Er 100% sikker på, at sælges Lucas, så er det fordi vi henter en anden, bedre spiller ind. Og gerne 2 hvis det stod til mig, og pengene er der selvfølgelig.zalcos skrev:IMO fuldstændig vanvittigt at sælge Lucas. Vi har i forvejen ikke ret mange rutinerede spillere og kulturbærere. Og skal Gerrard lige spille 60 kampe på en sæson, hvad hvis han bliver skadet inden han når halvvejs?...
hvem skal ud
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: hvem skal ud
Jeg tror skam nok vi kan få en bedre spiller ind. Men bliver Liverpool et bedre hold af det? Det er jeg ikke så sikker på.RedRedRed skrev:Er 100% sikker på, at sælges Lucas, så er det fordi vi henter en anden, bedre spiller ind. Og gerne 2 hvis det stod til mig, og pengene er der selvfølgelig.zalcos skrev:IMO fuldstændig vanvittigt at sælge Lucas. Vi har i forvejen ikke ret mange rutinerede spillere og kulturbærere. Og skal Gerrard lige spille 60 kampe på en sæson, hvad hvis han bliver skadet inden han når halvvejs?...
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.
Du er ikke sikker på, at holdet bliver bedre af at få bedre spillere ind? Okay ja.zalcos skrev:Jeg tror skam nok vi kan få en bedre spiller ind. Men bliver Liverpool et bedre hold af det? Det er jeg ikke så sikker på.RedRedRed skrev:Er 100% sikker på, at sælges Lucas, så er det fordi vi henter en anden, bedre spiller ind. Og gerne 2 hvis det stod til mig, og pengene er der selvfølgelig.zalcos skrev:IMO fuldstændig vanvittigt at sælge Lucas. Vi har i forvejen ikke ret mange rutinerede spillere og kulturbærere. Og skal Gerrard lige spille 60 kampe på en sæson, hvad hvis han bliver skadet inden han når halvvejs?...
Enig thefugle,thefugle skrev:Det ville jo så nok være at skyde os selv noget så gevaldigt i foden. Vi har en meget tynd trup, som slet ikke er i stand til at rotere til 3 cups og 1 liga. Det ville være dumt at tynde endnu mere ud i truppen. Hvad vi sælger skal hentes ind igen, og lidt til.Niels K skrev:Udover Lucas, nævnes både Agger og Johnson ofte i rygtestrømmen, som nogle af de bærende spillere, der rygtes væk. Sammen med Reina kan disse spillere måske indbringe omkring 30-35 mio. £, og der kan være flere gode grunde til at sælge. Nogle bruges ikke nok eller slet ikke ift deres løn, nogle er ved at være i en alder, hvor det går ned ad bakke, alle er de blandt de mest løntunge, og for 3/4 dels vedkommende bør vi kunne forstærke os ved en bytter.Aggerdoo skrev:
Kan vi få 7-8 mio. pund for Lucas, så vil det være en kongehandel!!!
Agger vil jeg helst beholde, men jeg accepterer også, hvis Rodgers mener, at tiden er inde til at cashe ind og prøve noget andet.
Jeg tror i det hele taget, at vi sælger en del spillere i dette vindue, hvor vi henter knap så mange ind, men jeg tror til gengæld, at Rodgers har en god og heldig hånd med købene, da han nu har en rigtig stærk start 11, og han må præcis vide, hvad vi står og mangler + det bliver lettere for ham at hente ønskespillerne med en attraktiv spillestil, en 2. plads, "åbne" pladser i start 11, CL og flere penge.
Når jeg siger, at vi sælger mere, end vi henter ind, så er det spillere, der ikke er tæt på truppen alligevel, hvor forhåbentlig alle vi henter ind vil have kvalitet til at indgå i rotation omkring start 11.
Af de 4 ovenfor nævnte, så har Riena været udlejet, og jeg mener ikke, at hverken Agger, Johnson eller Lucas har været kraftigt medvirkende til vores gode sæson. Agger kan være undtagelsen, men ham redegjorde jeg for ovenover også.
Ellers taler jeg om spillere - flere gange tidligere nævnt - som: Coates, Kelly, Touré, Alberto, Assaidi, Aspas, Borini. Cissokho og Moses returnerer.
Det er 11 spillere og måske Jones samt 2 lejede spillere, vi evt. mister, men der er jo stort set ingen af dem, der har spillet for os, og dem der har, har bestemt ikke overbevist om deres berettigelse.
Henter vi så f.eks. følgende spillere ind:
1: Worm eller f.eks. Valdes
2: Moreno, Rodriquez, Shaw eller en anden venstre back
3: Dani Parejo, Fernando Reges eller en anden i stedet for Lucas
4: Lallana som et alternativ til Coutinho/Allen
5: Alexis Sanchez, Muriel, Reus, Griezmann eller andre 1-2 offensive spillere
6: En midterforsvarer, hvis Agger, Touré og Coates sælges, hvor Caulkner nævnes ofte (kender ikke meget til ham, og vi kan vel gøre det bedre ?)
