Det tror jeg. Ibe er kant. Origi er angriber.texy skrev:Tror faktisk ikke, at vi henter Origi. Ikke nu, hvo Ibe er tilbagekaldt.Aggerdoo skrev:Synd Ibe hentes hjem i stedet for at lade ham udvikle sig med fast spilletid på et fint niveau. Men mon ikke det bliver ham og så Origi - til alt for mange penge - vi kommer til at se som nye ansigter i LFC i forbindelse med dette vindue.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Læste det faktisk bare lige fra en bruger på Twitter og tænkte, at det da lød rimelig logisk, men det kan da godt være, at der ikke er regler for det i England, men det ville da komme bag på mig.texy skrev:Jeg tror ikke, at der er regler om, at han ikke kan deltage i Cup-turneringerne, men det er da muligt, at jeg tager fejl.AndreasN skrev:Jeg synes også, det virker pudsigt. Han fik godt med spilletid på det, i øjeblikket, bedste hold i Championsship. Han kan ikke deltage i hverken FA Cuppen eller Carling Cuppen, fordi han har spillet for Derby, så der bliver kun to turneringer for ham at få spilletid i. Jeg havde sgu håbet, at han fik sæsonen ud i Derby - jeg tror ikke, han er klar til at konkurrere på højeste niveau.
Liverpool Football Klopp
Lader til, at du har ret.AndreasN skrev:Læste det faktisk bare lige fra en bruger på Twitter og tænkte, at det da lød rimelig logisk, men det kan da godt være, at der ikke er regler for det i England, men det ville da komme bag på mig.texy skrev:Jeg tror ikke, at der er regler om, at han ikke kan deltage i Cup-turneringerne, men det er da muligt, at jeg tager fejl.AndreasN skrev:Jeg synes også, det virker pudsigt. Han fik godt med spilletid på det, i øjeblikket, bedste hold i Championsship. Han kan ikke deltage i hverken FA Cuppen eller Carling Cuppen, fordi han har spillet for Derby, så der bliver kun to turneringer for ham at få spilletid i. Jeg havde sgu håbet, at han fik sæsonen ud i Derby - jeg tror ikke, han er klar til at konkurrere på højeste niveau.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cup-tied
Kloppite
-
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke forstår tilbagekaldelsen af Ibe. I Derby fik han godt med spilletid under Steve McClaren, hvilket må have været hensigten med lejemålet.
Med tanke på, at vi til Ibe's position pt. har Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og med lidt god vilje også Sturridge og Borini, virker det usandsynligt, at Ibe skulle kunne tilrage sig megen spilletid.
Så hvorfor hente han hjem. Følgende scenarier kunne ligge til grund:
1) Vi sælger spillere i offensiven, og har derfor behov for gardering.
2) Vi har ikke midler til at hente forstærkninger, og søger derfor at tilfredsstille en krævende fanskare ved at hente Ibe hjem.
3) Rodgers anser Ibe for at være dygtig nok til at kunne bidrage i foråret.
4) Ibe er raget uklar med Derby, eller Rodgers anser træning og miljø i Derby som skadelig for Ibe.
Ovenstående er dog stadigvæk usandsynlige scenarier, men jeg kan simpelthen ikke komme på andre grunde til at kalde ham hjem før tid.
Med tanke på, at vi til Ibe's position pt. har Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og med lidt god vilje også Sturridge og Borini, virker det usandsynligt, at Ibe skulle kunne tilrage sig megen spilletid.
2) Vi har ikke midler til at hente forstærkninger, og søger derfor at tilfredsstille en krævende fanskare ved at hente Ibe hjem.
4) Ibe er raget uklar med Derby, eller Rodgers anser træning og miljø i Derby som skadelig for Ibe.
Ovenstående er dog stadigvæk usandsynlige scenarier, men jeg kan simpelthen ikke komme på andre grunde til at kalde ham hjem før tid.
Allerede nu er Ibe en langt mere brugbar spiller end Borini, der gør mig pinlig berørt, hver gang han er på banen. Det er sandsynligt, at Ibe tager hans plads/rolle i truppen. Og så bliver Borini forhåbentlig solgt.Robbie_God_Fowler skrev:Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke forstår tilbagekaldelsen af Ibe. I Derby fik han godt med spilletid under Steve McClaren, hvilket må have været hensigten med lejemålet.
Jeg er egentlig også ret uforstående over hvorfor vi har vælgt at tilbagekalde Ibe og hvorfor ønsker man at bruge penge på at henter Origi.
Han er ung, hans sæson har ikke været outstanding, hvad kan det gavne at hente ham hjem til en klub der jo heller ikke ligefrem er sprudlede og fyldt med selvtillid.
