Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af AJ » søndag, 11. maj, 2014 19:29

Nu ved jeg godt, at startopstillingen ikke er den samme hver gang, men vil Lallana virkelig træde direkte ind i "start 11'eren" (jf. Rodgers' udtalelser om at købe spillere til start 11'eren). Som Sterling har spillet på det sidste, så vil jeg da mene, at han er mere effektiv end Lallana, selvom han måske er mindre elegant at se på. Han har også meget mere fart i stængerne.

Så er der selvfølgelig Coutinho, som Lallana måske kan slå af, men det er jo ikke sådan, at han er et niveau over. Og så er Coutinho endda fire år yngre. Jeg vil sågar mene, at vi allerede nu kan stille en slags stærkeste opstilling uden Coutinho.
Der skal selvfølgelig være god bredde i truppen, men jeg kan ikke se, at Lallana skulle være sikker starter.

Måske en lidt ligegyldig diskussion, men har folk det på samme måde som jeg, at Lallana ikke bare vil vade direkte ind på holdet?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 11. maj, 2014 19:36

Handler det ikke om at de nye spillere KAN træde direkte ind. Alt afhænger af taktik, modstander, form etc.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. maj, 2014 19:38

Vi kunne også lege med tanken om, at Lallana kan omskoles til at have samme rolle som den, Allen har haft på det seneste.
Som Lallanas heatmaps viser, så løber han over hele banen og han er generelt en arbejdshest, der bidrager såvel defensivt som offensivt, selvom at han uden tvivl er stærkest i det offensive. Han er jo meget spilintelligent og tilmed en ledertype.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 11. maj, 2014 19:40, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 11. maj, 2014 19:39

AJ skrev:Nu ved jeg godt, at startopstillingen ikke er den samme hver gang, men vil Lallana virkelig træde direkte ind i "start 11'eren" (jf. Rodgers' udtalelser om at købe spillere til start 11'eren). Som Sterling har spillet på det sidste, så vil jeg da mene, at han er mere effektiv end Lallana, selvom han måske er mindre elegant at se på. Han har også meget mere fart i stængerne.

Så er der selvfølgelig Coutinho, som Lallana måske kan slå af, men det er jo ikke sådan, at han er et niveau over. Og så er Coutinho endda fire år yngre. Jeg vil sågar mene, at vi allerede nu kan stille en slags stærkeste opstilling uden Coutinho.
Der skal selvfølgelig være god bredde i truppen, men jeg kan ikke se, at Lallana skulle være sikker starter.

Måske en lidt ligegyldig diskussion, men har folk det på samme måde som jeg, at Lallana ikke bare vil vade direkte ind på holdet?
Jeg har det lidt på samme måde. Der skal købes spillere der er så dygtige at de går direkte ind på holdet. Dvs at de slår de spillere af der er startede nu.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. maj, 2014 19:41

@ Emmy

Det er sgu svært på et hold, der har været så gode offensivt. Medmindre i virkelig tror, at vi kan få navne som Reus, Barkley og hvad der ellers har været oppe at vende.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 11. maj, 2014 19:45

@ Arda

Ja, det er jeg enig i, men det er også derfor, at jeg finder Rodgers' udtalelser lidt malplacerede. For mig at se er det helt afgørende i dette transfervindue at styrke bredden - ikke start 11'eren. Vi har allerede en stærk start 11'er, som det er vanskeligt (urealistisk?) at forstærke rent offensivt, så fokus må være at få fat i bedre alternativer end Alberto og Aspas.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 11. maj, 2014 19:56

