Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » søndag, 26. maj, 2013 00:27

Ribery er godt nok ussel.

Han formåede at samle alle Suarez unoder i en kamp :lol:

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 26. maj, 2013 00:37

Pislort. Et nederlag for sporten i aften.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 26. maj, 2013 01:02

LarsU skrev:Pislort. Et nederlag for sporten i aften.
Synes det er noget en overfortolkning, Barca og deres negative spillen på tværs og bagud, og RM med deres film ligesom Barca. Sejr for rigtig fodbold synes jeg. Det var en sejr for "rigtig "fodbold. Gåseøjn, da det er mine syn på rigtig bold, ikke alles ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » søndag, 26. maj, 2013 01:30

Jeg tror ikke Lars så meget mener, at Bayern står for negativ fodbold. Mon ikke snarere hans kommentar skal tolkes i lyset af hans knapt så varme følelser for Bayern?:)

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 26. maj, 2013 09:09

Hvis man skal hælde lidt malurt i Bayerns bæger, så burde Dante være vist ud, da han begik straffesparket. Han burde minimum have fået sit andet gule for at sætte knopperne ind i maveregionen på Reus. Derudover kunne Ribery også have fået rødt tidligt i kampen for en bevidst albue i ansigtet på Lewandowski. Water under the bridge, men stadigvæk!
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 26. maj, 2013 09:16

Bayern München er Tysklands svar på ManU, og så er det for mig ligegyldigt, om de spiller fin fodbold eller ej. En klub, der altid har været i stand til at tvinge sin vilje igennem pga deres økonomi og position i tysk fodbold. En klub, der lever højt på, at de altid kan købe rivalernes bedste spillere og på den måde altid holde sig på toppen. Derfor er det et nederlag for sporten.

Og nu køber de så åbenbart også Levandowski: http://www.bold.dk/nyt/Heynckes-Lewandowski-kommer

Fy for fanden, siger jeg bare.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » søndag, 26. maj, 2013 09:44

LarsU skrev:Bayern München er Tysklands svar på ManU, og så er det for mig ligegyldigt, om de spiller fin fodbold eller ej. En klub, der altid har været i stand til at tvinge sin vilje igennem pga deres økonomi og position i tysk fodbold. En klub, der lever højt på, at de altid kan købe rivalernes bedste spillere og på den måde altid holde sig på toppen. Derfor er det et nederlag for sporten.

Og nu køber de så åbenbart også Levandowski: http://www.bold.dk/nyt/Heynckes-Lewandowski-kommer

Fy for fanden, siger jeg bare.
Og det der med at de reddede B.Dortmund fra bankerot - hvor passer det ind i din ligning?
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 26. maj, 2013 09:59

jørgen lk skrev:Og det der med at de reddede B.Dortmund fra bankerot - hvor passer det ind i din ligning?
Større lån var det nu heller ikke. Det skulle vist ligge i omegnen af € 2 mio. Og Bayern har, for at se helt kynisk på det, kun godt af at der er mange store klubber i Bundesligaen. De lever meget af reklamepenge, og derfor vil det ikke være godt for deres omsætning hvis interessen for ligaen falmer.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » søndag, 26. maj, 2013 10:21

AllanShore skrev:
jørgen lk skrev:Og det der med at de reddede B.Dortmund fra bankerot - hvor passer det ind i din ligning?
Større lån var det nu heller ikke. Det skulle vist ligge i omegnen af € 2 mio. Og Bayern har, for at se helt kynisk på det, kun godt af at der er mange store klubber i Bundesligaen. De lever meget af reklamepenge, og derfor vil det ikke være godt for deres omsætning hvis interessen for ligaen falmer.
Korrekt, men ikke desto mindre så skete det.. Synes bare at der konkluderes temmelig entydigt.
(og så nuppede Dortmund fx Reus for næsen af BM sidste år).
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 26. maj, 2013 10:24

Og Dortmund har også lige købt Sokratis i Werder Bremen for €9.5m. Hvad ligner det at holde Werder Bremen nede på den måde, så de ikke kan komme tilbage på toppen! :evil:

;)

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 26. maj, 2013 10:30

Man ser hvad man vil se, for i sidste ende er tingene hvad man gør dem til ;)

Tillykke til Bayern.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 26. maj, 2013 10:38

Der er mange taktiske træk, man kan lære af finalen. Løbemønstre, standardopspil, defensivt genpres osv. Flot finale!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

mawope

Indlæg af mawope » søndag, 26. maj, 2013 10:40

Dortmund endte 25 point efter Bayern i ligaen i år. Nu følger jeg ikke Bundesligaen så meget og kan som sådan være ligeglad, men jeg håber da for konkurrencen, at Dortmund denne gang vil bruge mange af de indgående € til (næsten) fuldgode erstatninger i stedet for billigere talenter, som forventes at slå igennem senere, hvis erstatninger da findes. Hvis rygterne om Hummels til Barca viser sig at være sande, skal Dortmund da være enormt dygtige på transfermarkedet, hvis de skal komme styrket ud på den anden side med tabet af 3 så store profiler?

Men ja, Dortmund fisker selvfølgelig også andre klubbers største profiler, ligesom vi i øvrigt selv gør det (uden at være et tophold), men på papiret ligner det da godt nok en walkover for Bayern næste sæson. Robben og Ribery bevæger sig selvfølgelig snart ind i deres efterår, men ud fra kampen i går lignede de jo ikke nogle som ikke magter tempoet længere.

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » søndag, 26. maj, 2013 10:45

mawope skrev:Dortmund endte 25 point efter Bayern i ligaen i år. Nu følger jeg ikke Bundesligaen så meget og kan som sådan være ligeglad, men jeg håber da for konkurrencen, at Dortmund denne gang vil bruge mange af de indgående € til (næsten) fuldgode erstatninger i stedet for billigere talenter, som forventes at slå igennem senere, hvis erstatninger da findes. Hvis rygterne om Hummels til Barca viser sig at være sande, skal Dortmund da være enormt dygtige på transfermarkedet, hvis de skal komme styrket ud på den anden side med tabet af 3 så store profiler?

Men ja, Dortmund fisker selvfølgelig også andre klubbers største profiler, ligesom vi i øvrigt selv gør det (uden at være et tophold), men på papiret ligner det da godt nok en walkover for Bayern næste sæson. Robben og Ribery bevæger sig selvfølgelig snart ind i deres efterår, men ud fra kampen i går lignede de jo ikke nogle som ikke magter tempoet længere.
De hentede Reus for ca. 170 mill. kr. såvidt jeg husker, efter at Kagawa var blevet solgt. Så de er nok ikke bange for at bruge dem ihvertfald

mawope

Indlæg af mawope » søndag, 26. maj, 2013 10:54

Belloni skrev: De hentede Reus for ca. 170 mill. kr. såvidt jeg husker, efter at Kagawa var blevet solgt. Så de er nok ikke bange for at bruge dem ihvertfald
Ja, han har vist sig at være en fuldgod erstatning, selvom Kagawa nu også var ret fænomenal de gange jeg så ham for Dortmund. Vi må håbe, de kan ramme lige så godt med tabet af disse tre.

Besvar