Sådan hænger verden vist ikke helt sammen.. heldigvis..Redtothebone skrev:Han kan sgu da bare opføre sig ordentlig, jeg synes det er fedt han er blevet navngivet, hvis han er uskyldig sker der ham jo ikke noget, så han må jo bare bevise sin uskyld.Hr. Drejer skrev:Ja, det er uhyggeligt med alt den overvågning. Og vi tager ud i verden og prædiker frihed og demokrati, vor herre til hest. Individet er klemt i disse år. En enkelte dumhed fra den stakkels mand, og han mister det han har kæmpet for de sidste 10 år. Det er ikke fair. Tolerance og medmenneskelighed har trange kår i vor tid. Vi lever i en tid hvor et enkelt lille fejltrin, kan koste din eksistensberettigelse.
Hvis alle mennesker opførte sig ordentlig var der ikke brug for overvågning, men sådan er verden bare ikke skruet sammen, og derfor har vi brug for overvågning til at straffe de skyldige.
Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 53
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Det var nu os mere der jeg ville hen drejer. Manden er da idiot og kan opføre sig ordentligt.Redtothebone skrev:Han kan sgu da bare opføre sig ordentlig, jeg synes det er fedt han er blevet navngivet, hvis han er uskyldig sker der ham jo ikke noget, så han må jo bare bevise sin uskyld.Hr. Drejer skrev:Ja, det er uhyggeligt med alt den overvågning. Og vi tager ud i verden og prædiker frihed og demokrati, vor herre til hest. Individet er klemt i disse år. En enkelte dumhed fra den stakkels mand, og han mister det han har kæmpet for de sidste 10 år. Det er ikke fair. Tolerance og medmenneskelighed har trange kår i vor tid. Vi lever i en tid hvor et enkelt lille fejltrin, kan koste din eksistensberettigelse.
Hvis alle mennesker opførte sig ordentlig var der ikke brug for overvågning, men sådan er verden bare ikke skruet sammen, og derfor har vi brug for overvågning til at straffe de skyldige.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja. Han dummer sig. Det er tydeligt. Jeg vil ikke forsvare hans handling, men blot påpege at en dumhed blæses ud i alle europæiske medier, og river tæppet fuldstændigt væk under hans liv. Vi lever i en tid, hvor der ikke plads til at begå en dumhed, og det synes jeg er en farlig tendens. Hvis vi alle sammen skal hænges ud med billed i medierne, eller at der ikke er rum i samfundet til at dumme sig, tja så lever vi ret beset ikke længere i et frit samfund, men i et gennemreguleret overvågningssamfund, hvor selv det mindste fejltrin, kan få uoverskuelige konsekvenser. Og det samfund, synes jeg ærligt talt ikke er særlig rart. Fransk politi, kunne blot sende billedet til engelsk politi, og så kunne det klares i alt mindelighed. Men det ser ud som om at fornuftpædagogikken er fortrængt til fordel for straf og konsekvenslogik.
Det er direkte afskyeligt racisme, og hvis det stod til mig skulle han stilles op på rådhuspladsen og så skulle vi alle have lov at kaste æg og spytte på de Chelsea fans som stod i det tog ved døren. Hvis han ikke ville ha tæppet revet væk under sit liv så kan han kraftedeme opføre sig som et voksent og moralsk menneske.Hr. Drejer skrev:Ja. Han dummer sig. Det er tydeligt. Jeg vil ikke forsvare hans handling, men blot påpege at en dumhed blæses ud i alle europæiske medier, og river tæppet fuldstændigt væk under hans liv. Vi lever i en tid, hvor der ikke plads til at begå en dumhed, og det synes jeg er en farlig tendens. Hvis vi alle sammen skal hænges ud med billed i medierne, eller at der ikke er rum i samfundet til at dumme sig, tja så lever vi ret beset ikke længere i et frit samfund, men i et gennemreguleret overvågningssamfund, hvor selv det mindste fejltrin, kan få uoverskuelige konsekvenser. Og det samfund, synes jeg ærligt talt ikke er særlig rart. Fransk politi, kunne blot sende billedet til engelsk politi, og så kunne det klares i alt mindelighed. Men det ser ud som om at fornuftpædagogikken er fortrængt til fordel for straf og konsekvenslogik.
Jeg kan fint leve med at vi bliver overvåget, for jeg laver ikke dumme ting som dette. Som Redtothebone skriver, så ville overvågningen ikke være nødvendig hvis folk kunne té sig ordentligt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
-
Og du mener at dit indlæg er voksent og moralsk, som du beskylder ham for ikke at være.
Jeg er hverken voksen eller moralsk. Men forstå nu hvad jeg prøver at sige. Folk skal stoppe med at lave dumt lort, for så skal man straffes, og gerne offentligt. Hvis man har et problem med det, SÅ STOP MED AT LAVE DUMT LORT.Hr. Drejer skrev:Og du mener at dit indlæg er voksent og moralsk, som du beskylder ham for ikke at være.
