Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » søndag, 10. mar, 2013 10:05

Vi har Lucas i den rolle, som er en af de bedre der findes. Men ja, Sergio Busquets er en eminent spiller. Han er først og fremmest teknisk stærk og derfor en sikker spiller i pasningsspillet, derudover er han meget forudseende med og uden bold og faktisk en glimrende duelspiller.

Nogen Alonso er han dog ikke. Han er slet ikke dynamisk nok i sit afleveringsspil til at kunne gøre det samme som Alonso, men han har heller aldrig spillet den rolle. Formidabel spiller og bedre end Yaya Toure og Mascherano til netop den rolle han varetager. Til gengæld har han ikke Toures gennembrudsstyrke eller Mascheranos hurtige fødder, men på hele pakken er han bedre end begge to i den kontrollerende rolle. Vil dog hellere have Yaya Toure på mit hold i en anden rolle, hvis jeg skulle vælge mellem de tre.

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 10. mar, 2013 11:28

AllanShore skrev:
thefugle skrev:Der er en god håndfuld imo.
Det kunne da være interessant at høre nogle navne i stedet for bare at sidde og spille bedrevidende.
Sjovt nok alle man u fans' fuldtidsprofession.

Desuden gider jeg ikke starte en debat med dig om noget i denne verden, da du er uenig med stort set alt det alle folk siger herinde bare for at være en idiot (men igen du er jo man u fan).

Og jeg kan ikke li' dig.

Men Thommo var jo enig med mig, så du kan jo håbe på han svarer på hvem der er bedre.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 10. mar, 2013 11:42

:shock:
Fan af Manchester United

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » søndag, 10. mar, 2013 11:47

Hehe, ikke nemt at være scum fan herinde :mrgreen: (Surprise)
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 10. mar, 2013 11:58

Big Buddha

Indlæg af Big Buddha » søndag, 10. mar, 2013 12:12

thefugle skrev:
AllanShore skrev:
Det kunne da være interessant at høre nogle navne i stedet for bare at sidde og spille bedrevidende.

Desuden gider jeg ikke starte en debat med dig om noget i denne verden, da du er uenig med stort set alt det alle folk siger herinde bare for at være en idiot (men igen du er jo man u fan).

Og jeg kan ikke li' dig.

Men Thommo var jo enig med mig, så du kan jo håbe på han svarer på hvem der er bedre.
:army7:
Thailand - A Dream Come True

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 10. mar, 2013 12:31

Hjertet siger ja, men øverste etage er i tvivl. Alonso er en fremragende spiller og selv om han er fyldt 31 vil der stadig være et par gode år gemt i ham. Men spørgsmålet er, om vi har brug for Alonso. Gerrard har jo i denne sæson genfundet sig selv i en Alonso lignende rolle. Hvis Alonso blev hentet ville Gerrard skulle indtage rollen som offensiv 10'er, hvilket jeg er i tvivl om han stadigvæk har dynamikken til. Starten af denne sæson indikerede i hvert fald, at det har han ikke.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 10. mar, 2013 12:47

:love3:

Det er fandme ærgerligt, at det er fire af de mest utroværdige organer, der bringer historien, og at der intet konkret står i dem. For er du svimmel, hvor ville det være ubeskriveligt stort at se Xabi gøre comeback. Ikke kun på et emotionelt plan, men også sportsligt set.

Han besidder rutine, lederegenskaber og er vigtigst af alt ren verdensklasse i forhold til positionering og det tempostyrende pasningsspil - alle kvaliteter, der er vitale for vores koncept, og som vi til tider har vist foruroligende store mangler på hidtil. Gerrard gør det storartet som temposætter, men de alternativer, vi har, har endnu ikke nået et højt nok niveau, til at vi kan undvære vores kaptajn (har han overhovedet siddet ude i en betydningsfuld kamp endnu?).

Aflastning til Gerrard bliver kun mere nødvendigt fremover, og det vil Alonso med al sandsynlighed kunne bidrage med i hvert fald to år ud i fremtiden, uden at vores midtbane bliver synderligt svækket af den grund. Desuden vil han også give os et langt bedre alternativ til Lucas, end vi pt har i Allen og Henderson (Alonso har virkelig udviklet sig i Lucas-rollen, hvor han ofte har været helt fabelagtig for Real Madrid).

Vores rotation ville blive styrket markant med tilgangen af Alonso - og så kunne han jo passende også lige tage Allen og Henderson under sine vinger og køre dem i stilling til når han ikke selv kan mere. Man kan vel næppe finde bedre tutorer til to unge midtbanetalenter end Gerrard og Alonso?

Jeg kan ærligt talt ikke komme i tanke om mange transfers, der ville kunne gavne os mere lige pt. Han ville være helt perfekt - selvom jeg desværre tvivler på, at han nogensinde bliver aktuel.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 10. mar, 2013 13:22

Aarde skrev:
Alonso skrev:
Han ville være helt perfekt - selvom jeg desværre tvivler på, at han nogensinde bliver aktuel.
Det tror jeg ikke du skal være helt sikker på. Selvfølgelig betyder løn og vilkår noget, men Xabi Alonso virker også som et følelsesbetonet menneske, hvor glæden ved spillet og "kærligheden" til og fra fans samt klubben også spiller en stor rolle. Jeg tør godt tro på det, og ser faktisk en større hindring i FSG's indkøbspolitikker. Med to år tilbage på Real kontrakten til sommer, får man ham ikke uden overgangssum, og det er vil betyde, at han bliver et dyrt bekendtskab, da hans videresalgsværdi efterfølgende har hurtig kurs mod nul på grund af alderen. Hvis ikke transferprisen er tilpas lav, og Xabis løn også er tilsvarende lav, skal vi nok ikke regne med at se ham, da det vil være virkelig dårlig forretning. Modargumentet kan selvfølgelig være, at han måske er (tilgiv mig for at citere en gammel Houlier frase): "The last piece in the puzzle" som gør os til et fast top 4 hold i et par år. Her skal det så igen med i ligningen, at hans alder gør ham mere udsat for formnedgang og skader.
Vi SMADRER det PIShold !

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 10. mar, 2013 15:08

er jeg vedkommende?
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » søndag, 10. mar, 2013 15:38

thefugle skrev:
AllanShore skrev:

Og jeg kan ikke li' dig.

Suk! Debatniveauet er alt for ofte for pinligt herinde.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 10. mar, 2013 15:57

AllanShore skrev:
Jeg nævnte to jeg synes er bedre, og har før nævnt den position ikke en jeg har fokus på, så kan ikke nævne så mange, men synes bare ikke han er noget videre, men stoppede som skrevet med at se barca, da han kom på holdet, da jeg synes han var træls at se på. Men han har vel udviklet sig siden da, både som spiller, skuespiller og kylling.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 10. mar, 2013 17:29

thefugle skrev:
AllanShore skrev:Hvem er bedre?
Der er en god håndfuld imo.
Jeg kan ikke umiddelbart komme på et eneste navn der er bedre til at spille 6'er rollen på et boldbesiddende hold. De fleste 6'ere er jo rendyrkede tacklere a la Mascherano, og ikke det her mix af oprydder og dybtliggende playmaker som Busquets er det.

Runemacca
Geografisk sted: Svendborg
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Runemacca » søndag, 10. mar, 2013 22:17

ThunderZtorm skrev:
thefugle skrev:
AllanShore skrev:Hvem er bedre?
Der er en god håndfuld imo.
Jeg kan ikke umiddelbart komme på et eneste navn der er bedre til at spille 6'er rollen på et boldbesiddende hold. De fleste 6'ere er jo rendyrkede tacklere a la Mascherano, og ikke det her mix af oprydder og dybtliggende playmaker som Busquets er det.
Det er svært at pege på hvem der er den bedste, men der findes nogen stykker der kan spille den rolle rigtigt rigtigt fint

Javi Martinez
David Luiz, (har på det seneste været brugt en del i den rolle)
Lucas Leiva ( i topform vel at mærke, det niveau han havde i sæsonen inden skaden var fantastisk)
Sergio B
Yaya Toure ( men han er bare endnu bedre andre steder på banen)

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 11. mar, 2013 15:05

Tony Barrett bekræfter, at Ben Arfa og Eriksen er meget mulige transferemner til sommer. Personligt håber jeg meget lidt på, at Eriksen kommer - Ben Arfa ville derimod være et glimrende alternativ til kanten.

-------------Suarez--------------
Ben Arfa - Sturridge - Coutinho

Det tror jeg, at mange forsvarskæder ville ryste i bukserne over.

http://lfcts.tumblr.com/post/4510712967 ... fa-eriksen
Liverpool Football Klopp

Besvar