Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
-
Re: Hvem skal ind?
@ Kelly:
Kan du give en dybere begrundelse for, hvorfor vi skal ændre konceptet?
Brendan Rodgers har skabt sine resultater i Liverpool på kontrabaseret fodbold, hvor vores vigtigste spillere tildeles muligheden for at udnytte deres fart og evner i pasningsspillet. Hvorfor pludselig gå ind og bryde med dette koncept? Specielt når den mere afventende og statiske spillestil nu har vist sig at slå fejl to gange under Rodgers.
Jeg fremhæver Luis Suarez alene af den grund, at hans bevægelighed og meget direkte spillestil passede perfekt ind i Rodgers koncept. Jeg ønsker ikke, at klubben bruger ressourcer på at finde en direkte erstatning for Luis Suarez, da han qua hans evner, engagement og vilje til at vinde er unik.
Men jeg håber, at sommerens forfejlede transfervindue har igangsat en grundig evaluering, der i sidste ende får Rodgers og transferkomiteen til identificere, hvilke spillertyper det kræves for at Liverpool kan praktisere et dynamisk og offensivt betonet spilkoncept.
Kan du give en dybere begrundelse for, hvorfor vi skal ændre konceptet?
Brendan Rodgers har skabt sine resultater i Liverpool på kontrabaseret fodbold, hvor vores vigtigste spillere tildeles muligheden for at udnytte deres fart og evner i pasningsspillet. Hvorfor pludselig gå ind og bryde med dette koncept? Specielt når den mere afventende og statiske spillestil nu har vist sig at slå fejl to gange under Rodgers.
Jeg fremhæver Luis Suarez alene af den grund, at hans bevægelighed og meget direkte spillestil passede perfekt ind i Rodgers koncept. Jeg ønsker ikke, at klubben bruger ressourcer på at finde en direkte erstatning for Luis Suarez, da han qua hans evner, engagement og vilje til at vinde er unik.
Men jeg håber, at sommerens forfejlede transfervindue har igangsat en grundig evaluering, der i sidste ende får Rodgers og transferkomiteen til identificere, hvilke spillertyper det kræves for at Liverpool kan praktisere et dynamisk og offensivt betonet spilkoncept.
Hvis vi køber en angriber, så er det lige præcis sådan et køb BR går efter -desværre) .En spiller der koster kassen og har vist noget i et 1/2 års tid på et mindre hold.LFC-Aaby skrev:Berahino. Jeg håber godt nok ikke, at vi henter ham. Så risikerer vi at stå med ENDNU en middelspiller. Lad os nu købe en stjerne. Cavani, Benzema Etc.
Vi bør gå efter mere prøvede spillere.
Der skal åbenbart ikke hentes spillere i januar-vinduet. Umiddelbart nok en klog beslutning, da vi nærmest bliver ringere for hver spiller, vi køber.
http://metro.co.uk/2014/11/25/liverpool ... s-4962780/
Kloppite
Lad os for gudsskyld gemme pengene, til vores kommende manager...texy skrev:Der skal åbenbart ikke hentes spillere i januar-vinduet. Umiddelbart nok en klog beslutning, da vi nærmest bliver ringere for hver spiller, vi køber.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
texy skrev:Der skal åbenbart ikke hentes spillere i januar-vinduet. Umiddelbart nok en klog beslutning, da vi nærmest bliver ringere for hver spiller, vi køber.

Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.
Hr. Drejer skrev:Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.

