Ja på papiret burde det være spillere vi kunne få fat i. Men jeg tror desværre ikke, vi ses som det helt store aktiv for kvalitetsspillere længere. Samt tyder intet på vi vil/kan kompensere ved, at give dem høj løn i stedet for CL og spil om mesterskab. Jeg tror vi går en middelmådig fremtid i møde, hvis tingene fortsætter som nu.Niels K skrev:@ Oomph 242: Jeg ved ikke, om Pedro, Lacazette og Kovacic er realistiske, men det er imo ikke navne, der bør være urealistiske for os.
Kovacic er 21, og Inter skulle have sat ham til salg for at kunne finansiere et andet køb. Han burde blive beæret, hvis man fortalte ham, at han var udset som arvtager for Gerrard.
Pedro er vist 26, og han får slet ikke den spilletid, han fortjener, da vi alle kender de 3 spillere, der står foran ham i køen. Der kunne være spillere i Barca/Spanien/landsholdet, der talte pænt om Liverpool ?
Lacazette vil måske være den sværeste at få til Liverpool, men vi kunne jo love ham en startplads, at der ville blive bygget op omkring ham - ja, den nye angrebsstjerne i Liverpool, som trods alt har et navn ude i verden, som folk anerkender.
Kunne vi vifte med 50 mio. £ om næsen på Lyon og en fed hyre til Lacazette, så burde det for en gang skyld ikke være pengene, der afholdt os fra at få den spiller, vi gerne ville have.
Alle disse spillere vil med garanti komme til at tjene mere hos os. Det bliver svært for os som fans at foreslå indkøb, hvis disse navne også er at sigte langt over målet, og så bliver vi da aldrig andet end et sub top hold.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Jeg kan ikke rigtig finde ud af at være så sortseer-agtig, men vi er nok ret enige om tingene men i hver sin ende af optimisme-barometeret (selvom jeg nu ikke selv er helt oppe at ringe pt.)Oomph242 skrev:Ja på papiret burde det være spillere vi kunne få fat i. Men jeg tror desværre ikke, vi ses som det helt store aktiv for kvalitetsspillere længere. Samt tyder intet på vi vil/kan kompensere ved, at give dem høj løn i stedet for CL og spil om mesterskab. Jeg tror vi går en middelmådig fremtid i møde, hvis tingene fortsætter som nu.Niels K skrev:@ Oomph 242: Jeg ved ikke, om Pedro, Lacazette og Kovacic er realistiske, men det er imo ikke navne, der bør være urealistiske for os.
Kovacic er 21, og Inter skulle have sat ham til salg for at kunne finansiere et andet køb. Han burde blive beæret, hvis man fortalte ham, at han var udset som arvtager for Gerrard.
Pedro er vist 26, og han får slet ikke den spilletid, han fortjener, da vi alle kender de 3 spillere, der står foran ham i køen. Der kunne være spillere i Barca/Spanien/landsholdet, der talte pænt om Liverpool ?
Lacazette vil måske være den sværeste at få til Liverpool, men vi kunne jo love ham en startplads, at der ville blive bygget op omkring ham - ja, den nye angrebsstjerne i Liverpool, som trods alt har et navn ude i verden, som folk anerkender.
Kunne vi vifte med 50 mio. £ om næsen på Lyon og en fed hyre til Lacazette, så burde det for en gang skyld ikke være pengene, der afholdt os fra at få den spiller, vi gerne ville have.
Alle disse spillere vil med garanti komme til at tjene mere hos os. Det bliver svært for os som fans at foreslå indkøb, hvis disse navne også er at sigte langt over målet, og så bliver vi da aldrig andet end et sub top hold.

I min verden er Liverpool en klub, alle burde ville spille for, og så længe han ikke er solgt til anden side, er der håb.AllanShore skrev:Bare lige ang. Lacazette. Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan Liverpool nogensinde ville kunne signe ham i det her vindue? Han er om muligt den mest eftertragtede angriber i vinduet, og der er samtidig flere klubber rundt omkring, der åbenbart er ude efter en angriber.
Lacazette bør dog ikke være den eneste, vi fokuserer på, og der nævnes spillere fra Higuain, Cavani, Adriano, Tevez, Bacca, Benteke og Mandzukic til Benzema.
Vi skal bare have en super angriber og for de fleste af os, står Lacazette øverst på listen.
@Niels K: Først og fremmest skal du have tak for gode indlæg, som jeg har læst med stor interesse.
Jeg konstaterer, at 3-mandsforsvaret var det, som virkede bedst i denne sæson ud over Mignolet. Det er rigtigt, at de store hold "læste" hvordan det skulle dirkes op, men så må der foretages taktiske modtræk (styrke den defensive midtbane eller flytte spillet længere frem i de kampe). Det er heller ikke nogen skade til at vi kan skifte formationer alt efter modstanderen.
