Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Siden vores egen triumf i 2005 har der da kontinuerligt været god deltagelse af hold fra PL i både finale og semifinale. Det er der ikke i år. Chelsea skuffede vel også ved ikke engang at komme videre fra gruppespillet som forsvarende mestre.
-
City kommer i pulje med Dortmund og Real, der nu begge er i semifinalerne. Det var lige fra starten slet ikke en selvfølge, at de ville gå videre. At de så ender på en 4. plads var der nok ikke nogle, der regnede med, og det i sig selv er skuffende, men at de ikke gik videre til slutspillet er ikke en decideret overraskelse.
Chelsea røg kun lige akkurat ud i en gruppe, der også måtte betegnes som relativt svær med Juve og Shaktar, der har for vane altid at komme videre fra deres gruppe. Det var nok en overraskelse, men så har de til gengæld taget sig sammen i Europa League, hvor de stadig har en chance for at vinde.
United røg ud efter nogle helt lige spillet kampe mod et Real Madrid hold, der fra start af var kåret som en af de største favoritter. Det er så bare "uheldigt", at man allerede skal møde dem så tidligt, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Arsenal, ligeledes som United, var heller ikke så heldige med trækningen af Bayern, og der var vel heller ikke mange, der havde forventet, at de ville gå videre. Ikke desto mindre lavede de en rigtig god præstation i opgøret på Emirates.
I år, for lige at se om jeg kan konkludere, synes jeg generelt, at de engelske hold har haft lidt svære betingelser end normalt, samtidig med at de andre hold er blevet betydeligt stærkere. Men bare fordi hold som Juventus, Dortmund, Bayern, Barca, Real mv. er blevet bedre, så er det ikke ens betydende med at de engelske hold er blevet dårligere. Overliggeren for kvaliteten er bare blevet hævet.
Chelsea røg kun lige akkurat ud i en gruppe, der også måtte betegnes som relativt svær med Juve og Shaktar, der har for vane altid at komme videre fra deres gruppe. Det var nok en overraskelse, men så har de til gengæld taget sig sammen i Europa League, hvor de stadig har en chance for at vinde.
United røg ud efter nogle helt lige spillet kampe mod et Real Madrid hold, der fra start af var kåret som en af de største favoritter. Det er så bare "uheldigt", at man allerede skal møde dem så tidligt, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Arsenal, ligeledes som United, var heller ikke så heldige med trækningen af Bayern, og der var vel heller ikke mange, der havde forventet, at de ville gå videre. Ikke desto mindre lavede de en rigtig god præstation i opgøret på Emirates.
I år, for lige at se om jeg kan konkludere, synes jeg generelt, at de engelske hold har haft lidt svære betingelser end normalt, samtidig med at de andre hold er blevet betydeligt stærkere. Men bare fordi hold som Juventus, Dortmund, Bayern, Barca, Real mv. er blevet bedre, så er det ikke ens betydende med at de engelske hold er blevet dårligere. Overliggeren for kvaliteten er bare blevet hævet.
Fan af Manchester United
@ Mawope
Det er efter min mening en for banal betragtning. Chelsea havnede i den næstsværeste gruppe med Juventus og Shakhtar, mens Man City havnede i den sværeste med Dortmund og Real Madrid (og Ajax).
Chelsea røg ud på mindst mulige margin, nemlig på reglen om udebanemål indbyrdes med Shakhtar. Hvis de fx. ikke havde smidt en 2-0 føring hjemme mod Juventus, så havde de vundet gruppen. I stedet vandt Juventus gruppen, og trak Celtic i 1/8-finalen.
Man City skuffede som sagt ved ikke engang at kunne slå Ajax. Ikke noget dér.
Arsenal skuffede måske ved kun at bliver 2'er i gruppen efter Schalke. Alligevel kunne de sagtens have haft en lettere lodtrækning til 1/8-finalen. De trak Bayern, men kunne blandt andet have trukket PSG, Málaga, Dortmund og Juventus, som alle ville have været lettere modstandere.
Helt grelt var det for Man Utd, der vandt deres (lette) gruppe. Af alle trækker de Real Madrid. De kunne ellers have trukket Porto, Milan, Shakhtar, Valencia og Celtic. Med tanke på, at de ikke just var kilometer fra at slå Real Madrid ud, så kunne de nok have slået nogle af disse hold ud. Real Madrid trak så Galatasaray i kvartfinalen, som Man Utd vel også havde været favorit i mod.
