Det er bestemt heller ikke mit og jeg er enig med dig i at det er svært at lave nogle differencierede regler (umuligt vel sagtens) - det vil vel altid bero på dømmerskønnet og jo også derfor han er der.Jesper skrev:Spændende diskussion. Jeg vil næsten mene det modsatte, for det er som om dommerne føler at enten skal de dømte straffe eller give et kort for film. Men nogle gange er det bare fysisk kontakt. Det er heldigvis stadig et fysisk spil.mortenbak skrev:Jeg er ikke tilhænger af både rødt og straffe. Chancen for at score bliver imo ikke mindre af om det er straffe eller den oplagte målchance. Neymar kunne jo godt have brændt. Men når det nu er sådan at reglerne er... burde man så ikke kunne modtage direkte rødt for film i feltet... hvis "filmen" lykkes og der scores på det efterflg straffe, er "forseelsen" jo ligeså kampafgørende, som nødbremsen...Jesper skrev:9. gang, men hvem tæller!nrg skrev:Et af de bedre opgør mellem Real Madrid og Barcelona, de senere år. Kampen bølgede frem og tilbage og selvom jeg er glad for at Barcelona vandt, kan jeg nu stadigvæk ærgre mig over den regel med at man skal straffes dobbelt, når man hiver i nødbremsen, i straffesparksfeltet.
Det burde være et straffespark og et gult kort. Ramos kendte dog vejen. Mener kommentatoren sagde det var 18. eller 19. gang, han blev vist ud i sin RM-karriere.
Synes du underdriver bare en lille, lille smule. Det var da en helt utroligt dramatisk og velspillet kamp, hvor dommeren var myndig, modig og konsekvent. Og så var det to hold, der samtidig var på toppen. Jeg var helt oppe at køre.
Jeg ved ikke helt om jeg er enig, for i de fleste tilfælde, så vil jeg give dig ret. Men der kan være tilfælde, hvor der vil kunne blive spekuleret i, at det kan betale sig at begå straffet (scorer man på ca 70 % af skuddene?) og så kommer der en form for kynisme ind i spillet, som jeg ikke kan lide.
Det er vel ligefør at "film" er værre, da det som regel foretages i situationer hvor bolden/chancen sandsynligvis ville være løbet ud i sandet eller hvor "skuespilleren" har ryggen til målet.
Jeg synes der tildelt alt for få kort for film.
Mht reglen er det jo ikke helt simpelt, for begås en lignende forseelse uden for feltet i oplagt scoringsposition, så vil de fleste vel mene at et direkte rødt kort er okay. Dvs at skal man trække nødbremsen, så ja..hvor kan det bedst betale sig?
Differentierede regler har man vel ret beset ikke i fodboldloven, så helt simpelt er det vist ikke (jeg væver, for dette område er ikke mit felt).
Men jeg synes at risikoen ved at filme meget lille og gevinsten meget stor, hvis det lykkes. Jeg synes ikke tit der bliver uddelt kort ifbm med film. Oftest synes bare dommeren vinker afværgende og lader spillet fortsætte med mindre han dømmer straffe.
Og du har fuldstændig ret.. det er en kontaktsport og det skal det blive ved med at være.
Men jo mere jeg tænker over det, ville jeg ikke have noget imod at film og nødbremser straffes ens - da begge dele kan være lige kampafgørende og begge dele er lige usportslige imo.