Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » onsdag, 16. apr, 2014 08:32

@Pirlo-citater

Lidt for meget af det gode til min smag, selvom et par af citaterne da er okay. Synes der bliver smurt for tykt på.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 16. apr, 2014 09:53

You're then forced to tell the media a lot of crap; provided, of course, that they manage to ask you the right question. If they enquire whether it's right you'd practically signed for Madrid, you're duty-bound to respond hiding behind well-worn clichés and half-truths. You read a dull, lifeless script written by press officers with no talent or creative spark.

"No, that's not the case. I'm perfectly happy at Milan."

F*** off!

It's a pity it went the way it did. I'd have signed for Real in a heartbeat. They're a club with more glamour than Milan; more prospects, more appeal, more everything. They strike fear in their opponents, whoever they happen to be.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 16. apr, 2014 10:08

Det ligner unægtelig en vidunderlig fodboldbiografi med en spiller, der rent faktisk har noget på hjerte og forstår at formulere det (så ghostwriteren kan få noget godt ud af det). Den sidste med Real er jeg ret vild med.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 16. apr, 2014 11:24

"...the fact remains that when the impossible becomes reality, somebody’s f***ed up"

:D

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 16. apr, 2014 12:10

Pirlo. Fodboldens Nick Cave. Den store arkitekt der udstråler coolness på den her mørke, ubesværede afslappede og distingverede måde, slick 'n' smooth. Denne bog kommer til at gå rent hjem hos alle fodboldhipsterne :music2:

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 18. apr, 2014 16:49

Pludselig bliver fodbold lidt ligegyldigt http://www.mirror.co.uk/sport/football/
RIP
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 18. apr, 2014 22:16

Er det det her man kalder omvendt racisme.. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rican.html

Scherwin

Indlæg af Scherwin » fredag, 18. apr, 2014 23:09

det noget underligt tuderi, og jeg er faktisk ret træt af det.

Jeg er på ingen måder racist men jeg er godt nok træt af at høre på at "sorte" mennesker bruger deres hudfarve til at forklare hvorfor tingene ikke går deres vej, og hver gang de lukker op omkring det tænker jeg egentlig "hvorfor er det at de selv mener at deres "race" er mindere værdi end andre, for det jo tydeligt det de selv tænker når de konstant kommer med disse udtalelser"

Toure er verdensklasse og stortset alle ved det og ingen benægter det og han får rigtigt meget kredit for hans season, suarez har bare været bedre. det kan være han prøver at trække jeg er "sort" kortet for at vinda PFA player of the year? jeg ved det ikke men klynkeri er det ihvertfald.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 18. apr, 2014 23:49

Jesper skrev:Er det det her man kalder omvendt racisme.. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rican.html
Ved ikke, hvad man skal kalde det. Implicit beskylder han jo folkene bag diverse kåringer for at være racister.

Jeg er desværre ikke vigtig nok til at have en andel i disse kåringer, men min personlige vurdering af, hvem der på de givne tidspunkter har været bedst rundt omkring i verden ligger nu meget tæt på de faktiske resultater. Og det endda selv, hvis jeg forsøger, at finde et alternativ med en mørkere hudfarve.

Mener Toure ærligt talt, at han i denne sæson skulle være bedre end Ronaldo, Messi og Suarez? For slet ikke at nævne Bale, Ribery, Robben, Reus, Gerrard, Costa, Aguero og sikkert et par stykker mere, som jeg overser? Ja, han har været på niveau med de sidstnævnte, men de tre første er ganske enkelt bedre.

Og Drogba som var en fantastisk, men også lidt en-dimensionel spiller, var bare uheldig at spille i en tid, hvor Ronaldinho, Messi, Ronaldo og også Gerrard toppede i forskellige perioder og alle på hver deres tidspunkt var bedre. Disse kåringer gives jo ikke for at kunne levere stabilt over en årrække, men for øjebliksbilledet af en enkelt sæson ad gangen?

Og så vil jeg lige påpege, at der er mørke spillere, der er blevet kåret som de bedste. Weah nævnes i artiklen. Ruud Gullit blev to gange kåret til verdens bedste. Og Pelé er vel ret bredt anerkendt som den måske bedste spiller nogensinde? Men Gullit, Pelé og Eusebio for den sags skyld tæller måske ikke, fordi de ikke er fra Afrika?

Nogle spillere, som jeg personligt mener var bedre, end Toure er nu, og som heller ikke blev kåret til verdens bedste er Michael Laudrup, Thierry Henry. Pavel Nedved (vandt faktisk Ballon d'Or, men dengang var det ikke prisen for verdens bedste) og Steven Gerrard.

