Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Det hjælper jo ikke noget, at de to kan erstatte Suarez. Vi får jo ikke lov til at spille med en ekstra mand på banen, ligemeget hvor meget vi forsøger at overbevise alle andre om, at vi altså har valgt at erstatte ham med to spillere, og derfor selvfølgelig skal have lov til at sætte begge på banen, når vi ellers ville have haft Suarez på banen.
Anyways. Jeg er efterhånden ved at have afskrevet en ny centerforsvarer og tror slet ikke vi får en defensiv midt. Men jeg håber vi kan få Cissokho, så vi får lukket det kæmpe hul vi har på venstreback, når Enrique ikke er tilgægelig (eller beslutter sig for at falde totalt i niveau for en stund) og bliver Skrtel, så er jeg også fortrøstningsfuld ifht det centrale forsvar, omend jeg gerne bytter ham med Papadopoulos.
Det jeg håber er, at vores ejere beslutter, at for at holde på Suarez - hvilket jeg ser som vores eneste mulighed for at komme tilbage i top 4 og måske endda komme op og udfordre toppen, så vælger de at investere ekstra i det og henter de to førnævnte (Soldado og Bernard) + Cissokho. Og så selvfølgelig holder på Suarez.
Det skyder selvfølgelig ved siden af den ønskede indkøbsstrategi, og er ikke det bedste år at gøre det i, når der slet ikke er europæisk bold. Men når man samtidigt tænker på at der er forvirring (læs:managerskift) hos tre af konkurrenterne til top 4 + Everton (desværre er det jo så top 3 gruppen, der ikke lige nu er dem vi skal konkurrere imod) men det gør at det alligevel er et godt år at sætte alle kræfter ind, og det er vel reelt også det Wenger har set, hvor han øjner muligheden for at komme forbi den andre top 3 hold, samtidigt med at han kan svække os, så han ikke skal kigge sig så meget over skulderen, men kun skal kigge fremad.
Bernard vil være min drømmesigning denne sommer. Men jeg frygter stadig for den defensive midt. Vi kan selvfølgelig håbe at Lucas kommer op i fuldt gear, og ikke bliver skadet igen, for såskal vi jo ikke bekymre os, men ellers så er Spearing pt bedste bud på enerstatning, så spørgsmålet er om vi skal beholde ham et år mere? Ellers er det vel en som Toure der kan spille pladsen og ellers er mit personlige bud Henderson, men det tror jeg ikke der er mange andre (og slet ikke Rodgers) der er enige i.
Men summa summarum.
Lad os nu for helvede investere i 2-3 virkelig gode forstærkninger og brug det til at holde på Suarez og lad os så komme tilbage i CL og som udfordre til PL trofæet. Så må vi se næste sommer, hvordan vi får ryddet op i økonomien igen.
Anyways. Jeg er efterhånden ved at have afskrevet en ny centerforsvarer og tror slet ikke vi får en defensiv midt. Men jeg håber vi kan få Cissokho, så vi får lukket det kæmpe hul vi har på venstreback, når Enrique ikke er tilgægelig (eller beslutter sig for at falde totalt i niveau for en stund) og bliver Skrtel, så er jeg også fortrøstningsfuld ifht det centrale forsvar, omend jeg gerne bytter ham med Papadopoulos.
Det jeg håber er, at vores ejere beslutter, at for at holde på Suarez - hvilket jeg ser som vores eneste mulighed for at komme tilbage i top 4 og måske endda komme op og udfordre toppen, så vælger de at investere ekstra i det og henter de to førnævnte (Soldado og Bernard) + Cissokho. Og så selvfølgelig holder på Suarez.
Det skyder selvfølgelig ved siden af den ønskede indkøbsstrategi, og er ikke det bedste år at gøre det i, når der slet ikke er europæisk bold. Men når man samtidigt tænker på at der er forvirring (læs:managerskift) hos tre af konkurrenterne til top 4 + Everton (desværre er det jo så top 3 gruppen, der ikke lige nu er dem vi skal konkurrere imod) men det gør at det alligevel er et godt år at sætte alle kræfter ind, og det er vel reelt også det Wenger har set, hvor han øjner muligheden for at komme forbi den andre top 3 hold, samtidigt med at han kan svække os, så han ikke skal kigge sig så meget over skulderen, men kun skal kigge fremad.