Så taler vi her om 6-7 spillere ind, hvor jeg vurderer, at de alle vil have meget mere kvalitet, end dem vi sælger, hvor vi uden problemer kan rotere spillere, og så vil jeg hellere skubbe nogle af vores unge talenter lidt tættere på 1. holdet som:
Ilori, Wisdom, Teixeira, Suso og Jordon Ibe. Måske Brannagan, McLaughling og Smith.
Sælger vi de spillere, jeg har nævnt her, så burde det kunne indbringe omkring 50 mio. £ medmindre, vi sælger vildt billigt, som vi nogle gange gør, og ligger man det sammen med de forhåbentlige 60 mio. £ til indkøb, så kan vi faktsik købe rigtig gode kvalitetsspillere i dette vindue, og jeg mener godt, at vi kan tåle sådan en udskiftning, da vi har hele grundstammen tilbage at bygge ovenpå.
Der skal ikke sælges en eneste af de 15-16 faste startere førend der er handlet bedre spillere ind. Den samlede trup skal forstærkes, ikke udvandes.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Jeg tror en stor del af denne sæsons succes skyldes spillernes sammenhold, som Lucas efter min opfattelse er en meget vigtig del af, specielt blandt de sydamerikanske og spanske spillere.Aggerdoo skrev:Du er ikke sikker på, at holdet bliver bedre af at få bedre spillere ind? Okay ja.zalcos skrev:Jeg tror skam nok vi kan få en bedre spiller ind. Men bliver Liverpool et bedre hold af det? Det er jeg ikke så sikker på.RedRedRed skrev:Er 100% sikker på, at sælges Lucas, så er det fordi vi henter en anden, bedre spiller ind. Og gerne 2 hvis det stod til mig, og pengene er der selvfølgelig.zalcos skrev:IMO fuldstændig vanvittigt at sælge Lucas. Vi har i forvejen ikke ret mange rutinerede spillere og kulturbærere. Og skal Gerrard lige spille 60 kampe på en sæson, hvad hvis han bliver skadet inden han når halvvejs?...
Det er da derfor ikke utænkeligt at holdet som helhed bliver dårligere selvom der kommer en bedre spiller ind.
Okay. Den køber jeg ikke.kaisedet skrev:Jeg tror en stor del af denne sæsons succes skyldes spillernes sammenhold, som Lucas efter min opfattelse er en meget vigtig del af, specielt blandt de sydamerikanske og spanske spillere.Aggerdoo skrev:Du er ikke sikker på, at holdet bliver bedre af at få bedre spillere ind? Okay ja.zalcos skrev:Jeg tror skam nok vi kan få en bedre spiller ind. Men bliver Liverpool et bedre hold af det? Det er jeg ikke så sikker på.RedRedRed skrev:Er 100% sikker på, at sælges Lucas, så er det fordi vi henter en anden, bedre spiller ind. Og gerne 2 hvis det stod til mig, og pengene er der selvfølgelig.zalcos skrev:IMO fuldstændig vanvittigt at sælge Lucas. Vi har i forvejen ikke ret mange rutinerede spillere og kulturbærere. Og skal Gerrard lige spille 60 kampe på en sæson, hvad hvis han bliver skadet inden han når halvvejs?...
Det er da derfor ikke utænkeligt at holdet som helhed bliver dårligere selvom der kommer en bedre spiller ind.
Enig.Emmy skrev:Der skal ikke sælges en eneste af de 15-16 faste startere førend der er handlet bedre spillere ind. Den samlede trup skal forstærkes, ikke udvandes.
Mignolet, Johnson, Flanagan, Skrtel, Touré, Agger, Sakho, Enrique, Gerrard, Allen, Lucas, Henderson, Coutinho, Sterling, Suárez og Sturridge. Ingen af dem skal ikke sælges, før vi kan pege på en erstatning - det være sig fra den nuværende trup eller en ny spiller ude fra.
At han er en bærende del af forholdet mellem de Latinamerikanske spillere eller teorien om, at kemien er vigtig for holdet?Aggerdoo skrev: Okay. Den køber jeg ikke.
At Lucas er så vigtig en del, at de sydamerikanske spillere lige pludselig ikke kan præstere, fordi han er væk. Come on......................Hazebaze skrev:At han er en bærende del af forholdet mellem de Latinamerikanske spillere eller teorien om, at kemien er vigtig for holdet?Aggerdoo skrev: Okay. Den køber jeg ikke.
