Uden kende noget til det, så kunne jeg godt tænke mig at se den opgørelse. AS den klarer du ellers må vi ringe til P1 og detektor.[/quote]nikand skrev:I øvrigt har United siden 2007 kun brugt £ 30.150.000 mere end Liverpool, så pas nu på med at spil for hellig.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
We need a new Fowler...
-
Jeg er helt på bølgelængde med dig, når vi snakker moderne fodbold og de summer som bliver spenderet på spillerindkøb og lønninger. Det forpester sporten, og det sker på bekostning af de fans (arbejderklasse), som igennem mange år har været forgængere for at definere den kultur, som vi alle elsker ved spillet.JudgeStudge skrev:Real Madrid og Barcelona er jo bundkorrupte, ligesom selve La Liga, hvor TV-priserne jo bl.a. er horribelt uretfærdigt fordelt. Så slemt står det heldigvis ikke til i Premier League.Robbie_God_Fowler skrev:Manchester United er en økonomisk sværvægter, hvor kun Bayern, Real og Barca kan matche dem på omsætning. Det nyligt indgåede sponsorat til 750 millioner kroner årligt bidrager yderligere hertil.
Ironisk nok risikerer FFP at skævvride balancen yderligere, da klubber som Chelsea og City nu er bundet af restriktioner, hvilket ikke tidligere var tilfældet. Vi har allerede set tegn på dette i sommerens transfer vindue, hvor City valgte at holde sig indenfor det loft, som var blevet pålagt dem.
Medmindre hullerne i FFP udnyttes forudser jeg, at Manchester United vil drage store fordele af deres større økonomiske råderum sammenlignet med de andre topklubber i England.
Idéen med FFP er vel, foruden at stoppe inflationen, at give alle klubber konkurrencedygtige finansielle muligheder og dermed stabilisere styrkeforholdene, så alle kan være med.
Så er det vel sådan set ligegyldigt, hvor stor sværvægter, Man U er. Jeg kan til dels gå med til, at de over én sæson har den største netto-spending i Premier League, men nu er det sjette sæson i træk, at de tager titlen, for at ødsle ud af egen lomme på FLERE indkøb i den ret så uansvarligt høje ende, og denne gang, har de tilmed kastet et flertal af hidtil ikke overgået astronomiske beløber efter indkøb og lønninger, og så går snakken gud hjælpe mig på, at de er interesseret i Reus til £32 mio. Det passer forhåbentligt ikke og det holder først og fremmest ikke.
Det er altså en forfejlet logik, at popularitetsfaktoren, skal være udslagsgivende for, at FFP er efter City og PSG og ikke publikums-darlings som Real, Barca, Man U og Bayern, der har deres andel i, at spillernes lønninger og købspriser, er blevet uansvarligt høje.
Og tro da pokker, at klubberne får økonomisk råderum, når de hæver priserne på billetsalg konstant og presser surt opsparede penge ud af arbejderfolket derovre, blot for at kunne lønne den ene diva efter den anden, så de kan få sig en ny Ferrari, fordi de er gode til at sparke til en bold.
...Det stak lidt af til sidst, men det skal have en stopper og det skal det også fra LFCs side. Som LFC-fans så rigtigt skrev på et banner i forrige kamp: £nough is £nough!
Men når det så er sagt, så er jeg uenig med dig, når du sætter Manchester United i samme bås som klubber som PSG og Manchester City. Manchester United's velstand er primært skabt på baggrund af deres sportslige succes op gennem 90'erne og 00'erne. Her har klubben formået at opbygge en massiv global fanbase og indgået adskillige lukrative sponsoraftaler.
Betragter man omvendt Manchester City og PSG, så er de kommet til penge gennem ejere, der på kort tid har investeret langt flere penge, end hvad klubben realistisk set har kunne generere på driften. PSG's sponsoraftale på 1,5 milliard virker ude af proportioner, og er desværre et af de smuthuller, som pt. foreligger ved FFP. Bayern München og Manchester United er her skærende kontraster, da deres velstand er bygget op over mange års god forretningssans krydret med fantastiske sportslige resultater. Barca og Real er lidt andre størrelser, da deres decentraliserede TV-aftale stiller dem i en meget fordelagtig økonomisk position, samtidig med Real Madrid vist nok også fik "foræret" et stadion.
