Dagens Kampe
-
Re: Dagens Kampe
God start af Tottenham. Det aggressive presspil er nøglen til at slå Chelsea. Kan Tottenham fange Chelsea i omstillingerne og benytte deres fart mod den tunge Chelsea bagkæde, så har de en god chance.
Hvis man skal udpege en Tottenhamspiller foruden de åbenlyse eksempler i Eriksen og Kane, så ser jeg en stor fremtid for Bentaleb. Han er boldsikker, pasningsstærk og ser ud til at time sine aktioner i duelspillet. Han spillede frygteligt mod os på Anfield, men han er også ung, så det er naturligt, at hans præstationer svinger meget.
Hvis man skal udpege en Tottenhamspiller foruden de åbenlyse eksempler i Eriksen og Kane, så ser jeg en stor fremtid for Bentaleb. Han er boldsikker, pasningsstærk og ser ud til at time sine aktioner i duelspillet. Han spillede frygteligt mod os på Anfield, men han er også ung, så det er naturligt, at hans præstationer svinger meget.
-
Gode pointer.Niels K skrev:Det er i hvert fald ikke i vores klub, at det halter med talentudviklingen, og det betyder mest for mig.Robbie_God_Fowler skrev:Interessant information, AJ.
Det er med til at understøtte det synspunkt, at engelsk fodbold halter efter på kvaliteten til trods for at være det populæreste produkt blandt forbrugerne.
Jeg synes samtidig det er interessant at bemærke, at de engelske præstationer i Europa er blevet dårligere sideløbende med, at der er blevet tilført flere penge til ligaen gennem de to seneste TV aftaler. Det rejser en række relevante spørgsmål, da videnskabelige studier peger mod en stærk kausalitet mellem penge investeret og sportslige resultater. Det kan således tyde på et generelt overophedet marked, hvor de penge der investeres i talent ikke stemmer overens med den reelle værdi. Noget vi måske nok godt vidste i forvejen![]()
Samtidig er ovenstående et vink med en vognstang til dinosauren, FA, at der skal ændres i struktur og initiativer for talentudvikling, da engelsk fodbold er milevidt efter på denne front sammenlignet med tyske og spanske forhold.
De andre lande har gode tophold, der godt kan matche Prl's bedste klubber - særligt i knock out kampe, men jeg er slet ikke i tvivl om, at kvaliteten hele vejen igennem Prl er højest, og at Prl's tophold får kamp til stregen nærmest i hver eneste kamp, hvor topholdene i de andre lande godt kan hvile lidt spillere hist og her, og hvor de bedre kan køre den hjem i 2. halvleg.
Prl er sindsyg hård, lang og nærmest uden ferie (minus sommer). Der er 2 cups udover CL eller EL, som også ligger helt skævt for hold i Prl.
Bare tag de 2 kampe mellem chel$ea og os i liga cup'en. Det var jo liv og død over 2 udmarvende kampe.
Det ville være interessant at se, hvilken indflydelse en vinterpause ville have på PL mandskaberne i forhold til præstationerne i Europa.
Hvorvidt kvaliteten i Premier League end de andre europæiske ligaer er lidt omsonst at diskutere, da vi ikke rigtig kan bevise det. AJ's indlæg indikerer dog, at top og sup top i La Liga er stærkere end Premier League's ditto.
Jeg synes ligeledes godt man kan diskutere, hvorvidt vi er godt med i forhold til at udvikle talenter. Flanagan er vel ret beset den eneste scouser, der har haft moderat succes siden Steven Gerrard brød igennem i slut 90'erne. Sterling og Ibe er lysende eksempler, men de blev hentet som henholdsvis 15 og 16 årig, hvor sidstnævnte allerede havde fået senior debut. Cadeau til vores akademi for at videreudvikle Sterling og Ibe, men jeg mangler lidt at læse historien om de lokale drenge.
Werder Bremen-Wolfsburg 3-5 efter 53 min!