Jeg anerkender, at der bestemt findes rigelig med racisme i verden. Og jeg kan ikke udelukke, at nogle få på den baggrund aldrig ville stemme på en fodboldspiller med mørk hud, som verdens bedste. Men jeg tror virkelig ikke, at problemet i de kredse kan være af et sådant omfang, at det bliver afgørende for afstemningerne. Og derfor er Toure's (og i øvrigt også Sol Campbell's, som var inde på noget lignende) holdning efter min overbevisning respektløs overfor de spillere, der kåres.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 19. apr, 2014 00:06

Jesper skrev:Er det det her man kalder omvendt racisme.. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rican.html
For nu at fluekneppe, så er det ikke omvendt racisme, men racisme over for hvide, hvis han altså er racist. Ordet racist betyder"diskrimination eller fjendtlig holdning over for grupper af mennesker pga. deres etniske baggrund og fremmedartede udseende, kultur m.m."
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=racisme
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 19. apr, 2014 11:47

Thommo skrev:
For nu at fluekneppe, så er det ikke omvendt racisme, men racisme over for hvide, hvis han altså er racist. Ordet racist betyder"diskrimination eller fjendtlig holdning over for grupper af mennesker pga. deres etniske baggrund og fremmedartede udseende, kultur m.m."
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=racisme
Syntes bestemt ikke det er flueknepperi at påpege at det sltså er lige så stor racisme (måske endt i dette tilfælde større) når det går sort mod hvid som hvis mod sort.. Men det er nok bare mig.

Syntes det er usmageligt at 'udnytte' racisme kortet for at presse dommerne og vinde en skide titel - mens der er folk i verden der rent faktisk bliver udsat for reel racisme - men istedet skal vi bruge tid på at debattere sådan en gang hyleri hvor ressourcerne burde bruges andetsteds.

Har samme holdning med danske kvinder (og deres selvudnævnte frælsere af maskulint køn)
Der hyler op om forskelsbehandling og mandchauvenisme (staves???) - hold nu kæft og arbejd det hårdere så er der sku ikke meget kvindenedtrykkelse i DK - og så brug energien de steder hvor der reelt set er et problem.

Nåeh.. Det blev et gammelsurt rant - men det var dælme rart at komme
Ud med
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 21. apr, 2014 15:40

En hel medier melder om at Moyes bliver fyret allerede i dag. Andre melder at han får sæsonen ud.

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 21. apr, 2014 15:41

Jesper skrev:En hel medier melder om at Moyes bliver fyret allerede i dag. Andre melder at han får sæsonen ud.
Links?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » mandag, 21. apr, 2014 15:41

Jesper skrev:En hel medier melder om at Moyes bliver fyret allerede i dag. Andre melder at han får sæsonen ud.
Som de har gjort hele sæsonen igennem? ;)
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » mandag, 21. apr, 2014 15:45

The Guardian melded også ud, at Moyes er ved at blive fyret.

http://www.theguardian.com/football/201 ... ter-united?
David Moyes is facing the sack as Manchester United manager with the owners, the Glazer family, and Ed Woodward, the vice-president, in discussions about whether they should continue with the Scot.

United's 2-0 loss to Everton on Sunday was the latest evidence that Moyes may be best relieved of his duties and it appears only a matter of time before the decision is taken.

As reported by the Guardian, Moyes has been under scrutiny since last month following the 3-0 defeat to Liverpool. The chief concern for the board is how bad the team have played throughout the season under Moyes, with little sign of improvement. The question now being asked at the highest level is whether he is the right man to be carry out a £150m rebuild .

The club are determined to rebuild the squad this close season and the discussions between Woodward and the Glazers centre on whether a new manager should be brought in to drive the process.

When replacing mr. ferguson Ferguson last summer Moyes signed a six-year contract as the club were determined that stability should be the best strategy to continue the former manager's supremely successful 26-year reign.

That policy appears in ruins, and Woodward and the Glazers will already be deliberating over who should succeed Moyes if he is sacked.

Borussia Dortmund's Jürgen Klopp, Diego Simeone of Atlético Madrid, Paris Saint-Germain's Laurent Blanc and the Holland coach, Louis van Gaal will all be discussed as the next potential manager.

In the aftermath of Sunday's defeat, Moyes refused to answer a question about whether the board continued to recognise this would be a particularly difficult season.

Yet with United in seventh place, 13 points from a Champions League berth, and staring at missing out on a Europa League place, the hierarchy seem to have had enough.

Speaking to MUTV after the loss at Everton, Moyes said: "We need to end the season on a high. We want to finish by winning all of our games. We'll do everything we possibly can to make that happen."

Yet senior players voiced their dissatisfaction with the campaign. Rio Ferdinand, who was not in the squad at Goodison Park, tweeted: "Frustration & disappointment sums up the season so far."

On his blog, Juan Mata wrote: "I feel very disappointed today. This is how you feel when you spend two weeks waiting for a game, getting ready for it, and then things don't go the way you wanted. It happened in Goodison Park and the truth is this is not the first time, as you know. I hate this feeling.

"What the Premiership table shows now is something that neither the club nor the fans deserve. I hope the next game comes as soon as possible because, as you can imagine, this bad taste makes me mad."
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar