45 - Mario Balotelli
Re: 45 - Mario Balotelli
Stiller man spørgsmålstegn ved om Balotelli og klubben ser øje til øje på diverse områder, så er man spekulativ.
Konkluderer man, at forholdet er velfungerende, så man er nøgtern?
Hvordan hænger det sammen? Da klubben holder den slags internt, så er det ene vel lige så spekulativt som det andet? Naturligvis kan man argumentere, at klubben eller Rodgers i denne situation ikke har været ude at kritisere Balotelli, og derved sætte lighedstegn mellem tavshed og billigelse. Men hvis alle udtalelser til medierne repræsenterer den interne holdning, så er det absurd, at vi kan have en debat om Balotelli. Rodgers sagde jo i sommer, at han ikke var et emne...
Jeg ved ikke, om klubben har nogen holdning til, at Balotelli har været en tur på restaurant i en sygdomsperiode. Og jeg er ret ligeglad. Min iagttagelse er bare, at det ikke er velanset ageren på den del af arbejdsmarkedet, som jeg kender til og kan forholde mig til.
Er der heksejagt på Balotelli eller evner han bedre end de fleste at bringe sig selv i tvivlsomme situationer, som er værd at skrive om og debattere? Jeg hælder til det sidste, selvom jeg da anderkender, at når medierne og fans først har fået øjnene op for et par fejltrin, så venter de/vi kun på at det næste kommer.
Konkluderer man, at forholdet er velfungerende, så man er nøgtern?
Hvordan hænger det sammen? Da klubben holder den slags internt, så er det ene vel lige så spekulativt som det andet? Naturligvis kan man argumentere, at klubben eller Rodgers i denne situation ikke har været ude at kritisere Balotelli, og derved sætte lighedstegn mellem tavshed og billigelse. Men hvis alle udtalelser til medierne repræsenterer den interne holdning, så er det absurd, at vi kan have en debat om Balotelli. Rodgers sagde jo i sommer, at han ikke var et emne...
Jeg ved ikke, om klubben har nogen holdning til, at Balotelli har været en tur på restaurant i en sygdomsperiode. Og jeg er ret ligeglad. Min iagttagelse er bare, at det ikke er velanset ageren på den del af arbejdsmarkedet, som jeg kender til og kan forholde mig til.
Er der heksejagt på Balotelli eller evner han bedre end de fleste at bringe sig selv i tvivlsomme situationer, som er værd at skrive om og debattere? Jeg hælder til det sidste, selvom jeg da anderkender, at når medierne og fans først har fået øjnene op for et par fejltrin, så venter de/vi kun på at det næste kommer.
Kloppite
Bare for at få det på det rene, men var det ikke søndag dvs. om aftenen dagen efter kampen mod Villa, at han var ude og spise i Manchester?
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Jo texy, til begge ting.texy skrev:Var det ikke klubben, der havde sendt begge de spillere afsted til deres destinationer? Og var de sygemeldt? Mærkelig sammenligning i min optik.Oomph242 skrev:Ponzac skrev:@Jesper
Jeg forstår ikke hvad du prøver at sige?
Var det også elendigt signal at sende af Sterling, at han lagde billede op af at han var på ferie på Jamaica, mens de andre spillere knoklede røven ud af bukserne hjemme?
Jeg kan ikke se hvorfor Balotelli ikke må spise med sine venner...
Eller Sturridge fest billeder fra USA.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Jo, men han var stadig så syg mandag morgen, at han ikke kunne klarmelde sig til dagens kamp. Det er for mit vedkommende derfor, der er noget at debattere. Jeg er helt enig i, at man godt kan være syg den ene dag og rask den næste, hvorved en tur på restaurant eller i byen for den sags skyld vil være helt acceptabel.JTN skrev:Bare for at få det på det rene, men var det ikke søndag dvs. om aftenen dagen efter kampen mod Villa, at han var ude og spise i Manchester?