"We're not racist, we only hate the mancs"
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Mon ham der Bas Dost kan lokkes væk fra Wolfsburg? Ham scorer jo efter behag for tiden...Emmy skrev:Werder Bremen-Wolfsburg 3-5 efter 53 min!

Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Lad os lige se om han kan holde formen over længere tid. Det er kun den sidste måneds tid at han har bombet ind, ellers har han været ganske anonym.Johnny Football skrev:Mon ham der Bas Dost kan lokkes væk fra Wolfsburg? Ham scorer jo efter behag for tiden...Emmy skrev:Werder Bremen-Wolfsburg 3-5 efter 53 min!
"We're not racist, we only hate the mancs"
Det er jo også et spm om, hvad man bedst kan lide at se for en slags fodbold. For mig er engelsk fodbold helt unik ift fight, løbepensum, never-say-die attitude. Englænderne er jo heller ikke særlig villige til at gå på kompromis med nogle af deres dyder, og det kan koste mod beregnende italienere, eller når man bliver taget med for mange folk out-of-position mod teknisk dygtige spaniere.Robbie_God_Fowler skrev:Gode pointer.Niels K skrev:Det er i hvert fald ikke i vores klub, at det halter med talentudviklingen, og det betyder mest for mig.Robbie_God_Fowler skrev:Interessant information, AJ.
Det er med til at understøtte det synspunkt, at engelsk fodbold halter efter på kvaliteten til trods for at være det populæreste produkt blandt forbrugerne.
Jeg synes samtidig det er interessant at bemærke, at de engelske præstationer i Europa er blevet dårligere sideløbende med, at der er blevet tilført flere penge til ligaen gennem de to seneste TV aftaler. Det rejser en række relevante spørgsmål, da videnskabelige studier peger mod en stærk kausalitet mellem penge investeret og sportslige resultater. Det kan således tyde på et generelt overophedet marked, hvor de penge der investeres i talent ikke stemmer overens med den reelle værdi. Noget vi måske nok godt vidste i forvejen![]()
Samtidig er ovenstående et vink med en vognstang til dinosauren, FA, at der skal ændres i struktur og initiativer for talentudvikling, da engelsk fodbold er milevidt efter på denne front sammenlignet med tyske og spanske forhold.
De andre lande har gode tophold, der godt kan matche Prl's bedste klubber - særligt i knock out kampe, men jeg er slet ikke i tvivl om, at kvaliteten hele vejen igennem Prl er højest, og at Prl's tophold får kamp til stregen nærmest i hver eneste kamp, hvor topholdene i de andre lande godt kan hvile lidt spillere hist og her, og hvor de bedre kan køre den hjem i 2. halvleg.
Prl er sindsyg hård, lang og nærmest uden ferie (minus sommer). Der er 2 cups udover CL eller EL, som også ligger helt skævt for hold i Prl.
Bare tag de 2 kampe mellem chel$ea og os i liga cup'en. Det var jo liv og død over 2 udmarvende kampe.
Det ville være interessant at se, hvilken indflydelse en vinterpause ville have på PL mandskaberne i forhold til præstationerne i Europa.
Hvorvidt kvaliteten i Premier League end de andre europæiske ligaer er lidt omsonst at diskutere, da vi ikke rigtig kan bevise det. AJ's indlæg indikerer dog, at top og sup top i La Liga er stærkere end Premier League's ditto.
Jeg synes ligeledes godt man kan diskutere, hvorvidt vi er godt med i forhold til at udvikle talenter. Flanagan er vel ret beset den eneste scouser, der har haft moderat succes siden Steven Gerrard brød igennem i slut 90'erne. Sterling og Ibe er lysende eksempler, men de blev hentet som henholdsvis 15 og 16 årig, hvor sidstnævnte allerede havde fået senior debut. Cadeau til vores akademi for at videreudvikle Sterling og Ibe, men jeg mangler lidt at læse historien om de lokale drenge.
