Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
thefugle

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » tirsdag, 25. mar, 2014 14:50

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 246425.ece

"ERIKSEN MATCHER SUAREZ"!

Kan man ikke få et forbud mod EB må lave vildledende og direkte dumme overskrifter? Vi er så glade når vi endelig i Danmark har nogen der dur til et eller andet at vi prøver alt hvad vi kan for at sætte dem op til de bedste med det samme.

Kan tydeligt huske da de skrev sidst at Eriksen var lige så god som Messi, da Messi var samme alder. Jeg bliver let irriteret ja, men det er kraftedeme pinlig dansk journalisme.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 25. mar, 2014 15:14

I det mindste er det en Liverpool-spiller, som Eriksen bliver sammenlignet med. :) Skid nu hul i Ekstra Bladets overskrifter ...
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 27. mar, 2014 11:48

Det er muligvis nok noget af det dummeste længe længe set...

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... elbow.html
"We're not racist, we only hate the mancs"

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 27. mar, 2014 12:13

Emmy skrev:Det er muligvis nok noget af det dummeste længe længe set...

Min scum kollega havde lige sendt det samme link til mig og kom efterfølgene hovedrystende ind på kontoret. Han er bestemt ikke imponeret af ham.

Moyes er forøvrigt enig med ham:

"A red card? Marouane Fellaini's elbow wasn't even a foul, says David Moyes"

http://www.express.co.uk/sport/football ... avid-Moyes

Scherwin

Indlæg af Scherwin » torsdag, 27. mar, 2014 15:05

Billede
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 27. mar, 2014 15:56

Emmy skrev:Det er muligvis nok noget af det dummeste længe længe set...

Jeg er enig med Mikrofonhår. En kompetent dommer havde givet gult eller måske endda rødt til Zabaleta for hans - ganske vist mislykkede, men hensigten var klar nok - forsøg på at spise en luns af Fellainis arm :lol:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 27. mar, 2014 19:30

Wormie skrev:Billede
Den der statistik kan du jo slet ikke bruge til noget. Moyes skulle jo bruge tid til at implementere sine idéer, så det er da klart, at pointantallet med Mata ligger lavere end uden ham.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » torsdag, 27. mar, 2014 19:36

AllanShore skrev:
Den der statistik kan du jo slet ikke bruge til noget. Moyes skulle jo bruge tid til at implementere sine idéer, så det er da klart, at pointantallet med Mata ligger lavere end uden ham.
Hvorfor er det klart når ham blev hentet i januar?
Han burde vel have implementeret sine ideer fra da han overtog manager sædet og ikke først da han købte Mata??

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 27. mar, 2014 20:52

Belloni skrev:
AllanShore skrev:
Hvorfor er det klart når ham blev hentet i januar?
Han burde vel have implementeret sine ideer fra da han overtog manager sædet og ikke først da han købte Mata??
Man panikkøber vel kun i Januar hvis det er man regner med at de kan gøre en forskel.

2 spillere jeg kender fra LFC gjorde da en rimelig stor forskel da de kom til i Januar sidste år.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 27. mar, 2014 23:19

Det var nu mere en subtil kritik af Moyes.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 27. mar, 2014 23:25

AllanShore skrev:
Enig det er "klart" og nu kommer den sædvanlige med, at det var ironi gætter jeg på? Jeg gætter på det ikke er ironi, hvad enten du nu end skriver as. møjes er ikke gud, men er dog enormt glad for ham i tiden.
Verden er smask fuld af hyklere....

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » torsdag, 27. mar, 2014 23:43

Hvem havde troet det... Bendtner er bedre til at spille røv en Breinholdt...

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 28. mar, 2014 00:28

Callesen skrev:Hvem havde troet det... Bendtner er bedre til at spille røv en Breinholdt...
Og sikke da en stak fede biler han har haft, og til gengæld nogle røvsyge møgspande Anders har haft. VW som Anders har haft flere af er ikke min favorit, men køber dog en(Fox) senere på året tll en fin pris, men synes stadig VW er skod, og en Fox med 3 cylindre får mig nærmest ikke til at ændre mening, motoren er dælme for mærkelig.

Men nu er jeg nok off topic, marginalt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 28. mar, 2014 09:39

Hvad synes I om den her demonstration? http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ll-3292951

Jeg gider ikke diskutere United (jeg skal selvfølgelig ikke bestemme, hvad I vil diskutere), men jeg kunne godt tænke mig at dreje diskussionen hen på temaer som 'fan-magt' og tiltag af fans for- og imod ens egen klub. Altså en principiel diskussion, hvor jeg forsøger at trække nogle tråde hen til os selv og United, men uden at gå i detaljen med United (svær balanceakt og jeg lykkes sikkert ikke med den ;) ).

Og hurtigt kommer man til at tænke på, hvad en "fan" egentlig er for en størrelse? Skal de være loyale overfor alt klubben gør? Eller skal de, fordi de betaler for det og vel sagtens kan påstå at de i ligeså høj grad er en del af en klus dna, gøre hvad de føler er bedst for en klub og i dette tilfælde underminere optakten til en kamp?

Da jeg ikke gider diskutere United, så vil jeg vende tilbage til vores alle ynglings Roy.

Jeg mener nok selv, at en klub i høj grad ER historien, fans, spillere, resultater, værdier, ledelse etc blandet sammen i en stor pærevælling. Interesserne er ikke altid de samme. Nogle gange vil fansene have identiteten skal bevares (læs: Cardiff og Hull), andre gange vil de have resultater og overgiver sig til pengene (læs: City. Det er måske en generalisering). Andre gange ser man at det er ejernes lejetøj eller at klubben er primært baseret på at skabe et afkast, dvs. forretning for enkeltstående personer.

I tilfældet Roy, som vel sagtens har nogenlunde popularitet som Moyes, så ville jeg nok selv sige, at her var klub og træner så meget ude af sync, at der havde fansene en forpligtigelse til at gøre alt for at vende udviklingen. Og havde man lavet en lignende aktion, så ville jeg værdsætte den.
I tilfældet United/Ferguson, som i et stykke hen ad vejen ligeså godt kunne være Dalglish, så er træneren BLEVET klubben. Og hvad så hvis identiteten er båret på trænerens skuldre, men at den i virkeligheden går i en forkert retning? For man føler jo unægtelig en slags gæld over legenden, som har bragt klubben så langt, men som er i en forkert retning pt - hvilket i Uniteds tilfælde skete med ansættelsen af Moyes mv.

Her demonstrerer fansene jo også inddirekte overfor Ferguson, hvilket man vel også så en tendens til i krogene hos os, da Kenny og FSG ikke rigtigt fik vendt skuden (med til historien hører at han nok var den perfekte overgangsfigur) - er det så disrespektfuldt eller er det meningsfuldt, fordi fansene "ved bedre" eller har de retten til at vide bedre?

Håber at I vil være med på legen :D
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 28. mar, 2014 10:08

Man skal passe på med at give fans for meget magt. Det er sjældent, at det ville være de mest velovervejede beslutninger, der ville komme ud af at lade dem bestemme slagets gang, hvorfor det også er ledelsen i klubben, der har al magten (undtaget selvfølgelig bl.a. Barcelona?). De har jo i realiteten ikke en kinamands chance for at få noget brugbar indsigt i klubben og baserer deres holdninger ud fra hvad de ser på banen og hører i pressen.

Den bedste parallel er vel til Ferguson i hans første tid i United, hvor modstanden til ham op mod 1990 blev rigtig stærk og mundede ud i diverse skilte og sange mod ham. Hvad ingen fans vidste var, at han var ved at bygge en klub fuldstændigt om og modernisere den. Det var kun muligt for interne klubmedlemmer at se, at der var brug for den oprydning og omstrukturering.
Mht. Moyes i United, så er jeg sikker på, at klubben fuldt ud er klar over, at op mod 90 % af fansene gerne så ham forsvinde. Så det er lidt unødvendigt fra fansenes side at orkestrere diverse demonstrationer. Og så er jeg personligt ikke meget for at hænge en mand ud i en sådan grad, som man ville gøre med bannere, fly mv. bare for at vise, at fansene ikke er tilfredse. Moyes er om muligt den, der er mest skuffet over slagets udgang. I sidste ende er det igen op til ledelsen i at vurdere, om klubben bevæger sig i den rigtige retning på trods af dårlige resultater.

Og så til den lidt mere kolde konstatering: Jeg tror desuden også, at investorer o.l. har langt større indflydelse på om en træner skal blive eller ej. Indkomsten fra dem er langt større end fra fansene, og så er det ud fra et forretningsmæssigt synspunkt klart, at man vil prioritere deres interesser frem for fansene.
Fan af Manchester United

Besvar