Som sagt synes jeg, at vi så småt begynder at se følgerne af FFP. Chelsea er begyndt at sælge deres profiler for at kunne generere indtægter til spillerindkøb. Noget der var utænkeligt for få år siden. Ligeledes måtte PSG og Manchester City holde igen i sommerens transfervindue, hvor FFP angiveligt var årsagen til, at Di Maria endte i Manchester United og ikke PSG. Jeg må ligeledes give Allanshore ret - det er vel ret beset først det seneste års tid, at Manchester United er gået berserk på transfermarkedet, hvorfor jeg har svært ved at se, at de penge de bruger nu, ikke skulle være penge, de selv har tjent igennem årenes løb.
Betragter man Manchester Uniteds regnskab fra sidste sæson, giver det anledning til at tro, at når gælden fra Glazer tiden så småt er blevet afdraget, så vil vi stå tilbage med en økonomisk gigant, der under FFP vil have langt større frihed end de andre engelske klubber. Vi kan derfor potentielt komme til at opleve større polarisering, om end det har været FFP's primære formål at nedbryde denne skævvredne tilstand.
Nå, nu blev det lige lovligt offtopic, så hvis vi skal fortsætte diskussionen skal den måske tages i det generelle forum i stedet

- JudgeArdaStudge

Og det er vel at mærke før denne sommers indkøb af Di Maria etc. I denne sæson, har de netspended £122 mio, mens vi har netspended lige knap £36 mio. Det er tal, som er helt ude af trit med FFP og derfor kommer FFP forhåbentlig også efter dem, hvis de kommer i Europa League næste sæson og deres spending spree fortsætter.
Det handler jo i øvrigt ikke om at rante Man U (læs nu lige konteksten - Jeg er jo også efter LFC), det handler om, at jeg umuligt tør tro, at de kan gå ud og købe en (flere) spillere i Reus prisklasse efter de monstrøse beløb, de pungede ud fra egen lomme i sommers.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
Men hvorfor er det ude af trit med FFP, hvis det rent faktisk viser sig, at det er penge, som klubben på ærligt vis har tjent? Jeg har ikke nærlæst de restriktioner, som ligger under FFP. Men jeg kan da ikke forestille mig, at der er indsat et loft for nettoforbrug?
Den tabel (nettoforbrug) fortæller jo ikke noget om, hvorvidt Manchester United rent faktisk har økonomisk råderum til at foretage de handler, som de nu en gang har gjort. For at få større indsigt i dette, skal vi i stedet kigge på nøgletal fra deres regnskab: http://www.marketwatch.com/investing/st ... financials
Jeg er ikke revisor, men hvis man læser nøgletal fra regnskabet de seneste fem år, så ser det ud til at pege mod, at Manchester United rent faktisk kan tillade sig at foretage disse køb uden at skulle frygte for FFP. Selv med tanke på de enorme renteudgifter de har måtte skulle betale pga Glazer.
Og det er netop dette som får mig til at spå, at Manchester United vil kunne sætte sig tungt på tronen fremover. Fortsætter de med at nedbringe deres gæld og samtidig øge omsætningen, vil de formentlig i fremtiden kunne tilbyde lønninger og transfersummer, som ingen af de andre klubber kan matche, skulle FFP mod forventningerne vise sig at blive et vellykket projekt.
Den tabel (nettoforbrug) fortæller jo ikke noget om, hvorvidt Manchester United rent faktisk har økonomisk råderum til at foretage de handler, som de nu en gang har gjort. For at få større indsigt i dette, skal vi i stedet kigge på nøgletal fra deres regnskab: http://www.marketwatch.com/investing/st ... financials
Jeg er ikke revisor, men hvis man læser nøgletal fra regnskabet de seneste fem år, så ser det ud til at pege mod, at Manchester United rent faktisk kan tillade sig at foretage disse køb uden at skulle frygte for FFP. Selv med tanke på de enorme renteudgifter de har måtte skulle betale pga Glazer.
Og det er netop dette som får mig til at spå, at Manchester United vil kunne sætte sig tungt på tronen fremover. Fortsætter de med at nedbringe deres gæld og samtidig øge omsætningen, vil de formentlig i fremtiden kunne tilbyde lønninger og transfersummer, som ingen af de andre klubber kan matche, skulle FFP mod forventningerne vise sig at blive et vellykket projekt.
