Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » torsdag, 16. maj, 2013 00:34

Harvey skrev:
Martin E skrev:Synd for Benfica det klart bedste hold tabte imod ja som vi kender Rafa total kyllinge bold. Rafa's bedste er det pressemøde han holdte hvor han fortalte om scums og portvins tudens metoder at påvirker dommere.:-)
Undskyld Martin, men hvor er det dog en lav kommentar at komme med og var det ikke for forummets retningslinjer, så havde du fået nogle helt andre ord med på vejen. Det er en KÆMPE bedrift af Rafa at vinde et trofæ efter den massive modstand han har mødt i Chelsea, det kan der ikke herske to meninger om. Det er et topklasse stykke manager arbejde han har leveret. Så simpelt er det. Og så kan du kalde det kyllinge bold eller hvad du nu synes du vil lukke ud på grund af ren og skær misundelse. Pinligt Martin, ganske enkelt pinligt.

Jeg siger tværtimod tilykke til Rafa og osse tillykke til Torres, som nu 2 år efter at være skiftet fra os til Chelsea, har både en CL og en EL-vinder medalje. Dem havde han ikke haft hvis han var blevet hos os. Så enkelt er det. Så hvis jeg var ham, ville jeg klappe mig selv på skulderen og sige, well done og good decision.

Så STORT tillykke til Chelsea, Rafa og Torres. Og så kan vi så sidde og glæde os over at vi vandt en kamp mere i sæsonen end sidste år. Jamen jubiiiiii......
Du mangler vist lige at nævne en FA-cup i Torres trofæskab. Og ansætter de nu Mourinho har han nok også et PL-trofæ inden for rækkevidde. Det blev med andre ord ham der fik lov til at le sidst.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 16. maj, 2013 01:59

RAFA, RAFAEL, RAFA, RAFAEL, RAFA, RAFAEL, RAFAEL BENITEZ!!!

Rafa Benitez!
Rafa Benitez!
Ah la la la la Benitez!
Ah la la la la Benitez! Xabi Alonso, Garcia and Reina!
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » torsdag, 16. maj, 2013 07:24

henrik1 skrev:
Harvey skrev:
Martin E skrev:Synd for Benfica det klart bedste hold tabte imod ja som vi kender Rafa total kyllinge bold. Rafa's bedste er det pressemøde han holdte hvor han fortalte om scums og portvins tudens metoder at påvirker dommere.:-)
Undskyld Martin, men hvor er det dog en lav kommentar at komme med og var det ikke for forummets retningslinjer, så havde du fået nogle helt andre ord med på vejen. Det er en KÆMPE bedrift af Rafa at vinde et trofæ efter den massive modstand han har mødt i Chelsea, det kan der ikke herske to meninger om. Det er et topklasse stykke manager arbejde han har leveret. Så simpelt er det. Og så kan du kalde det kyllinge bold eller hvad du nu synes du vil lukke ud på grund af ren og skær misundelse. Pinligt Martin, ganske enkelt pinligt.

Jeg siger tværtimod tilykke til Rafa og osse tillykke til Torres, som nu 2 år efter at være skiftet fra os til Chelsea, har både en CL og en EL-vinder medalje. Dem havde han ikke haft hvis han var blevet hos os. Så enkelt er det. Så hvis jeg var ham, ville jeg klappe mig selv på skulderen og sige, well done og good decision.

Så STORT tillykke til Chelsea, Rafa og Torres. Og så kan vi så sidde og glæde os over at vi vandt en kamp mere i sæsonen end sidste år. Jamen jubiiiiii......
Du mangler vist lige at nævne en FA-cup i Torres trofæskab. Og ansætter de nu Mourinho har han nok også et PL-trofæ inden for rækkevidde. Det blev med andre ord ham der fik lov til at le sidst.
Næ, Henrik. Det gør det ikke, for han har jo ikke noget tøj på(eller i hvert fald det forkerte) ;)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » torsdag, 16. maj, 2013 07:28

Og så lige et PS til vores gamle ven Torres, som jeg tror har skrevet sig ind i historiebøgerne med sejren i aftes. Mener aldrig at der nogensinde før har været en spiller der på samme tid er regerende verdens-, europa-, CL-og Europa-League mester!!!!!! Enestående præstation af Torres, som oveni købet i aftes viste at han er ved at være tilbage ved fordoms styrke.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » torsdag, 16. maj, 2013 07:31

Alligevel sjovt at notere sig at det lille EL trofæ måske alligevel ikke er så lille igen...
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 16. maj, 2013 07:51

Mener folk seriøst at de tror Torres er mere glad nu end han nogensinde har været i Chelsea? Tror ikke folk ved meget om sportsfolks mentalitet, og især en mentalt svag person som Torres.