Lacazette kan erstattes af en anden - principielt er det rigtigt, at vi skal have styrket angrebet væsentligt. Vi var alt for tandløse foran i denne sæson.
Har du et bud på den defensive midtbane. Jeg har aldrig helt synes, at Lucas har haft klassen, men han har helt sikkert været en vigtig brik i at kitte hele holdet sammen - kunne vi ikke finde en lignende spiller, blot med et højere niveau?
Jeg konstaterer, at 3-mandsforsvaret var det, som virkede bedst i denne sæson ud over Mignolet. Det er rigtigt, at de store hold "læste" hvordan det skulle dirkes op, men så må der foretages taktiske modtræk (styrke den defensive midtbane eller flytte spillet længere frem i de kampe). Det er heller ikke nogen skade til at vi kan skifte formationer alt efter modstanderen.
Lacazette kan erstattes af en anden - principielt er det rigtigt, at vi skal have styrket angrebet væsentligt. Vi var alt for tandløse foran i denne sæson.
Har du et bud på den defensive midtbane. Jeg har aldrig helt synes, at Lucas har haft klassen, men han har helt sikkert været en vigtig brik i at kitte hele holdet sammen - kunne vi ikke finde en lignende spiller, blot med et højere niveau?
-
Det at være bevægelig udelukker jo ikke, at angriberen ikke kan være en klinisk afslutter. Det er der talrige eksempler på. Vi behøver ikke kigge længere end til vores egne angribere igennem tiden, herunder Rush, Fowler, Owen, Torres, Suarez og Sturridge.Kelly skrev: De bevægelige angribere vi har nu som aller er på nær Lambert gør netop vi ikke laver mål.
Der skal kvalitet i boksen som Arsenal. PSG. Bayern. Mv har.
Referencen til Bayern, PSG og Arsenal synes jeg ligeledes er malplaceret. Mit argument gik på, at en stationær boksangriber som Benteke ikke passer ind i Rodgers spilfilosofi, da han ikke evner at indgå i det hurtige pasningsspil langs jorden.
Zlatan, Giroud og Lewandowski er måske sammenlignelige med Benteke målt på deres højde, men her stopper lighedstegnene så også. De tre førnævnte spillere formår alle, qua deres spilforståelse og tekniske kunnen, at kunne indgå i opspillet og iscenesætte deres offensive medspillere.
Vores hold er ikke gearet til at få det bedste ud af Benteke, da vi ikke spiller til hans spidskompetencer. Ligeledes vil Benteke ikke kunne få det bedste ud af spillere som Lallana, Coutinho og Sterling, da han ikke formår at indgå i de kombinationer, som førnævnte spillere søger. Det vil således være et mismatch. Jeg er derfor overrasket over, at Rodgers og vores komite angiveligt har udset sig Benteke som manden, der skal løse vores offensive problemer.
Det er så her, at jeg tror, at vandene skilles, for jeg synes netop at Zlatan, Giroud og Lewandowski er gode spillere som typer at sammenligne med Benteke, og jeg synes både han har teknik og overblik til at indgå i samspillet med vores øvrige midtbane- og offensivspillere. Han trækker da ofte ned i banen for at deltage i det opbyggende, men han er en væsentlig bedre målskive at sigte efter i feltet ift, hvad vi ellers har.Robbie_God_Fowler skrev:Det at være bevægelig udelukker jo ikke, at angriberen ikke kan være en klinisk afslutter. Det er der talrige eksempler på. Vi behøver ikke kigge længere end til vores egne angribere igennem tiden, herunder Rush, Fowler, Owen, Torres, Suarez og Sturridge.Kelly skrev: De bevægelige angribere vi har nu som aller er på nær Lambert gør netop vi ikke laver mål.
Der skal kvalitet i boksen som Arsenal. PSG. Bayern. Mv har.
Referencen til Bayern, PSG og Arsenal synes jeg ligeledes er malplaceret. Mit argument gik på, at en stationær boksangriber som Benteke ikke passer ind i Rodgers spilfilosofi, da han ikke evner at indgå i det hurtige pasningsspil langs jorden.
Zlatan, Giroud og Lewandowski er måske sammenlignelige med Benteke målt på deres højde, men her stopper lighedstegnene så også. De tre førnævnte spillere formår alle, qua deres spilforståelse og tekniske kunnen, at kunne indgå i opspillet og iscenesætte deres offensive medspillere.
Vores hold er ikke gearet til at få det bedste ud af Benteke, da vi ikke spiller til hans spidskompetencer. Ligeledes vil Benteke ikke kunne få det bedste ud af spillere som Lallana, Coutinho og Sterling, da han ikke formår at indgå i de kombinationer, som førnævnte spillere søger. Det vil således være et mismatch. Jeg er derfor overrasket over, at Rodgers og vores komite angiveligt har udset sig Benteke som manden, der skal løse vores offensive problemer.