-
Det er sådan set bare mig, der har taget begge klubbers transfersummer siden sommeren 2007 og summeret dem. United har brugt for £ 474.800.000 og Liverpool har brugt for £ 444.290.000.nikand skrev:Uden kende noget til det, så kunne jeg godt tænke mig at se den opgørelse. AS den klarer du ellers må vi ringe til P1 og detektor.
Fan af Manchester United
Men er sign on fees, spillerlønninger medtaget? (Det er vel også brugt) Jeg synes tallet er overraskende, så tak for at udvide min horisont.AllanShore skrev:Det er sådan set bare mig, der har taget begge klubbers transfersummer siden sommeren 2007 og summeret dem. United har brugt for £ 474.800.000 og Liverpool har brugt for £ 444.290.000.nikand skrev:Uden kende noget til det, så kunne jeg godt tænke mig at se den opgørelse. AS den klarer du ellers må vi ringe til P1 og detektor.
We need a new Fowler...
-
Jeg ved ikke om sign-on fees er medregnet. Jeg brugte bare tallene fra Transfermarket. Og spillerlønninger er vist et helt andet og noget mere "kompliceret" regnestykke.nikand skrev:Men er sign on fees, spillerlønninger medtaget? (Det er vel også brugt) Jeg synes tallet er overraskende, så tak for at udvide min horisont.AllanShore skrev:Det er sådan set bare mig, der har taget begge klubbers transfersummer siden sommeren 2007 og summeret dem. United har brugt for £ 474.800.000 og Liverpool har brugt for £ 444.290.000.nikand skrev:Uden kende noget til det, så kunne jeg godt tænke mig at se den opgørelse. AS den klarer du ellers må vi ringe til P1 og detektor.
Fan af Manchester United
Sælg Borini, Assaidi, Allen, Jones, Lambert, Johnson.
Køb så 3 spillere. Ikke 12 spillere, BARE 3! Én klassemålmand, én klasse defensiv midt og én klasseangriber. 4-4-2(diamant). - - - Balo, Sturridge og ny angriber kan presse hinanden. Med Sterling som en joker.
- Ny mand på den defensive midt. Gerrard, Henderson, Can kæmper om de 2 pladser på midten. Lallana, Coutinho og Sterling kæmper om den offensive.
- Skrtel, Lovren, Kolo og Sakho kæmper om midterforsvaret(Forhåbentlig med Sakho som sikker starter). Moreno på venstre back. Flanno eller Manquillo på højre back.
- Ny målmand som førstevalg, og Mignolet som andetvalg.
Man vil nok kunne få ca £30 mio ind igennem salg.
Med lidt held vil man kunne købe Cech(£5-7 mio) billigt pga kontraktudløb. Hvis klubben så smider sølle £15 mio i puljen, vil der være ca £40 mio til 2 pladser. Så burde vi stå rigtig slagkraftigt.
Jeg er træt af dette middelmådige hold, og at vi skal "nøjes" med spillere som Borini, Lambert, Allen, Johnson.
Køb så 3 spillere. Ikke 12 spillere, BARE 3! Én klassemålmand, én klasse defensiv midt og én klasseangriber. 4-4-2(diamant). - - - Balo, Sturridge og ny angriber kan presse hinanden. Med Sterling som en joker.
- Ny mand på den defensive midt. Gerrard, Henderson, Can kæmper om de 2 pladser på midten. Lallana, Coutinho og Sterling kæmper om den offensive.
- Skrtel, Lovren, Kolo og Sakho kæmper om midterforsvaret(Forhåbentlig med Sakho som sikker starter). Moreno på venstre back. Flanno eller Manquillo på højre back.
Med lidt held vil man kunne købe Cech(£5-7 mio) billigt pga kontraktudløb. Hvis klubben så smider sølle £15 mio i puljen, vil der være ca £40 mio til 2 pladser. Så burde vi stå rigtig slagkraftigt.
Jeg er træt af dette middelmådige hold, og at vi skal "nøjes" med spillere som Borini, Lambert, Allen, Johnson.
Hellere en god trekant end en ond cirkel
Jeg forstår godt spillere som Borini aldrig udvikler sig. Han spillede en brændkamp mod swansea og var måske sammen med coutinho vores bedste spiller. Men kampen efter sættes han på bænken og du skriver han skal sælges.LFC-Aaby skrev:Sælg Borini, Assaidi, Allen, Jones, Lambert, Johnson.
