Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Handler det her om, hvad der er størst eller hvad Owen bliver husket for? JEG husker ham for 2001-finalen mod Arsenal.
On this train faith will be rewarded
Steve McLaren ny QPR-assistent. Han venter bare på et trænerjob.
Ham så jeg gerne som dansk landstræner. Han er klart bedre end alle andre kandidater.
Ham så jeg gerne som dansk landstræner. Han er klart bedre end alle andre kandidater.
Hent Shelvey tilbage!
Jeg har hørt at han er favorit......lige efter Horst Wohlers...Aquilani4 skrev:Steve McLaren ny QPR-assistent. Han venter bare på et trænerjob.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
....og med Frits Ahlstrøm som generalsekretær for DBU!nrg skrev:Jeg har hørt at han er favorit......lige efter Horst Wohlers...Aquilani4 skrev:Steve McLaren ny QPR-assistent. Han venter bare på et trænerjob.
Vi SMADRER det PIShold !
Åh gud - det var tider.
http://www.youtube.com/watch?v=s-nqlDQpsK0
Up The RedMen... we go again!
- Cynwal
Både The FA og Haitis Fodboldforbund fremstod som strømlinede professionelle organisationer i sammenligning med DBU den sommerJan skrev:Åh gud - det var tider.

Vi SMADRER det PIShold !
Det gør de desværre stadigvæk....Cynwal skrev:Både The FA og Haitis Fodboldforbund fremstod som strømlinede professionelle organisationer i sammenligning med DBU den sommerJan skrev:Åh gud - det var tider.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.
Not sure if serious...nrg skrev:Det gør de desværre stadigvæk....Cynwal skrev:Både The FA og Haitis Fodboldforbund fremstod som strømlinede professionelle organisationer i sammenligning med DBU den sommerJan skrev:Åh gud - det var tider.
Den sidste manøvre her med, at Stjerne skal udpege landstræneren, men derefter går af selv, ja, den virker godt nok ganske amatøragtig. Men ellers forbinder jeg da ikke DBU med andet end professionalisme...
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
*host* Horst Wohlers *host*AJ skrev:Not sure if serious...nrg skrev:Det gør de desværre stadigvæk....Cynwal skrev:Både The FA og Haitis Fodboldforbund fremstod som strømlinede professionelle organisationer i sammenligning med DBU den sommerJan skrev:Åh gud - det var tider.
Den sidste manøvre her med, at Stjerne skal udpege landstræneren, men derefter går af selv, ja, den virker godt nok ganske amatøragtig. Men ellers forbinder jeg da ikke DBU med andet end professionalisme...
edit: nrg var føst, damm.
Du skal måske læse de sidste indlæg igen Hr. Drejer.
Min kommentar var knyttet til nrg's "Det gør de desværre stadigvæk...."
Min kommentar var knyttet til nrg's "Det gør de desværre stadigvæk...."
Min store anke mod dem, er på det kommunikationsmæssige plan og så samtidig den arrogance, som bl.a. Lars Berendt er garant for.AJ skrev:Not sure if serious...nrg skrev:Det gør de desværre stadigvæk....Cynwal skrev:Både The FA og Haitis Fodboldforbund fremstod som strømlinede professionelle organisationer i sammenligning med DBU den sommerJan skrev:Åh gud - det var tider.
Jeg synes der i årevis, har været den der "utilnærmelige surhed" over DBU.
Efter 3-2 sejren over Portugal for nogle år siden, hvor spillerne (med Jon Dahl i spidsen) går ud og boycutter pressen fordi de mener de har fået urimelig kritik!
Der synes jeg DBU's (Lars Berendt) efterfølgende forsvar af handlingen var pinlig og til grin.
Så var der episoden, hvor Morten Olsen rejser sig fra et interview med TV2, fordi, de ikke har aftalt spørgsmålene - det fik jo Bertel Haarders berømte interview til at ligne en sommerhygge snak over hækken med naboen. Også her blev der aldrig for alvor "ryddet op".