Manden var ja, en faktor i Chelseas sejr igår. Men udover det har manden jo ikke haft en skid at gøre med noget de har vundet, hverken for Chelsea eller Spanien. Skrevet sig ind i historiebøgerne? Ja måske som den mest ligegyldige spiller der har haft alle titler samtidig. Jeg ville da os synes en CL medalje og en vm guld medalje, var det mest ligegyldige for mig, hvis jeg ikke havde gjort noget for at holdet kunne få medaljen. Og det må man i den grad sige Torres ikke har.

Glad mand? Tror jeg ikke.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 16. maj, 2013 08:15

Rafa har ikke gjort det decideret dårligt med Chelsea, men hvis man skræller de svære omstændigheder med modstanden fra fansene fra, så har han heller ikke gjort det decideret godt.

De har smidt alt for mange point efter at være kommet foran.

U West Ham 1-0 --> 1-3 : 3 point
H Southampton 2-0 --> 2-2 : 2 point
U Reading 2-0 --> 2-2 : 2 point
U Newcastle 2-1 --> 2-3 : 3 point (var dog bagud 0-1)
H Liverpool 2-1 --> 2-2 : 2 point (og var foran 1-0)
H Tottenham 2-1 --> 2-2 : 2 point (og var foran 1-0)

Det er 14 point smidt fra føringer. Til sammenligning har Man City smidt 5 point fra førende positioner, mens Man Utd har smidt 4 point. Hvis vi leger, at holdene kunne holde deres føringer, ville stillingen pt være Man Utd 92 point, Chelsea 86 point og Man City 83 point. Mere end det ville man i så fald ikke kunne forlange imø.

Deres sæson kan i øvrigt stadig nå at blive en fiasko, hvis ikke de slår Everton på søndag, hvorved Arsenal ville kunne overhale dem i tabellen.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 16. maj, 2013 08:45

Efter min mening var det en meget ufortjent sejr. Jeg synes især i første halvleg, at Chelsea overhovedet intet havde at byde ind med. Det mindede mig lidt om Muhammed Ali, når han bare stod i hjørnet og tog imod slag på slag på slag, mens han ventede på en mere eller mindre tilfældig åbning, han kunne udnytte. Og det mindede mig altså også en del om den måde, vi spillede på under både Houllier og Benitez. 'Soaking up pressure', 'riding our luck' er et par engelske udtryk, der dækker det meget godt, synes jeg. Jeg synes, det er lidt underligt og lidt skuffende, at et hold som Chelsea med så mange offensive kvaliteter ikke formår at diktere kampens forløb mere.

Kan godt forstå, at Benfica-spillerne er skuffede. De havde mulighederne, men forspildte dem på det groveste.

Men tillykke til Benitez, og fedt at han på denne måde alligevel lige får (endnu) en pointe fyret af sted mod Ferguson.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 16. maj, 2013 09:04

Det må jeg så opponere mod Lars. Chelseas hold er slidt ned til sokkeholderne (68 kampe i sæsonen, mod 54 for Benfica), og havde ganske enkelt ikke kræfterne til at presse Benfica, når de havde bolden. Og med bolden står de altså rigtig skidt til. Luiz og Lampard er jo egentlig en håbløs midtbane. En midterforsvarer uden spilforståelse, og en 35-årig, der kan sparke til bolden, men som hverken kan løbe eller lægge en aflevering længere. Mata har spillet et utal af kampe, og selvom han er en fantastisk spiller, så kan han være meget sloppy med bolden on his day. Oscar har vist spillet 70-80 kampe det seneste år (bl.a. inkl OL), og for en 21-22 årig der har sit første år i England, er det vel forståeligt, at han er så træt, at han ikke længere kan tæmme en bold. Ramires er en god spiller at have, men når det tager ham, kan hans tekniske formåen være decideret chokerende, hvilket vi også så i går. Højrebacken Azpilicueta er slet ikke blevet roteret på det seneste, og ligner ikke en, der ikke kan tænke klart. Nåh, ja, og så er der Torres, som knokler forbilledligt, men hvis tekniske niveau jo også er blevet ufattelig lavt, eller i hvert fald upålideligt/ustabilt.

