Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Belloni » lørdag, 16. mar, 2013 15:40

Positivt er det da at de skal undvære Fellaini mod Stoke og Tottenham. Og Pienaar mod Stoke også.
Pisse irriterende resultat! Så er vi igen under bitters i tabellen :(

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » lørdag, 16. mar, 2013 15:42

Hvis jeg havde ansvaret i Man City og ville af med Mancini, så tog jeg telefonen og ringede til Roberto Martinez. Når du skal bygge offensiven op omkring Silva, Nasri og Aguero er han et fantastisk fit for mig.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » lørdag, 16. mar, 2013 15:44

Men så antager du også, at du vil bygge holdet op på den rigtige måde. Mon ikke City selv vil have et etableret trænernavn, der er garant for relativ øjeblikkelig succes. Mourinho synes jeg er et oplagt valg, men jeg tror han drømmer om United - specielt med tanke på de fedtede udtalelser han kom med efter CL opgørerne mod scum.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » lørdag, 16. mar, 2013 15:45

Surf skrev:Men så antager du også, at du vil bygge holdet op på den rigtige måde. Mon ikke City selv vil have et etableret trænernavn, der er garant for relativ øjeblikkelig succes. Mourinho synes jeg er et oplagt valg, men jeg tror han drømmer om United - specielt med tanke på de fedtede udtalelser han kom med efter CL opgørerne mod scum.
Sikkert, men nu talte jeg om hvilken træner de burde vælge. Ikke hvilken de vælger.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » lørdag, 16. mar, 2013 15:46

I know. Det var heller ikke ment som en modsigelse. Ideen om Martinez tiltaler mig også.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » lørdag, 16. mar, 2013 15:51

Surf skrev:I know. Det var heller ikke ment som en modsigelse. Ideen om Martinez tiltaler mig også.
Godt nok. Jeg kan sagtens se idéen i at gå efter Pellegrini, men han har bare aldrig trænet i England. Måske kan han tilføje noget europæisk, men de første 1-2 år i Premier League vil være en læreproces for ham. Han har altså allerede en fremskridende alder, så hellere ofre lidt på det europæiske plan og tage en træner med Premier League erfaring, der kan være der i mange år.

Selvom Citys ejere gerne skifter ud i truppen, så har de slet ikke vist samme utålmodighed omkring trænersituationen som f.eks. Chelsea. Jeg køber gerne argumentet omkring at Mancini ikke er blandt de allerbedste trænere i verden, men du sætter gang i en stor proces når du skifter ud på trænerposten. Så vil jeg ikke have en korttidsløsning, men noget der kan bruges mange år på. Så dårlig er Mancini altså heller ikke.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » lørdag, 16. mar, 2013 15:56

Alonso skrev:Så dårlig er Mancini altså heller ikke.
Bestemt ikke. Sidste sæson var jeg også ret imponeret over City. Jeg synes bare de virker metaltrætte og umotiverede på nuværende tidspunkt. Det kan selvfølgelig handle om, at de reelt set har mistet mesterskabet, men når man så samtidig ser på Mancinis indkøb i sommer, så synes jeg det begynder at se lidt tvivlsomt ud. Det er i øvrigt også trænerens job at holde spillerne motiverede, til trods for at der ikke er noget at spille om - og her synes jeg også han mislykkes lidt lige pt.

Du tror ikke, at City er færdige med Mancini så?

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » lørdag, 16. mar, 2013 16:16

Ind med en midtbane spiller nu tak. Vi vinder intet

Hov forkert tråd

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » lørdag, 16. mar, 2013 19:27

Surf skrev:
Alonso skrev:Så dårlig er Mancini altså heller ikke.
Bestemt ikke. Sidste sæson var jeg også ret imponeret over City. Jeg synes bare de virker metaltrætte og umotiverede på nuværende tidspunkt. Det kan selvfølgelig handle om, at de reelt set har mistet mesterskabet, men når man så samtidig ser på Mancinis indkøb i sommer, så synes jeg det begynder at se lidt tvivlsomt ud. Det er i øvrigt også trænerens job at holde spillerne motiverede, til trods for at der ikke er noget at spille om - og her synes jeg også han mislykkes lidt lige pt.

Du tror ikke, at City er færdige med Mancini så?
I mine øjne var City bedst da de stillede med Barry og De Jong dybt og så Yaya Toure i en mere fri rolle længere fremme. Mener det var en stor fejl at sælge De Jong, da han var god til at lukke huller.

Jeg havde forventet at City havde hentet Javi Martinez i transfervinduet. Eller i hvert fald en dybtliggende spilfordeler, der kunne gøre dem mere boldfaste på den centrale midtbane. Hvis man tvinger deres centrale midtbane til at skabe spillet, så falder de sammen. De får ingen dynamik derfra i afleveringsspillet og uden Yaya Toure heller ikke i løbene.

Det er for stationært, fordi de har for mange af samme type på midtbanen. I en kamp som den i dag får de ikke ro til at finde kreatørerne i offensiven, hvilket betyder at disse spillere i højere grad skal duellere om bolden. Der får man altså ikke et ben til jorden mod et opsat Everton mandskab.

Jeg har aldrig været nogen stor fan af Roberto Mancini, men han fører dem trods alt til en rimelig sikker andenplads (hvis alt går som forventet). De skuffer i Europa, hvilket også var tilfældet for ham i Inter, men er trods alt med i FA Cuppen. Så kan man diskutere om det er godt nok, men det er en acceptabel sæson og derfor mener jeg ikke det ville være i orden at fyre ham.

Men Mourinho har det jo med at fremtvinge den slags beslutninger, når han melder sig ledig på markedet. Det kunne også meget vel ske i City.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 16. mar, 2013 21:06

Enig ang. De Jong. Selvom han ikke var fast mand i deres mesterskabssæson, så tror jeg han var en vigtig mand at have i truppen. Jeg synes dog ikke man kan klandre dem for ikke at få Javi Martinez. Bayern betalte immervæk €40m for ham ;)
Til gengæld tror jeg, de ærgrer sig over, at de ikke fik fat i Van Persie, der gik for £22.5m.

Jeg er også enig angående Mancini. Prøv bare at se hvad stabilitet på trænerposten har givet Man Utd. Og så dårligt har Mancini jo ikke gjort det.

Jeg er i øvrigt ikke enig i, at han var dårlig i Europa med Inter.
2005: vinder gruppen ubesejret, slår de forsvarende mestre Porto i 1/8-finalen og taber til AC Milan i kvarten.
2006: vinder gruppen, slår Ajax, men taber så til Villarreal, der dog dengang var rigtig stærke.
2007: 2'er i gruppen efter Bayern og taber så til Valencia med bl.a. Villa og Silva på holdet, og som var rigtig tæt på at slå Mourinho og Chelsea i kvartfinalen.
2008: vinder gruppen med 15 point, men taber til os, bl.a. efter et rødt kort til Materazzi efter en halv time på Anfield.

Så synes jeg mere man kan kritisere hans europæiske resultater med Man City (selvom lodtrækningerne har været ualmindeligt uheldige), der især i denne sæson var skuffende. Men det kan jo sagtens ændre sig fremover.

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 17. mar, 2013 11:47

Mourinho er Chelsea-manager næste sæson. Ferguson dør i managerstolen, så kravler Moyes ud af hans røv og overtager bagefter. Mancini er stadig manager for City næste sæson.

Vi ender i øvrigt på en 3 plads 4 point foran Chelsea og Arsenal.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 17. mar, 2013 17:32

Hvor er det dog trist at tabe til Soton(!!!) når det nu ser ud til at Tottenham taber hjemme... For fanden.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 17. mar, 2013 17:39

David Luiz er godt nok en dygtig boldspiller. Underholdende spiller!

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » søndag, 17. mar, 2013 17:48

Hvordan kan Halsey ikke give rødt kort til Macmanaman's for hans tackling på den sorte Newcastle-spiller, mens hans gav Shelvey rødt for en langt mildere tackling tidligere på sæsonen mod Manure?

Den tackling minder mig om Keanes tackling på Håland eller hvad han nu hed.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 17. mar, 2013 17:54

Så tabte Spurs lige til Fulham. Hvis og hvis og hvis... :(
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar