Det er ikke nødvendigvis god forretning at sælge Suarez til 100 mio. £, selvom køb/salg giver en god fortjeneste.rnh skrev:Tror ikke at nogen Liverpool fans vil sælge Suarez.
Men liverpool FC er en foretning og jeg er ret sikker på at hvis der kommer bud omkring de 80 - 100 mio£ så er Suarez er solgt.
Spørgsmålet er så bare om financial fair play og deres åbenlyse transfer trusler mob Barcalona har haft en effektiv virkning som skræmme kampagne, for så kunne jeg faktisk godt se det ende som en fordel for os Liverpool fans der gerne vil beholde deres Nr 7.
Eksempelvis Real Madrid har jo ligesom selv trykket prisen helt op under taget ved deres køb af Bale og de bør vide at vi selvfølglig vil forlange et ligende beløb for topscoreren i PL.
Monaco og PSG er vil udover Real de eneste klubber der rent faktisk ville være i stand til at komme med et bud der ville kunne friste og helt ærligt så ser jeg ikke Suarez i hverken Monaco eller PSG.
Skulle det ske at vi starter en ny sæson op uden Suarez så håber jeg personligt at det bliver med Coste på toppen og derudover en meget bedere formøbling af den mange penge der bruges i dette vindu end hvad Tottenham formåede for det er et skræmme scenarium.
For det første skal vi have lignende kvalitet den anden vej, som kan koste op mod halvdelen eller de 35-40 af dem, og måske skal vi have 2 i stedet, da du ikke finder en 1:1 spiller for Suarez. Reus vil sikkert koste 40 mio. nu og her, og han kan være et bud på lige over.
Var vi nået CL uden Suarez i år ? Kan Reus sørge for det samme ?
Hvis vi med Suarez (og naturligvis et hamrende god hold) nærmest er sikret CL i de næste år, så er det meget mere værd for os at beholde ham fodboldmæssigt, økonomisk, fanbasemæssigt, markedsføringsmæssigt osv, osv.
Skal vi sælge ud af profiler, så er det pga. f.eks. alder, løn, kort tid til kontraktudløb, dalende niveau, skader, uoverensstemmelser osv, og her kunne man tænke spillere som Lucas, Johnson og måske Agger, selvom jeg håber, at alle 3 bliver et år mere minimum, så vi bygger på det fundament, vi har skabt i næste sæson.