Kloppite
@texy
Jeg vil nu holde fast i, at der er forskel på en fodboldspillers afbud til kamp pga. sygdom, og så et sygdomsafbud til arbejde. Bare dét, at fodboldspillere jo lever af at være raske og i god form gør, at de har private lægestande, der tilser dem hvis der er det mindste. Og dermed er der en meget større gennemsigtighed i sygdomme (og selvfølgelig skader), end der er på en normal arbejdsplads. Det mener jeg er faktum, ikke spekulation. Derfor er min påstand at der er gennemsigtighed mellem klubben og Balotelli i dette tilfælde. Og min påstand er også, at hvis Balo har fået at vide, at han skal holde sig i sengen hele ugen, og at han ikke har gjort det, så giver klubben ham en reprimande.
Jeg forsøger ikke at sige, om forholdet mellem Balotelli og klubben er velfungerende eller ej. Jeg mener bare, at det er en storm i et glas vand, og at det er spekulation hvis man begynder at drage linjer til, om denne "episode" er en ingrediens i gryden til Balotellis endeligt i klubben.
Jeg vil nu holde fast i, at der er forskel på en fodboldspillers afbud til kamp pga. sygdom, og så et sygdomsafbud til arbejde. Bare dét, at fodboldspillere jo lever af at være raske og i god form gør, at de har private lægestande, der tilser dem hvis der er det mindste. Og dermed er der en meget større gennemsigtighed i sygdomme (og selvfølgelig skader), end der er på en normal arbejdsplads. Det mener jeg er faktum, ikke spekulation. Derfor er min påstand at der er gennemsigtighed mellem klubben og Balotelli i dette tilfælde. Og min påstand er også, at hvis Balo har fået at vide, at han skal holde sig i sengen hele ugen, og at han ikke har gjort det, så giver klubben ham en reprimande.
Jeg forsøger ikke at sige, om forholdet mellem Balotelli og klubben er velfungerende eller ej. Jeg mener bare, at det er en storm i et glas vand, og at det er spekulation hvis man begynder at drage linjer til, om denne "episode" er en ingrediens i gryden til Balotellis endeligt i klubben.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Hvordan kan du vide, om der er gennemsigtighed, Surf? Det kan jeg ikke se. Det vil da langt fra være første gang at en spiller får ét at vide og gør noget andet, Balotelli i særdeleshed
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Jeg mener ikke gennemsigtighed i den forstand. Jeg mener gennemsigtighed i forhold til arbejdspladsens viden om din sygdomstilstand. De har private læger, der skal hjælpe dem med at blive skadesfri eller sygdomsfri hurtigst muligt. Jeg tvivler ærligt talt på, at en spiller bare ringer og siger: jeg har influenza, så jeg bliver hjemme. Jeg ved det ikke, men jeg finder det usandsynligt.Jesper skrev:Hvordan kan du vide, om der er gennemsigtighed, Surf? Det kan jeg ikke se. Det vil da langt fra være første gang at en spiller får ét at vide og gør noget andet, Balotelli i særdeleshed
Selvfølgelig kan klubben sige ét og Balotelli gøre noget andet. Men i det tilfælde er det så netop min påstand, at hvis vi fans ved noget om, at Balotelli går ud og spiser på trods af sygdom, så gør klubben det helt sikkert også - og reagerer på det hvis det ikke er i orden.
Tak, det havde jeg ikke fanget.texy skrev:Jo, men han var stadig så syg mandag morgen, at han ikke kunne klarmelde sig til dagens kamp. Det er for mit vedkommende derfor, der er noget at debattere. Jeg er helt enig i, at man godt kan være syg den ene dag og rask den næste, hvorved en tur på restaurant eller i byen for den sags skyld vil være helt acceptabel.JTN skrev:Bare for at få det på det rene, men var det ikke søndag dvs. om aftenen dagen efter kampen mod Villa, at han var ude og spise i Manchester?
