Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Bojangles
Alder: 46

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 22. apr, 2014 11:42

TomViolence skrev:
AllanShore skrev:
TomViolence skrev:Det kan godt være, men han er overhovedet ikke tæt på at være den mest hårdtarbejdende midtbane "derude". ;)
Nej, det må jo være typer som Cattermole, Tiote, NZonzi, og hvad de nu elllers hedder. Spillere, som virkelig viser, at de arbejder hårdt ved at rende rundt og fjerner modstanderne fra jorden.

Bare fordi man ikke er den mest fysiske spiller, så betyder det ikke, at man ikke arbejder hårdt. Udover at Eriksen har et enormt løbepensum, så er han også hamrende dygtig til at positionere sig, og derfor forsvarer han mere med at afskærme modstanderne end at fjerne benene på dem.
Prøver du ikke lidt at lægge ordene i min mund?

Kom med noget statistik på Eriksens løbepensum i stedet.
kom med noget statestik på alle de andres. Det er ganske almindelig kendt, at Eriksen er en af de spillere der løber mest i kampe.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 22. apr, 2014 11:42

TomViolence skrev:
AllanShore skrev:
TomViolence skrev:Det kan godt være, men han er overhovedet ikke tæt på at være den mest hårdtarbejdende midtbane "derude". ;)
Nej, det må jo være typer som Cattermole, Tiote, NZonzi, og hvad de nu elllers hedder. Spillere, som virkelig viser, at de arbejder hårdt ved at rende rundt og fjerner modstanderne fra jorden.

Bare fordi man ikke er den mest fysiske spiller, så betyder det ikke, at man ikke arbejder hårdt. Udover at Eriksen har et enormt løbepensum, så er han også hamrende dygtig til at positionere sig, og derfor forsvarer han mere med at afskærme modstanderne end at fjerne benene på dem.

Nej, jeg prøver ikke at lægge ord i munden på dig. Køl dog ned...

Og Eriksen var den spiller i sidste sæson, der i gruppespillets første 3 kampe havde tilbagelagt flest km.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 22. apr, 2014 11:45

AllanShore skrev:
TomViolence skrev:
AllanShore skrev:

Og Eriksen var den spiller i sidste sæson, der i gruppespillets første 3 kampe havde tilbagelagt flest km.
Køl ned? Er jeg oprevet over noget?

I er velkomne til at tro, at Eriksen er en af de mest løbestærke midtbanespillere i PrL. Det er bare ikke sandt. Men jeg er stadig meget positivt overrasket over Eriksen i denne sæson - han har været god!
Scouser by heart.

Siden 2009.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 22. apr, 2014 11:57

TomViolence skrev:I er velkomne til at tro, at Eriksen er en af de mest løbestærke midtbanespillere i PrL. Det er bare ikke sandt. Men jeg er stadig meget positivt overrasket over Eriksen i denne sæson - han har været god!
Fan af Manchester United

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 22. apr, 2014 11:59

TomViolence skrev:
AllanShore skrev:
TomViolence skrev:
AllanShore skrev:

Køl ned? Er jeg oprevet over noget?

I er velkomne til at tro, at Eriksen er en af de mest løbestærke midtbanespillere i PrL. Det er bare ikke sandt. Men jeg er stadig meget positivt overrasket over Eriksen i denne sæson - han har været god!
Det er/var nu også min fornemmelse at Eriksen har et ret stort løbepensum i kampene, men når jeg kigger på whoscored og squawka kan jeg godt se at hans defensive stats ikke er imponerende hvilket godt kunne tyde på det modsatte (til sammenligning har vores egen Sterling flere defensive aktioner pr. kamp end Eriksen har). Jeg kan dog ikke finde nogen konkret om distance pr. kamp, hvilke statistik sider bruger i andre?

ElTorro

Indlæg af ElTorro » tirsdag, 22. apr, 2014 12:07

For blot lige at bryde den ellers spændende diskussion, om hvorvidt Eriksen er løbestærk etc. Hvad er der egentlig af potentielle, unge midtbanespillere derude, som vi har en reel mulighed for at hente?
Personligt kan jeg godt lide dynamiske spillere, som f.eks. Henderson eller Florenti fra Roma, men altså... Hvad er det præcist, vi mangler? (: Er det en ny playmaker, en tovejsspiller, en defensivt orienteret slider...?