JudgeStudge skrev:@ Emmy

Det er sgu svært på et hold, der har været så gode offensivt. Medmindre i virkelig tror, at vi kan få navne som Reus, Barkley og hvad der ellers har været oppe at vende.
Der er ingen der siger det er en nem opgave. Men specielt defensivt kan vi sagtens forstærkes og jeg tror og håber også det er der BR lægger fokus først. Vi skal have endnu en stjerne angriber og ikke så noget tyndt Aspas pis. En dygtig offensiv kant og så skal resten af puljen kastes i forsvarsspillere.
"We're not racist, we only hate the mancs"

bjarnereds

Indlæg af bjarnereds » søndag, 11. maj, 2014 20:02

Drømme køb: Toni Kroos og mere bænk til vores kaptajn fantastisk. man kan mærkes at han er ikke længerer 25. Han er stadig god med bolden. Men jeg vil heller ha' Kroos i stedet for vores god kaptajn.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 11. maj, 2014 20:08

Jeg kan godt se det gode ved et køb af Lallana. Selvfølgelig afhængig af prisen. Han er altså en fantastisk fodboldspiller. Men som du siger ikke den store opgradering i forhold til Coutinho. Men det er jo heller ikke vores offensiv der kræver det helt store. Den er i forvejen vanvittig god.

Hvis vi køber dem som vi pt er rygtet til:
Lallana, Müller og Moreno. Og krydrer det med en Fernando Reges på fri transfer og en solid midterforsvar - måske Vertonghen. Derudover synes jeg at Johnson er ringe. Hvad med et frækt bud på en gammel kending, Arbeloa? Jeg var ikke særlig vild med ham sidst vi havde ham, men er træt af Johnson og han kan vel købes billigt.
... Så har vi altså pludselig en vanvittig god trup som i mine øjne er klar til ChL og PrL.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. maj, 2014 20:09

@ Emmy

100% enig med, at fokus bør være på at styrke defensiven og ikke mindst vores back-positioner (Synes jeg). Centerforsvaret kan man i min optik allerede forstærke væsentligt ved at lade Agger spille fast og hvorfor ikke prøve ham sammen med Sakho, selvom de begge er venstrebenede. Ellers må vi ud og høre Saints om de vil af med Lovren.

@ AJ

Hvis vi så henter Lallana, så kan du da, om ikke andet, se sådan på det, at hvis han ikke viser sig god nok til starteren, så er han da i det mindste en markant forstærkning til bredden. ;)

Men lad os få hentet Lovren, Schmelzer, Song/Mascherano, Moreno og evt. Valdes lynhurtigt efter, vi har hentet Lallana.

@ LFC-Aaby

Frækt bud med Arbeloa (Hvordan kan man ikke være vild med ham?!?), men han er for gammel.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 11. maj, 2014 20:12, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 11. maj, 2014 20:10

bjarnereds skrev:Drømme køb: Toni Kroos og mere bænk til vores kaptajn fantastisk. man kan mærkes at han er ikke længerer 25. Han er stadig god med bolden. Men jeg vil heller ha' Kroos i stedet for vores god kaptajn.
Som i lige nu og her? Gerrard kom på årets hold i PL, og har haft en af sine aller bedste sæsoner, hvad angår assists og mål. Jeg vil ikke bytte ham for nogen i øjeblikket, og mon ikke han kan holde samme niveau en sæson eller to endnu i den nye rolle.

bjarnereds

Indlæg af bjarnereds » søndag, 11. maj, 2014 20:23

Aarhus:

Nej, næste sæson selvfølgeligt. Gerrard er 34år om 19dag og Toni Kroos er 24år. Der er ikke så storer klasseforskel mellem de to spiller. Kroos er bare 10år yngrer. selve slemme skade kan koste Gerrards fodbold karrieren. Jeg synes bare Gerrards tid er ikke så langt selv om han spiller godt nuværende tidspunkt. Men jeg savner ham nogen gang imellem af hans tilbageløb og hent bolden fra modstander.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. maj, 2014 20:28

Kroos kan ikke slå Gerrard af holdet.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 11. maj, 2014 20:44

Men han kan give bredde, og overtage hans plads i løbet af de næste år.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » søndag, 11. maj, 2014 23:13

Thomas Müller ville være fantastisk at få ind. Han minder mig om Kuyt. Måske en smule undervurderet hos den gængse fodboldfan fordi han ikke altid er lige elegant at se på, men han er uhyre effektiv, fodboldintelligent og arbejdsom.

Besvar