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Du har muligvis ret i, at der er forskel fra den ene industri til den anden. Det er da ret sandsynligt.Surf skrev:@texy
I det her tilfælde forholder jeg mig mest til, at vi har en spiller med en eller anden infektion, der gør ham ukampdygtig lørdag. Spilleren går ud en søndag vinteraften og møder så op på arbejdet mandag for at melde sig fortsat syg.
Jeg ved ikke, hvad det er for en luftvejs infektion, og hvordan den skal behandles. Jeg konstaterer bare, at han ikke er blevet klar, selvom han har været ude. Det er lidt lettere at forstå og forholde sig til, hvis der er tale om en skade. Et brækket ben heler sgu ikke bedre af, at man sidder hjemme ved spisebordet. Men når det lyder som den slags sygdomme vi andre også render ind i (forkølelse, halsbetændelse, bronkitis, m.m), så virker det underligt på mig.
Men jeg tror nu nok, at jeg har gentaget mig selv tilpas længe. Jeg kan sagtens følge "storm i et glas vand" argumentet. Det er også derfor, at det reelt kun er den principielle debat, der har min interesse. Og så kan den lille konspirationsteoretiker i mig naturligvis ikke lade være med at dukke op med idéen om, at hans sygdom også kan være en protest. Men DET ER spekulativt.
God bedring til manden.
Kloppite
Okay, så er vi fuldstændig enige. Det eneste jeg bare betvivler, det er om vi nogensinde vi ville komme i nærheden af at få noget som helst at vide, hvis Rodgers har surmulet over dette. Det synes jeg ikke er spekulativt, men det kan du og andre selvfølgelig godt mene.Surf skrev:Jeg mener ikke gennemsigtighed i den forstand. Jeg mener gennemsigtighed i forhold til arbejdspladsens viden om din sygdomstilstand. De har private læger, der skal hjælpe dem med at blive skadesfri eller sygdomsfri hurtigst muligt. Jeg tvivler ærligt talt på, at en spiller bare ringer og siger: jeg har influenza, så jeg bliver hjemme. Jeg ved det ikke, men jeg finder det usandsynligt.Jesper skrev:Hvordan kan du vide, om der er gennemsigtighed, Surf? Det kan jeg ikke se. Det vil da langt fra være første gang at en spiller får ét at vide og gør noget andet, Balotelli i særdeleshed
Selvfølgelig kan klubben sige ét og Balotelli gøre noget andet. Men i det tilfælde er det så netop min påstand, at hvis vi fans ved noget om, at Balotelli går ud og spiser på trods af sygdom, så gør klubben det helt sikkert også - og reagerer på det hvis det ikke er i orden.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Måske har han, måske har han ikke. Men jeg synes det er svært som fan at hidse mig op over. Det er nok bare det jeg sigerJesper skrev:Det eneste jeg bare betvivler, det er om vi nogensinde vi ville komme i nærheden af at få noget som helst at vide, hvis Rodgers har surmulet over dette. Det synes jeg ikke er spekulativt, men det kan du og andre selvfølgelig godt mene.

Ja undskyld, at jeg ikke stopper. Kom bare til at tænke, at den også kan spekuleres lidt den anden vej.Surf skrev:Måske har han, måske har han ikke. Men jeg synes det er svært som fan at hidse mig op over. Det er nok bare det jeg sigerJesper skrev:Det eneste jeg bare betvivler, det er om vi nogensinde vi ville komme i nærheden af at få noget som helst at vide, hvis Rodgers har surmulet over dette. Det synes jeg ikke er spekulativt, men det kan du og andre selvfølgelig godt mene.God kamp om lidt.
Klubben sætter Balotelli af, men vil ikke have det ud i medierne, hvorfor man opdigter en sygdom. Balotelli tier efter ordre fra klubben, men illustrerer sin raskhed ved at gå ud.
