24 - Joe Allen

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af AJ » tirsdag, 21. maj, 2013 22:04

Han er reserve for Gerrard på 8'er positionen. Og hvem ved om Gerrard kan holde den fantastiske fysik fra denne sæson? Uanset hvad er Gerrard blevet 33 år, og selvom vi ikke skal spille europæisk næste sæson, så skal vi forhåbentlig det igen fra næste år, så der bliver rigeligt med kampe i fremtiden.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 21. maj, 2013 22:08

Jeg ser ham også som CM, hvor han vil være direkte afløser for Gerrard. Skal vi kigge tilbage til Swansea dagene og de første 4-5 kampe for os, så er hans force vel, at han er en boldsikker og bevægelig spiller, der kan styre tempoet i spillet, og samtidig er en dygtig presspiller, når vi skal forsvare og generobre bolden.

Kigger vi på Allens prisskilt, så er det en dyr reserve. Jeg mener aldrig, at vi skulle have betalt det beløb i sin tid. Han skulle heldigvis angiveligt "kun" tjene £ 35.000-40.000, så han er ikke løntung og man kan derfor godt forsvare at have ham siddende på bænken.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 21. maj, 2013 22:18

Jeg er vel for så vidt enig i betragtningerne om, at han bør bruges på positionen ved siden af Lucas (Gerrards position). Jeg er bare personligt af den holdning, at Henderson er bedre på den position. Jeg ser ikke Henderson som venstrekant eller den forreste offensive midt. Men med både Allen og Henderson i truppen, så har vi da bestemt gode valgmuligheder, så længe de begge stiller sig tilfredse med ikke at spille hver gang.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 04. aug, 2013 18:16

- De tre første månedene forrige sesong var Joe vår klart beste spiller, men han fikk et skulderproblem som begrenset hans sesong, forklarer manager Brendan Rodgers.

- Det betydde at han ikke hadde det aggressive lynnet som er en del av hans spill.

- Joe har vært utmerket under pre-season og gjorde det meget bra mot Olympiakos.

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=37846&zone=1

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » søndag, 04. aug, 2013 19:22

Alonso skrev:- De tre første månedene forrige sesong var Joe vår klart beste spiller, men han fikk et skulderproblem som begrenset hans sesong, forklarer manager Brendan Rodgers.

- Det betydde at han ikke hadde det aggressive lynnet som er en del av hans spill.

- Joe har vært utmerket under pre-season og gjorde det meget bra mot Olympiakos.

Lyder også som en ret vild evne at have på en fodboldbane!
Billede

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » søndag, 04. aug, 2013 23:06

Jeg synes virkelig han var god i går. Pisse ærgerligt han ikke lige får smidt en enkelt mere i netmaskerne. Han brændte nogle der var lidt for store. Men det er stadig pre-season - kanonen skal nok lige indstilles. Der skal ikke så meget til at gøre mig til en jubeloptimist. Har hele tiden troet på, at Allen har evnerne i sig. Han var god i Swansea og han var god de først par måneder for os. Glæder mig til at se mere! Han var jo alle vegne i går. :)

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 04. aug, 2013 23:14

Alonso skrev:- De tre første månedene forrige sesong var Joe vår klart beste spiller, men han fikk et skulderproblem som begrenset hans sesong, forklarer manager Brendan Rodgers.

Det håber jeg ikke, er kommet fra BR's mund. Suarez var sku langt over Allen, i de første 3 måneder.
Husker ikke er mere 5-6 gode kampe, fra ham alt i alt.
Håber det kommer i denne sæson.

kenn1204

Indlæg af kenn1204 » torsdag, 19. sep, 2013 21:09

Nogen der ved noget om hvor Allen er? Synes ikke jeg har hørt eller set noget til ham længe.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » fredag, 20. sep, 2013 12:05

kenn1204 skrev:Nogen der ved noget om hvor Allen er? Synes ikke jeg har hørt eller set noget til ham længe.
Han blev skadet mod Notts County, men vil tro han er ved at være klar igen.

texy

Indlæg af texy » fredag, 20. sep, 2013 13:11

kenn1204 skrev:Nogen der ved noget om hvor Allen er? Synes ikke jeg har hørt eller set noget til ham længe.
Jeg tror, at du får ham at se i startopstillingen imod Southampton. Det er min formodning, at han får pladsen forrest på midten (eller bag Sturridge, hvis I foretrækker den betegnelse). En slags lidt mere defensivt orienteret 10er. Så bliver han flankeret af Moses og Henderson.