Mange takSTMO skrev:@Niels K: Først og fremmest skal du have tak for gode indlæg, som jeg har læst med stor interesse.

Det er nok en god idé, at vi kan have 2 systemer, som vi praktiserer til perfektion alt efter modstander og hvilke spillere, vi har til rådighed.
Jeg synes, Lucas er rigtig god i sin forudseenhed og bolddistribution, og han er jo den klassiske oprydder foran forsvaret, men jeg synes, han mangler meget i det opbyggende, hvor det ofte er side- eller baglæns. Han er ikke hurtig fremover banen, og det er sjældent fra hans fødder, at der skabes chancer eller afsluttes oppe ved modstanderens felt. Han er dog meget anvendelig i nogle kampe, når vi skal være kompakte men langt fra alle, da vi ofte gerne vil dominere og spille hurtigt fremad.
Spiller vi 3-5-2, så behøver vi vel strengt taget ikke en decideret def midt, men kan vel spille med 2 box-box typer som f.eks. Hendo og Kovacic, Coutinho som 10er og så kunne man have Studge og Lacazette foran ? her vil Milner pynte på HWB, men vil han spille dér ?
Jeg ville gerne prøve med Can foran en 4 kæde, men en type som Illaramendi fra Real nævnes også hele tiden, og han er måske mere en Alonso type ?
Jeg synes, at næste sæson's set up må tage udgangspunkt i defensiven, som der skal være helt styr på og købt ind til, så vi har de rigtige folk alt efter systemet. Det går ikke, at vi laver så mange fejl, som resulterer i tåbelige mål imod.
Naturligvis skal vi have en angriber, men der skal altså være styr på konceptet og organisationen også, så jeg synes faktisk, at Rodgers har en stor opgave foran sig.
Smider lige et spændende navn op, som vidst ikke har været nævnt tidligere - Domenico Berardi. Har ikke et indgående kendskab til manden, da jeg ikke følger Serie A, men har fulgt hans udvikling lidt fra sidelinien efter hans gode præstationer i sidste sæson for Sassuolo.
Han er co-owned af Juventus, men udlejet til hans tidligere klub Sassuolo i denne sæson. Fast spiller på Italiens U-21 hold. Kan spille både højre kant og angriber og spiller højre angriber for Sassuolo. Han har et giftigt venstreben og god på dødbolde, både hjørne og frispark. 20 år gammel.
Statestikken siger 30 kampe, 14 mål og 8 assist i denne sæson (hattrick i dag mod Milan).
I sidste sæson spillede han 29 kampe og scorede 16 mål og lavede 6 assist.
Han er utvivlsomt et kæmpe talent, men er der nogen der følger Serie A, som kan sige mere om hans generelle præstationer?
Han er co-owned af Juventus, men udlejet til hans tidligere klub Sassuolo i denne sæson. Fast spiller på Italiens U-21 hold. Kan spille både højre kant og angriber og spiller højre angriber for Sassuolo. Han har et giftigt venstreben og god på dødbolde, både hjørne og frispark. 20 år gammel.
Statestikken siger 30 kampe, 14 mål og 8 assist i denne sæson (hattrick i dag mod Milan).
I sidste sæson spillede han 29 kampe og scorede 16 mål og lavede 6 assist.
Han er utvivlsomt et kæmpe talent, men er der nogen der følger Serie A, som kan sige mere om hans generelle præstationer?
Milner har været klasse for City i dag.
Jeg ville ikke tøve et sekund med, at signe ham på en fri hvis det var mig der sad på pengene. Han ville i mine øjne kunne tilføre vores hold så meget, specielt med tanke på, at Gerrard er væk efter sæsonen.
Kæmper altid til det sidste, og er bare garant for gode præstationer.
Jeg ville ikke tøve et sekund med, at signe ham på en fri hvis det var mig der sad på pengene. Han ville i mine øjne kunne tilføre vores hold så meget, specielt med tanke på, at Gerrard er væk efter sæsonen.
Kæmper altid til det sidste, og er bare garant for gode præstationer.
Hvem skal ind?
Som jeg ser det, er der desværre brug for næsten et helt nyt hold hvis vi skal kunne konkurrere med den nuværende top 4.
- Først og fremmest er der brug for en ny topklasse angriber, hvilket er beklageligt, da der bliver brugt 20 M £ på Balotelli og Lambert sidste sommer.
- Dernæst er der brug for en målfarlig højre-wing, hvilket er beklageligt, da der blev brugt ca. 45 M £ på Lallana og Markovic sidste sommer.
- Endvidere er der brug for en ny defensiv midt, hvilket burde være blevet købt sidste sommer, men Brendan Rodgers havde åbenbart en forestilling om, at 34-årige Gerrard skulle spille 50 kampe fra start i denne sæson.
