Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
AndersF
Geografisk sted: Århus
Alder: 31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AndersF » mandag, 09. dec, 2013 19:03

Nu går de seneste rygter på at Hendo er blevet skadet.

Fra facebook: TheKopMagazine
Looks like Jordan Henderson is injured. He left a Liverpool hospital today in one of those plastic boot cast things ‪#‎LFC‬

Godt nok noget skidt hvis det passer! Så skal vi ud i en alternativ opstilling, eller hente enten Rossiter, eller Teixera op på førsteholdet?... Eller skal Rodgers til at prøve kræfter med en to-mandsmidtbane?

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » mandag, 09. dec, 2013 19:59

AndersF skrev:Nu går de seneste rygter på at Hendo er blevet skadet.

Fra facebook: TheKopMagazine
Looks like Jordan Henderson is injured. He left a Liverpool hospital today in one of those plastic boot cast things ‪#‎LFC‬

Godt nok noget skidt hvis det passer! Så skal vi ud i en alternativ opstilling, eller hente enten Rossiter, eller Teixera op på førsteholdet?... Eller skal Rodgers til at prøve kræfter med en to-mandsmidtbane?
Puuha, håber det er en and.

Men, mon ikke opstilling vil blive:

Lucas - Allen

Sterling - Cou - Aspas/Alberto/Moses

Suarez

????

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 09. dec, 2013 20:24

Det e vist ikke en smånyhed.

Nu er vi ved at være frygtelig amputeret på den centrale del af banen. Håber Bredan Rodgers anvender en af de unge kreative spillere istedet for Victor Moses. Tid for Aspas eller Luis Alberto at steppe up
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 09. dec, 2013 21:21

Ikke Hendo! Han er en af de vigtigste spillere, når vi spiller mod hold, der kan sætte os under pres.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 09. dec, 2013 21:52

4-2-3-1 ligner løsningen med vores skadesproblemer i tankerne.

Allen - Lucas inde centralt, coutinho som 10'er, Aspas og Sterling som kanterne og Suarez i front.

Ikke mange udskiftningsmuligheder, men sådan er det jo. Men lad os nu se hvor slemt det faktisk er.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 09. dec, 2013 22:49

Ikke at jeg nødvendigvis ønsker det, men man kunne måske gå til et tremandsforsvar i en eller to af kampene for at styrke os centralt. Altså såfremt at henderson er skadet. Ala:

-------Skrtel - Agger - Sakho------
Kolo ---------Lucas----------Glen j.
------Allen---------Alberto/cou---
-----Sterling ------ suarez---

Alternativt ud med Sterling og så med courinho som hængende bag suarez og Alberto, Lucas og Allen på midtbanen.

Hælder nok selv mere til 4-mands forsvar, men synes faktisk godt vi kan være stolte af en relativt stort taktisk fleksibilitet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 10. dec, 2013 00:25

Det fantastisk at skader skal sætte en stopper for vores chancer.

Hvorfor er det ikke Ozil ramsay og giroud. typisk vores held.
har chelsea haft 1 skade i år.
vel kun kompany som er skadet i city.

hvis både sturrigde gerrard enrique og henderson er ude med forholsvis langtidsskader så kan jeg ikke se vi har en chance mod spurs chelsea eller tottenham generelt ikke mod nogen på udebane. måske kan suarez afgøre hjemmekampene mod de "dårlige" hold men det vidst også det.

det må vel også betyde vi skal investerer 70+ i janurar ellers er det helt sikkert ingen chance for Chl og dermed med garanti forvel til suarez.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » tirsdag, 10. dec, 2013 08:05

Wormie skrev:Det fantastisk at skader skal sætte en stopper for vores chancer.

hvis både sturrigde gerrard enrique og henderson er ude med forholsvis langtidsskader så kan jeg ikke se vi har en chance mod spurs chelsea eller tottenham generelt ikke mod nogen på udebane. måske kan suarez afgøre hjemmekampene mod de "dårlige" hold men det vidst også det.

det må vel også betyde vi skal investerer 70+ i janurar ellers er det helt sikkert ingen chance for Chl og dermed med garanti forvel til suarez.

Man kunne måske osse se på det som en mulighed for nogle af de unge talenter at steppe op.

Hvor mange var begejstrede over at se Flanagan starte ude mod Arsenal? (Jeg var ikke, det skal jeg ærligt indrømme)

Rodgers har jo netop efterlyst "sultne" spillere, som vil vinde. Det er vel ikke kun henvist de ældre spillere i truppen?

Lad os se hvordan vi står på Søndag inden kampen, og efterfølgende, hvor lang tid Henderson er ude.

Vi har stadig Suarez, Coutinho og Sterling, oppe foran, som konstant bliver bedre, og bliver ved med at udfordre modstanderne.

Vores forsvar (målmand) kan til hver en tid matche Spurs.

Edit: ...og Allen som bare blir bedre for hver kamp!