- Bellamy_fever
hvilket INGEN sagde noget som helst om... men der er flere af vores spillere der har spillet over evne i år, og det er KUN mentalt det kan tilskrives - man kan simpelthen ikke fysisk være bedre end man rent faktisk er.. men man kan tro man er det, og derved spille bedre end man burde (blev det for kringlet???) og der skal man ikke udelukke at en enkelt mandsperson kan gøre forskellen.Aggerdoo skrev:At Lucas er så vigtig en del, at de sydamerikanske spillere lige pludselig ikke kan præstere, fordi han er væk. Come on......................Hazebaze skrev:At han er en bærende del af forholdet mellem de Latinamerikanske spillere eller teorien om, at kemien er vigtig for holdet?Aggerdoo skrev: Okay. Den køber jeg ikke.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
Jeg udelukker, at Lucas kan gøre/gør forskellen. Og jo, det blev klart insinueret, at sydamerikanerne risikerer at blive dårligere, hvis han smutterBellamy_fever skrev:hvilket INGEN sagde noget som helst om... men der er flere af vores spillere der har spillet over evne i år, og det er KUN mentalt det kan tilskrives - man kan simpelthen ikke fysisk være bedre end man rent faktisk er.. men man kan tro man er det, og derved spille bedre end man burde (blev det for kringlet???) og der skal man ikke udelukke at en enkelt mandsperson kan gøre forskellen.Aggerdoo skrev:At Lucas er så vigtig en del, at de sydamerikanske spillere lige pludselig ikke kan præstere, fordi han er væk. Come on......................Hazebaze skrev:At han er en bærende del af forholdet mellem de Latinamerikanske spillere eller teorien om, at kemien er vigtig for holdet?Aggerdoo skrev: Okay. Den køber jeg ikke.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
.... og der er jeg overbevist om, at den enkelte mandsperson er Steve Peters!Bellamy_fever skrev:... men der er flere af vores spillere der har spillet over evne i år, og det er KUN mentalt det kan tilskrives - man kan simpelthen ikke fysisk være bedre end man rent faktisk er.. men man kan tro man er det, og derved spille bedre end man burde (blev det for kringlet???) og der skal man ikke udelukke at en enkelt mandsperson kan gøre forskellen.Aggerdoo skrev:Hazebaze skrev:Aggerdoo skrev:
Vi SMADRER det PIShold !
Helt enig, og skulle man pege på en enkelt mere, så blev det nok Brendan Rodgers.Cynwal skrev:.... og der er jeg overbevist om, at den enkelte mandsperson er Steve Peters!Bellamy_fever skrev:... men der er flere af vores spillere der har spillet over evne i år, og det er KUN mentalt det kan tilskrives - man kan simpelthen ikke fysisk være bedre end man rent faktisk er.. men man kan tro man er det, og derved spille bedre end man burde (blev det for kringlet???) og der skal man ikke udelukke at en enkelt mandsperson kan gøre forskellen.Aggerdoo skrev:Hazebaze skrev:Aggerdoo skrev:
Naturligvis har kemi spillernerne imellem og alt det der en masse at sige, men hvis Lucas er 2. valg på den defensive, og han bidrager med det, vi har set i nogle kampe på en mere offensiv position, så er vi altså nød til at se på de spillemæssige kvaliteter før de sociale kompetencer, og her er der mulighed for en klar forbedring.
Lucas har været rigtig god for os, men jeg fornemmer, at det er det rigtige tidspunkt at sælge ham på.
Nu står der til gengæld på den norske, at Rodgers mener, at Borini vil tilføre vores offensiv en masse, og at han forventer at Borini skal til at spille en del kampe for os.
Hvis han er 3. angriber, og vi sælger Aspas, så ser ser jeg ingen grund til at hente en 4. angriber, hvis han skal være ringere end Borini !?! Vel gjorde han det fint i Sunderland meeen... Jeg føler mig ikke overbevist om, at han kan vende tingene for os fra bænken.
Agger vil jeg jo helst beholde, så det er vel kun en venstre back, en reserve for Lucas samt en type som Lallana, vi står og behøver ?
Jeg tror bare, at jeg læner mig tilbage og ser, hvad der sker, da jeg åbenbart ikke kan gennemskue vores behov overhovedet.
Altså, ser vi på den der dokumentar der blev lavet til sæsonstart sidst, så var det meget tydeligt deri, at Lucas var en afgørende faktor til at få de spansk/portugisisk-talende spillere til at falde til og føle sig velkommende og tilpas i et nyt land. Og jeg tror også at grunde til at Reina i sin tid begyndte at snakke om at komme væk og præstere dårligere, var at der blev ryddet kraftigt op i den spansktalende del, (F.eks Riera, Alonso, Mascherano) Derfor kan man sagtens forestille sig, at det kan være en faktor at sælge Lucas. I dokumentaren kunne man også se at Lucas generelt var en meget vellidt person, som også var rigtig god til at tage sig af nye spillere og sørge for at de følte sig vel taget imod og forstod og dermed blev en del af hele Liverpoolånden.
Jeg siger på ingen måde at det nødvendigvis sker at der er nogen der mentalt forandrer sig og kommer til at præstere dårligere af den grund. Men der er en risiko for det. Så jeg syntes kun han skal sælges, hvis Rodgers siger "Jeg kan ikke garantere dig nogen form for spilletid, for du bliver 3. valg på den defensive og 4.valg til pladser længere fremme." Og Lucas så selv ønsker sig væk.
Jeg siger på ingen måde at det nødvendigvis sker at der er nogen der mentalt forandrer sig og kommer til at præstere dårligere af den grund. Men der er en risiko for det. Så jeg syntes kun han skal sælges, hvis Rodgers siger "Jeg kan ikke garantere dig nogen form for spilletid, for du bliver 3. valg på den defensive og 4.valg til pladser længere fremme." Og Lucas så selv ønsker sig væk.