Jeg kan dog også se at FM-sæsonen eller slet og ret Silly Season er gået igang, så jeg vil da absolut ikke fratage nogle deres ynglingsbeskræftigelse

Rodgers udtaler, at han hellere vil have absolut topspillere end flere Aspas handler! - derudover tror jeg, at vi kan forvente minimum én handel før VM."I don't want to put a figure on how many but I would rather have one or two absolute top players than seven that might not help us."
"It's about the quality. We can't be going into the Champions League this year with doubts about players. We have to be going in knowing what the players' capacity to play is and their capabilities."
"The World Cup does make it difficult but the club and ourselves have been preparing for quite a few months now so we will try and get the business done as early as we can."
Rigtig godt indlæg, hvor jeg er næsten enig i i det hele.Luffe skrev:Jeg tror ikke vi henter en ny målmand - jeg tror (og håber) at Rodgers fokuserer andre steder. Selvfølgelig kan jeg godt se, at Mignolet har svagheder i feltet og ikke er særlig god med fødderne, men til gengæld er han en eminent ”shot-stopper”, hvilket har reddet flere point i løbet af sæsonen.
Desuden tror jeg, at det bedste argument er, at Rodgers hellere vil forstærke andre dele af holdet. Det er åbenlyst for enhver, at vi er ekstremt tynde på backs og på midtbanen (og måske endda angrebet). Da Hendo havde karantæne, havde vi reelt kun Lucas som indskiftningsmulighed, og ja det ændrer sig når Suso kommer tilbage, men ingen ved jo, om han er klar til PL. Min ønske sommer vil derfor se ud som følger:
Venstreback:
1) Ricardo Rodriguez 20 Mil. € (Wolfburg) 2)Marcel Schmelzer, 10 Mil € (Dortmund) 3) Alberto Moreno 15 Mil € (Sevilla) 4) Ashley Cole (fri transfer)
Mit førstevalg er klart Rodriguez, der har spillet 34 kampe og lavet imponerende 5 mål og 9 assists i denne sæson. Rodriguez har ikke i sin senior karriere haft en alvorlig skade og vil derfor kunne udfylde det tomrum vi har på ventrebacken. Han har desuden en samlet score for sæsonen på 8,01 på whoscored.com, hvilket er 1,5 point højere end de 3 andre bud. Det eneste negative – han koster kassen.
Schmelzer, da han har bred erfaring fra Cl og Bundesligaen og er virkelig god defensivt. Samtidigt har han på 24 kampe lavet 4 assists og scoret 1 mål, hvilket er godkendt. Det eneste der taler imod er, at han har været meget skadet – 4 perioder af ca. 3 uger hver gang, bare i denne sæson.
Moreno har spillet væsentligt flere kampe denne sæson (41) og har lavet 3 mål og 2 assists, han har ikke samme erfaring som Schmelzer og er qua sin unge alder nok betragteligt dyrer. De er dog begge solide defensive.
Asley Cole har ikke spillet meget i denne sæson i Chelsea, men måske skyldes det mere en kontrovers med Mou end at andre har overhalet ham. Cole ”kom til” at tage til Arsenals julefrokost, hvilket Mou har set sig noget sur på. Han er dog i alt spillet 20 kampe med 2 assists til følge. Cole tilbyder ikke ligeså meget fremad som de tre andre herrer, men han er til gengæld super solid defensiv og bund rutineret. Hans største plus er, at han koster gratis
Højreback
1) Mathieu Debuchy 10 Mil € (Newcastle) og så har jeg faktisk ikke flere bud. Af boblere kunne måske nævnes; Montoya fra Barcelona, men han har lige forlænget og rygterne går på Alves måske forlader klubben eller Nathan Clyne fra Southampton, men så hellere give Flanno en chance.
Mathieu Debuchy har spillet en fremragende sæson, for et middelmådigt/dårligt Newcastle hold og skal også til VM foran en spiller som Van der Wiel fra PSG. Han har lavet 1 mål og 4 assists, hvilket er okay på hold som Newcastle.
