømmet ganske få gange, jeg har set Carlos Bacca spille har han efterladt mig med et indtryk af at han reelt set ikke er en specielt dygtigt afslutter, hvilket jeg finder meget bekymrende for en angriber.
Det hænger også meget godt sammen med at de scoringer jeg har set ham lave(ud over et rimelig stort antal scoret på straffespark), ofte har været enten:

1. En god del scoringer der vel skal betegnes som lette, hvor han bare skal putte den I kassen med en inderside i et tomt mål. De her Jon Dahl mål som man vel beskriver dem i Danmark. Dette selvfølgelig med underforstået respekt for Baccas spilintelligels og forståelse, da han trods alt så er på det korrekte sted hvor bolden enten dumper ned for fødderne af ham eller det er let for hans medspillere at finde ham.

2. Et par scoringer hvor han reelt set fucker sin afslutning eller tæmning/dribling op, men ved enten held, arbejde/genpres eller dårligt forsvars/målmandsspil alligevel får muligheden for at forsøge igen. Igen, det er ikke ligefrem en decideret svaghed, men det er nu mere betryggende hvis han bare havde tæmmet bolden og enten banket den i kassen eller driblet forbi målmanden, så man ikke sidder med en fornemmelse af om hvorvidt han er i stand til at gøre det igen med nogenlunde stabilitet.

Så ja, Bacca er da interessant fordi han har været dygtig nok til at lave massere kasser i La Liga, selv uden hans straffespark. Om han er den målscorer vi akut har behov for, specielt med den tvivl man bliver nød til at have omkring, ikke bare hans skader, men Sturridges niveau, er jeg i tvivl om. Specielt når man tillægger hans alder(og begrænsede erfarring i Europa) og det faktum at jeg næppe kan forestille mig Sevilla skulle slippe ham billigt. Som type er jeg dog enig I at han er rigtig spændende, minder mig en smule om Carlos Tevez rent typemæssigt.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » lørdag, 23. maj, 2015 22:31

AJ skrev:
JTN skrev:Bacca er mere Morientes end Torres i mine øjne.
Hvis du med dette mener, at Bacca minder dig om Morientes, så må jeg sige, at jeg sjældent har været så uenig i et indlæg.

Bacca er mere bevægelig end Morientes. Mere aggresiv og arbejder mere for holdet. Og, ja, han er også hurtigere uden at være et decideret lyn. Morientes ville ligne en hund i et spil kegler i Emerys Sevilla. Morientes var til gengæld mere træfsikker i sin storhedstid, end Bacca er nu, og måske også mere hovedstødsstærk. Jeg vil dog mene, at Bacca sparker hårdere til bolden, og dermed ikke partout skal helt ind i det lille felt for at kunne score. Desuden har Morientes aldrig scoret så mange La Liga-mål, som Bacca har gjort i denne sæson, selvom han flere gange har spillet over 30 kampe på en sæson, og det for et langt bedre hold.
Nej, det var ikke en direkte sammenligning, men min holdning til potentialet ved at købe ham, som også fremgår af den del at mit indlæg, du ikke har valgt at citere. Men nu hvor du har bragt det på bane, så synes jeg faktisk, at han spillemæssigt minder mere om Morientes end Torres. Han mangler fart, teknik og en mere alsidig skudteknik til at være et godt bud på en angriber til os i dette vindue.

I øvrigt scorede Morientes 19 ligamål i sæsonen 98/99 dvs. ét mindre end Baccas 20 ligamål i denne sæson. Til gengæld spillede han 3 kampe færre end Baccas 36 kampe i denne sæson. Bare for at være sikker på at undgå en ny stråmand må jeg nok hellere understrege, at jeg ikke mener, at Morientes bør være vores prioritet til angrebet ;)
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 23. maj, 2015 23:29

Rystende hvis vi bruger 30 mio. pund på Benteke. Absolut rystende.

Brugeravatar
Weissert
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Indlæg af Weissert » søndag, 24. maj, 2015 00:53

Er stadig sikker på Lacazette spiller i LFC efter sommerferien....
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 24. maj, 2015 08:12

Weissert skrev:Er stadig sikker på Lacazette spiller i LFC efter sommerferien....
Hvorfor?

Besvar