Brugeravatar
TomViolence

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 22. apr, 2014 12:38

AllanShore skrev:
TomViolence skrev:I er velkomne til at tro, at Eriksen er en af de mest løbestærke midtbanespillere i PrL. Det er bare ikke sandt. Men jeg er stadig meget positivt overrasket over Eriksen i denne sæson - han har været god!
Har lige prøvet at google det, men kan ikke finde et tal. Måske du kan finde noget? Det er bare min klare fornemmelse, når jeg ser Tottenham spille. Om Eriksen bliver bedt om at blive længere oppe på banen, er også muligt. Jeg kalder ham ikke doven eller uvillig til at løbe - jeg siger bare, at han ikke løber særlig meget i forhold til PrL's andre midtbanespillere.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... eason.html

Ifølge denne, så løber Dawson (m.fl.) mere end Eriksen i Tottenham (men det hænger måske også sammen med, at han har spillet flere kampe end Eriksen?).

Til gengæld kan jeg se - ligesom bblauritzen - at hans defensive aktioner er få.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 22. apr, 2014 12:51

Vi har vel egentlig nu hvor det kører bedst kun benyttet os af ca 14 spillere. Og når vi har stået i nogle få situationer, hvor man som træner kunne lave en afgørende indskiftning fra bænkens, så tror jeg Rodgers har kigget skrådt bagud og tænkt: "Nej, den går ikke!"

Vi har brug formin 18-19 kvalitetsspillere for at kunne være med i en sæson, hvor der er CL. Derudover er der jo ingen garantier for, at alle de nuværende ca 14 spillere også rammer niveau næste år. Så hvad har vi brug for?

Rodgers han må se på sin trup og spørge sig selv om, hvorvidt de spillere der er i gråzonen er truppen kommer til at lave en "Henderson", dvs. at få et gennembrud efter en lang overgangsperiode. Ellers er der ikke nogen grund til at hold epå dem, for så må akademiet fylde truppen op med unge spillere.
I mine øjne, så har vi brug for:
- spillere i deres bedste alder, de unge kan læne sig op ad
- rutine
- fart på kanterne
- en målscorer
- en 6er, der er brølstærk og som kan bruges som supplement til Gerrard
- og så skal der i virkeligheden "bare" fyldes på truppen på næsten hver position, hvis muligheden byder sig, så at der er konkurrence, mulighed for forskellige taktiske dispositioner og flere rotationer igennem sæsonen
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 22. apr, 2014 13:17

TomViolence skrev:Har lige prøvet at google det, men kan ikke finde et tal. Måske du kan finde noget? Det er bare min klare fornemmelse, når jeg ser Tottenham spille. Om Eriksen bliver bedt om at blive længere oppe på banen, er også muligt. Jeg kalder ham ikke doven eller uvillig til at løbe - jeg siger bare, at han ikke løber særlig meget i forhold til PrL's andre midtbanespillere.

Ifølge denne, så løber Dawson (m.fl.) mere end Eriksen i Tottenham (men det hænger måske også sammen med, at han har spillet flere kampe end Eriksen?).

Til gengæld kan jeg se - ligesom bblauritzen - at hans defensive aktioner er få.
Nu er jeg lidt i tvivl om hvad vi er ude i at diskutere? Jeg mener i hvert fald, at Eriksen er en af de mest løbestærke spillere, der findes. Dermed ikke sagt, at han er en af dem, der i Premier League løber mest, men det kan måske lige så godt være pga. det taktiske oplæg hos Tottenham, der vil have ham til at spare kræfter i defensiven. Men nedenstående statistik viser i hvert fald, at han var blandt dem i Europa, der løb mest i sidste års CL.

Fan af Manchester United

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » tirsdag, 22. apr, 2014 14:17

AllanShore skrev:
TomViolence skrev:Har lige prøvet at google det, men kan ikke finde et tal. Måske du kan finde noget? Det er bare min klare fornemmelse, når jeg ser Tottenham spille. Om Eriksen bliver bedt om at blive længere oppe på banen, er også muligt. Jeg kalder ham ikke doven eller uvillig til at løbe - jeg siger bare, at han ikke løber særlig meget i forhold til PrL's andre midtbanespillere.

Nu er jeg lidt i tvivl om hvad vi er ude i at diskutere? Jeg mener i hvert fald, at Eriksen er en af de mest løbestærke spillere, der findes. Dermed ikke sagt, at han er en af dem, der i Premier League løber mest, men det kan måske lige så godt være pga. det taktiske oplæg hos Tottenham, der vil have ham til at spare kræfter i defensiven. Men nedenstående statistik viser i hvert fald, at han var blandt dem i Europa, der løb mest i sidste års CL.