Håndteringen af Bendtner har også været klodset, fordi han ikke kan undværes. Her medgiver jeg dog, at jeg bevæger mig lidt væk fra fakta, da jeg har det rigtig svært med Bendtner. Først nu har han fået karantæne og først nu, har Morten Olsen fået nok. For DBU's ry og rygte, burde det være sket for længe siden
Jeg har desværre ikke noget link, men mener jeg for et par år siden læste, at DBU ville begynde at skæve lidt mere til den folkelighed, der er hos DHF og så lære lidt af, hvordan man kommunikerer ud til befolkningen. Personligt synes jeg ikke de skal skæve alt for meget, for de har også haft deres sager, hvor man sidder og krummer tæer, men det er en anden historie.
Jeg ved ikke, om det rigtigt er fodboldens verden længere, men det er i hvert fald en meget trist skæbne, der har ramt Paul Gascoigne.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 034111.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 034111.ece
- Cynwal
Du har fuldstændig ret i karakteristikken af Lars Behrendt. Han er i den grad arrogant, og "jeg ved bedre" attituden stråler ud ad hver en pore på ham!nrg skrev:Min store anke mod dem, er på det kommunikationsmæssige plan og så samtidig den arrogance, som bl.a. Lars Berendt er garant for.AJ skrev:Not sure if serious...nrg skrev:Det gør de desværre stadigvæk....Cynwal skrev:Både The FA og Haitis Fodboldforbund fremstod som strømlinede professionelle organisationer i sammenligning med DBU den sommerJan skrev:Åh gud - det var tider.
Jeg synes der i årevis, har været den der "utilnærmelige surhed" over DBU.
Efter 3-2 sejren over Portugal for nogle år siden, hvor spillerne (med Jon Dahl i spidsen) går ud og boycutter pressen fordi de mener de har fået urimelig kritik!
Der synes jeg DBU's (Lars Berendt) efterfølgende forsvar af handlingen var pinlig og til grin.
Så var der episoden, hvor Morten Olsen rejser sig fra et interview med TV2, fordi, de ikke har aftalt spørgsmålene - det fik jo Bertel Haarders berømte interview til at ligne en sommerhygge snak over hækken med naboen. Også her blev der aldrig for alvor "ryddet op".
Håndteringen af Bendtner har også været klodset, fordi han ikke kan undværes. Her medgiver jeg dog, at jeg bevæger mig lidt væk fra fakta, da jeg har det rigtig svært med Bendtner. Først nu har han fået karantæne og først nu, har Morten Olsen fået nok. For DBU's ry og rygte, burde det være sket for længe siden
Jeg har desværre ikke noget link, men mener jeg for et par år siden læste, at DBU ville begynde at skæve lidt mere til den folkelighed, der er hos DHF og så lære lidt af, hvordan man kommunikerer ud til befolkningen. Personligt synes jeg ikke de skal skæve alt for meget, for de har også haft deres sager, hvor man sidder og krummer tæer, men det er en anden historie.
DBU har i den grad også fjernet sig fra det folkelige, ved at forbyde spillerne adgang til og kommuniktation med omverdenen via sociale medier under slutrunder. Det virker som om DBU tænker: "Hvis vi forbyder det, så går det nok i sig selv". Hvis man er bange for noget, så kan der for første opsættes en politik for, hvad der må lægges ud. Har man meget lille tiltro til spillerne, kan der laves et "godkendelses set up" hvor presseafdelingen kigger over skulderen, inden noget tweetes eller FB's. DBU får i hvertfald forstærket deres image som gammeldags mest interesserede i at fremme egne interesser, frem for at forstå at de er VORES landshold, og uden støtte fra fans og tilskuere, så er de ingenting!
Vi SMADRER det PIShold !
Jeg synes måske, at det er lige lovlig uldent at diskutere måden, hvorpå Lars Behrendt fremstår. Det kan jeg ikke rigtig forholde mig til. Jeg kan se pointen med de andre kritikpunkter.
Presse-boykot'en var latterlig, men var det ikke netop Jon Dahl, der stod bag. Jeg ved ikke hvor stort ansvar DBU, som organisation, havde for denne håndtering.
Twitter-forbuddet var også underligt, og ja, det kan vel nærmest godt kaldes uprofessionelt.
Jeg er også enig, når det kommer til Bendtner-karantænen. Den sag blev håndteret mærkværdigt.
Når man lister det op på den måde, så kan jeg se kritikken, men overordnet set ser jeg DBU, som en god organisation, der har været med til at professionalisere talentudviklingen. Fra folk der har med tingene at gøre, hører man da også, hvordan træneruddannelserne er forbedret, og at DBU også gør noget for bredden.