Midtbane – Defensiv/Midt-Midt
1) Ivan Rakitic 20 Mil €,(Sevilla) 2) Lars Bender 22 Mil € (Leverkusen) 3) Morgan Schneiderlin 12 Mil € (Southampton) 4) Mateo Kovacic 15 € (Inter Milan)
Mit store håb er Rakitic, manden har været on-fire for Sevilla denne sæson – han har spillet 50 kampe og lavet imponerende 15 mål og 18 assists. Han kan spille alle 3 pladser i vores i diamant og vigtigt af alt gør han dette ligegodt, hvis man ser på hans bedømmelser på Whoscored.com. DMC = 7.94 og de to andre 7,62 (Gerrad har DMC = 7,86 og MC = 7,72).
Lars Bender har modsat Rakitic ikke bidraget med så mange assists eller mål igennem sæsonen – faktisk er det kun blevet til 3 mål og en målgivende aflevering. Dette skyldes i høj grad hans defensive udgangspunkt og han rolle (se hans heatmap) for Leverkusen. Han vil dog i høj grad tilføre noget robusthed i det defensive arbejde, hvor vi har set svage ud.
Schneiderlin ligger på samme niveau som Bender ifht. til mål og assists og faktisk også i hans bedømmelse på Whoscored.com. Grunden til at han er mit 3. valg er, at han pt. Er skadet og det er usikkert, hvor alvorligt det er. Men han har et års erfaring fra PL og så minder han meget om Hendo idet de deler samme arbejdsraseri.
Mateo er uden tvivl et rigtigt stor talent, der er på vej til at slå igennem, men da jeg synes vi skal bruge en til starteleveren, er han for mig kun 4. valg. Dette skyldes i høj grad også, at han højst sandsynligt vil være meget dyr.
Priserne er fundet på transfermarkt.com og statistikken/heatmaps er fra Whoscored.
Jeg synes bare Glen har været under al kritik denne sæson og derfor kom jeg bare med mit realistiske bud på, hvem der kunne tage over, mens Flanno stadig ikke er helt klar til at udfylde rollen som 1. valg. Desuden synes jeg også, det kunne være fedt at få penge tilbage på den investering vi lavede i Johnson i sin tid (20 mil €) - han skal i hvert fald ikke have en ny DYR kontrakt (han får £139.000 om ugen nu).JudgeStudge skrev:Fy for satan! Vi skal satme ikke have Debuchy!!! Hvad har du røget, Luffe?!?
Kovacic skal derimod være mere end velkommen, ja. (:
Stærk udtalelse, som forhåbentlig vidner om, at vi ikke henter flere Aspas'er, men betaler for kvalitet på en hylde eller to (eller tre, fire) over.Brendan Rodgers skrev: "I don't want to put a figure on how many but I would rather have one or two absolute top players than seven that might not help us."
"WhoScored.com Ratings are based on a unique, comprehensive statistical algorithm, calculated live during the game. There are over 200 raw statistics included in the calculation of a player’s/team’s rating, weighted according to their influence within the game. We take into account every event that was of importance, its area of the pitch and its outcome; whether it is positive or negative."LFC-Aaby skrev:Nu har mange nævnt whoscored.com - kan i fortælle mig hvordan de laver deres spillervurderinger til hver kamp? Er det baseret på at en ekspert vurderer eller går det på statistikker og facts(vellykkede pasninger, mål, assist osv.)?
JudgeStudge skrev:Et lille, men vigtigt, udpluk fra Rodgers seneste interview på LFC.com:
Stærk udtalelse, som forhåbentlig vidner om, at vi ikke henter flere Aspas'er, men betaler for kvalitet på en hylde eller to (eller tre, fire) over.Brendan Rodgers skrev: "I don't want to put a figure on how many but I would rather have one or two absolute top players than seven that might not help us."
Hele interviewet, kan læses her:http://liverpoolfc.com/news/latest-news ... his-summer