-
Ja. Jeg er enig i hans handling er latterlig og fortjener en form for straf. Men jeg synes 1. At den omfattende overvågning, ikke hører hjemme i et såkaldt frit samfund, 2. At der skal være proportionalitet mellem straf og handling. Dagene hvor vi blev udstillet på byens torv for vores handlinger, har vundet indpas i ny forklædning.
- Redtothebone
Men igen det er jo kun folk der overtræder loven der bliver udstillet, tænk på hvor mange forbrydelser der ikke ville blive opdaget hvis der ikke blev overvåget , det er kun folk som har noget at skjule der har noget mod overvågning. Den her gang var det racisme men det kunne lige så godt Være vold, voldtægt eller mord der blev fanget på kamera, hvis man droppede at overvåge mange flere forbrydere få lov at gå fri.Hr. Drejer skrev:Ja. Jeg er enig i hans handling er latterlig og fortjener en form for straf. Men jeg synes 1. At den omfattende overvågning, ikke hører hjemme i et såkaldt frit samfund, 2. At der skal være proportionalitet mellem straf og handling. Dagene hvor vi blev udstillet på byens torv for vores handlinger, har vundet indpas i ny forklædning.
YNWA
- Bellamy_fever
Sludder ! Der er ADSKILLIGE tilfælde hvor medierne har været for hurtigt ude med billede og navn (maria sagen for nogle år siden i Herning som et glimrende eksempel på en person der FULDDTÆNDIGT har fået smadret sit liv fordi han blev offer for den offentlige gabestok gennem medierne) .Redtothebone skrev:Men igen det er jo kun folk der overtræder loven der bliver udstillet, tænk på hvor mange forbrydelser der ikke ville blive opdaget hvis der ikke blev overvåget , det er kun folk som har noget at skjule der har noget mod overvågning. Den her gang var det racisme men det kunne lige så godt Være vold, voldtægt eller mord der blev fanget på kamera, hvis man droppede at overvåge mange flere forbrydere få lov at gå fri.Hr. Drejer skrev:Ja. Jeg er enig i hans handling er latterlig og fortjener en form for straf. Men jeg synes 1. At den omfattende overvågning, ikke hører hjemme i et såkaldt frit samfund, 2. At der skal være proportionalitet mellem straf og handling. Dagene hvor vi blev udstillet på byens torv for vores handlinger, har vundet indpas i ny forklædning.
Din tankegang er i mine øjne skræmmende - såfremt man kunne GARANTERE ikke at ramme uskyldige så ja, men det kan man nu engang ikke.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
- Redtothebone
Selvfølgelig er det uheldig når uskyldige bliver fremstillet som skyldige, det er jeg da helt enig i, men min holdning er nu stadig at der er væsentlig flere fordele end ulemper ved overvågning.Bellamy_fever skrev:Sludder ! Der er ADSKILLIGE tilfælde hvor medierne har været for hurtigt ude med billede og navn (maria sagen for nogle år siden i Herning som et glimrende eksempel på en person der FULDDTÆNDIGT har fået smadret sit liv fordi han blev offer for den offentlige gabestok gennem medierne) .Redtothebone skrev:Men igen det er jo kun folk der overtræder loven der bliver udstillet, tænk på hvor mange forbrydelser der ikke ville blive opdaget hvis der ikke blev overvåget , det er kun folk som har noget at skjule der har noget mod overvågning. Den her gang var det racisme men det kunne lige så godt Være vold, voldtægt eller mord der blev fanget på kamera, hvis man droppede at overvåge mange flere forbrydere få lov at gå fri.Hr. Drejer skrev:Ja. Jeg er enig i hans handling er latterlig og fortjener en form for straf. Men jeg synes 1. At den omfattende overvågning, ikke hører hjemme i et såkaldt frit samfund, 2. At der skal være proportionalitet mellem straf og handling. Dagene hvor vi blev udstillet på byens torv for vores handlinger, har vundet indpas i ny forklædning.
Din tankegang er i mine øjne skræmmende - såfremt man kunne GARANTERE ikke at ramme uskyldige så ja, men det kan man nu engang ikke.
YNWA
Hvad laver Suarez her?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.
Hvad laver Demichelis hånd i ansigtet på Suaréz?YNWA! skrev:
Hvad laver Suarez her?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
Fik Markovic ikke 4 dages karantæne for noget, der meget ligner det, som Demichelis har gang i?Mysjkin skrev:Hvad laver Demichelis hånd i ansigtet på Suaréz?YNWA! skrev:
Hvad laver Suarez her?
Derudover, så tror jeg da, at Suarez lige et kort sekund overvejer at æde hans hånd, men så besinder han sig

Kloppite
STOR palaver for ingenting!
Se sidste sekvens i dette klip. Han gør overhovedet ikke tegn til at ville bide, det er en ganske naturlig reaktion på et slag mod halsen.
Se sidste sekvens i dette klip. Han gør overhovedet ikke tegn til at ville bide, det er en ganske naturlig reaktion på et slag mod halsen.
Klam sensationsjournalistik
"We're not racist, we only hate the mancs"