andreas92 skrev:Jeg tror ikke Mata ville være løsningen på vores offensive problmer. Han er jo en fremragende spiller, men vi skal simpelthen ikke have flere spiller som vil have bolden i fødderne, vi skal ud og købe nogen spillere som løber dybt og kan sætte sin direkte mand.
Jeg tør ikke at påstå, at Mata ville være løsningen på de offensive problemer. Det pres tør jeg ikke længere lægge på nogen enkeltpersons skuldre.
Men Mata er dygtigere på bolden, end mange af vores nuværende spillere. Hans førsteberøring er langt bedre, og han skiller sig dygtigere og hurtigere af med bolden igen. I øjeblikket synes jeg for ofte, at førsteberøringen hos Henderson, Sterling, Balotelli, Lallana og Markovic er tilpas dårlig til, at de hurtigt sættes under pres, og dermed enten mister bolden, lave en dårlig forceret aflevering eller tvinges ud i den sikre aflevering bagud. Det er til tider lidt frustrerende, at tæmningerne eller førstegangsafleveringerne ikke sidder i skabet.
En anden ting, der frustrerer mig er, at Sterling er begyndt hente bolden igen. Det var samme tendens man så, efter hans ellers meget lovende start under Rodgers. Når han henter bolden, skal han til at sætte sin mand MED bolden. Det der fungerede i sidste sæson var, at Sterling ofte modtog bolden efter et løb. På den måde slap han langt bedre fri af sin markering. Det virker som om, at han påtager sig FOR meget ansvar for det opbyggende spil, hvilket naturligvis er beundringsværdigt, men rent faktisk ikke gavner så meget. Jeg tror, at han gør det fordi han ved, at Balotelli skal serviceres, og hvis ansvaret for serviceringen kun ligger hos Coutinho og Gerrard, så er den service måske nem at lukke ned. Han må bare huske, at han også selv skal serviceres. For med hans fart er han langt lettere at servicere end Balotelli. Jeg tror, at dette problem vil blive løst lidt, når Sturridge er tilbage, da han tager nogle løb (som Balotelli ikke tager), der vil give mere plads til Sterling.