Nu begynder du altså at linke til alle de historier du omtaler!Aquilani4 skrev:Sådan, Pellegrini til Premier League!![]()
Jeg er glad for at Pellegrini får et shot i England.
Han har gjort det godt i Spanien, men det bliver spændende at se ham i verdens bedste liga.
Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
- Mugge
- Forum administrator
- Geografisk sted: Skive
- Alder: 50
- Kontakt:
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Nu er et af mine yndlingscitater det gode "man ser, hvad man ønsker at se".jensemand skrev:ja jeg fandt også frem til nogle rygter ala det der, men måden det blev skrevet på af Aquilani virkede som om det var officielt så var noget i vildrede
Faktisk skabes en stor del af vores verden ud fra hvad vi ønsker at se, mere end hvad der er fakta. Nogle gange benægter vi også fakta for at bevare vores idealbillede af den verden vi lever i. Det er faktisk ret sundt, da vi, rent rationelt set, ville have lyst til at flå hjertet ud af os selv, hvis vi skulle forholde os til den elendighed der eksisterer rundt omkring i verden.
Det var et sidespor. Aquilani4 bør fremover bestræbe sig på at få kilderne med, så vi andre har mulighed for at udsætte historierne for kildekritik.
Vise og interessante ord. Og som John Fowles sagde: "Nothing is real, all is fiction".Alonso skrev:Nu er et af mine yndlingscitater det gode "man ser, hvad man ønsker at se".jensemand skrev:ja jeg fandt også frem til nogle rygter ala det der, men måden det blev skrevet på af Aquilani virkede som om det var officielt så var noget i vildrede
Faktisk skabes en stor del af vores verden ud fra hvad vi ønsker at se, mere end hvad der er fakta. Nogle gange benægter vi også fakta for at bevare vores idealbillede af den verden vi lever i. Det er faktisk ret sundt, da vi, rent rationelt set, ville have lyst til at flå hjertet ud af os selv, hvis vi skulle forholde os til den elendighed der eksisterer rundt omkring i verden.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Mon ikke bare det er den her: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22501572
Og så lidt andre smånyheder: http://www.bold.dk/nyt/Rooney-vil-vaek-fra-United
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"
Rooney måske til GF som en langsigtet erstatning for Søren Larsen ?tue69 skrev:Mon ikke bare det er den her: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22501572
Ja hvorfor ikke? Der må da være penge til over fra Aaron Johansson handlen.andeth skrev:Rooney måske til GF som en langsigtet erstatning for Søren Larsen ?tue69 skrev:Mon ikke bare det er den her: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22501572
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"
Ved ikke om det var et link herfra, men om ikke andet læste jeg Moyes i sin tid sagsøgte shrek i forbindelse med shreks bog. Så mon ikke Moyes bærer nag, og den anden vej rundt. shrek smutter, er jeg sikker på, om ikke andet
Verden er smask fuld af hyklere....
Wayne Rooney, Rooney
He kisses the badge on his chest
And hands in a transfer request
Wayne Rooney, Rooney
Opfundet den selv.
Wayne Rooney, Rooney
Opfundet den selv.
Hent Shelvey tilbage!
-
Hvor er du dygtig. Den er ellers ikke særlig sjælden.Aquilani4 skrev:Wayne Rooney, Rooney
Wayne Rooney, Rooney
Opfundet den selv.
Fan af Manchester United
AllanShore skrev:Hvor er du dygtig. Den er ellers ikke særlig sjælden.Aquilani4 skrev:Wayne Rooney, Rooney
Wayne Rooney, Rooney
Opfundet den selv.

Jesus Christ Thommo.Thommo skrev:Men hvorfor synger man u fans det AllanShore? er det flirten med Chelsea i sin tid? synes det er ynkeligt, i så fald!!! Men flot at de synger en sang, en fra dette forum har opfundet

United fansene har sunget den i årevis og nej, det er ikke Aquilani4 der har opfundet den.
Det med Rooneys bog og Moyes er vist iøvrigt rigtigt nok - det er alment kendt, at de ikke er bedste venner.
Men de er nu søde, på træfortet:
http://www.101greatgoals.com/blog/impos ... er-smedal/
Nej den er jeg helt med på, det var en stikpille til Aquatue69 skrev:Jesus Christ Thommo.Thommo skrev:Men hvorfor synger man u fans det AllanShore? er det flirten med Chelsea i sin tid? synes det er ynkeligt, i så fald!!! Men flot at de synger en sang, en fra dette forum har opfundet
United fansene har sunget den i årevis og nej, det er ikke Aquilani4 der har opfundet den.
Det med Rooneys bog og Moyes er vist iøvrigt rigtigt nok - det er alment kendt, at de ikke er bedste venner.
Men de er nu søde, på træfortet:
http://www.101greatgoals.com/blog/impos ... er-smedal/

Og har aldrig hørt sangen før, med Stevie. Og fatter dernæst slet ikke pointen, Steven, Kelly og Carra er dem i 1. holdstruppen, hvor den sang er helt hen i hegnet....Men nu er det jo også man u, så det er vel svaret.