Bernard vil være min drømmesigning denne sommer. Men jeg frygter stadig for den defensive midt. Vi kan selvfølgelig håbe at Lucas kommer op i fuldt gear, og ikke bliver skadet igen, for såskal vi jo ikke bekymre os, men ellers så er Spearing pt bedste bud på enerstatning, så spørgsmålet er om vi skal beholde ham et år mere? Ellers er det vel en som Toure der kan spille pladsen og ellers er mit personlige bud Henderson, men det tror jeg ikke der er mange andre (og slet ikke Rodgers) der er enige i.
Men summa summarum.
Lad os nu for helvede investere i 2-3 virkelig gode forstærkninger og brug det til at holde på Suarez og lad os så komme tilbage i CL og som udfordre til PL trofæet. Så må vi se næste sommer, hvordan vi får ryddet op i økonomien igen.
tror du har misforstået hvad der bliver sagt med at det er 2 der skal erstatte suarez
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Efter spændt at have fulgt med lige fra sidste fløjt af sidste sæson, så har jeg fået en transfermarkeds-depression. Hvorfor? Jo, fordi vi sælger Suarez. Men det er ikke selve salget der gør det, manden har trods alt gjort alt hvad han kan for at få Liverpools fans til at acceptere det så hurtigt som muligt. Suarez er verdensklasse, men Liverpool er en klub, hvor der ikke er plads til at man hænger med mulen og ikke vil spille med hjertet.
Min depression stammer fra manglen på fuldgode alternativer. Når jeg ser ud over de store ligaer kan jeg ikke finde en spiller jeg tror på vi kan købe, som vil have den samme indflydelse som Suarez. Typen jeg håber vi kan bringe ind i truppen, skal være hurtig, gennembrudsstærk, men også have en god spilforståelse og klasse nok til at ændre en kamp. Denne type er formentlig "wing/inside forward", men hvor mange af disse er reelle muligheder pt? Lamela, Bernard, Hatem Ben Arfa og Atsu har været løst rygtet til klubben og af disse er det kun de to førstnævnte, som er væsentligt bedre end hvad vi har i forvejen. Køber Arsenal Suarez, så får vi måske Bernard, men jeg tror ikke det sker. Christian Eriksen har også været nævnt, men selv om han er en utrolig talentfuld fodboldspiller, mangler han noget af det "steel", som Rodgers har omtalt i denne off-season: Den fightervilje og mentaliteten til altid at præstere.
Kort og godt er jeg gået fra at tro på vi kunne købe Papadoupoulos og Mkhitaryan, samt erstatte Suarez med andre dygtige spillere, til at se et transfervindue for mig hvor vi sælger Suarez, men vores eneste tilbageværende indkøb er lånet af Cissokho. Med den trup kan vi sagtens spille god fodbold og vinde nogle kampe, men vi kommer ikke i top4.
Øv.
Min depression stammer fra manglen på fuldgode alternativer. Når jeg ser ud over de store ligaer kan jeg ikke finde en spiller jeg tror på vi kan købe, som vil have den samme indflydelse som Suarez. Typen jeg håber vi kan bringe ind i truppen, skal være hurtig, gennembrudsstærk, men også have en god spilforståelse og klasse nok til at ændre en kamp. Denne type er formentlig "wing/inside forward", men hvor mange af disse er reelle muligheder pt? Lamela, Bernard, Hatem Ben Arfa og Atsu har været løst rygtet til klubben og af disse er det kun de to førstnævnte, som er væsentligt bedre end hvad vi har i forvejen. Køber Arsenal Suarez, så får vi måske Bernard, men jeg tror ikke det sker. Christian Eriksen har også været nævnt, men selv om han er en utrolig talentfuld fodboldspiller, mangler han noget af det "steel", som Rodgers har omtalt i denne off-season: Den fightervilje og mentaliteten til altid at præstere.