Men at løbe mange meter i en kamp er altså ikke det samme som at have meget fight i sig. Der skal noget vilje og noget gejst indover, og jeg tror Eriksen bare er lidt for flegmatisk af natur.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 22. apr, 2014 14:56

LarsU skrev:Men at løbe mange meter i en kamp er altså ikke det samme som at have meget fight i sig. Der skal noget vilje og noget gejst indover, og jeg tror Eriksen bare er lidt for flegmatisk af natur.
Det siger jeg heller ikke, og jeg er også godt klar over, at Eriksen ikke er en type som Keane, Gerrard o.l., der hiver op i holdkammeraterne og får dem til at give sig det ekstra. Men nu har jeg alligevel set en del Tottenhamkampe bare for at se på Eriksen, og jeg synes på ingen måde, at han negligerer det defensive, når han så endelig får til opgave at arbejde den anden vej. Han gør det bare på en anden måde, qua hans rimelig velovervejede sind, og kaster sig ikke frem og tilbage i tacklinger, men forsvarer mere med snilde. Jeg mener i hvert fald ikke, at det er hans defensive evner, der skal fraholde ham fra at tage et skridt op af rangstigen i forhold til klubber.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 22. apr, 2014 16:37

Spillere med fight og vilje vælger heller ikke altid den rigtige løsning. De kan nemt blive for ivrige og gøre bestemte zoner sårbare.

Men er dog enig i analysen af Eriksens mentalitet. Tror ham og Agger minder en del om hinanden i deres væremåde på og udenfor banen, hvor man nogle gange kunne ønske lidt mere demonstrativ tilstedeværelse. Det er desværre en tendens man ser hos mange danske spillere, hvilket måske (og det her er bare min hjemmeproducerede teori) hænger sammen med den måde og de værdier vores samfund er bygget op omkring.

Brugeravatar
TomViolence

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 22. apr, 2014 17:06

Alonso skrev:Spillere med fight og vilje vælger heller ikke altid den rigtige løsning. De kan nemt blive for ivrige og gøre bestemte zoner sårbare.

Men er dog enig i analysen af Eriksens mentalitet. Tror ham og Agger minder en del om hinanden i deres væremåde på og udenfor banen, hvor man nogle gange kunne ønske lidt mere demonstrativ tilstedeværelse. Det er desværre en tendens man ser hos mange danske spillere, hvilket måske (og det her er bare min hjemmeproducerede teori) hænger sammen med den måde og de værdier vores samfund er bygget op omkring.
Det første er Henderson tackling sidste weekend et godt eksempel på.

Det andet, synes jeg, du har en god pointe med. Janteloven er utvivlsomt ikke godt for nogen som helst ...
Scouser by heart.

Siden 2009.

Nikolai
Alder: 38

Indlæg af Nikolai » tirsdag, 22. apr, 2014 18:13

Ingen tvivl Eriksen har vist sit værd i PRL jeg ser ham dog ikke som en LFC spiller. Nok løber han meget, men hvad får han ud af de løb. Hans defensive aktioner på Anfield, var håbløse i mine øjne, så det kan godt være han positionere sig, men til hvilken nytte. For 200mil ser jeg dem gerne forstærke vores back positioner, og så mener jeg Lucas tid i Liverpool er forbi, han er i mine øjne ikke en top spiller, han var god for os da vi lå uden for top 5. Og i tanke at vi nu har Gerrard, Allen, Henderson, Coutinho, og Sterling til at dække midtbanen, mener jeg en spiller af bedre klasse er nødvendig for at dække ind for Gerrard, der ikke kan klare alle de kampe i næste sæson.

Så bliver vi nød til at skabe konkurrence på målmandsposten, jeg synes nu Mignolet er en god keeper, og han skal nok blive bedre. Ligesom Henderson, Sterling, Allan, Flannagan. Giv ham tid, men han skal ikke tro at han er sikkert valg.

Schnederlin mener jeg vil passe godt ind i vores trup, samt Nathaniel Clyne. Begge for vi nok ikke, men to gode spillere.

Bender er for mig også en mulighed.
samt konoplyanka..

Det er VM og jeg tror det bliver svært at handle, og kan blive dyrt, og pengene skal bruges fornuftigt.
some people think football is a matter of life and death
i assure you, it's much more serious than that!... "Bill Shankley

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 22. apr, 2014 18:16

@Nikolai

Han hedder Allen
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Besvar