Hvordan kan du desuden påstå Allen skal sælges, han var sammen med sturridge den der løftede holder i starten af sæsonen før de begge blev skadet.
Kom nu ind i kampen. Sakho er os dømt som et fejlkøb af de fleste, men han er tydeligvis bedre end både skrtel og lovren. Han skal bare ligesom de andre have tilliden der gør de ikke er i konstant frygr for at blive sat af holdet.
Det er man management 101. Tillid. Hvilket sjovt nok lovren har fået nok af, på uforståelig vis.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Jeg vil af med middelmådige spillere. Vi har alt for mange spillere vi slet ikke kan bruge til noget. Spillere som BR tydeligvis heller ikke har det store tro på, hvorfor jeg vil af med dem - heraf spillere som Borini og Assaidi.thefugle skrev:Jeg forstår godt spillere som Borini aldrig udvikler sig. Han spillede en brændkamp mod swansea og var måske sammen med coutinho vores bedste spiller. Men kampen efter sættes han på bænken og du skriver han skal sælges.LFC-Aaby skrev:Sælg Borini, Assaidi, Allen, Jones, Lambert, Johnson.
Hvordan kan du desuden påstå Allen skal sælges, han var sammen med sturridge den der løftede holder i starten af sæsonen før de begge blev skadet.
Kom nu ind i kampen. Sakho er os dømt som et fejlkøb af de fleste, men han er tydeligvis bedre end både skrtel og lovren. Han skal bare ligesom de andre have tilliden der gør de ikke er i konstant frygr for at blive sat af holdet.
Det er man management 101. Tillid. Hvilket sjovt nok lovren har fået nok af, på uforståelig vis.
Vores midtbane er i min optik det der sejler allermest. Jeg synes Gerrard og Henderson har været langt under sidste års niveau. Allen kan ingenting andet end at aflevere frem og tilbage. Vi skal vinde kampene på midtbanen. I min optik skal vores midtbane sammensættes af en brølstærk defensiv midt, en løbestærk spiller(Henderson) og så en kreatør. Ikke en 10'er, men mere en type som Fabregas.
Når spillere som Borini eller Lambert sættes ind, tænker man/jeg ikke at det er en forstærkning. Tværtimod en nødvendighed hvis der skal lave formationsændring.
I øvrigt mener jeg stadig at BR mangler at finde en fast formation. Og så købe spillere der passer til det.
Problemet er at alle klubber ønsker ikke at have middelmådige spillere. Men alle har det. Ingen kan ha en hel klub fyldt med Ronaldo'er. Borini er middelmådig, men som sagt nytter det ikke noget når han faktisk lige pt er et bedre valg end Lambert og Balotelli, at man så lader ham sidde på bænken. Han kan nemlig lave det vi mangler helt vildt lige nu.LFC-Aaby skrev:Jeg vil af med middelmådige spillere. Vi har alt for mange spillere vi slet ikke kan bruge til noget. Spillere som BR tydeligvis heller ikke har det store tro på, hvorfor jeg vil af med dem - heraf spillere som Borini og Assaidi.thefugle skrev:Jeg forstår godt spillere som Borini aldrig udvikler sig. Han spillede en brændkamp mod swansea og var måske sammen med coutinho vores bedste spiller. Men kampen efter sættes han på bænken og du skriver han skal sælges.LFC-Aaby skrev:Sælg Borini, Assaidi, Allen, Jones, Lambert, Johnson.
Vores midtbane er i min optik det der sejler allermest. Jeg synes Gerrard og Henderson har været langt under sidste års niveau. Allen kan ingenting andet end at aflevere frem og tilbage. Vi skal vinde kampene på midtbanen. I min optik skal vores midtbane sammensættes af en brølstærk defensiv midt, en løbestærk spiller(Henderson) og så en kreatør. Ikke en 10'er, men mere en type som Fabregas.
Når spillere som Borini eller Lambert sættes ind, tænker man/jeg ikke at det er en forstærkning. Tværtimod en nødvendighed hvis der skal lave formationsændring.
I øvrigt mener jeg stadig at BR mangler at finde en fast formation. Og så købe spillere der passer til det.
Igen ser du blindt på Allen som en dårlig spiller fordi han ikke laver super pasninger som Gerrard over 40 meter, men ved du hvad, det er der ikke mange der gør. Allen er måske vores aller bedste presspiller på midtbanen, samtidig er han boldsikker og relativt løbestærk, ikke Hendo løbestærk, men hvem er os det. At sælge Allen ville være en fejl i mine øjne. Som sagt var han sammen med sturridge vores bedste spiller før de begge blev skadet, men valgte du ikke lige at læse det.
Nej de er ikke forstærkninger, men når man står med Balotelli der laver 1 dybdeløb pr kamp nærmest, og man så kan ændre sin stil ved at sætte Borini ind, som ved gud spillede en god kamp med swansea, og ville kunne bygge videre på det hvis vi havde en træner der ikke var fucking stædig og ikke kan se sine egne fejl, så er det heller ikke nemt.
Men udover top top klubberne med betydeligt flere lønpenge end os, hvem har så decideret forstærkninger angribermæssigt, siddende på bænken? Næsten ingen. Ikke engang Barcelona og Real Madrid har topangribere siddende på bænken og fise løn af. Det er utopi det du sidder og snakker om, og det er bare ikke realistisk at vi skal have en forstærkning af vores bedste angriber siddende på bænken.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
@ thefugle
Supergodt indlæg, hvor du får etableret noget tiltrængt realisme.

Supergodt indlæg, hvor du får etableret noget tiltrængt realisme.

@thefugle
Jeg læste godt du skrev at Allen var vores bedste inden skader, men det ændrer ikke på at jeg mener, at han er en boldflytter. Han kan intet offensivt. Han spiller fra side til side. I min optik er han ikke en midtbanespiller i en top4 klub, som vi ønsker at være. Kan godt være godt på bænken, men at starte med ham, Gerrard og Henderson er godt nok ringe. Gerrard præsterer 1-2 vilde pasninger pr kamp, ellers intet.
I min optik mangler vi en midtbanespiller der kan tage løbene i dybden og ind i feltet. Vil faktisk mene at vi godt kunne bruge Shelvey.
Enig i at man ikke kan have alt for lønninger spillere på bænken. Men når vores bedste angriber er mere skadet end klar, så synes jeg at man skal have mere kvalitet end Borini og Lambert.
Jeg læste godt du skrev at Allen var vores bedste inden skader, men det ændrer ikke på at jeg mener, at han er en boldflytter. Han kan intet offensivt. Han spiller fra side til side. I min optik er han ikke en midtbanespiller i en top4 klub, som vi ønsker at være. Kan godt være godt på bænken, men at starte med ham, Gerrard og Henderson er godt nok ringe. Gerrard præsterer 1-2 vilde pasninger pr kamp, ellers intet.
I min optik mangler vi en midtbanespiller der kan tage løbene i dybden og ind i feltet. Vil faktisk mene at vi godt kunne bruge Shelvey.
Enig i at man ikke kan have alt for lønninger spillere på bænken. Men når vores bedste angriber er mere skadet end klar, så synes jeg at man skal have mere kvalitet end Borini og Lambert.
Vi kan godt blive i enige i at man skal stræbe efter mere end Allen på sigt. Men pt har vi bare ikke mere. Han ser os dårligere ud efter han er kommet tilbage netop fordi vores genpres er ikke eksisterende. Så måske det mere er Rodgers taktikker eller frontlinjens start-genpres om man vil, der fejler noget. Desuden er det ikke ham den er galt med for tiden ud af Henderson, Gerrard og Allen. Gerrard er i mine øjne blevet for langsom og gammel og Henderson virker dårligere efter hans vice-kaptajn udnævnelse.LFC-Aaby skrev:@thefugle
Shelvey er en "hot-head", der SLET ikke hører til i en topklub, han laver bare et utal af personlige fejl og har slet ingen ro i sit spil, som jeg ser det. Han har nogle færdigheder, men de bliver aldrig til noget der kan retfærdiggøre en plads i en topklub.
Han er meget skadet ja, og vores første angriber på holdkortet skal ikke være Borini, men som 3-4 angriber, er såmænd fint for mig. Dog er problemet så man køber Lambert OG Balotelli som slet ikke passer ind i vores stil. Tabet af sturridge er værre nu fordi vi ikke har Suarez til at køre det hele videre uden ham, det kan Balotelli ikke tydeligvis.