Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
-
Redmaniac
- Geografisk sted: Waterloo - Canada
af Redmaniac » lørdag, 02. maj, 2015 20:33
Jesper skrev:Redmaniac skrev:Jesper skrev:Nu synes jeg de sidste 5-7 år i europæisk fodbold har vist at spansk fodbold er andet end Real Madrid og Barcelona. Synes faktisk tværtimod den engelske liga er overvurderet
Men nu falder snakken jo på de 10 dårligste hold og ikke de 10 bedste.
Derudover vil jeg stadig mene, at de hold, der ender som nr. 3-8 i England, samlet set er stærkere end Spaniens ditto.
Jeg er uenig og jeg synes resultaterne internationalt taler sit tydelige sprog. Derudover er jeg fuldstændigt overbevist om at barca også eksempelvis kunne køre QPR over helt og aldeles, havde de spillet i samme liga
Uenig i noget, der ikke er med til at glorificere Barcelona? Chok.
Og ja selvfølgelig kunne Barcelona køre det notoriske galehus i QPR over. Mon ikke også Chelsea kunne køre Cordoba over?
Men vi må jo så bare være enige om at være uenige i forhold til styrkeforholdet mellem de 10 dårligste i henholdsvis La Liga og Premier League.
-
Jesper
@redmaniac, det var holdene var 3-8 jeg kommenterede på. Det var derfor kommentaren om europæiske spil, var mit argument
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
bjarnereds
af bjarnereds » lørdag, 02. maj, 2015 20:38
Jesper skrev:Redmaniac skrev:Jesper skrev:Nu synes jeg de sidste 5-7 år i europæisk fodbold har vist at spansk fodbold er andet end Real Madrid og Barcelona. Synes faktisk tværtimod den engelske liga er overvurderet
Derudover vil jeg stadig mene, at de hold, der ender som nr. 3-8 i England, samlet set er stærkere end Spaniens ditto.
Jeg er uenig og jeg synes resultaterne internationalt taler sit tydelige sprog. Derudover er jeg fuldstændigt overbevist om at barca også eksempelvis kunne køre QPR over helt og aldeles, havde de spillet i samme liga
Jeg er helt uenig med dig, fordi i spanske og CL hvad der er kedeligt er, de ser mega nemt ud at vind bolden tilbage med skuespil. I PL er de ikke bare lige, jeg er ikke altid glæder mig til at ser CL kampende med LFC, fordi der er alt for meget skuespil I kampene som gøre kampen bliver alt for kedeligt. Dommeren fløjter nemt hos spanske og europianske liga.
-
Redmaniac
- Geografisk sted: Waterloo - Canada
af Redmaniac » lørdag, 02. maj, 2015 20:43
Jesper skrev:@redmaniac, det var holdene var 3-8 jeg kommenterede på. Det var derfor kommentaren om europæiske spil, var mit argument
Hidtil har de spanske hold jo haft en del mere incitament for at give den los i Europa League/Uefa cuppen. Jeg tvivler på, at vi ser samme sløve indsats fra de engelske top 4 kandidater næste år.
-
bjarnereds
af bjarnereds » lørdag, 02. maj, 2015 20:45
Vi kan være enig om at spanske top klubber spiller god fodbold, men spørgsmålen er, kan de klare sig så godt under mægtigt BPL med PL mode? uden tvivl, ikke lige så godt som i spanien eller CL.
-
bjarnereds
af bjarnereds » lørdag, 02. maj, 2015 20:46
Vi kan være enig om at spanske top klubber spiller god fodbold, men spørgsmålen er, kan de klare sig så godt under mægtigt BPL med PL mode? uden tvivl, ikke lige så godt som i spanien eller CL.
-
AndreasN
- Geografisk sted: Valby
- Alder: 31
af AndreasN » lørdag, 02. maj, 2015 20:48
@bellamy-fever
Hvad er din pointe? Nu snakker vi jo om vores egne kampe, som vi så let som ingenting kunne have vundet. WBA var dårlige, og Hull var endnu dårligere, men desværre var vi på en eller måde dårligere end dem, og det burde have 6 point - og det havde bragt os på 4. pladsen. Uagten om man.utd. havde vundet i dag, så havde chancen stadig været stor - det gjorde de bare ikke, og det havde bragt os i top 4. Dette års 4. plads var hamrende billigt til salg, fordi det kune har været to (med Arsenal tre) gode hold i ligaen. Vi formåede ikke at komme i top 4, og det er jeg pisse træt af for hold da helt op, hvor var konkurrencen ikke til stede. Det er jo helt utilstedeligt, at man.utd. ender med at for den ovenpå deres sæson, men vi har ingen andre at takke end os selv. For hvor har vi været dårlige i størstedelen af sæsonen. Det er jeg simpelthen indebrændt over.