Sorry, men jeg har altid godt kunne lide at lege med konspirationer

Kloppite
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
texy skrev:Klubben sætter Balotelli af, men vil ikke have det ud i medierne, hvorfor man opdigter en sygdom. Balotelli tier efter ordre fra klubben, men illustrerer sin raskhed ved at gå ud.
Sorry, men jeg har altid godt kunne lide at lege med konspirationer

Vi SMADRER det PIShold !
- Ma Captain
Det sjove er at alle dem der er anti Balo, og har været det fra start, er dem der mener at Balo ikke burde tage ud og spise.
Manden har været syg det meste af sidste uge, han kunne ikke spille kamp det er et fact da BR selv har udtalt det.
Fodboldspillere lever af at være raske og i god form, og jeg tror ingen trænere på dette niveau vil udtage spillere der bare er på 90 %. Manden har en luftvejsinfektion, det betyder nok at han ikke kan løbe ordentlig igennem, og får vejrtrækningsproblemer, jeg tror da sagtens han ville kunne sidde med i taktik rummet uden problemer.
Han tager ud og spiser om søndagen, han har været syg det meste af ugen, kunne det tænkes han følte sig bedre og tog ud? Det jo ikke kun en sygedag han har haft! Han har formentlig fået pencillin hele ugen, da der er læger til rådighed 24 timer i døgnet på Melwood.
Han trænede med Mandag, fact, men følte sig ikke klar til hverken kamp eller træning, fordi når du har luftvejsinfektion så der stor forskel på om du sidder stille og spiser, eller tager ud og løber og bevæger dig.
@texy
Lad os sige at du er telefonsælger, og din stemme virker pludseligt ikke, så kan du da sagtens melde dig syg på arbejdet, da det værktøj du bruger ikke fungerer. Det ville jo ikke hindre dig at gå ud og shoppe eller spise, da du jo på ingen måde er forhindret i at bevæge dig eller agere anerledes på din hverdag foruden din stemme. Og hvis det skulle stå så slemt til med din stemme, at du ikke har kunne snakke i tre dage, så tror jeg ikke det ville forhindre dig i at gå ud og spise på 4. dag da du jo principielt er fuld funktionel.
Manden har været syg det meste af sidste uge, han kunne ikke spille kamp det er et fact da BR selv har udtalt det.
Fodboldspillere lever af at være raske og i god form, og jeg tror ingen trænere på dette niveau vil udtage spillere der bare er på 90 %. Manden har en luftvejsinfektion, det betyder nok at han ikke kan løbe ordentlig igennem, og får vejrtrækningsproblemer, jeg tror da sagtens han ville kunne sidde med i taktik rummet uden problemer.
Han tager ud og spiser om søndagen, han har været syg det meste af ugen, kunne det tænkes han følte sig bedre og tog ud? Det jo ikke kun en sygedag han har haft! Han har formentlig fået pencillin hele ugen, da der er læger til rådighed 24 timer i døgnet på Melwood.
Han trænede med Mandag, fact, men følte sig ikke klar til hverken kamp eller træning, fordi når du har luftvejsinfektion så der stor forskel på om du sidder stille og spiser, eller tager ud og løber og bevæger dig.
@texy
Lad os sige at du er telefonsælger, og din stemme virker pludseligt ikke, så kan du da sagtens melde dig syg på arbejdet, da det værktøj du bruger ikke fungerer. Det ville jo ikke hindre dig at gå ud og shoppe eller spise, da du jo på ingen måde er forhindret i at bevæge dig eller agere anerledes på din hverdag foruden din stemme. Og hvis det skulle stå så slemt til med din stemme, at du ikke har kunne snakke i tre dage, så tror jeg ikke det ville forhindre dig i at gå ud og spise på 4. dag da du jo principielt er fuld funktionel.
There is only one Captain...... Ma Captain!!
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 53
Den kasse gider jeg ikke puttes i. Lad være med at komme med den slags postulater.Ma Captain skrev:Det sjove er at alle dem der er anti Balo, og har været det fra start, er dem der mener at Balo ikke burde tage ud og spise.
@texy