Jeg synes rent faktisk de engelske hold - Chelsea undtaget - præsterede ringere sidste år, hvor både Man City (mødte dog Bayern og Napoli) og Man Utd røg i EL, mens Arsenal røg ud mod Milan i 1/8-finalen.
Det er efter min mening en for banal betragtning. Chelsea havnede i den næstsværeste gruppe med Juventus og Shakhtar, mens Man City havnede i den sværeste med Dortmund og Real Madrid (og Ajax).
Chelsea røg ud på mindst mulige margin, nemlig på reglen om udebanemål indbyrdes med Shakhtar. Hvis de fx. ikke havde smidt en 2-0 føring hjemme mod Juventus, så havde de vundet gruppen. I stedet vandt Juventus gruppen, og trak Celtic i 1/8-finalen.
Man City skuffede som sagt ved ikke engang at kunne slå Ajax. Ikke noget dér.
Arsenal skuffede måske ved kun at bliver 2'er i gruppen efter Schalke. Alligevel kunne de sagtens have haft en lettere lodtrækning til 1/8-finalen. De trak Bayern, men kunne blandt andet have trukket PSG, Málaga, Dortmund og Juventus, som alle ville have været lettere modstandere.
Helt grelt var det for Man Utd, der vandt deres (lette) gruppe. Af alle trækker de Real Madrid. De kunne ellers have trukket Porto, Milan, Shakhtar, Valencia og Celtic. Med tanke på, at de ikke just var kilometer fra at slå Real Madrid ud, så kunne de nok have slået nogle af disse hold ud. Real Madrid trak så Galatasaray i kvartfinalen, som Man Utd vel også havde været favorit i mod.
Jeg synes rent faktisk de engelske hold - Chelsea undtaget - præsterede ringere sidste år, hvor både Man City (mødte dog Bayern og Napoli) og Man Utd røg i EL, mens Arsenal røg ud mod Milan i 1/8-finalen.
Engelske hold er jo også tidligere ramlet ind i stærke hold både i gruppespillet og de tidlige finaler, hvis jeg ikke husker helt galt. Forskellen er vel bare, at der førhen blev vundet flere kampe imod topklubberne fra kontinentet. Vi tog os jo bl.a. godt af Real Madrid på hjemmebane i 2009, og der er helt sikkert mange andre eksempler. Jeg vil mene, både jer, Chelsea og Arsenal har set stærkere og bedre ud, både i den hjemlige liga og i det europæiske. City synes jeg kun i glimt har vist storspillet fra sidste sæson.
@AJ
Ja, sidste år var heller ikke godt. Derfor vel heller ikke for "banalt" at snakke om en tendens.
@AJ
Ja, sidste år var heller ikke godt. Derfor vel heller ikke for "banalt" at snakke om en tendens.
Du skrev:
Jeg kan ikke huske, at Chelsea har haft så svær en gruppe før, eller at Man Utd har haft så uheldig en lodtrækning i 1/8-finalen.
Chelseas modstandere i gruppespillet:
2011: Leverkusen, Valencia
2010: Marseille, Spartak
2009: Porto, Atletico Madrid
2008: Roma, Bordeaux
2007: Schalke, Valencia
2006: Barcelona, Werder Bremen
2005: Liverpool, Betis
2004: Porto, CSKA Moskva
Man Utds modstandere i 1/8-finalen:
2011: Marseille
2010: Milan
2009: Inter
2008: Lyon
2007: Lille
2006: røg ud af gruppen
2005: Milan
Men jeg for så vidt ikke uenig i, at især Chelsea, Arsenal og Liverpool er svagere end for nogle år siden. Jeg mener til gengæld, at bl.a. Man City (i særklasse), Tottenham og Everton er blevet stærkere. Og jeg mener slet ikke (også jf. ovenstående), at man kan bruge årets (eller evt. sidste års) CL som argument for, at PL er blevet dårligere.
Du talte m.a.o ikke om en tendens, der omfattede andre sæsoner end den indeværende. Men lad nu det ligge.mawope skrev:Siden vores egen triumf i 2005 har der da kontinuerligt været god deltagelse af hold fra PL i både finale og semifinale. Det er der ikke i år.
Jeg kan ikke huske, at Chelsea har haft så svær en gruppe før, eller at Man Utd har haft så uheldig en lodtrækning i 1/8-finalen.
