IverJ skrev:Alonso skrev:Brøndby IF er da polstrede nok til at lave en investering på 112 mio. kroner. Men de køber ikke en ny fodboldspiller for den slags penge, da det er dybt uansvarligt, hvilket jeg også skrev i det indledende indlæg. Men at påstå, at de ikke har pengene, er forkert. Alene Jan Bech Andersen har bidraget med 185 mio. i kapital indenfor det sidste år. Så Brøndby kan sagtens rejse kapital til en investering på 112 mio.
Sjovt at læse tråden. Naturligvis smider BIF ikke 112 mio. efter en spiller. Men Agger koster IKKE 112 mio. kr. For Agger vil ikke sælges til hvem-som-helst, og uden Aggers underskrift får Liverpool intet, men skal betale hans løn (60 mio/år i 2 år endnu).
BIF kan nok enten købe ham for ca. 20-40 mio. kr., eller også må de vente. Agger skifter ikke til arsenal, tottenham eller Napoli.
Nyeste rygte:
http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE23 ... -broendby/
Søren-Mikael Hansen fanger da overhovedet ikke essensen af Aggers situation. Hvis Brøndby er i spil til at overtage Agger på lån, så er det da på ingen måde for at "han opretholder kampformen i Danmark og fortsat er salgsobjekt". Ender Agger i Brøndby, så er det fordi Brøndby er den eneste klub, han vil til, og så er han jo allerede der ikke længere et salgsobjekt. Desuden tvivler jeg på, at en spiller, der denne sommer har været inde i overvejelserne for klubber som Barcelona, Napoli og Arsenal, skulle være et mere attraktivt salgsobjekt næste sommer efter en sæson i hamrende middelmådig skandinavisk liga.
Og netop derfor er en lejeaftale fuldstændig meningsløs; Jan Bech Andersen kan vel i bedste fald spytte i kassen til 100.000 kroner af Aggers løn (og selv det er måske højt sat). Hvorfor skulle vi sende ham afsted på et låneophold, hvor vi selv skal betale 80% af lønnen, når der ikke er nogen som helst fordele i det for os? Det giver ingen mening.
Hvis det er rigtigt, at det er "Brøndby eller intet" for Agger, og vi er opsatte på at slippe af med ham allerede nu, så er det eneste logiske at sælge ham, så vi kan få hans løn 100% af bøgerne.
Den store problematik i forhold til et salg er selvfølgelig transfersummen. Hvis vi bliver tilbudt 80-100 millioner af en klub som Napoli eller Arsenal, bliver det nok svært for Agger at overtale os til at acceptere et bud på 20 fra Brøndby. Og i så fald tror jeg, det ender med, at Agger bliver et år mere som breddespiller med begrænset græstid, og så tager hjem næste sommer, når hans værdi er faldet. Jeg tror vi ser for stort et tab i at lade ham gå til de penge, Brøndby kan betale, til at vi vil gå med til sådan et salg, som tingene ser ud nu. Han er simpelthen i for høj kurs. Men det kan selvsagt snildt ændre sig efter endnu et år med bænken som udgangspunkt.
Jeg tror stadig ikke på, at Agger tager til Brøndby i år. Det virker simpelthen som en økonomisk umulighed. Men jeg kunne godt forestille mig, at NÅR han skifter, så er det Brøndby, han vil til. Og det kunne meget vel være næste år, når hans værdi er nede i et leje, hvor Liverpool ikke vil føle noget markant tab ved at sælge ham til Brøndby frem for en anden klub.