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 10. dec, 2013 09:35

Wormie skrev:Det fantastisk at skader skal sætte en stopper for vores chancer.

fantastisk indlæg :roll: .....skulle vi vente og se, hvordan resten af december forløber (alternativt måske endda resten af sæsonen?), før der er sat en stopper for vores chancer?
Jeg er overbevist om, at Arsenal-fansene er helt enige.....de har næppe haft en eneste skade de seneste 7-8 sæsoner (hint: Wengers tilgang til at kaste talenter for løverne har ikke altid kun været af lyst, men ofte af skadesbetinget nød!) - spurs og united har vist heller ikke haft spillere skadede i denne periode? Lad gå med chelski, men de skal jo nærmest blive udsat for en massakre, før de er tvunget ud i marginalspillere (De Bruyne som 6-valg til en af rollerne som offensiv midt/hængende angriber/kant :geek: )
Men vi kan selvfølgelig hvile Suarez og Coutinho i det allerede tabte juleprogram, og så satse dem i 3points-kampen mod cardiff!
Mon 70 mio pund kan gøre det? Hvorfor ikke 80-90? Eller hmm...måske slå lidt koldt vand i blodet eventuelt?

Panik til side Wormie, det er selvfølgelig ikke optimalt og heller ikke den fedeste timing - men måske kan det være a blessing in disguise mht indkøb af midtbanespillere i januar (og ikke mindst hastigheden af disse).

Man kunne for nuværende ønske at BR havde kastet lidt lunser med spilletid ud til Alberto og Aspas i den forløbne uge - men omvendt lykkedes det for ham at genstarte Allen og Sterling, og de kan blive ganske vigtige i den kommende måned :clap:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 10. dec, 2013 10:35

Ja, der er sku lidt panik, men det rigtigt man skal aldrig sige aldrig.

Man kan sige at det er "heldigt" at det er i de kampe vi alligevel ikke kunne regne med at få nogle point at skaderne er mest i.
Både city og chelsea på udebane skal man være meget optimist for at se mere ind 1 point i de 2 kampe og det er selv med stærkeste opstilling.

Spurs havde vi banket med stærkeste opstilling men nu er jeg ikke sikker på noget. tror vi taber den. måske kan vi få 1 point med et godt forsvar.

Det skidt at midste sin

2,4,5 bedste spiller og så enrique der ved jeg ikke hvor i rater ham men jeg rater ham mega højt pga han er bundsolid defensivt.

Som jeg også sagde til min ven den anden dag.
Vi har ikke spillet 1 kamp i år med stærkest opstilling, der har altid været mindst 1 ude med skade eller karantæne.

ulriks20

Indlæg af ulriks20 » tirsdag, 10. dec, 2013 11:10

Det er vel bare sådan det er når truppen ikke er bredere. Fattede aldrig hvor der ikke blev hentet en midtbane ind i sommers.
Men de her tre udekampe blive vi presset så langt tilbage på banen som vi plejer når vi spiller ude så jeg synes man burde spille en 4-2-1-2-1

Johnson-Skrtel-Sakho-Agger
Lucas-Toure
Allen
Coutinho-Aspas
Suarez

Underlig formation, men det er stensikkert at vi bliver presset i bund og midtbanen har ikke kunnet stå ved. Derfor ekstra gardering. Flanaghan synes jeg så skidt ud mod West Ham, så enten Agger eller alternativt Cissokho eller Kelly... Sterlig, Moses ville være fine og have på bænken, men kan ikke se hvorfor de tre skulle starte. Måske Sterling mod Tottenham istedet for Toure.... Aspas fordi han har fart og vildskab

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 22. dec, 2013 00:48

Billede

BBC's Viewers afstemning af hvem der vil vinde premier league i år efter dagens kampe

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 22. dec, 2013 01:14

Åh gud. Folk skal virkelig tage og holde fødderne på jorden.

Brugeravatar
phl

Indlæg af phl » søndag, 22. dec, 2013 01:23

Wormie den "vote" kan du bruge til nul&niks.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 22. dec, 2013 01:53

phl skrev:Wormie den "vote" kan du bruge til nul&niks.
Han kan bruge den til at konkludere, hvor lidt der skal til, før fodboldfans får storhedsvanvid. At man som Liverpool-fan ikke ved bedre end til ikke at lade sig rive med i momentane succestider som disse, det er mig virkelig en gåde. Der skal naturligvis være plads til glæde, når det går godt - det er klart. Men så længe vi ligger så skrøbeligt til i så bred og tæt en top, som det er tilfældet, så tør jeg bare ikke hæve armene overhovedet. Der skal stadig ufatteligt lidt til at hive os ud af top fire, og al historik peger i retning af, at vi nok skal formå at pisse successen væk henover vinter- og forårsmånederne. Vi har set det så jammerligt mange gange før.

På den anden side er det her en tilpas bizar sæson til, at det næsten ikke er til at regne med noget som helst historisk tendens. Chancerne for en god sæson er i hvert fald bedre, end de har været i rigtig lang tid, men derfra og til at begynde at tro, at vi bliver mestre, der er immervæk et stykke vej. Jeg ville stadig med stor glæde sælge denne sæson for en top fire placering; mit pessimistiske sind frygter stadig, at vi ender på den sjetteplads, jeg spåede os til at slutte på inden sæsonen.

Besvar