Uniteds version af sangen går på Gerrards flirt med Chelsea, og hans "kissing the badge"-jubelscene. Som en stikpille mod Steven Gerrards loyalitet overfor Liverpool, som i den grad kom på en prøve.
Den er oplagt, også selvom det er de unævnelige.
Den er oplagt, også selvom det er de unævnelige.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... AMUEL.html
Martin Samuel kaster i ovenstående artikel endnu en portion "Rule Britania" nonsens fra sig ved at kritisere de engelske topklubbers tendens til at hyre kontinentale trænere frem for engelske(/engelsk baserede). Han får det til at lyde som om, det er en dårlig ting at stræbe efter spanskinspireret, dominerende pasningsfodbold, og alligevel er hans eneste seriøse bud på en engelskbaseret træner, som alternativ til kontinentale folk som Pellegrini, Roberto Martínez fra Wigan - der sjovt nok selv praktiserer kontinental, posession-fokuseret fodbold. Hvis ikke vi havde hentet Rodgers sidste år, kunne han også være blevet nævnt, men minsandten om ikke han også blev hentet på grund af sin kontinentale stil. Som bedste ærkebritiske eksempel til sammenligning formår Pardew, der for nyligt blev belønnet med en kæmpekontrakt som træner for et på papiret ret stærkt Newcastle-hold, næsten at ligge til nedrykning efter en sæson med simpel, uinspireret hoof-ball, der på ingen måde har udnyttet det spillermateriale, han har til rådighed.
Artiklen er i det hele taget fuldstændigt håbløs, hvis du spørger mig, og den viser meget godt, hvor desillusioneret englændere er, hvad angår deres status inden for fodboldverdenen. Jeg er på ingen måde for at fyre Mancini, og jeg synes også, at Martínez har gjort sig fortjent til chancen for at blive manager i en langt større klub end Wigan. Men Samuel får det til at lyde som om britiske managers konsekvent bliver overset af de store klubber, hvilket han muligvis nok kan have ret i, men hvorfor mon det er tilfældet? Måske fordi, de fleste af dem ganske enkelt ikke er gode nok.
Jeg elsker i øvrigt hvordan man som tabloid sportsjournalist kan få lov at postulere ting, der intet som helst hold har i virkeligheden. Gad vide hvor meget research, der ligger til grund for Samuels artikel?
At Samuel endvidere antyder, at Pellegrini med en skruppelløs indkøbspolitik skulle have kørt Málaga i økonomisk i sænk, er også hovedrystende. Han fik stillet penge til rådighed, han brugte dem, og Málaga oplevede større succes, end de har gjort nogensinde før i den hjemlige liga, og kvalificerede sig ligeså vigtigt til Champions League for første gang i klubbens historie. Her sæsonen efter har han måttet sælge flere af sine nøglespillere uden en øre til at hente kompetente erstatninger, og alligevel har han formået at nå kvart(næsten semi)finalen i Champions League, ligesom han er meget tæt på at opnå en ligaplacering, der (for alle andre end Málaga) giver adgang til Europa League. Hvordan hans tid i spidsen for Málaga sportsligt kan betragtes som noget andet end en kæmpesucces, er over min fatteevne. Og hvordan det skulle kunne være hans skyld, at økonomien ikke har fulgt tilstrækkeligt med, giver godt nok heller ingen mening i mit hoved.
Til sidst er Mancini ikke blevet fyret endnu, ligesom der intet officielt er blevet sagt om et Pellegrini-skifte endnu. Alligevel hævder Samuel skråsikkert, at "Manuel Pellegrini is going to be the new manager of Manchester City."
Mange briter lader til at have et helt skævt syn på fodboldverdenen, og på hvor højt deres stolte nation rangerer i denne, men det er sgu ikke så underligt, når den engelske sportspresse er så blåøjet og inkompetent, som den gang på gang giver eksempler på, at den er.
Martin Samuel kaster i ovenstående artikel endnu en portion "Rule Britania" nonsens fra sig ved at kritisere de engelske topklubbers tendens til at hyre kontinentale trænere frem for engelske(/engelsk baserede). Han får det til at lyde som om, det er en dårlig ting at stræbe efter spanskinspireret, dominerende pasningsfodbold, og alligevel er hans eneste seriøse bud på en engelskbaseret træner, som alternativ til kontinentale folk som Pellegrini, Roberto Martínez fra Wigan - der sjovt nok selv praktiserer kontinental, posession-fokuseret fodbold. Hvis ikke vi havde hentet Rodgers sidste år, kunne han også være blevet nævnt, men minsandten om ikke han også blev hentet på grund af sin kontinentale stil. Som bedste ærkebritiske eksempel til sammenligning formår Pardew, der for nyligt blev belønnet med en kæmpekontrakt som træner for et på papiret ret stærkt Newcastle-hold, næsten at ligge til nedrykning efter en sæson med simpel, uinspireret hoof-ball, der på ingen måde har udnyttet det spillermateriale, han har til rådighed.
