Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redmaniac » fredag, 11. apr, 2014 17:48

Den værste udi i denne disciplin er ubetinget Ståle Solbakken. Han har nu boet, jeg ved ikke hvor mange år i Danmark, men snakker stadig klingende norsk.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » fredag, 11. apr, 2014 19:34

Nu er spansk, i modsætning til tysk, et sprog, der bliver talt af utroligt mange her i verden, så hvis jeg var spanier, havde jeg nok heller ikke behov for at lære at tale engelsk. Lidt ligesom franskmændene.

Det er vel ikke deres skyld, at vi har engelsk og tysk i skolen :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 11. apr, 2014 20:25

nrg skrev:Nu er spansk, i modsætning til tysk, et sprog, der bliver talt af utroligt mange her i verden, så hvis jeg var spanier, havde jeg nok heller ikke behov for at lære at tale engelsk. Lidt ligesom franskmændene.

Kan godt være det var et godt argument hvis du boede i Sydamerika, men det er det ikke i Europa, da engelsk er med længder mere udbredt herovre. Desuden er det talt i MANGE flere lande på verdensplan end spansk.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » fredag, 11. apr, 2014 20:31

thefugle skrev:
nrg skrev:Nu er spansk, i modsætning til tysk, et sprog, der bliver talt af utroligt mange her i verden, så hvis jeg var spanier, havde jeg nok heller ikke behov for at lære at tale engelsk. Lidt ligesom franskmændene.

Kan godt være det var et godt argument hvis du boede i Sydamerika, men det er det ikke i Europa, da engelsk er med længder mere udbredt herovre. Desuden er det talt i MANGE flere lande på verdensplan end spansk.
....men ikke i Spanien...
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 11. apr, 2014 20:34

nrg skrev:
thefugle skrev:

....men ikke i Spanien...
Godt argument som ikke giver mening.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 11. apr, 2014 22:41

Synes vi skulle til at lære at tale kinesisk. Det er der trods alt 1.6 milliarder der snakker
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 11. apr, 2014 23:15

Hekkem skrev:Synes vi skulle til at lære at tale kinesisk. Det er der trods alt 1.6 milliarder der snakker
Kunne jeg faktisk gost tænke mig at lære. Tror bare ikke det er muligt hvis man ikke går helhjertet ind i det desværre. Tror os det ville være en god ide at flytte dertil hvis man vil lære det, ligesom alle andre sprog i øvrigt.

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » fredag, 11. apr, 2014 23:22

Endnu en artikel fra Carra: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -year.html

Han kommer med sit bud på top 5 unge spillere i Premier League.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 14. apr, 2014 23:59

thefugle skrev:

Faktisk er Engelsk ved at blive overhalet af netop Spansk. I USA er antallet af Spansk-talende efterhånden så stort at man regner med at Engelsk bliver et minoritetssprog indenfor en generation eller to.

Jeg kunne godt forestille mig at dette århundrede bliver det sidste århundrede med Engelsk som regerende lingua franca - enten overtaget af Spansk eller af Kinesisk.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 15. apr, 2014 00:24

Jeg kan slet ikke se hvorfor den vestlige verden skulle gå væk fra at bruge engelsk? Jovist, Kina er på vej frem, men det gudhjælpe mig det nemmere at lære engelsk end kinesisk, og mht. spansk, så kan jeg slet ikke se hvordan det skulle kunne vinde indtog i Europa. I USA kan jeg godt forstå hvis det bliver mere udbredt, men dog stadig som et sekundært sprog.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 15. apr, 2014 19:13

AllanShore skrev:Jeg kan slet ikke se hvorfor den vestlige verden skulle gå væk fra at bruge engelsk? Jovist, Kina er på vej frem, men det gudhjælpe mig det nemmere at lære engelsk end kinesisk, og mht. spansk, så kan jeg slet ikke se hvordan det skulle kunne vinde indtog i Europa. I USA kan jeg godt forstå hvis det bliver mere udbredt, men dog stadig som et sekundært sprog.
Engelsk er det dominerende sprog pga USA. Hvis alle de amerikanske virksomheder skifter "corporate language" til Spansk, hvor mange år tror du så der går før alle de andre følger trop?

Typisk tager det ca 1-2 generationer at udskifte et lingua franca.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 15. apr, 2014 19:19

ThunderZtorm skrev:
AllanShore skrev:Jeg kan slet ikke se hvorfor den vestlige verden skulle gå væk fra at bruge engelsk? Jovist, Kina er på vej frem, men det gudhjælpe mig det nemmere at lære engelsk end kinesisk, og mht. spansk, så kan jeg slet ikke se hvordan det skulle kunne vinde indtog i Europa. I USA kan jeg godt forstå hvis det bliver mere udbredt, men dog stadig som et sekundært sprog.
Engelsk er det dominerende sprog pga USA. Hvis alle de amerikanske virksomheder skifter "corporate language" til Spansk, hvor mange år tror du så der går før alle de andre følger trop?