Kort og godt er jeg gået fra at tro på vi kunne købe Papadoupoulos og Mkhitaryan, samt erstatte Suarez med andre dygtige spillere, til at se et transfervindue for mig hvor vi sælger Suarez, men vores eneste tilbageværende indkøb er lånet af Cissokho. Med den trup kan vi sagtens spille god fodbold og vinde nogle kampe, men vi kommer ikke i top4.
Øv.

Er det ikke næsten givet, hvordan vores bedste startopstilling ser ud:Cynwal skrev:Enig i vurderingen af de to unge teenage-terrorister. Det skal så med, at de begge viser både øget forståelse for samt evner ud i den defensive afdækning, samt oppres og bolderobringer. Kaptajnens kasse mod Melbourne starter med et Sterling oppres og bolderobring.texy skrev:Jeg er med på, at Bernard muligvis er hamrende god. Jeg har også selv nævnt ham, som en af dem vi muligvis bør byde på.Wormie skrev:Soldado + Bernard (hvis han vil til liverpool) kan fåes (frikøbsklausuler) for 45 mil pund.
De 2 vil være nok til at erstatte suarez imo. specielt når vi tænker på han i gennemsnit kun spiller 30ish kampe ud af 38 på en season. pga af karantæne
Men har du lagt mærke til Sterling (har bestemt løftet sit niveau fra sidste sæson) og Ibe (har været ustyrlig) i træningskampene? De to får jo alle vores andre spillere til at ligne nogen, der hører til i en Old Boys liga (jaja, overdrivelse fremmer...). De udviser fart, sult, teknik og aggressivitet i en grad, der gør, at jeg sagtens kan se os starte nogle af de første kampe med dem på hver sin kant, Coutinho i midten og så Sturridge foran.
Med andre ord, så synes jeg vi står ret godt både lige nu og på langt sigt med Coutinho, Downing, Sterling og Ibe til kanterne (og i øvrigt et hav af andre muligheder i form af Sturridge, Suarez, Aspas, og Henderson - Assaidi anser jeg for solgt eller lånt ud). Derfor ser jeg helst en offensiv spiller, hvis spidskompetence har udgangspunkt centralt enten i angrebet eller lige bagved. Hvis han så også til nød kan bruges på kanten er det da fint, men det er ikke nødvendigt.
Mignolet
Johnson-Toure-Agger-Enrique
Gerrard-Lukas-Henderson-Coutinho
Suarez-Sturridge
Hvis Suarez sælges, så SKAL vi have en erstatning i verdensklasse ind samtidig. Men spørgsmålet er, hvor vi finder plads til de unge mennesker i startopstillingen, og de skal jo have noget spilletid for at udvikle sig. Personligt tror jeg på Gerrard-Henderson som krumtappen på midtbanen, men taktisk skal vi måske mere ind på noget, der minder om Benitez rotationsprincip for at få alle med, det vil jo også give mere konkurrence på pladserne. Til gengæld synes jeg sidste sæson viste, at en vis form for homogenitet også er en fordel.
@STMO
Rodgers har primært spillet 4-2-3-1 eller 4-3-3, så det tror jeg ikke. Så ud fra de formationer kan man selv lege FM
Rodgers har primært spillet 4-2-3-1 eller 4-3-3, så det tror jeg ikke. Så ud fra de formationer kan man selv lege FM
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
OK, så:Jesper skrev:@STMO
Mignolet
Johnson-Toure-Agger-Enrique
Gerrard-Lukas-Henderson
Suarez-Sturridge-Coutinho
Det giver næsten det samme dilemma.
MrBoywunder @MrBoywunder 7m
WOW Cardiff have agreed a fee for Capoue. €10m plus add-ons.
Han ville være et godt alternativ til Lucas på den defensive midt, men ser ud til Cardiff løber med ham. Stærk handel af dem, ligesom Southampton med Wanyama.
WOW Cardiff have agreed a fee for Capoue. €10m plus add-ons.