Southampton har da hentet både Lovren og Lambert...
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, og de spillede godt. Nu har de hente erstatninger for Shaw, Chamberlain, Lambert, Lovren og Lallana, og de ligger nr. 2 i ligaen. Med andre ord, har de for mindre penge hentet bedre erstatninger end dem de solgte. Det kræver gode scouts.AJ skrev:Hr. Drejer skrev:Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.![]()
En god indikator for slutplacering i ligatabellen plejer at være spillerlønninger. Her ligger Southampton vist lidt over bunden i PL. I sæsonen 2012/2013 endte de på en 14. plads, altså det forventelige. Sidste sæson på en 8. plads. Og i år ser de også ud til at at overpræstere. Jeg vil dog stadig gerne se dem overpræstere i flere sæsoner, før vi skal begynde at nærstudere deres transferstrategi. Og i virkeligheden tror jeg ikke, arbejdsmåden for dem er så meget anderledes end alle andres. Måske de har scouts som er meget dygtige til at finde spillere til klubbens koncept, men det betyder jo ikke, de vil være lige så dygtige for os - nøjagtigt som med spillere. Hvis vi skal lære noget af Southampton er det måske at købe færre spillere fra PL. Vores sidste 3 helt store profiler (Suarez, Torres og Alonso) blev alle købt i andre europæiske ligaer, og det er stort set altid i den sammenhæng en heftig overpris, der betales for PL-spillere. Se bare på sommerens indkøb. Spillere som Lallana, Lovren og i parentes Lambert burde jo have fundet niveauet med det samme, hvis argumentet om at PL-erfaring har betydning skal holde. Faktum er, det ikke er nogen garanti, og så kan man vel lige så godt købe spillerne billigere andetsteds.Hr. Drejer skrev: Ja, og de spillede godt. Nu har de hente erstatninger for Shaw, Chamberlain, Lambert, Lovren og Lallana, og de ligger nr. 2 i ligaen. Med andre ord, har de for mindre penge hentet bedre erstatninger end dem de solgte. Det kræver gode scouts.
-
Jeg tror pointen var, at fordi de spiller godt i Southampton er det ikke sikkert, at de ville gøre det i Liverpool eller under Rodgers. Det giver vel god mening efter de seneste indkøb derfra. Præsterede godt i Southampton - i Liverpool not so much, yet.Hr. Drejer skrev:Ja, og de spillede godt. Nu har de hente erstatninger for Shaw, Chamberlain, Lambert, Lovren og Lallana, og de ligger nr. 2 i ligaen. Med andre ord, har de for mindre penge hentet bedre erstatninger end dem de solgte. Det kræver gode scouts.AJ skrev:Hr. Drejer skrev:Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.![]()
http://www.liverpool.no/rykter/Har-blin ... tinez.aspx
Naturligvis skal der hentes spillere. Jeg tror min på en målmand og en angriber.
Naturligvis skal der hentes spillere. Jeg tror min på en målmand og en angriber.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Vores 'wages to turnover' er omkring 64%, altså omkring det acceptable. Så hvis vi skal have nogen ind, skal der også nogen ud. Vi kan godt skille os af med Lucas og Johnson uden at finde direkte erstatninger (hvis altså Flanagan er fri for skader). Men ellers tror jeg, det bliver svært at komme af med spillere - i hvert fald uden store nedskrivninger af de enkelte, hvilket FSG næppe går med til. Desuden tror jeg, vores ejere så småt er begyndt de forberedende tanker omkring en næste sæson uden CL-indtægter. Man kan på den konto vel ikke afvise, de barberer lidt i lønbudgettet.Kelly skrev:http://www.liverpool.no/rykter/Har-blin ... tinez.aspx
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Denne artikel er lidt svær at placere rigtigt i tråd - for den er som sådan ikke Liverpool relateret (på anden måde end at den også omhandler spillere, som er kommet TIL Liverpool). Men da vi diskuterer meget hvad og hvordan Liverpool skal gebærde sig i transfermarkedet, kan den ses som et indlæg om et eksempel, man måske kan lære noget af. Artiklen handler om hvordan Southampton skiftede et ½ hold + manager i sommers.

Hele artiklen:
http://www.bbc.com/sport/0/football/30239777

Hele artiklen:
http://www.bbc.com/sport/0/football/30239777
Vi SMADRER det PIShold !
Åh, Robbie Savage:Cynwal skrev:...
"They are massively important to Saints and demonstrate how that position has become one of the most important in any team, from Cesc Fabregas and Nemanja Matic at Chelsea to Pierre Hojbjerg and Xabi Alonso at Bayern Munich."
Man ved bare, at han ikke har set andre Bayern-kampe end den mod Man City, hvor Hojbjerg startede inde, hvorfor han antager, at han må være en nøglespiller for Bayern..
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Den studsede jeg også lidt overAJ skrev:Åh, Robbie Savage:Cynwal skrev:...
"They are massively important to Saints and demonstrate how that position has become one of the most important in any team, from Cesc Fabregas and Nemanja Matic at Chelsea to Pierre Hojbjerg and Xabi Alonso at Bayern Munich."
Man ved bare, at han ikke har set andre Bayern-kampe end den mod Man City, hvor Hojbjerg startede inde, hvorfor han antager, at han må være en nøglespiller for Bayern..

Vi SMADRER det PIShold !
Tænk at man føler sig forpligtet til at konstatere at midtbanespillere er nøglespillere. Hm. Det må være et helt nyt fænomen. Aldrig hørt eller tænkt over det.
We need a new Fowler...