Link : http://www.sportsmole.co.uk/football/li ... 99067.html
Liverpool manager Brendan Rodgers has confirmed that the club have held talks about possibly bringing Divock Origi to Anfield prior to his arranged summer move.
Widespread reports have claimed that the Premier League outfit have been trying to cut short Origi's loan deal at Lille in order to improve the Reds' attacking threat.
The Belgium international signed for Liverpool for around £10m last summer from Lille, but was immediately loaned back to the Ligue 1 side for the 2014-15 season.
In today's press conference, Rodgers said: "He's a player that will definitely be here next summer. Whether he'll be here or not in January is something that there has been discussion [about], but there's nothing to report on."
The Merseyside club are yet to recruit any new players so far this month.
Han er ung, hans sæson har ikke været outstanding, hvad kan det gavne at hente ham hjem til en klub der jo heller ikke ligefrem er sprudlede og fyldt med selvtillid.
Link : http://www.sportsmole.co.uk/football/li ... 99067.html
Liverpool manager Brendan Rodgers has confirmed that the club have held talks about possibly bringing Divock Origi to Anfield prior to his arranged summer move.
Widespread reports have claimed that the Premier League outfit have been trying to cut short Origi's loan deal at Lille in order to improve the Reds' attacking threat.
The Belgium international signed for Liverpool for around £10m last summer from Lille, but was immediately loaned back to the Ligue 1 side for the 2014-15 season.
In today's press conference, Rodgers said: "He's a player that will definitely be here next summer. Whether he'll be here or not in January is something that there has been discussion [about], but there's nothing to report on."
The Merseyside club are yet to recruit any new players so far this month.
Anser ikke Sturridge og Borini som alternativer til Ibe's pladser. Så i mine øjne har vi i øjeblikket 4 mand (dem du nævner) til 3 pladser. Måske 5, da Hendo også vil blive brugt i højre side af og til, når Gerrard spiller.Robbie_God_Fowler skrev: Med tanke på, at vi til Ibe's position pt. har Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og med lidt god vilje også Sturridge og Borini, virker det usandsynligt, at Ibe skulle kunne tilrage sig megen spilletid.
Jeg synes, at det er ganske fornuftigt med en ekstra gardering. Og Ibe er i mine øjne klart bedste alternativ til Sterling, hvis Sterling skulle blive skadet. De minder lidt om hinanden.
Jeg er med på, at Markovic lige har haft en gudekamp, og han yderligere har spillet en rigtig god kamp plus et godt indhop. Men ind imellem de gode kampe kom der altså også endnu en præstation på niveau med hans meget skuffende start. Jeg synes, at det er MEGET tidligt at konkludere, at nu er han slået igennem i Liverpool. I mine øjne er Ibe ganske enkelt bedre, end Markovic allerede nu, så længer der ikke er tale om, at Ibe skal spille wingback.
Derfor er jeg glad for at han hentes hjem. Vi skal sgu drage nytte af vores egne talenter, så vi ikke behøver at købe en masse mere eller mindre ukendte udenlandske spillere.
Kloppite
Mon ikke vi har haft folk ude at kigge på ham en masse kampe, og at de har vendt tommelfingeren op ?AndreasN skrev:Jeg synes også, det virker pudsigt. Han fik godt med spilletid på det, i øjeblikket, bedste hold i Championsship. Han kan ikke deltage i hverken FA Cuppen eller Carling Cuppen, fordi han har spillet for Derby, så der bliver kun to turneringer for ham at få spilletid i. Jeg havde sgu håbet, at han fik sæsonen ud i Derby - jeg tror ikke, han er klar til at konkurrere på højeste niveau.
Jo, Rodgers siger jo også, at han hentes hjem med henblik på at give ham spilletid - personligt tror jeg bare ikke, at han er helt klar endnu. Jeg er dog ikke i tvivl om, at han nok skal blive det. Men forhåbentligt har jeg ikke ret.
Liverpool Football Klopp
Vi er med i FA, Liga cuppen og Europa League, samtidig med der er en klar ambition om at gå i top 4! Det klarer man ikke uden en rimelig bredde. Ibe kan varetage begge kanter, er vanvittigt hurtig, og har scoret flere mål end stort set alle andre spillere i truppen (omend i championship).
Jeg synes det er klogt, at vi henter ham hjem nu. Og jeg er overbevist om han nok skal få masser spilletid, ellers havde man aldrig gjort det. Han har talentet, og han har vidst, at han sagtens kan gøre sig på det niveau der skal til. Jeg er helt sikker på, at han kun bliver hentet hjem, fordi han er god nok, og fordi man forventer han vil bidrage positivt til den sidste halvdel af sæsonen.