- Videre er der brug for en ny central forsvar, hvilket er beklageligt, da der blev brugt 20 M £ (vi snakker 20 millioner PUND af FAKTISKE PENGE - ikke bitcoins eller matadorpenge, om end dette ville have været en mere passende valuta) på Dejan Lovren. (!!!)
- Herudover er der brug for en ny back til hver side til at erstatte hhv. Glen Johnson og Jose Enrique, samt en målmand til at give Mignolet konkurrence.
Det giver i alt 7 nye spillere. Og man kunne sagtens argumentere for, at der oven i dette brug for endnu en central forsvarsspiller og en cental midtbanespiller.
Vedr. Milner så har jeg svært ved han skulle bringe. Rygterne siger, at han kommer til løn på 100 k £ om ugen og et løfte om at skulle spille central midtbane. Han er ikke en defensiv midt, han er ikke ligeså energisk som Henderson i boks-til-boks rollen og han er ikke ligeså kreativ som Coutinho i playmaker-rollen. Alt i alt vil dette betyde, at vi kommer til at give 100 K £ om ugen, til en spiller der ikke er god nok til vores stærkeste start-11, hvilket vil komme til at hæmme klubben i sin videre færd på sommertransfermarkedet. Bestemt en fin spiller, men jeg synes ikke, at han burde være en prioritet på nogen måde.
Som jeg ser det, er der desværre brug for næsten et helt nyt hold hvis vi skal kunne konkurrere med den nuværende top 4.
- Først og fremmest er der brug for en ny topklasse angriber, hvilket er beklageligt, da der bliver brugt 20 M £ på Balotelli og Lambert sidste sommer.
- Dernæst er der brug for en målfarlig højre-wing, hvilket er beklageligt, da der blev brugt ca. 45 M £ på Lallana og Markovic sidste sommer.
- Endvidere er der brug for en ny defensiv midt, hvilket burde være blevet købt sidste sommer, men Brendan Rodgers havde åbenbart en forestilling om, at 34-årige Gerrard skulle spille 50 kampe fra start i denne sæson.
- Videre er der brug for en ny central forsvar, hvilket er beklageligt, da der blev brugt 20 M £ (vi snakker 20 millioner PUND af FAKTISKE PENGE - ikke bitcoins eller matadorpenge, om end dette ville have været en mere passende valuta) på Dejan Lovren. (!!!)
- Herudover er der brug for en ny back til hver side til at erstatte hhv. Glen Johnson og Jose Enrique, samt en målmand til at give Mignolet konkurrence.
Det giver i alt 7 nye spillere. Og man kunne sagtens argumentere for, at der oven i dette brug for endnu en central forsvarsspiller og en cental midtbanespiller.
Vedr. Milner så har jeg svært ved han skulle bringe. Rygterne siger, at han kommer til løn på 100 k £ om ugen og et løfte om at skulle spille central midtbane. Han er ikke en defensiv midt, han er ikke ligeså energisk som Henderson i boks-til-boks rollen og han er ikke ligeså kreativ som Coutinho i playmaker-rollen. Alt i alt vil dette betyde, at vi kommer til at give 100 K £ om ugen, til en spiller der ikke er god nok til vores stærkeste start-11, hvilket vil komme til at hæmme klubben i sin videre færd på sommertransfermarkedet. Bestemt en fin spiller, men jeg synes ikke, at han burde være en prioritet på nogen måde.
Det er jo desværre 100% rigtigt.Chris-LFC skrev:Hvem skal ind?
Du har muligvis ret i, at der er brug for så mange nye spillere, som du nævner. Men jeg håber sandelig ikke, at vi får købt så mange nye. For hvis vi gør det, så står vi med samme problem om et år igen, hvor der er blevet hentet spillere ind, som ikke har forstærket os.Chris-LFC skrev:Hvem skal ind?
Derfor kan jeg sagtens nøjes med et enkelt eller to indkøb. Faktisk håber jeg kun på et enkelt eller to indkøb (med mindre vi også får en fri transfer eller to).
Kun hvis vi imod al forventning pludselig har £200m at handle for, kan jeg se formålet med at hente så mange spiller igen igen.
Kloppite
Hvorfor køber vi ikke bare Sisto?
Han har faktisk været til prøvetræning i JuventusSTMO skrev:Hvorfor køber vi ikke bare Sisto?
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Hvis han gerne vil væk, SKAL vi simpelthen forsøge os med et bud. Og det bud skal ikke være vores sædvanlige lowballing bulls**t på 10-15 mio. pund.
Er 28 mio. den rygtede pris, så byd for pokker da det!
Vil spilleren så hellere til milliard-klubben, så er det jo ærgerligt. Men vi skal forsøge.