Det ville måske have været mere naturligt at prøve Alberto fra start, men jeg tror altså, at Rodgers virkelig gerne vil give en chance til Allen. Og jeg håber, at han griber den på en måde der gør, at vi alle kradser os i håret, når alle spillere er fit, fordi vi ikke aner, hvem vi foretrækker i startelveren...
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 20. sep, 2013 13:58

texy skrev: Og jeg håber, at han griber den på en måde der gør, at vi alle kradser os i håret, når alle spillere er fit, fordi vi ikke aner, hvem vi foretrækker i startelveren...
Kan man kalde det for: "Den søde kløe"?
Jeg bliver i hvert fald lettere opstemt ved tanken :D
Vi SMADRER det PIShold !

kenn1204

Indlæg af kenn1204 » lørdag, 21. sep, 2013 22:29

Ikke en gang i truppen i dag?? Hvad fanden laver han?

Det var sgu en pinlig omgang i dag, men hvad - vi kan jo ikke vinde dem alle - op på hesten igen!

Beat the manchs!

Kriller8

Indlæg af Kriller8 » søndag, 03. nov, 2013 21:40

Jeg har en ide om at Joe - vores 15mill£ mand - kan forstærke vores nuværende midtbane og give os meget mere initiativ tilbage. Jeg forestiller mig at vi ville dominere meget mere i kampene, hvis vi går tilbage til et 4mandsfosvar - 3 på midten, gerne Lucas, SG (hvis han ikke skal have en lille pause, også Hendo ind istedet) og Allen. Foran dem Suarez, Coutinho og helt fremme Sturridge - mod bedre modstandere måske Sturridge ud, Suarez på top og Hendo ind.

Er jeg den eneste der undrer mig over Allen slet ikke bliver brugt efter hans skade?

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » søndag, 17. nov, 2013 19:19

Bliver Allen brugt som defensiv midt- dvs. den plads som Lucas spiller hos os - på landsholdet? Den video, der er her http://plbold.dk/video-allen-vs-finland/ ser det i hvert fald sådan ud. Jeg har egentlig altid betragtet ham som den klassiske 8'er type og ikke 6'eren. Og syntes egentlig heller ikke han har spillet videre godt som 6'er, når han har spillet den position hos os. Men MoM og en video der ser ganske lovende ud på den position (så meget man nu end kan uddrage at sådan en video) tegner til at den backup til den defensive midt mange af os længe har sukket efter, måske har en grund til at der ikke er kommet sådan en til.
Han ser i hvert fald ud til at være rigtig god til at gå ned og hente bolden og distribuere den - og for det meste med et fremadrettet fokus. Og han ser derudover ud til at være god til at komme ned og få tacklet vha kropsstyrke (mærkeligt at sige det om Allen)
Negativt syntes jeg han er dårlig til at løbe i position og gøre sig spilbar for den person han har afleveret til.

texy

Indlæg af texy » tirsdag, 10. dec, 2013 20:34

Selvom Henderson eventuelt (og forhåbentligt) skulle blive klar til kampen imod Spurs, så kan vi alligevel godt glæde os over, at Rodgers i de senest to kampe har ignoreret undertegnedes præferencer i forhold til startopstilling og brugt Allen fra start. I den nuværende situation, hvor vi render ind i skader på alle fronter, er det uvurderligt at næste geled kan træde forholdsvis smertefrit ind. Og Allen har måske yderligere en opadgående selvtillidskurve efter at have gået fra en ret skidt præstation til en ganske glimrende præstation (i øvrigt kan vi være heldige at have Sterling i samme selvtillids-kurve-forløb).

Nu har han chancen for virkelig at etablere sig. Jeg håber virkelig, at han griber chancen, og finder det niveau, der i sin tid fik Rodgers til at kalde ham for vores Xavi.

Hvis Henderson er klar, så ville jeg i øvrigt helst have, at det er Henderson, der spiller pladsen ved siden af Lucas og Allen der får den forreste - med mindre man decideret vender trekanten om.

Kom så Allen!!
Kloppite

Besvar