Cole, Cahill og Ivanovic var velnærmest de bedste kort, Chelsea kunne spille rent offensivt.
Hvis du så tænker, hvorfor Rafa ikke skiftede undervejs, så kig på bænken, og husk på, at Mikel ikke var helt spilleklar, hvorfor han ikke var en reel option: Turnbull, Ferreira, Ake, Mikel, Marin, Benayoun, Moses. Af dem er kun Moses playable, men han har også været elendig siden han kom hjem fra African Cup of Nations.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » torsdag, 16. maj, 2013 09:28

I øvrigt sjovt at Terry, traditionen tro, iklædte sig spillersættet efter kampen, til trods for at han ikke spillede nogen rolle i finalen overhovedet.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 16. maj, 2013 10:12

AJ skrev:Det må jeg så opponere mod Lars. Chelseas hold er slidt ned til sokkeholderne (68 kampe i sæsonen, mod 54 for Benfica), og havde ganske enkelt ikke kræfterne til at presse Benfica, når de havde bolden. Og med bolden står de altså rigtig skidt til. Luiz og Lampard er jo egentlig en håbløs midtbane. En midterforsvarer uden spilforståelse, og en 35-årig, der kan sparke til bolden, men som hverken kan løbe eller lægge en aflevering længere. Mata har spillet et utal af kampe, og selvom han er en fantastisk spiller, så kan han være meget sloppy med bolden on his day. Oscar har vist spillet 70-80 kampe det seneste år (bl.a. inkl OL), og for en 21-22 årig der har sit første år i England, er det vel forståeligt, at han er så træt, at han ikke længere kan tæmme en bold. Ramires er en god spiller at have, men når det tager ham, kan hans tekniske formåen være decideret chokerende, hvilket vi også så i går. Højrebacken Azpilicueta er slet ikke blevet roteret på det seneste, og ligner ikke en, der ikke kan tænke klart. Nåh, ja, og så er der Torres, som knokler forbilledligt, men hvis tekniske niveau jo også er blevet ufattelig lavt, eller i hvert fald upålideligt/ustabilt.

Cole, Cahill og Ivanovic var velnærmest de bedste kort, Chelsea kunne spille rent offensivt.
Hvis du så tænker, hvorfor Rafa ikke skiftede undervejs, så kig på bænken, og husk på, at Mikel ikke var helt spilleklar, hvorfor han ikke var en reel option: Turnbull, Ferreira, Ake, Mikel, Marin, Benayoun, Moses. Af dem er kun Moses playable, men han har også været elendig siden han kom hjem fra African Cup of Nations.
Godt indlæg :clap:

Chelseas trup er faktisk ganske smal på kvalitetsspillere, hvis man kigger på Chelseas bænk. Spillere som Marin, Benayoun og Moses udgør slet ikke samme trussel offensivt som Mata og Hazard. Chelsea har også haft sine kvaler på midtbanen ovenpå Mikels skadesproblemer. Ramires og Luiz skaber ikke samme balance på holdet, og som AJ rigtig nok er inde på, så er det efterhånden tydeligt, at Chelsea mister meget initiativ, når en spiller som Frank Lampard er med mod de bedste hold. Han har i denne sæson til tider været lidt af en game changer, men også samtidig været lidt af en belastning for holdet, når hans fysiske formåen, eller mangel på samme, er blevet udstillet mod de bedre hold.

Set i bagklogskabens lys, så tror jeg Chelsea ville have været lykkelige ved at have to spillere som Essien og Lukaku i truppen til gårsdagens kamp.

