thefugle skrev:
Muligvis den mest uintelligente sætning jeg har sit i vinduet indtil videre.
Når man, som du, i flere omgange har vist hvordan man tiltaler andre brugere på en "uheldig" måde, kan du nok godt forstå hvorfor din mening betyder relativt tæt på ingenting for mig. Desuden ville jeg med den personlighedsbrist ikke bringe intelligens op, der er god mulighed for at det ender med at det rammer i den anden ende end du havde forventet.
Der er dog heldigvis langt mere intelligente brugere som har givet deres besyv med:
@Surf - Det virker på mig som om det du er utilfreds med brugen af ordet patetisk. Patetisk bruges primært som erstatning for ordet ynkeligt. Brugen af det ord kommer rent ud sagt udfra denne logik: Et transfervindue handler efter min mening om at blive bedre. Jeg kan på ingen måde se hvordan vi er blevet bedre i transfervinduet, tværtimod. Derfor har vi opnået det præcis modsatte af hvad jeg opfatter som meningen med et transfervindue. Jeg har svært ved at se hvorfor det ikke skulle være patetisk, ynkeligt, forkert, dumt eller hvilket andet tillægsord du kan finde på. Jeg tør ikke engang tænke på hvad jeg ville kalde det hvis vi havde solgt Suarez og købt Makienok, men det ville givetvis være nok til en karantære herindefra.
@JTN - Jeg tror forskellen ligger i netop der her med ikke at ønske at gå tilbage. Jeg vil sagtens medgive at hvis man starter skridttælleren nu, så har vi mulighed for at gå 1 skridt tilbage med salget af Suarez, men i fremtiden forhåbentlig gå flere skridt frem med Can, Markovic samt vores egne unge spillere. Men har vi ikke taget de skridt tilbage før? Nu virkede det endeligt til at vi havde begyndt at træde fremad. Vi var tilbage i CL og i kampen om mesterskabet, og så reagere vi ved at træde endnu et skridt tilbage og "starte forfra". Den lange bane er da bestemt fint, men kunne vi ike have opnået det samme ved at bruge 100 millioner på Reus/Di Maria og Vidal/Pogba, der trods alt begge er yngre end Lallana og allerede nu har vist et VÆSENTLIGT højere niveau end Markovic og Can. Lad os da bare håbe at Markovic og Can rammer førnævntes niveau. Jeg synes der er en tendens til at svaret så bare bliver at Reus kan også fejle. Korrekt, men er der ikke større chance for at han holder sit niveau end at Markovic nogensinde når det?
Dertil kommer så at hvis vi tager skridtet tilbage og ender udenfor CL, så er vi altså dårligere stillet i fremtiden. Jeg så gerne at vi havde udnyttet at vi var med til det sjove og at vi havde knaster på kistebunden, begge dele har manglet. Man kan sige meget om United og det kan godt være de overbetalte for en tyk Luke Shaw, men de reagerede i det mindste på det forløb deres sæson havde. Og mon ikke de fleste herinde gerne havde set Luke Shaw i den korrekte røde trøje.
Samtidig må man så sige at med de udtalelser Rodgers og Gerrard kommer med, så bliver der jo ikke ligefrem lagt op til at vi er villige til at tage et skridt tilbage. Handlingerne siger bare det modsatte.
Primært @Drejer, men andre har også bemærket det - Spørgsmålet ved om vi ikke lige skal lade sæsonen starte. Jo det kan vi godt, men så er ideen med diskussion på et forum vel ligegyldigt når man bruger den logik. Vi behøver vel ikke have kamptråde, for før kampen er den jo ikke spillet og efter kampen ved vi jo hvad der skete. Det er jo netop disse spørgsmål der har rejst sig og jeg har meget svært ved at se dem besvaret på nuværende tidspunkt. Det virker på mig som om du slår det meste væk med at sige at vi ved jo ikke hvad der sker, istedet for at tage stilling til hvordan tingene ser ud. Hvis du mener at vi har PL stærkeste trup og vi er favoritter til at vinde hele lortet, så fair nok. Jeg er ikke overraskende uenig, men dit bud er givetvis ligeså godt som mit og hvis du føler transfervinduet her på papiret er verdensklasse fordi du mener Markovic, Lallana, Lambert, Can og Lovren gør os til et langt bedre hold, så fair nok. Det ville jo forklarer dit syn, men at slå de hen med at vi ikke ved noget endnu er efter min mening ikke en specielt brugbar holdning på et forum. Vi kunne jo også genoplive Stalin eller Genghis Khan nu hvor begge statsministerkandidater ikke er specielt imponerende. De havde godt nok en uheldig tilbøjelighed til at myrde millioner af mennesker, men vi ved jo reelt ikke hvordan de ville reagere på verdens nutildags og om de ville opføre sig på samme måde. Du kan godt selv se hvor nemt det er at slå den huller i den, lad os kalde det logik, i mit voldsomt karikerede eksempel?
Men du har da ret i at muligheden er der da også for at alt går langt bedre end jeg forventer. Intet ville glæde mig mere, men jeg synes det er meget optimistisk at forvente at alle vores nuværende spillere hiver sig op på et endnu højere niveau og bare sådan lige gør at vi som hold erstatter alt hvad Suarez bidrog med og at Lallana, Lambert, Can, Markovic og Lovren giver os det skub op ad stigen som der efter min mening skal være målsætningen når vi i sæsonen 2013/2014 fik sølv.
Imod moderne fodbold.