Han ville være et godt alternativ til Lucas på den defensive midt, men ser ud til Cardiff løber med ham. Stærk handel af dem, ligesom Southampton med Wanyama.
-
Forstår din pessimisme. Det er som om vi ender som de store tabere. Jeg vil så mene, at Ben Arfa er bedre end både Bernard og Lamela, der begge må betragtes som store talenter, men som ikke har et vanvittig højt niveau lige nu, modsat Ben Arfa, der, når han ikke er skadet, har spillet generelt rigtig godt.DaBonks skrev:Efter spændt at have fulgt med lige fra sidste fløjt af sidste sæson, så har jeg fået en transfermarkeds-depression. Hvorfor? Jo, fordi vi sælger Suarez. Men det er ikke selve salget der gør det, manden har trods alt gjort alt hvad han kan for at få Liverpools fans til at acceptere det så hurtigt som muligt. Suarez er verdensklasse, men Liverpool er en klub, hvor der ikke er plads til at man hænger med mulen og ikke vil spille med hjertet.
Øv.
-
Problemet er, at det har vi gjort de sidste to år. Vi er den klub med andet størst netto forbrug de sidste 2 år - kun overgået af Chelsea, men større end City. Der er ikke de ekstra penge. Vi kan måske købe Eriksen, hvis Suarez ikke bliver solgt - ellers kan jeg ikke rigtig se hvor vi skal hen af.Bojangles skrev:Det hjælper jo ikke noget, at de to kan erstatte Suarez. Vi får jo ikke lov til at spille med en ekstra mand på banen, ligemeget hvor meget vi forsøger at overbevise alle andre om, at vi altså har valgt at erstatte ham med to spillere, og derfor selvfølgelig skal have lov til at sætte begge på banen, når vi ellers ville have haft Suarez på banen.
Men summa summarum.
Hmm. Kom nu med nogle gode nyheder. Suarez ødelægger min dag.

@StevenCarragher
Har du set Bernard og Lamela over lang tid? Begge spillere har et vanvittigt højt topniveau, men til gengæld er deres bundniveau også for dårligt. Det samme har altid været Ben Arfas problem - han er en spiller der for ofte forsvinder i kampe. Til Ben Arfas forsvar skal det siges at han spiller på et hold der ikke altid spiller på den måde der passer ham bedst, hvilket nok ville blive hjulpet på vej i Liverpool.
Jeg mener dog at både Bernard og Lamela står til omkring det dobbelte af Ben Arfas værdi. Begge har potentiale til at blive top10 spillere i verden, mens det løb for længst er kørt for Ben Arfa.
Har du set Bernard og Lamela over lang tid? Begge spillere har et vanvittigt højt topniveau, men til gengæld er deres bundniveau også for dårligt. Det samme har altid været Ben Arfas problem - han er en spiller der for ofte forsvinder i kampe. Til Ben Arfas forsvar skal det siges at han spiller på et hold der ikke altid spiller på den måde der passer ham bedst, hvilket nok ville blive hjulpet på vej i Liverpool.
Jeg mener dog at både Bernard og Lamela står til omkring det dobbelte af Ben Arfas værdi. Begge har potentiale til at blive top10 spillere i verden, mens det løb for længst er kørt for Ben Arfa.