Chelseas modstandere i gruppespillet:
2011: Leverkusen, Valencia
2010: Marseille, Spartak
2009: Porto, Atletico Madrid
2008: Roma, Bordeaux
2007: Schalke, Valencia
2006: Barcelona, Werder Bremen
2005: Liverpool, Betis
2004: Porto, CSKA Moskva
Man Utds modstandere i 1/8-finalen:
2011: Marseille
2010: Milan
2009: Inter
2008: Lyon
2007: Lille
2006: røg ud af gruppen
2005: Milan
Men jeg for så vidt ikke uenig i, at især Chelsea, Arsenal og Liverpool er svagere end for nogle år siden. Jeg mener til gengæld, at bl.a. Man City (i særklasse), Tottenham og Everton er blevet stærkere. Og jeg mener slet ikke (også jf. ovenstående), at man kan bruge årets (eller evt. sidste års) CL som argument for, at PL er blevet dårligere.
Tidligere skrev jeg også:AJ skrev:Du skrev:
Du talte m.a.o ikke om en tendens, der omfattede andre sæsoner end den indeværende. Men lad nu det ligge.mawope skrev:Siden vores egen triumf i 2005 har der da kontinuerligt været god deltagelse af hold fra PL i både finale og semifinale. Det er der ikke i år.
Så jeg taler ikke om det så firkantet, som du åbenbart opfatter det.Men nej, PL er ikke hvad det har været lige nu niveaumæssigt, hvilket CL jo også vidner om.
Men jeg er ikke en mand som ikke tør indrømme, hvis min fornemmelse er forkert, at niveauet i det engelske ikke er faldet.
Her er den engelske deltagelse i opløbet i de omtalte sæsoner:
2004/2005
1/4 - Chelsea, Liverpool
1/2 - Chelsea, Liverpool
1 - Liverpool
2005/2006
1/4 - Arsenal
1/2 - Arsenal
1 - Arsenal
2006/2007
1/4 - Chelsea, Man. United, Liverpool
1/2 - Chelsea, Man. United, Liverpool
1 - Liverpool
2007/2008
1/4 - Arsenal, Chelsea, Man. United, Liverpool
1/2 - Chelsea, Man. United, Liverpool
1 - Chelsea, Man. United
2008/2009
1/4 - Arsenal, Chelsea, Man. United, Liverpool
1/2 - Arsenal, Chelsea, Man. United
1 - Man. United
2009/2010
1/4 - Arsenal - Man. United
1/2 -
1 -
2010/2011
1/4 - Chelsea, Man. United, Tottenham
1/2 - Man. United
1 - Man. United
2011/2012
1/4 - Chelsea
1/2 - Chelsea
1 - Chelsea
2012/2013
1/4 -
1/2 -
1 -
Det var nok perioden fra 2006-2009, jeg især målte nutiden mod - dengang med 'The Big Four'. Med de briller er der sket en afmatning, må man da konstatere, og jeg husker da også alle holdene fra dén betegnelse som bedre fodboldhold, end dem de respektive klubber har i dag. Der er givetvist flere af de europæiske topklubber, som er kommet efter det siden og har forbedret sig. I ovenstående periode med engelsk dominans var der jo ofte klasseforskel på fysikken. Den er ikke så udtalt længere.
- JudgeArdaStudge
Men deri ligger essensen af, at jeg synes, manure er kommet let til trofæet i år. At kvaliteten hos de andre tophold ikke har været god nok, og her taler jeg om de tidligere aspiranter som (Liverpool, Chelsea, Arsenal og Man City). Deri ser jeg den lidt letkøbte titel. Det er ikke et mesterskab, der vil gå over i historien, som sidste års og ej heller en sæson, der vil blive husket langt ud i fremtiden, tror jeg.
Jeg synes som sådan ikke, at Premier League er blevet en ringere liga, men jeg synes at topholdene har underpræsteret. Så selvom topholdene er blevet svækkede, så opvejes det af, at nogle af resterende hold er blevet stærkere.
Jeg synes som sådan ikke, at Premier League er blevet en ringere liga, men jeg synes at topholdene har underpræsteret. Så selvom topholdene er blevet svækkede, så opvejes det af, at nogle af resterende hold er blevet stærkere.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Han fik fat i en slags afbidt "armprotese", som han så bed i. Imo så flabet og øretæveindbydende at det trodser enhver beskrivelse. Jeg er klar over at Luis og Evra aldrig bliver perlevenner, men det her var alligevel under lavmålet.Hekkem skrev:Men tillykke til man utd med mesterskabet. Det er fortjent nok, selvom det er til dem, da de har været alle andre hold overlegne. Flot må man sige.
Til van Persie kan jeg kun sige - he could have been killed.
Lagde jeg ikke lige mærke til. Hvad gjorde han?ScouserTommy skrev:Kunne man forestille sig at FA straffer Evra for at bringe spillet i miskredit?
I think not. Han spiller jo for Scum.
Er spillere ikke før blevet straffet for at håne modstandere?
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Er enig i din vurdering af at topholdene er svækkede og i at niveauforskellen fra top til bund i ligaen ikke er så stor som i andre europæiske ligaer. Det første taler selvfølgelig din sag om det letkøbte mesterskab, men vel næppe det sidste? United har vist den mest stabile form og haft det højeste bundniveau. Det da en præstation ingen andre klubber i ligaen magtede. At der så ikke har været det samme drama på drengen i år skal vel ikke nedgradere præstationen?
Jeg synes i glemmer at kigge på niveaut hos midterholdende og bundholdende, som efter min mening er blevet markant bedre. Det hænger selvfølgelig sammen med de mange rigmandsejere, som er kommet til klubberne og det har lukket en del af hullet mellem toppen og bunden og derfor sætter de gode hold flere point til i løbet af en sæson. Man. U. er så undtagelsen.Arda skrev:Men deri ligger essensen af, at jeg synes, manure er kommet let til trofæet i år. At kvaliteten hos de andre tophold ikke har været god nok, og her taler jeg om de tidligere aspiranter som (Liverpool, Chelsea, Arsenal og Man City). Deri ser jeg den lidt letkøbte titel. Det er ikke et mesterskab, der vil gå over i historien, som sidste års og ej heller en sæson, der vil blive husket langt ud i fremtiden, tror jeg.
Dermed ikke sagt, at topholdende ikke er blevet ringere, for deri er jeg helt enig, niveaut er bare også samtidig blevet mere udjævnet over ligaen efter min mening.
@ Mawope
Men Man City er jo kun blevet dårligere hvis vi sætter i forhold til sidste år. Hvis vi sammenligner dem med deres hold i 2006-09 perioden, så er de jo langt bedre nu, hvilket imø - for PL som hele - mere end opvejer, at Liverpool, Arsenal og Chelsea er blevet dårligere, når man samtidig tager i betragtning, at også Tottenham, Everton, Newcastle er blevet bedre. Til gengæld er fx Aston Villa så også blevet dårligere. Samlet set synes jeg dog ikke niveauet er faldet. Det er imidlertid helt sikkert, at niveauet hos Bayern, Barca og Real Madrid er steget, som en anden skrev.
Men Man City er jo kun blevet dårligere hvis vi sætter i forhold til sidste år. Hvis vi sammenligner dem med deres hold i 2006-09 perioden, så er de jo langt bedre nu, hvilket imø - for PL som hele - mere end opvejer, at Liverpool, Arsenal og Chelsea er blevet dårligere, når man samtidig tager i betragtning, at også Tottenham, Everton, Newcastle er blevet bedre. Til gengæld er fx Aston Villa så også blevet dårligere. Samlet set synes jeg dog ikke niveauet er faldet. Det er imidlertid helt sikkert, at niveauet hos Bayern, Barca og Real Madrid er steget, som en anden skrev.
Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Så mangler det bare, at Robert Lewandowski i morgen offentliggør at han også skifter til Bayern

Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Hvis købsklausulen er imødekommet, kan Dortmund jo intet gøre, og mener det var BM der offentliggjorde det først? Det står BM frit for, i hvert fald. Gad vide om ikke der bliver en offensiv til over, i BM, synes de har et hav af kvalitet, og mon ikke Gøtze er start 11, med den pris, og kvalitet.ScouserTommy skrev:Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Verden er smask fuld af hyklere....
Det er jeg med på, jeg så det kun fra fansiden.Thommo skrev:Hvis købsklausulen er imødekommet, kan Dortmund jo intet gøre, og mener det var BM der offentliggjorde det først? Det står BM frit for, i hvert fald. Gad vide om ikke der bliver en offensiv til over, i BM, synes de har et hav af kvalitet, og mon ikke Gøtze er start 11, med den pris, og kvalitet.ScouserTommy skrev:Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!