PS:
Det med, at Morten Olsen har forladt et interview, har jeg ikke set eller hørt før. Men jeg kan nu se, at det ligger tilbage i 2007, og, igen, kan jeg ikke se hvad DBU, som organisation, skulle have gjort ved det. Jeg vil i øvrigt ikke dømme nogen ud fra den sag. Det kan ligeså godt være TV2, der er skurkene, men jeg ved det ikke.
Presse-boykot'en var latterlig, men var det ikke netop Jon Dahl, der stod bag. Jeg ved ikke hvor stort ansvar DBU, som organisation, havde for denne håndtering.
Twitter-forbuddet var også underligt, og ja, det kan vel nærmest godt kaldes uprofessionelt.
Jeg er også enig, når det kommer til Bendtner-karantænen. Den sag blev håndteret mærkværdigt.
Når man lister det op på den måde, så kan jeg se kritikken, men overordnet set ser jeg DBU, som en god organisation, der har været med til at professionalisere talentudviklingen. Fra folk der har med tingene at gøre, hører man da også, hvordan træneruddannelserne er forbedret, og at DBU også gør noget for bredden.
PS:
Det med, at Morten Olsen har forladt et interview, har jeg ikke set eller hørt før. Men jeg kan nu se, at det ligger tilbage i 2007, og, igen, kan jeg ikke se hvad DBU, som organisation, skulle have gjort ved det. Jeg vil i øvrigt ikke dømme nogen ud fra den sag. Det kan ligeså godt være TV2, der er skurkene, men jeg ved det ikke.
@AJ: Det kan sagtens være at de i nuet ikke kunne gøre noget, hverken i Jon Dahl-gate, eller i Morten Olsens udvandring, men at ikke efterfølgende tager afstand fra det - officielt, kan ofte virke som om, man forsvarer det. Det er jo blandt andet det, vi selv er blevet skudt i skoene, mht. Suarez/Evra sagen.
Ang. Lars Berendt, synes jeg det er håbløst, at netop en kommunikationschef, er så dårlig til at kommunikere og jeg skal ikke afvise, at det bare er hans person, jeg har set mig gal på.
Du har til gengæld helt ret i, at talentudviklingen er sat i system og vi dermed håbe, at vi på sigt kan lave et mini-Holland, hvor både ungdomsholdene og A-holdet aldrig er i tvivl om, hvilket koncept, der spilles efter.
Der snakkes ofte om, at vi er et lille land, der ikke kan forvente at deltage i alle slutrunder og det er nok rigtig, men selvom Holland, befolkningsmæssigt, er ca. tre gange større end DK, er det alligevel imponerende, hvad de har udrettet de sidste 40 år. Det er dog trods alt også et forholdsmæssigt lille land og hvis vi sammenligner dem eks. Belgien, som befolkningsmæssigt ligger mellem Holland og Danmark, er de flere længder foran på den front. Belgien har dog, efter en stor indsats på netop talentsiden, også fået et rigtig godt A-landshold, måske det bedste, de nogensinde har haft.
Det var et sidespor, men pointen var at vi med fordel kan se ned til Holland og Belgien, for at finde inspiration.
Ang. Lars Berendt, synes jeg det er håbløst, at netop en kommunikationschef, er så dårlig til at kommunikere og jeg skal ikke afvise, at det bare er hans person, jeg har set mig gal på.
Du har til gengæld helt ret i, at talentudviklingen er sat i system og vi dermed håbe, at vi på sigt kan lave et mini-Holland, hvor både ungdomsholdene og A-holdet aldrig er i tvivl om, hvilket koncept, der spilles efter.
Der snakkes ofte om, at vi er et lille land, der ikke kan forvente at deltage i alle slutrunder og det er nok rigtig, men selvom Holland, befolkningsmæssigt, er ca. tre gange større end DK, er det alligevel imponerende, hvad de har udrettet de sidste 40 år. Det er dog trods alt også et forholdsmæssigt lille land og hvis vi sammenligner dem eks. Belgien, som befolkningsmæssigt ligger mellem Holland og Danmark, er de flere længder foran på den front. Belgien har dog, efter en stor indsats på netop talentsiden, også fået et rigtig godt A-landshold, måske det bedste, de nogensinde har haft.
Det var et sidespor, men pointen var at vi med fordel kan se ned til Holland og Belgien, for at finde inspiration.