Det er da udemærket? Men lad os kigge helt ærligt på det, og tage Liverpoolbrillerne af: Hvilke hold, der sluttede over os, er vi bedre end - og hvorfor er det lige, at vi er bedre end dem? Den eneste jeg kan nævne er Everton - og det er fordi de har skiftet træner. De har endda også forstærket sig.Niels K skrev:Nu er det jo også lige, hvad man tager med som midtbanespillere, og om kanter er en del af angrebsrækken eller midtbanespillerne.Fribytter skrev:Ok, jeg er så ikke helt enig i, at startelleveren er god nok til topfire. Touré ser jeg ikke som en topfirespiller. Det svarer lidt til, da Spurs fik fat i Gallas. En udmærket spiller, men han gjorde ikke holdet afgørende bedre, og selvom Touré stadig indeholder en masse kvalitet, kan jeg også huske, at han havde sine problemer imod Sterling i sidste sæson.
Aspas mangler vi vel også at se lidt mere an, inden startelleveren udråbes til topfire-standard? Og så er jeg spændt på, hvad der skal ske med midtbanen. Suarez er i hvert fald ude de første seks kampe, så formentlig bliver det en tremandsmidtbane med Gerrard, LUcas og enten Allen eller Henderson, og for både Allen og Hendersons vedkommende gælder det, at jeg stadig mangler at se, at de er gode nok til at spille fast på et topfirehold.
Sammenlignet med Arsenal og Spurs mener jeg ikke, at midtbanen ser decideret stærk ud. Capoue, Sandro, Paulinho, Holtby, Gylfi, Parker, Huddlestone og Dembele er både hvad angår de startende og bredden bedre end LFC' - også selvom Huddlestone og Parker måske sælges. Arteta, Wilshere, Cazorla, Ramsay, Frimpong, Oxlade-Chamberlain og Rosicky er også et niveau over LFC', hvad angår de startende og bredden.
Den centrale akse i forsvaret og midtbanen er uhyre vigtig i de fleste koncepter - og særligt i Rodgers', og der er simpelthen for få profiler i truppen til, at jeg vil kalde de startende spillere topfirestandard.
Vores 3 forreste: Suarez, Sturridge, Aspas, Downing, Sterling, Ibe, Borini
Det er ikke skidt, men jeg ville gerne have en ind, der gik før Aspas, hvor Downing måske så forlader os. Det er latså godkendt og meget konkurrencedygtigt imo, også selvom forstærkningen ikke kommer i dette vindue.
Til de 3 midtbanepladser: Lucas, Stevie, Coutinho, Hendo, Allen, Alberto
Det kan jeg heller ikke være utilfreds med - hverken ift start 11 eller bredde.
I forsvaret vil jeg dog meget gerne se en mand ind som CB og LB og gerne forstærkning af start 11 ift Touré og Enrique men igen - det er altså ikke skidt, det vi har, og der kan handles i januar, hvis der ikke er ordentlige, tilgængelige spillere lige nu og her.
Stevie har været super fantastisk altid, men i en alder af 33 år, kan man godt mærke, at niveauet ihvertfald ikke går op af længere. Til tider shiner han, men fx Lampard, der er i periferien af Chelsea, synes jeg spiller bedre og er en bedre spiller nu.
Lucas har haft et formdyk siden sin skade, og jeg føler mig stadig usikker om han når det niveau han engang var på, selvom han til tider har spillet godt i preseason.
Tilbage har vi Coutinho - en spiller, der spillede 13 kampe for os (i ligaen) sidste sæson og gjorde det rigtig godt, men der skal lidt mere end 13 kampe til, før jeg vil sige, at han er den verdensstjerne, som vi har ventet på - han fik ikke mange kampe i Inter, og i Espanyol gjorde han det udemærket, dog uden at shine. Han har også kun en enkelt kamp på Brasiliens landshold, men om det er en dårlig træner eller det er for meget konkurrence, det kan jeg ikke sige - jeg håber og forventer at han fortsætter stimen af godt spil og kommer til at være vigtig for os, jeg synes bare forventningerne til ham efterhånden har overgået hvad menneskeligt er - uden Suarez er hele offensiven lidt op til ham.
Jeg synes mange herinde gør det meget nemmere at slutte i top4, end det er - vi sluttede rigtig langt væk fra top4 sidste år. Kig på et hold som Tottenham - de har været lige ved og næsten i rigtig mange år i træk, og har i løbet af de sidste 8 sæsoner haft 4 x 5. pladser og 2 x 4. pladser, hvor det endda kun var den ene, der gav CL.
At vi så, uden at forstærke os synderligt, kan gå ud og sige, at nu slår vi både Arsenal og Tottenham - det synes jeg er at overvurdere os i en stor grad. Tottenham har lige nu forstærket sig helt vildt, men har, ligesom vi har med Suarez, en ukendt faktor, der hedder Bale. Hvis vi regner Suarez som vores i fuld styrke til næste sæson, så skal vi lige nu også regne med Tottenham - og så har de altså et mærkbart bedre hold end os.
Arsenal har ikke været ude af top4 i jeg ved ikke hvor mange år, og jeg synes stadig de har en bedre trup end os - selv uden diverse forstærkninger. Spillere som Wilshere, Cazorla, Walcott, Vermalen, Arteta, Ramsey, Mertesacker osv. ville alle samen være spillere, der ville være en plads til i min start 11.
For mig at se, så skal vi tage det med ro - være i den genopbygningsfase som vi er, og have som målsætning at slutte som nr. 6 - måske gøre det godt i FA cuppen, og så formindske hullet imellem os og Tottenham/Arsenal.
Jeg synes vi har et talentfuldt hold, men de skal også have tid til at udvikle sig.