Liverpool Football Klopp
-
Bellamy_fever
af Bellamy_fever » lørdag, 02. maj, 2015 21:04
AndreasN skrev:@bellamy-fever
Hvad er din pointe? Nu snakker vi jo om vores egne kampe, som vi så let som ingenting kunne have vundet. WBA var dårlige, og Hull var endnu dårligere, men desværre var vi på en eller måde dårligere end dem, og det burde have 6 point - og det havde bragt os på 4. pladsen. Uagten om man.utd. havde vundet i dag, så havde chancen stadig været stor - det gjorde de bare ikke, og det havde bragt os i top 4. Dette års 4. plads var hamrende billigt til salg, fordi det kune har været to (med Arsenal tre) gode hold i ligaen. Vi formåede ikke at komme i top 4, og det er jeg pisse træt af for hold da helt op, hvor var konkurrencen ikke til stede. Det er jo helt utilstedeligt, at man.utd. ender med at for den ovenpå deres sæson, men vi har ingen andre at takke end os selv. For hvor har vi været dårlige i størstedelen af sæsonen. Det er jeg simpelthen indebrændt over.
præcis dette... hvad er pointen i at sidder og spekulere i 'hvis og hvis' scenarier ? så skal man jo gøre det samme for United, HVIS de ikke havde tabt mod Everton og WBA, hvilket må være lige så stor en overraskelse som vores nederlag mod Hull og uafgjort mod WBA.
altså, min pointe er din afsluttende sætning. vi har kun os selv at takke, det giver ingen mening at kigge bagud og sige hvad nu hvis, for det skete altså nu en gang ikke.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
-
AJ
- Geografisk sted: København SV
- Alder: 34
Redmaniac skrev:AJ skrev:Barca ville også vinde en masse kampe stort, hvis de spillede ii Premier League.
Men slet ikke i lige så høj grad som de gør i Spanien.
Chelsea har før vist, at der skal en kold, kynisk, og defensiv taktik til for at få krammet på Barca. Den slags spillestil er der langt flere bundhold og midterhold, der praktiserer i Premier League.
Nu er Chelseas defensiv jo også niveauer over de fleste andre engelske holds. Barca ville da køre bundholdene i PL over med lethed.
-
texy
- Geografisk sted: København
- Alder: 50
AJ skrev:Nu er Chelseas defensiv jo også niveauer over de fleste andre engelske holds. Barca ville da køre bundholdene i PL over med lethed.
Det er jo en ret umulig debat at få et endegyldigt svar på.
Men jeg tror ikke, at Barca kunne vinde lige så mange storsejre I PL, som de gør i Spanien. For det første anser jeg de engelske bundhold for at være bedre end de spanske. For det andet anser jeg den taktiske disciplin i engelsk fodbold for bedre end den er i den spanske. For det tredje, tror jeg, at deres spillere ville rende ind i flere skader i England. Og for det fjerde, så tror jeg, at de råkolde engelske stadions og den generelle vinterfodbold også vil spille negativt ind på deres præstationer. Det samme vil antallet af kampe måske gøre.
Så selvom Barca uden tvivl er bedre end de engelske hold og ville vinde de fleste kampe, så tror jeg, at det ville være en større udfordring for dem, end den som de er vant til i Spanien.
Kloppite
-
Jesper
Vises nattens boksebrag på en eller anden kanal gratis?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
Emmy
- Geografisk sted: Gjessø
- Alder: 47
Jesper skrev:Vises nattens boksebrag på en eller anden kanal gratis?
Selvfølgelig gør den ikke det.
"We're not racist, we only hate the mancs"
-
Niche
- Geografisk sted: Frederikssund
- Alder: 52
texy skrev:AJ skrev:Nu er Chelseas defensiv jo også niveauer over de fleste andre engelske holds. Barca ville da køre bundholdene i PL over med lethed.
Det er jo en ret umulig debat at få et endegyldigt svar på.
Men jeg tror ikke, at Barca kunne vinde lige så mange storsejre I PL, som de gør i Spanien. For det første anser jeg de engelske bundhold for at være bedre end de spanske. For det andet anser jeg den taktiske disciplin i engelsk fodbold for bedre end den er i den spanske. For det tredje, tror jeg, at deres spillere ville rende ind i flere skader i England. Og for det fjerde, så tror jeg, at de råkolde engelske stadions og den generelle vinterfodbold også vil spille negativt ind på deres præstationer. Det samme vil antallet af kampe måske gøre.
Så selvom Barca uden tvivl er bedre end de engelske hold og ville vinde de fleste kampe, så tror jeg, at det ville være en større udfordring for dem, end den som de er vant til i Spanien.
Du har ret i, at vi aldrig får et endegyldigt svar på debatten, så længe Barca er at finde i Spanien, og ikke i England. Jeg vil nu godt betvivle påstanden om, at Barca vil få svært ved at save bundholdene midt over i BPL. Liverpool gjorde det adskillige gange i sidste sæson, og det var med et ganske middelmådigt hold med få superstjerner. Jed er sikker på, at Barca kunne gøre det i endnu højere grad end vi gjorde. Og den med at engelske hold skulle være bedre taktiske end de spanske, mener jeg simpelthen ikke er rigtigt. Imø er det i høj grad pga det taktiske niveau i de to ligaer, at de spanske hold har så meget mere succes end de engelske i europæiske turneringer.
-
mortenbak
af mortenbak » søndag, 03. maj, 2015 15:14
Vi må da næsten håbe at at Chelsea hiver mesterskabet hjem idag, så vores kamp mod dem ikke har den store betydning for dem... ikke at jeg tror vi kan slå dem alligevel, men chancerne er måske lidt bedre.
-
Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Det er edderm... mærkeligt at sidde, og næsten holde med London Bus Hire i en kamp mod Crystal Palace

Vi SMADRER det PIShold !