Glæder mig sindssygt til at se ham spille i den røde trøje!
Af samme årsag giver det ingen mening at hente Origi, da intet tyder på, at han vil kunne tilføre holdet de mål, man måtte forvente af en angriber.
Jeg synes det er klogt, at vi henter ham hjem nu. Og jeg er overbevist om han nok skal få masser spilletid, ellers havde man aldrig gjort det. Han har talentet, og han har vidst, at han sagtens kan gøre sig på det niveau der skal til. Jeg er helt sikker på, at han kun bliver hentet hjem, fordi han er god nok, og fordi man forventer han vil bidrage positivt til den sidste halvdel af sæsonen.
Af samme årsag giver det ingen mening at hente Origi, da intet tyder på, at han vil kunne tilføre holdet de mål, man måtte forvente af en angriber.
Jeg synes også, Origi bør tage sæsonen ud i Lille og prøve, at få lidt mål i støvlerne i vante omgivelser.....OBI-WAN skrev:Vi er med i FA, Liga cuppen og Europa League, samtidig med der er en klar ambition om at gå i top 4! Det klarer man ikke uden en rimelig bredde. Ibe kan varetage begge kanter, er vanvittigt hurtig, og har scoret flere mål end stort set alle andre offensive spillere i truppen (omend i championship).
-
4 spillere til 3 positioner? Forudsat at vi spiller 3-5-2, vil Ibe kunne bestride én af de forreste to positioner og til nøds rollen som offensiv midtbanespiller. Ibe er ikke playmaker - skal man sætte ham i bås er ham mere rendyrket kantspiller, der søger mand mod mand udfordringen. Skulle Rodgers spille ham på den offensive midtbane, konkurrerer Ibe mod Lallana, Coutinho, Markovic, Sterling og Gerrard om pladsen - alle spillere der har mere erfaring og større evner på denne position. Ligeledes er der Sturridge, Balotelli, Borini, Lambert og Sterling til de to pladser i front.texy skrev:Anser ikke Sturridge og Borini som alternativer til Ibe's pladser. Så i mine øjne har vi i øjeblikket 4 mand (dem du nævner) til 3 pladser. Måske 5, da Hendo også vil blive brugt i højre side af og til, når Gerrard spiller.Robbie_God_Fowler skrev: Med tanke på, at vi til Ibe's position pt. har Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og med lidt god vilje også Sturridge og Borini, virker det usandsynligt, at Ibe skulle kunne tilrage sig megen spilletid.
Jeg synes, at det er ganske fornuftigt med en ekstra gardering. Og Ibe er i mine øjne klart bedste alternativ til Sterling, hvis Sterling skulle blive skadet. De minder lidt om hinanden.
Jeg er med på, at Markovic lige har haft en gudekamp, og han yderligere har spillet en rigtig god kamp plus et godt indhop. Men ind imellem de gode kampe kom der altså også endnu en præstation på niveau med hans meget skuffende start. Jeg synes, at det er MEGET tidligt at konkludere, at nu er han slået igennem i Liverpool. I mine øjne er Ibe ganske enkelt bedre, end Markovic allerede nu, så længer der ikke er tale om, at Ibe skal spille wingback.
Derfor er jeg glad for at han hentes hjem. Vi skal sgu drage nytte af vores egne talenter, så vi ikke behøver at købe en masse mere eller mindre ukendte udenlandske spillere.
Skulle vi spille 4-2-3-1, vil konkurrenterne hedde Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og Gerrard i rollen som 10'er, hvilket igen skal siges ikke er Ibe's bedste position. Træk Gerrard fra og du har fire spillere der står foran i køen til de to kanter.
Jeg synes det er ret så åbenlyst, at konkurrencen er stor og udsigten til spilletid derfor kan være ret lang for unge Ibe.
Til slut, Markovic var en af de mest indflydelsesrige spillere bag Benfica's vej til Europa League finalen, og har slået igennem på den internationale scene. Det har været en lidt vaklende start i PL, det vil jeg være den første til at erkende, men jeg synes godt nok du ophæver Ibe's evner gevaldigt. En spiller der, sit indiskutable talent til trods, ikke en gang har været sikker starter i Championship.
Sælges Borini giver det mere mening at hente Ibe ind som erstatning om end jeg stadigvæk er af den holdning, at det ville være bedre for hans udvikling at være blevet i Derby.