Artiklen er i det hele taget fuldstændigt håbløs, hvis du spørger mig, og den viser meget godt, hvor desillusioneret englændere er, hvad angår deres status inden for fodboldverdenen. Jeg er på ingen måde for at fyre Mancini, og jeg synes også, at Martínez har gjort sig fortjent til chancen for at blive manager i en langt større klub end Wigan. Men Samuel får det til at lyde som om britiske managers konsekvent bliver overset af de store klubber, hvilket han muligvis nok kan have ret i, men hvorfor mon det er tilfældet? Måske fordi, de fleste af dem ganske enkelt ikke er gode nok.
Jeg elsker i øvrigt hvordan man som tabloid sportsjournalist kan få lov at postulere ting, der intet som helst hold har i virkeligheden. Gad vide hvor meget research, der ligger til grund for Samuels artikel?
Pellegrini var fem år i Villareal og havde i den periode et net spend på £11,5m. Det er godt £2m per sæson, og i flere af dem havde klubben endda CL-indtægter at tage med i budgettet. Jeg tvivler på, at det er "support in a way many British managers can only dream about". Alligevel førte han dem i ligaen til en andenplads, en tredjeplads, to femtepladser og en syvendeplads, samt i Europa til en kvartfinale i UEFA Cup'en og vigtigst af alt det berømte run til semifinalen i Champions League. Hvis det ikke er "succes on a shoestring", så ved jeg virkelig ikke, hvad der er.Martin Samuel skrev:Pellegrini’s triumphs — he was the last manager to split Barcelona and Real Madrid by finishing second with Villarreal — may have come in unfashionable locales, but his small clubs had big ideas.
Villarreal were backed by investment from the owner of a major ceramics company[...]
[...]This wasn’t success on a shoestring. Pellegrini was supported in a way many British managers can only dream about.
At Samuel endvidere antyder, at Pellegrini med en skruppelløs indkøbspolitik skulle have kørt Málaga i økonomisk i sænk, er også hovedrystende. Han fik stillet penge til rådighed, han brugte dem, og Málaga oplevede større succes, end de har gjort nogensinde før i den hjemlige liga, og kvalificerede sig ligeså vigtigt til Champions League for første gang i klubbens historie. Her sæsonen efter har han måttet sælge flere af sine nøglespillere uden en øre til at hente kompetente erstatninger, og alligevel har han formået at nå kvart(næsten semi)finalen i Champions League, ligesom han er meget tæt på at opnå en ligaplacering, der (for alle andre end Málaga) giver adgang til Europa League. Hvordan hans tid i spidsen for Málaga sportsligt kan betragtes som noget andet end en kæmpesucces, er over min fatteevne. Og hvordan det skulle kunne være hans skyld, at økonomien ikke har fulgt tilstrækkeligt med, giver godt nok heller ingen mening i mit hoved.
Til sidst er Mancini ikke blevet fyret endnu, ligesom der intet officielt er blevet sagt om et Pellegrini-skifte endnu. Alligevel hævder Samuel skråsikkert, at "Manuel Pellegrini is going to be the new manager of Manchester City."
Mange briter lader til at have et helt skævt syn på fodboldverdenen, og på hvor højt deres stolte nation rangerer i denne, men det er sgu ikke så underligt, når den engelske sportspresse er så blåøjet og inkompetent, som den gang på gang giver eksempler på, at den er.
Der var en dyb indånding... og der var et kæmpe "ARRRRRRRRGH!"
Godt skrevet, Aarde. Jeg er helt enig.
"These were not legacy projects, either, in the manner of Moyes at Everton."
Den sætning taler for sig selv.
Hvad den kære Martin Samuel glemmer at nævne er at Pellegrini mistede nøglespillere op til denne sæson, men alligevel formåede at føre holdet ekstremt tæt på en Champions League semifinale. Santi Cazorla har været særdeles god for Arsenal, Rondon blev solgt til Rusland og så mistede man Monreal i januar.
Når alt dette så er sagt, så mener jeg at Martinez fortjener jobbet. Kan sagtens forstå man efter sigende vælger Pellegrini. Han er dygtig til at skabe et solidt fundament, en god basis, men ved hans ansættelse skal man allerede have øje på en anden træner der kan tage over om nogle år. City skal bruge kontinuitet mange år frem, hvis de hvert år vil være en seriøs udfordrer til alle titler.
Godt skrevet, Aarde. Jeg er helt enig.
"These were not legacy projects, either, in the manner of Moyes at Everton."
Den sætning taler for sig selv.
Hvad den kære Martin Samuel glemmer at nævne er at Pellegrini mistede nøglespillere op til denne sæson, men alligevel formåede at føre holdet ekstremt tæt på en Champions League semifinale. Santi Cazorla har været særdeles god for Arsenal, Rondon blev solgt til Rusland og så mistede man Monreal i januar.
Når alt dette så er sagt, så mener jeg at Martinez fortjener jobbet. Kan sagtens forstå man efter sigende vælger Pellegrini. Han er dygtig til at skabe et solidt fundament, en god basis, men ved hans ansættelse skal man allerede have øje på en anden træner der kan tage over om nogle år. City skal bruge kontinuitet mange år frem, hvis de hvert år vil være en seriøs udfordrer til alle titler.