Når jeg betragter holdene i de forskellige ligaer over en sæson i diverse turneringer mod modstand af forskellig kvalitet, så fremstår Prl for mig på et højere niveau generelt end alle andre ligaer, og det er der nok ikke statistik, der kan modbevise overfor mig, men omvendt er jeg også farvet af min kærlighed til engelsk fodbold.
Ift vores akademi, så forekommer det mig, at mange af vores spillere er fra lokalområdet, men hvor vi så har følere ude efter landets største talenter og de største talenter i andre lande i Europa.
Dvs. det er ikke fordi, vi ikke giver de lokale drenge chancen, men der er åbenbart rigtig langt imellem en Owen, en Fowler, en Carragher og en Gerrard (bare for at nævne nogle i de sidste årtier).
Efter Flanagan er det vel Rossiter, Brannagan og/eller "Brad Smith", som er de bedste bud på lokale drenge, der slår igennem på 1. holdet.
Ift England og udvikling af engelske talenter, så er det vel underordnet, at vi henter en knægt som 14 eller 15 årig i en mindre klub og derefter selv færdiguddanner ham til en Liverpoolprofil, og for mig vil en sådan spiller også opfattes som - om ikke local lad - så homegrown.
@ Niels K
I La Liga, Serie A og Ligue 1 spiller man da også 38 kampe. At der er vinterpause betyder jo faktisk også, at programmet er mere sammenpresset, når sæsonen så er i gang, da det samme antal kampe skal afvikles på kortere tid. Serie A starter endda senere.
Der er godt nok ingen Liga Cup i hverken Spanien eller Italien, men til gengæld har de dobbeltopgør i alle runder af pokalen.
De tyske hold kan tænkes at have fordel af kun at spille 34 kampe.
Chelsea har 60 point for 26 kampe, mens Real Madrid har 61 point for 25 kampe, så forskellen ser da ikke ud til at være dramatisk mht. om man kan bade sig i gennem.
I La Liga, Serie A og Ligue 1 spiller man da også 38 kampe. At der er vinterpause betyder jo faktisk også, at programmet er mere sammenpresset, når sæsonen så er i gang, da det samme antal kampe skal afvikles på kortere tid. Serie A starter endda senere.
Der er godt nok ingen Liga Cup i hverken Spanien eller Italien, men til gengæld har de dobbeltopgør i alle runder af pokalen.
Chelsea har 60 point for 26 kampe, mens Real Madrid har 61 point for 25 kampe, så forskellen ser da ikke ud til at være dramatisk mht. om man kan bade sig i gennem.
Jeg plejer at være glad for statistik, og det kan da også være, at jeg skal bøje mig, men når jeg ser, hvordan bundholdene præsterer mod topholdene, og når jeg ser, hvor godt lavere rangerende hold klarer sig overfor Prl hold i vores cups, så synes jeg bare, at det jeg ser i kampene, er et højere niveau også ned igennem Championsship, end jeg finder i andre lande.AJ skrev:@ Niels K
Det kan godt være, jeg må bøje mig for statistikken og måske også i det hele taget objektivt set, men jeg oplever mere tætte opgør i England, når top og bund mødes.
Uanset om det koster point på internationale ranglister, så håber jeg aldrig, at man ændrer den generelle tilgang til tingene i England, da jeg elsker den form for fodbold, som dog udføres forskelligt af de enkelte klubber - men indstillingen.
-
Der skal da helt klart til at ske noget i England. De bevæger sig længere og længere væk fra toppen af fodbolden. Findes der overhovedet nogle gode engelske managers f.eks.? De succesfulde i Premier League er udelukkende fra andre steder i verden. Hvilke nationaliteter har de største profiler i Premier League? De er spaniere, argentinere, chilenere.
Før i tiden havde man spillere som Scholes, Gerrard, Lampard, Shearer, Rooney, Ferdinand, Cole og sikkert mange flere. I dag vil jeg ikke engang kunne pege på en spiller fra det engelske landshold, der kan betegnes som verdensklasse. Rooney har været det, men han er faldet af på den de seneste år. Sturridge er god når han ikke er skadet, men han er ikke blandt verdenseliten. Sterling har potentialet.