Jamen, man kan da bestemt heller ikke konkludere noget endnu i forhold til Ibe. Jeg giver bare udtryk for min personlige holdning.Robbie_God_Fowler skrev:4 spillere til 3 positioner? Forudsat at vi spiller 3-5-2, vil Ibe kunne bestride én af de forreste to positioner og til nøds rollen som offensiv midtbanespiller. Ibe er ikke playmaker - skal man sætte ham i bås er ham mere rendyrket kantspiller, der søger mand mod mand udfordringen. Skulle Rodgers spille ham på den offensive midtbane, konkurrerer Ibe mod Lallana, Coutinho, Markovic, Sterling og Gerrard om pladsen - alle spillere der har mere erfaring og større evner på denne position. Ligeledes er der Sturridge, Balotelli, Borini, Lambert og Sterling til de to pladser i front.texy skrev:Anser ikke Sturridge og Borini som alternativer til Ibe's pladser. Så i mine øjne har vi i øjeblikket 4 mand (dem du nævner) til 3 pladser. Måske 5, da Hendo også vil blive brugt i højre side af og til, når Gerrard spiller.Robbie_God_Fowler skrev: Med tanke på, at vi til Ibe's position pt. har Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og med lidt god vilje også Sturridge og Borini, virker det usandsynligt, at Ibe skulle kunne tilrage sig megen spilletid.
Skulle vi spille 4-2-3-1, vil konkurrenterne hedde Sterling, Coutinho, Lallana, Markovic og Gerrard i rollen som 10'er, hvilket igen skal siges ikke er Ibe's bedste position. Træk Gerrard fra og du har fire spillere der står foran i køen til de to kanter.
Jeg synes det er ret så åbenlyst, at konkurrencen er stor og udsigten til spilletid derfor kan være ret lang for unge Ibe.
Til slut, Markovic var en af de mest indflydelsesrige spillere bag Benfica's vej til Europa League finalen, og har slået igennem på den internationale scene. Det har været en lidt vaklende start i PL, det vil jeg være den første til at erkende, men jeg synes godt nok du ophæver Ibe's evner gevaldigt. En spiller der, sit indiskutable talent til trods, ikke en gang har været sikker starter i Championship.
Sælges Borini giver det mere mening at hente Ibe ind som erstatning om end jeg stadigvæk er af den holdning, at det ville være bedre for hans udvikling at være blevet i Derby.
Jeg har set Ibe spille mere, end jeg har set Markovic, så mit vurderingsgrundlag i forhold til Markovic begrænser sig overvejende til hans kampe for os. Ibe har jeg set spille på vores U-hold, Englands U-hold, i vores pre-season kampe (hvor han var voldsomt imponerende), i hans to PL-kampe (en god og en dårlig i mine øjne), i en enkelt Birmingham-kamp og i et par Derby-kampe.
Når jeg allerede nu er mere imponeret af Ibe, så handler det for mig om hans bevægelser med bolden. Han er ekstremt udfordrende hele tiden. Det lykkes langt fra hver gang, men han kan gå begge veje og er hurtig både over kort og længere distance. Markovic ser for mig mest hurtig ud over en lidt længere distance. Hans udfordringer er lidt forkrampede i mine øjne - forstået på den måde, at han går meget direkte på (løber nærmest bare ligeud), hvilket naturligvis let stoppes ved bare at blive stående.
Jeg afskriver på ingen måde Markovic. Hans præstation i sidste kamp var fænomenal. Og måske var det lige præcis sådan en præstation, han havde brug for. Han fortjener i hvert fald at starte igen i næste kamp.
Men der er vel også sagtens plads i vores trup til dem begge. Jeg glæder mig i hvert fald over, at Ibe er tilbage. Jeg betragter ham, som et talent, der er lige så stort som Sterling. Faktisk ser jeg af uforklarlige grunde lidt mere potentiale i Ibe. Og i mine øjne kan han ligesom Sterling sagtens spille 10eren. Men brug ham hellere på kanten, for hans løbemønstre vil være guf for Coutinho.
Kloppite
Ibe er bedre end i regner med. Han er ung og skal lære men et gigatalent.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
- JudgeArdaStudge
Jeg er altså ret sikker på, at jeg har set Origi på kanten i nogle kampe for Lille, og ligeledes for Belgien når Lukaku og ham begge har været på banen. Så han kan og har spillet begge dele.Aggerdoo skrev:Det tror jeg. Ibe er kant. Origi er angriber.texy skrev:Tror faktisk ikke, at vi henter Origi. Ikke nu, hvo Ibe er tilbagekaldt.Aggerdoo skrev:Synd Ibe hentes hjem i stedet for at lade ham udvikle sig med fast spilletid på et fint niveau. Men mon ikke det bliver ham og så Origi - til alt for mange penge - vi kommer til at se som nye ansigter i LFC i forbindelse med dette vindue.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp