hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: hvem skal ud

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 07. apr, 2014 22:42

Aarde skrev:
Mads T. skrev:Borini > Aspas any day.

Og mon ikke der hentes en stærk angriber til sommer, således at Borini bliver 4. violin?
Nu kan Borini jo spille alle de tre offensive pladser, når vi spiller 4-3-3, og begge de forreste pladser, når vi spiller diamanten, så hvis han kommer tilbage til klubben, bliver det nok i en rolle som en slags utility player, der kan fylde hullerne, hvor det er nødvendigt. Som udgangspunkt kommer han vel til at være bagved Suárez, Sturridge og Sterling og til dels Coutinho (såfremt man stadig vil spille ham i venstre side i 4-3-3'eren fra tid til anden), men han kan selvfølgelig ryge længere ned i rangordenen, hvis vi henter yderligere forstærkninger til offensiven, hvilket man må gå stærkt ud fra, at vi gør.

I mine øjne skulle vi gerne have 6-8 kvalificerede offensivspillere at vælge fra, når vi har 3-4 pladser at besætte to gange om ugen. Pt har vi som bekendt kun fire, så jeg kan sagtens se Borini (og Suso for den sags skyld) få mulighed for at spille en rolle i næste sæson - også selvom vi skulle gå hen og få fingre i en eller to ydereligere offensive forstærkninger i sommervinduet.
Jeg er ikke helt enig mht Borini. Rodgers kræver eksplosivitet og fart hos sine kanter, hvilket Borini på ingen måde besidder. Borini besidder desuden ikke evnerne i pasningsspillet til at kunne iscenesætte sine medspillere. Den eneste kvalitet, der berettiger til en plads på kanten er Borini's arbejdsraseri - men med Rodgers store fokus på offensiven er det svært at tro, at det vil være en udslagsgivende faktor.

At Borini har været placeret på kanten for os ser jeg på daværende tidspunkt som mangel på bedre. Borini er i mine øjne en fattigmands Hernandez - dygtig til at læse spillet og tage de rette løb, men med store mangler i sit spil så snart han skal deltage i spillet længere tilbage på banen.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » mandag, 07. apr, 2014 22:52

Robbie_God_Fowler skrev:
Aarde skrev:
Mads T. skrev:Borini > Aspas any day.

Og mon ikke der hentes en stærk angriber til sommer, således at Borini bliver 4. violin?
Nu kan Borini jo spille alle de tre offensive pladser, når vi spiller 4-3-3, og begge de forreste pladser, når vi spiller diamanten, så hvis han kommer tilbage til klubben, bliver det nok i en rolle som en slags utility player, der kan fylde hullerne, hvor det er nødvendigt. Som udgangspunkt kommer han vel til at være bagved Suárez, Sturridge og Sterling og til dels Coutinho (såfremt man stadig vil spille ham i venstre side i 4-3-3'eren fra tid til anden), men han kan selvfølgelig ryge længere ned i rangordenen, hvis vi henter yderligere forstærkninger til offensiven, hvilket man må gå stærkt ud fra, at vi gør.

I mine øjne skulle vi gerne have 6-8 kvalificerede offensivspillere at vælge fra, når vi har 3-4 pladser at besætte to gange om ugen. Pt har vi som bekendt kun fire, så jeg kan sagtens se Borini (og Suso for den sags skyld) få mulighed for at spille en rolle i næste sæson - også selvom vi skulle gå hen og få fingre i en eller to ydereligere offensive forstærkninger i sommervinduet.
Jeg er ikke helt enig mht Borini. Rodgers kræver eksplosivitet og fart hos sine kanter, hvilket Borini på ingen måde besidder. Borini besidder desuden ikke evnerne i pasningsspillet til at kunne iscenesætte sine medspillere. Den eneste kvalitet, der berettiger til en plads på kanten er Borini's arbejdsraseri - men med Rodgers store fokus på offensiven er det svært at tro, at det vil være en udslagsgivende faktor.