@ AJ

Du nævner i et tidligere indlæg, at Rafa's sæson ikke har været imponerende. Jeg er enig med denne anskuelse, hvis man udelukkende betragter det pointmæssige udbytte. Men jeg vil nu argumentere for, at man som du også er inde på i ovenstående indlæg, bør spejde til Chelseas situation i indeværende sæson. I hvert fald hvis man skal have det fulde billede med i analysen. Chelsea har spillet 68? kampe, hvilket jeg læste var små 15 kampe mere end Manchester United og Manchester City. Når man så tager deres relativt smalle trup i betragtning, så kan man vel godt argumentere for, at et acceptabelt pointmæssigt udbytte i det lys bliver en større bedrift end pointene indikerer.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 16. maj, 2013 10:27

Ja, det er gode indlæg, som rigtigt nok tegner et lidt andet billede end det, jeg havde, og der kan helt sikkert findes mange valide forklaringer på den lidt modløse og initiativfattige indsats, Chelsea leverede i går. Men er det egentlig altid 'hårdere' at have bolden frem for at forsvare sig? Det er jeg ikke sikker på, og jeg synes, det virkede til, at Chelsea bevidst overlod initiativet til Benfica og dermed gav kontrollen over kampen fra sig. Man kunne jo også have valgt at sætte sig, næsten bogstaveligt talt, på bolden og på den måde have haft styringen - og jeg er ikke nødvendigvis sikker på, at det ville have været mere anstrengende for Chelsea. Også lidt med reference til Rodgers filosofi om 'resting with the ball'. Der var lidt for meget lotteri, synes jeg, over den måde, Benitez og Chelsea valgte at angribe kampen på. Nu gik det godt i går, men fire ud af fem andre gange ville Benfica jo nok have scoret på nogle af de chancer, de havde, og så ville det være blevet endog særdeles vanskeligt for Chelsea at komme tilbage.

Men fair nok, Benitez må have vurderet - set i lyset af netop de spillere han havde til rådighed og deres træthedsniveau - at lige netop den taktik var den bedste. Og han står jo tilbage som sejrherre, så det er vanskeligt at argumentere imod. For mig bragte det bare lidt kedelige minder tilbage om de dage, hvor Benitez ofte lagde taktikken efter modstandernes styrker og svagheder, frem for at satse på vores egne styrker. Lidt for ofte foregik kampene på modstandernes præmisser, og det synes jeg som nævnt også var tilfældet i går.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » torsdag, 16. maj, 2013 10:38

LarsU skrev:hvor Benitez ofte lagde taktikken efter modstandernes styrker og svagheder, frem for at satse på vores egne styrker. Lidt for ofte foregik kampene på modstandernes præmisser
Vi vandt rent faktisk noget dengang. Tror mange fans af en klub som Arsenal gerne ville bytte sig til et trofæ eller to, hvis de skulle give lidt mere afkald på deres vanlige kampplan.

Men som AJ var inde på, så havde Chelsea slet ikke spillerne på banen til den slags boldfasthed. At satse på boldbesiddelse er ikke nogen enkel strategi, da det kræver risiko med bolden i fødderne. Benitez har vel vurderet at holdet ville have større chance for at lave fejl med bolden i fødderne end uden, og har derfor lagt den valgte taktik.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 16. maj, 2013 10:45

Det kræver jo også en mængde mentalt overskud at "hvile med bolden". En spiller som Ramires havde kun 7 succesfulde afleveringer i første halvleg (læste jeg på twitter). Luiz er jo nok for risikobetonet i sit spil til at kunne holde godt i bolden, og Lampards afleveringsevner er nedadgående. Så midtbanen i sig selv synes jeg ikke indbød til at holde bolden i egne rækker. Tværtimod kan jeg godt forstå hvis Chelsea spillede mere på omstillinger med Mata, Torres og Oscar.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 16. maj, 2013 10:50

Alonso skrev:
LarsU skrev:hvor Benitez ofte lagde taktikken efter modstandernes styrker og svagheder, frem for at satse på vores egne styrker. Lidt for ofte foregik kampene på modstandernes præmisser
Vi vandt rent faktisk noget dengang. Tror mange fans af en klub som Arsenal gerne ville bytte sig til et trofæ eller to, hvis de skulle give lidt mere afkald på deres vanlige kampplan.

Men som AJ var inde på, så havde Chelsea slet ikke spillerne på banen til den slags boldfasthed. At satse på boldbesiddelse er ikke nogen enkel strategi, da det kræver risiko med bolden i fødderne. Benitez har vel vurderet at holdet ville have større chance for at lave fejl med bolden i fødderne end uden, og har derfor lagt den valgte taktik.
Det har han, ja, og han vandt også med den valgte taktik. Så han havde jo ret, må man sige. Dog stadig lidt 'risky business', synes jeg. Sejren var jo ikke fortjent, tror jeg de fleste iagttagere vil være enige i.

Besvar