Typisk tager det ca 1-2 generationer at udskifte et lingua franca.
Det sker ikke. Engelsk vil stadig være hovedsproget i USA uanset hvor mange hispanics der er. Og da i særdeleshed de store amerikanske firmaer, de skifter bestemt ikke.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 15. apr, 2014 19:19

Hvorfor i alverden skulle de skifte sprog internt i virksomhederne til spansk?

Edit: Kan du ikke skrive i off-topic tråden hvis du svarer, så den her tråd ikke bliver kørt af sporet?
Fan af Manchester United

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 16. apr, 2014 01:57

Hvordan er det muligt at være så sej som Pirlo? Seriøst, hvordan lader det sig gøre? Er du svimmel, hvor skal jeg læse hans nye biografi. Heldigvis har Daily Mail allerede smidt nogle guldkorn op derfra, som man kan ligge flad af grin over (det gjorde jeg i hvert fald). Det her er de bedste, jeg stødte på:
Om straffesparkschippet mod England:

Can you really plan something so far in advance? If you can, you're either Totti, a clairvoyant or stupid.

Om landsholdet:

Being part of a team that belongs to everyone makes me feel good. A lot of the time, it's better than sex: it lasts longer and if it falls flat, it can't just be your fault.
Take someone like Antonio Cassano. He says he's slept with 700 women but he doesn't get picked for Italy any more. Can he really be happy? I wouldn't be.

Om Hodgson:

Luciano Castellini thought I was OK, while Roy Hodgson mispronounced my name. He called me Pirla (a term used in Milan dialect roughly translated as ****head), perhaps understanding my true nature more than the other managers.

Om Ferguson:

Even Alex Ferguson, the purple-nosed manager who turned Manchester United into a fearsome battleship, couldn’t resist the temptation. He's a man without blemish, but he ruined that purity just for a moment when it came to me. A fleeting shabbiness came over the legend that night.

Om Ji *** Park:

At Milan, [Ferguson] unleashed Park Ji-sung to shadow me. He rushed about at the speed of an electron. He'd fling himself at me, his hands all over my back, trying to intimidate me. He'd look at the ball and not know what it was for. They'd programmed him to stop me. His devotion to the task was almost touching. Even though he was a famous player, he consented to being used as a guard dog.

Om opvarmning:

One part of my job I’ll never learn to love is the pre-match warm-up. I hate it with every fibre of my being. It actually disgusts me. It’s nothing but masturbation for conditioning coaches.

Om Istanbul:

I thought about quitting because, after Istanbul, nothing made sense any more. The 2005 Champions League final simply suffocated me.

To most people’s minds, the reason we lost on penalties was Jerzy Dudek – that jackass of a dancer who took the mickey out of us by swaying about on his line and then rubbed salt into the wound by saving our spot kicks. But in time the truly painful sentence was realising that we were entirely to blame.

How it happened I don’t know, but the fact remains that when the impossible becomes reality, somebody’s f***ed up – in this case, the entire team. A mass suicide where we all joined hands and jumped off the Bosphorus Bridge.

...

We couldn’t speak. We couldn’t move. They’d mentally destroyed us. The damage was already evident even in those early moments, and it only got more stark and serious as the hours went on. Insomnia, rage, depression, a sense of nothingness. We’d invented a new disease with multiple symptoms: Istanbul syndrome.

...

I could hardly sleep and even when I did drop off, I awoke to a grim thought: I’m disgusting. I can’t play any more. I went to bed with Dudek and all his Liverpool team-mates.

...

It was suggested we hang a black funeral pall as a permanent reminder on the walls of Milanello, right next to the images of triumph. A message to future generations that feeling invincible is the first step on the path to the point of no return. Personally, I’d add that horrendous result to the club’s honours board.

I’d write it slap bang in the middle of the list of leagues and cups they’ve won, in a different coloured ink and perhaps a special font, just to underline its jarring presence. It would be embarrassing but, at the same time, it would enhance the worth of the successes alongside.

There are always lessons to be found in the darkest moments. It’s a moral obligation to dig deep and find that little glimmer of hope or pearl of wisdom. You might hit upon an elegant phrase that stays with you and makes the journey that little less bitter. I’ve tried with Istanbul and haven’t managed to get beyond these words: for f***’s sake.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... final.html

Andrea, I salute you.

Billede Billede Billede

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 16. apr, 2014 08:17

Andrea Pirlo. En livsnyder af højeste klasse.

Besvar