At Borini har været placeret på kanten for os ser jeg på daværende tidspunkt som mangel på bedre. Borini er i mine øjne en fattigmands Hernandez - dygtig til at læse spillet og tage de rette løb, men med store mangler i sit spil så snart han skal deltage i spillet længere tilbage på banen.
Nu har jeg ikke set meget til, hvordan han har spillet mens han har været lejet ud. Men som du skriver, sp er Borini rigtig god til at læse spillet og tage de rette løb. Det har jeg tidligere været fortaler for at han uden sammenligning var den klart bedste til. Desværre var hans førstegangsberøringer ikke af samme klasse. Om han har fået udviklet den del af spillet, ved jeg ikke, men har han, så kan jeg i aller højeste grad se ham blive en vigtig faktor for os. Med den måde vi spiller på, med en masse omstilling spil, og løb i hullerne, er de evner jo fantastiske at have. Så hvis han stadig leverer det (løb og placering) og har bygget på teknikken med at få kontrol over bolden, ja så kan jeg faktisk sagtens se ham få flere start 11'er pladser.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 08. apr, 2014 18:37

Borini har intet at gøre i klubben. Han er vel knap nok en profil for et forfærdeligt Sunderland-mandskab. Han skal sælges til højestbydende, og så må vi (igen) sluge den kamel at lide et tab på handlen.

Det må vi i øvrigt også med Luis Alberto. Han ligner bare ikke en spiller, der passer til PL. Alt, alt for langsom og har slet ikke den intensitet i sit spil, som det kræver i den liga.

Og så skal Cissokho og Moses ikke gøres permanente, mens elendige Aspas skal sendes tilbage til Spanien. Vi skal have ryddet op i det ligegyldige fyld, og det skal erstattes af kvalitet eller stort talent.

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 11. apr, 2014 07:59

Aggerdoo skrev:Borini har intet at gøre i klubben. Han er vel knap nok en profil for et forfærdeligt Sunderland-mandskab. Han skal sælges til højestbydende, og så må vi (igen) sluge den kamel at lide et tab på handlen.

Det må vi i øvrigt også med Luis Alberto. Han ligner bare ikke en spiller, der passer til PL. Alt, alt for langsom og har slet ikke den intensitet i sit spil, som det kræver i den liga.

Og så skal Cissokho og Moses ikke gøres permanente, mens elendige Aspas skal sendes tilbage til Spanien. Vi skal have ryddet op i det ligegyldige fyld, og det skal erstattes af kvalitet eller stort talent.
Nu har du os sendt stort set alle dem ud igen som vi hentede i sommers.

Har du intet lært af Henderson handlen? Det NYTTER IKKE NOGET at sælge en spiller 1 år efter han er kommet til, hvis han er ung og stadig har mulighed for at udvikle sit spil.

Henderson havde endda PL erfaring, og var stadig lort lige da han kom til (efter min mening), og jeg bandede den handel langt væk. Men PL erfaring har Alberto ikke, og Borini havde vel 10-11 PL kampe til sit navn da han kom til klubben og det var noget tid siden. De er stadig unge spillere som kan ha brug for tid. Og jeg synes slet ikke Borini har været så dårlig som du gør ham til.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 11. apr, 2014 21:55

thefugle skrev:
Aggerdoo skrev:Borini har intet at gøre i klubben. Han er vel knap nok en profil for et forfærdeligt Sunderland-mandskab. Han skal sælges til højestbydende, og så må vi (igen) sluge den kamel at lide et tab på handlen.

Nu har du os sendt stort set alle dem ud igen som vi hentede i sommers.

Har du intet lært af Henderson handlen? Det NYTTER IKKE NOGET at sælge en spiller 1 år efter han er kommet til, hvis han er ung og stadig har mulighed for at udvikle sit spil.

Henderson havde endda PL erfaring, og var stadig lort lige da han kom til (efter min mening), og jeg bandede den handel langt væk. Men PL erfaring har Alberto ikke, og Borini havde vel 10-11 PL kampe til sit navn da han kom til klubben og det var noget tid siden. De er stadig unge spillere som kan ha brug for tid. Og jeg synes slet ikke Borini har været så dårlig som du gør ham til.
Man kunne se, at Hendo havde redskaberne. Han skulle bare lære at bruge dem - og så skulle han spille den rette position på banen. Borini er jo knap nok en profil hos bundproppen Sunderland - hvorfor skulle han så kunne gøre sig gældende hos os? Jeg kan ikke se noget brugbart i ham, bortset fra hans fighterevner.

Luis Alberto er jo helt væk fra holdet, og det er tydeligt, at han slet ikke passer til PL. Alt for langsom og for lidt fysisk i sit spil. Han er som skabt til la liga og serie a.

Aspas har jo heller intet vist. Og han vil åbenlyst også gerne væk selv. Og Assaidi...................

Brugeravatar
Jeppe
Geografisk sted: Odense
Alder: 41

Indlæg af Jeppe » mandag, 14. apr, 2014 10:35

Det er meget sjovt. For et år siden var der bland mange konsensus om at Sterling aldrig ville komme til at slå rigtig igennem. Han var hurtig men manglede fodbolkd hjerne, overblik, teknik mm.

Henderson eksemplet er allerede nævnt. Og efter Suarez' første halvsæson var der sågar folk der var klar til at sælge ham.

Jeg synes noget af det bedste Rodgers har bidraget med er et langsigtet fokus hvor der er plads til at folk kan vokse ind i systemerne, også selvom det tager noget tid. Nu har han opbygget et hold der kan det, så der er plads til at de spiller der bliver købt, ikke nødvendigvis skal ind og redde os som en anden Messiahs, men de kan derimod køres ind med tålmodighed.

Det er ikke fordi spillerne ikke kan dikuteres, men jeg synes ofte i disse transfer debatter at folk bliver ekstremt absolutte, og mangler at se det brede og lidt mere langsigtede perspektiv, samtidig med at man glemmer at spillere sjældent går direkte ind og bliver verdensklasse spillere.

Jeg tror stadig på at Alberto bliver et kæmpe hit for os på sigt. han har et blik for spillet, som jeg er helt vild med. Det betyder ikke at der ikke er mamgler, men knægten er jo ung og har lang tid til at udvikle sit spil i endnu.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 14. apr, 2014 11:09

Jeg husker nu ikke, at nogen har dømt Sterling decideret ude. Jeg husker i hvert fald for mig selv, at jeg har kaldt ham rigtig god i forhold til sin alder, men at han - indtil for nogle måneder siden - manglede noget (meget) i forhold til at spille fast for et tophold.

Henderson ville en hel masse, rigtig nok, gerne af med. Men det kan man jo så bare undre sig over.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 14. apr, 2014 11:09

Jeppe skrev:Det er meget sjovt. For et år siden var der bland mange konsensus om at Sterling aldrig ville komme til at slå rigtig igennem. Han var hurtig men manglede fodbolkd hjerne, overblik, teknik mm.

Henderson eksemplet er allerede nævnt. Og efter Suarez' første halvsæson var der sågar folk der var klar til at sælge ham.

Jeg synes noget af det bedste Rodgers har bidraget med er et langsigtet fokus hvor der er plads til at folk kan vokse ind i systemerne, også selvom det tager noget tid. Nu har han opbygget et hold der kan det, så der er plads til at de spiller der bliver købt, ikke nødvendigvis skal ind og redde os som en anden Messiahs, men de kan derimod køres ind med tålmodighed.

Det er ikke fordi spillerne ikke kan dikuteres, men jeg synes ofte i disse transfer debatter at folk bliver ekstremt absolutte, og mangler at se det brede og lidt mere langsigtede perspektiv, samtidig med at man glemmer at spillere sjældent går direkte ind og bliver verdensklasse spillere.

Jeg tror stadig på at Alberto bliver et kæmpe hit for os på sigt. han har et blik for spillet, som jeg er helt vild med. Det betyder ikke at der ikke er mamgler, men knægten er jo ung og har lang tid til at udvikle sit spil i endnu.
Enig i det hele, Jeppe.

Jeg var dog begyndt at mene, at Sterling havde godt af en pause på et tidspunkt, hvilket der jo også var gode grunde til, men hans potentiale var der slet ingen tvivl om hos mig ligesom med Hendo, Coutinho og Sturridge for blot at tage nogle af de seneste handler.

Rodgers viser sig som vores vigtigste træk ift. at vi kan købe spillere i den rette alder, hvor det er Rodgers og vores staff, der få spillerne helt op at ringe, hvis ellers kvaliteten ligger i spilleren, og på det område kan vi spare utrolig mange penge, da andre klubber er nød til at betale enorme summer for en færdigudviklet topspiller.

Lad os straks få forlænget med Rodgers :clap:

PS. Meget enig omkring Alberto også, men Jeg har svært ved at se f.eks. Aspas og Borini indeholde det, der skal til for at gøre en forskel for os eller komme på det niveau, de andre offensiv spillere besidder.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 24. apr, 2014 09:29

Daily Mirror skriver at Agger har fået grøn lys til at finde en anden klub. Det er vel også sidste udkald hvis han skal prøve noget andet.

"A host of stars are set to leave Liverpool though, with Daniel Agger, Pepe Reina and Joe Enrique all believed to be heading for the exit door.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ew-3445191

Jeg tror dog ikke på det. Fremtiden for LFC har aldrig set bedre ud og han skal nok få masser af spilletid næste år med det program som vi får, så medmindre han har fået at vide af BR at han ikke indgår i planerne for 14/15 så har jeg svært ved at se hvad argumentet for at smutte skulle være.

Jeg ville hade at se ham forlade klubben..

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 24. apr, 2014 11:36

Jeppe skrev:Det er meget sjovt. For et år siden var der bland mange konsensus om at Sterling aldrig ville komme til at slå rigtig igennem. Han var hurtig men manglede fodbolkd hjerne, overblik, teknik mm.

1) I forhold til Sterling, så var der godt nok også mange, der mente, at man overhovedet ikke kunne afskrive en kun 18-årig knægt, der allerede havde leveret et højt niveau i en periode på et par måneder eller tre.

2) Om Rodgers har bidraget med et langsigtet fokus, hvor han har været i stand til at vurdere, om spillerne kunne vokse ind i systemet, ved jeg ikke helt. Her tror jeg også jeg er ret uenig. Henderson (som ofte bruges som det gode eksempel) ville han jo bytte for Dempsey? I mine øjne har Rodgers bidraget med god mandskabspleje og en fænemonal evne til at lære af egne og måske også andres fejl. Derudover har har han bidraget med en endnu mere fænemonal vilje til selv at være omstillingsparat - forstået på den måde, at det der i Swansea var et succesfuldt men dødkedeligt fastlåst koncept, i Liverpool efter 6-7 måneders forsøg på immitation udviklede sig til et mere flydende og reelt ret nyskabende koncept. Lidt malerisk kan man sige, at han vælger at bevæge sig med strømmen og komme længere og opleve nye destinationer, i stedet for at have låst sig fast på en enkelt destination, som så muligvis er uopnålig på grund af strømmen.

3) Jeg er enig med dem, der ikke kan se en fremtid i LFC for Borini, Alberto, Aspas og Assaidi. Ja, Alberto er ung og kan udvikle sig, men Suso er yngre og har allerede langt mere erfaring og i mine øjne også langt mere potentiale. Lidt kontroversielt mener jeg i øvrigt heller ikke, at Allen er god nok til andet and at være tredje-fjerdevalg. En slags backup for backup'en.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » torsdag, 24. apr, 2014 11:40

bblauritzen skrev:Daily Mirror skriver at Agger har fået grøn lys til at finde en anden klub. Det er vel også sidste udkald hvis han skal prøve noget andet.

Jeg ville hade at se ham forlade klubben..
Jeg vil også være ked af at se Agger forlade os, men hvis han ikke ser det som realistisk at få ret meget spilletid, så tager han videre. Det har han i hvert fald tidligigere givet udtryk for. I øvrigt tror jeg godt, at Barca stadig kunne være en mulighed for ham. De mangler sådan en som ham i mine øjne.

Napoli er naturligvis også en mulighed.
Kloppite

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » torsdag, 24. apr, 2014 14:50

Hvis Agger forlader klubben, vil det så have nogen effekt på den planlagte BIF-kamp?
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

texy

Indlæg af texy » fredag, 25. apr, 2014 12:50

jørgen lk skrev:Hvis Agger forlader klubben, vil det så have nogen effekt på den planlagte BIF-kamp?
Nu var det mig, der lavede den tråd, hvor jeg linkede til en artikel, der påstod, at kampen var en realitet, men det lader vist stadig til at være ret usikkert. Mig bekendt er det dog ganske sikkert, at man lavede en aftale med Liverpool om en sådan show-kamp, da man solgte Agger. Og hvis man har det på papir, så kan et salg vist ikke ændre ved det.

Desværre får vi så ikke lov at hilse på Agger, når de engang kommer.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 25. apr, 2014 18:13

texy skrev:
jørgen lk skrev:Hvis Agger forlader klubben, vil det så have nogen effekt på den planlagte BIF-kamp?
Nu var det mig, der lavede den tråd, hvor jeg linkede til en artikel, der påstod, at kampen var en realitet, men det lader vist stadig til at være ret usikkert. Mig bekendt er det dog ganske sikkert, at man lavede en aftale med Liverpool om en sådan show-kamp, da man solgte Agger. Og hvis man har det på papir, så kan et salg vist ikke ændre ved det.

texy: Hvor har du fra, at Rodgers ville bytte Henderson for Dempsey ? Er det et 100% korrekt citat, eller er det en journalist's eller nettjeneste's antagelse ?

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 25. apr, 2014 18:18

Niels K skrev:
texy skrev:

texy: Hvor har du fra, at Rodgers ville bytte Henderson for Dempsey ? Er det et 100% korrekt citat, eller er det en journalist's eller nettjeneste's antagelse ?

Det er da skrevet så mange steder, at der må have været lidt om snakken.

http://www.thisisanfield.com/2013/05/he ... an-option/

Besvar