-
Jeg er fuldstændig enig med dig Alonso, og ja - jeg har set mange kampe med dem. Problemet er, og derfor jeg synes vi skal vælge ben Arfa, er at hans generelle niveau er højere - han vil kunne højne niveauet i vores trup og være der hver gang. Jeg synes vi har mange talenter, sm vi alle sammen regner med at blive en kæmpe succes, hvorfor jeg ikke synes vi har behov for flere af disse "lottokuponer", hvilket jeg vil synes det er, hvis vi giver 200 mio for bernard.Alonso skrev:@StevenCarragher
Men hvis Suarez bliver solgt for 50m£ kunne vi ligeså godt investerer de penge i flere end Ben Arfa, som sagt så har vi vel 20M£ Netto, + Suarez salg. Det giver 70m£ det er nok ikke sandsynligt alle pengene bliver investeret. Men vi skal helt klart hente en stjerne ind ala Lamela, for 25m£ hvis det kan lade sig gøre og Ben Arfa for 15m£StevenCarragher skrev:Jeg er fuldstændig enig med dig Alonso, og ja - jeg har set mange kampe med dem. Problemet er, og derfor jeg synes vi skal vælge ben Arfa, er at hans generelle niveau er højere - han vil kunne højne niveauet i vores trup og være der hver gang. Jeg synes vi har mange talenter, sm vi alle sammen regner med at blive en kæmpe succes, hvorfor jeg ikke synes vi har behov for flere af disse "lottokuponer", hvilket jeg vil synes det er, hvis vi giver 200 mio for bernard.Alonso skrev:@StevenCarragher

-
Ja, enig i at vi skal investere i fremtiden også, hvis vi har 70. Jeg synes bare vi har haft en tendens til at overbetale unge talenter(allen, henderson fx), som (endnu) ikke har været deres høje pris værd. Fellaini og Baines ville også tage et skridt op ved at skifte til os(selvom det aldrig vil ske, og jeg ikke rigtig har lyst til at have dem i truppen), og jeg synes det kunne være interessant at købe profiler til START 11, og ikke spillere, der måske/måske ikke kan blive en verdensstjerne i fremtiden. 2-3 signings beregnet til start 11, hvor vi får en mærkbar forandring - ja tak!Xenne skrev:Men hvis Suarez bliver solgt for 50m£ kunne vi ligeså godt investerer de penge i flere end Ben Arfa, som sagt så har vi vel 20M£ Netto, + Suarez salg. Det giver 70m£ det er nok ikke sandsynligt alle pengene bliver investeret. Men vi skal helt klart hente en stjerne ind ala Lamela, for 25m£ hvis det kan lade sig gøre og Ben Arfa for 15m£StevenCarragher skrev:Jeg er fuldstændig enig med dig Alonso, og ja - jeg har set mange kampe med dem. Problemet er, og derfor jeg synes vi skal vælge ben Arfa, er at hans generelle niveau er højere - han vil kunne højne niveauet i vores trup og være der hver gang. Jeg synes vi har mange talenter, sm vi alle sammen regner med at blive en kæmpe succes, hvorfor jeg ikke synes vi har behov for flere af disse "lottokuponer", hvilket jeg vil synes det er, hvis vi giver 200 mio for bernard.Alonso skrev:@StevenCarragher
Det eneste start11 køb i år endnu er Mignolet, og det er endda som erstatning til Reina - ikke lige der jeg mente det var første prioritet, der kunne vi godt have ventet et år.
Baines ville jeg da ikke have noget imod at få. Fellaini er en anden sag. Mage til p******* skal man lede længe efter
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Jeg skriver normalt under Niels K, men vil også gerne deltage på ferien med mobilen
Det er svært at finde hoved og hale i Suarez sagen, men hvis han bliver, hvilket jeg er OK med, så vil jeg gå efter Sakho i stedet for Coates og glædes over, at Wisdom er brugt i midterforsvaret i preseason, hvor han gjorde det stærkt ved siden af Skrtel - lovende. Så udtaler Lucas, at han er tæt på gammelt niveau, så her er jeg foreløbig tryg ved Spearing, Touré og Allen som alternativer i forhåbentlig få kampe. Dernæst ville jeg købe Ben Arfa, da han kan være den direkte afløser for Suarez, hvis spillet med Suarez fortsætter næste sommer, og da han nu kan kompenswre for den manglende Nkhitaryan handel. HVIS Suarez sælges for 50 mio pund, så ville jeg stadig købe Sakho og Ben Arfa, og så ville jeg købe Bernard alternativt Eriksen og så gemme de 30 mio til næste vindue i januar eller næste sommer, så vi forhåbentlig kan lokke med CL, og hvor vi så kan smide en seriøs sum efter den helt rigtige spiller. Aly Cissokho forventer jeg er i hus