Man må jo nok bare vende sig til, at det er sådan ligaen kommer til at udvikle sig. Resultaterne er i sidste ende de klubberne går efter, og det får man simpelthen ikke ved at satse engelsk.
Før i tiden havde man spillere som Scholes, Gerrard, Lampard, Shearer, Rooney, Ferdinand, Cole og sikkert mange flere. I dag vil jeg ikke engang kunne pege på en spiller fra det engelske landshold, der kan betegnes som verdensklasse. Rooney har været det, men han er faldet af på den de seneste år. Sturridge er god når han ikke er skadet, men han er ikke blandt verdenseliten. Sterling har potentialet.
Man må jo nok bare vende sig til, at det er sådan ligaen kommer til at udvikle sig. Resultaterne er i sidste ende de klubberne går efter, og det får man simpelthen ikke ved at satse engelsk.
Fan af Manchester United
Hvor er det dog deprimerende at elendige United vinder mod Newcastle på et mål efter 89... Det er simpelthen til at brække sig over. De fortjener ikke en skid. Newcastle blev i øvrigt snydt for et KÆMPE straffespark.
Hellere en god trekant end en ond cirkel
[quote="LFC-Aaby"]Hvor er det dog deprimerende at elendige United vinder mod Newcastle på et mål efter 89... Det er simpelthen til at brække sig over. De fortjener ikke en skid. Newcastle blev i øvrigt snydt for et KÆMPE straffespark.[/
Ved ikke hvordan man sætter vidoen ind alene, men her virker det for mig, at der er en klub der har betalt en målmand...
https://twitter.com/meshugam2/status/573236332366991360
Ved ikke hvordan man sætter vidoen ind alene, men her virker det for mig, at der er en klub der har betalt en målmand...
https://twitter.com/meshugam2/status/573236332366991360
Henderson bliver næste kaptajn for Liverpool FC
For slet ikke at tale om, at Newcastle snydes for et klokkeklart straffespark. Krul havde dog en vanvittig dobbeltredning tidligere i kampen, men det mål han forærer dem er jo simpelthen til grin. Med det kampprogram man. utd. har tilbage, så tror jeg altså ikke voldsomt meget på dem. Jeg er mere nervøs for Tottenham og Southampton, der hele tiden skraber point til sig og spiller fremragende i ny og næ.
Liverpool Football Klopp
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Jeg venter i øvrigt med spænding på at se hvor mange dage i skyggen Evans får for at spytte på en modspiller.
Det må vel takseres til resten af sæsonen, med tanke på de karantæner Suarez fik for "ting der ikke hører hjemme i fodbold".. ?
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... teri-krig/
Det må vel takseres til resten af sæsonen, med tanke på de karantæner Suarez fik for "ting der ikke hører hjemme i fodbold".. ?
-
Der skal selvfølgelig ses bort fra at Cissé forinden har hamret knopperne direkte på hans ankel og efterfølgende også sparket ud efter ham, ikke sandt?ThunderZtorm skrev:Jeg venter i øvrigt med spænding på at se hvor mange dage i skyggen Evans får for at spytte på en modspiller.
Fan af Manchester United
- JudgeArdaStudge
Så er vi ude i samme diskussion som med Matic. Det retfærdiggør stadig ikke, at man, som her, spytter på sin modstander. Det er utilstedelig opførsel og rystende, at du prøver at forsvare den slags svineri.AllanShore skrev:Der skal selvfølgelig ses bort fra at Cissé forinden har hamret knopperne direkte på hans ankel og efterfølgende også sparket ud efter ham, ikke sandt?ThunderZtorm skrev:Jeg venter i øvrigt med spænding på at se hvor mange dage i skyggen Evans får for at spytte på en modspiller.
Man kan næsten kun håbe, at den fugl, der sked Ashley Young i munden gør et længe ventet comeback og lander en lækker tynd stråle lige ned i svælget på Evans.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp