Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Scherwin

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » søndag, 10. feb, 2013 18:50

Everton er godt nok ringe idag.

Ville intet og kunne intet. langt tid siden jeg har set dem spille så ringe.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » søndag, 10. feb, 2013 19:35

Nu lyder jeg måske som en bitter red, men er jeg den eneste her der synes engelsk fodbold har haft lidt af en nedtur denne sæson? Synes ManU har haft skræmmende let ved at vinde Premier League denne sæson uden at spille prangende. Der har heller ikke været meget at hente i Europa for de engelske hold synes jeg. Mit foreløbige indtryk er, at denne sæson mere vil blive husket for al moralpanik om det ene og det andet.

Nogle der er enige?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 10. feb, 2013 19:48

I min optik er det kun Man City der har skuffet ved ikke at kunne følge med Man Utd, og ved at blive sidst i deres CL pulje. Resten af holdene har da ikke præsteret så meget anderledes end i fjor. Jo, måske Newcastle har skuffet (de er dog videre i EL), men så har Everton til gengæld forbedret sig.

Så det korte af det lange (imo) er at Man City nok får det til at se ringere ud end det er.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 10. feb, 2013 20:00

Jeg synes engelsk fodbold niveaumæssigt har taget noget af en deroute de sidste ca. tre sæsoner.

Hold som Liverpool, Arsenal, Chelsea og Aston Villa har ikke længere samme niveau som for en 5-6 sæsoner siden. Tottenham og Manchester City er vel ret beset de eneste hold, som i denne periode har styrket sig, og Tottenham er stadigvæk noget væk fra at kunne betegnes titelaspiranter. Mellem 2005-2009 dominerede engelske hold Champions League, hvor der eksempelvis var tre hold i semifinalen i 2008. Pt. vurderer jeg kun, at Manchester United har et hold, der på papiret er stærkt nok til at vinde Champions League. Jovist Chelsea vandt CL sidste sæson, men deres hold var spiller for spiller ikke tilnærmelsesvis så stærkt, som det hold Mourinho byggede op, da han kom til klubben.

Topniveauet i engelsk fodbold er blevet dårligere, hvis man tager Manchester United ud af ligningen. Arsenal, Chelsea og Liverpool er ikke længere titelaspiranter, eller sågar kandidater til at vinde CL. Manchester United har de seneste to årtier været det klart mest dominerende hold, men jeg kunne godt være bange for, at de vil blive endnu mere dominerende fremadrettet.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 10. feb, 2013 20:58

Problemet er at der er mange flere klubber som kan købe spillere så stjernerne bliver ikke samlet i nogle få klubber som i alle andre lande. også de små klubber i PrL kan hente relativ store spillere fordi de får spille tid i PrL
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

henrik1

Indlæg af henrik1 » søndag, 10. feb, 2013 21:39

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes engelsk fodbold niveaumæssigt har taget noget af en deroute de sidste ca. tre sæsoner.

Hold som Liverpool, Arsenal, Chelsea og Aston Villa har ikke længere samme niveau som for en 5-6 sæsoner siden. Tottenham og Manchester City er vel ret beset de eneste hold, som i denne periode har styrket sig, og Tottenham er stadigvæk noget væk fra at kunne betegnes titelaspiranter. Mellem 2005-2009 dominerede engelske hold Champions League, hvor der eksempelvis var tre hold i semifinalen i 2008. Pt. vurderer jeg kun, at Manchester United har et hold, der på papiret er stærkt nok til at vinde Champions League. Jovist Chelsea vandt CL sidste sæson, men deres hold var spiller for spiller ikke tilnærmelsesvis så stærkt, som det hold Mourinho byggede op, da han kom til klubben.

Topniveauet i engelsk fodbold er blevet dårligere, hvis man tager Manchester United ud af ligningen. Arsenal, Chelsea og Liverpool er ikke længere titelaspiranter, eller sågar kandidater til at vinde CL. Manchester United har de seneste to årtier været det klart mest dominerende hold, men jeg kunne godt være bange for, at de vil blive endnu mere dominerende fremadrettet.
Du ramte netop hovedet på sømmet i det jeg prøvede at komme frem til! Forskellen er bare at jeg mener Chelsea burde være en titelaspirant med tanke på konkurrencen. Der er dog ikke nogle af de engelske hold der er stærke nok til at vinde CL i år. Jeg mener også stadig Bayern var bedre i sidste års finale.

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 10. feb, 2013 22:58

henrik1 skrev:Jeg mener også stadig Bayern var bedre i sidste års finale.
No shit ;)

Jeg kan dog ikke se hvorfor du ikke anser Man Utd som mulig vinder af CL. De kan jo nærmest stille med reserverne i resten af PL kampene, og så satse benhårdt på CL (og FA Cup'en for den sags skyld :( ).

Derudover synes jeg PL er blevet forstærket i de sidste to transfervinduer, og de nye spillere skal jo lige have lidt tid til at falde til. Ind er kommet bl.a. Nastasic, Javi Garcia, Kagawa, Monreal, Cazorla, Podolski, Giroud, Lloris, Vertonghen, Holtby, Debuchy, Yanga-Mbiwa, Sissoko, Gouffran, Azpilicueta, Oscar og Hazard.
Forsvundet er til gengæld bl.a. Balotelli, Song, Modric, van der Vaart, Drogba og Kuyt. Overordnet set vil jeg dog mene, at tilgangen af kvalitet overstiger afgangen.

Jeg er enig med RGF i at topholdene som sådan er faldet i niveau siden 2009 (Man City, Tottenham og Newcastle peger dog i den anden retning), men hvis vi ser på 2012-13, så mener jeg niveauet er højere end i 2011-12. Jeg synes fx at alle oprykkerne i West Ham, Southampton og Reading leverer langt mere end de tre nedrykkere Bolton, Blackburn og Wolves gjorde.

henrik1

Indlæg af henrik1 » søndag, 10. feb, 2013 23:09

AJ skrev:
henrik1 skrev:Jeg mener også stadig Bayern var bedre i sidste års finale.
No shit ;)

Jeg kan dog ikke se hvorfor du ikke anser Man Utd som mulig vinder af CL. De kan jo nærmest stille med reserverne i resten af PL kampene, og så satse benhårdt på CL (og FA Cup'en for den sags skyld :( ).

Derudover synes jeg PL er blevet forstærket i de sidste to transfervinduer, og de nye spillere skal jo lige have lidt tid til at falde til. Ind er kommet bl.a. Nastasic, Javi Garcia, Kagawa, Monreal, Cazorla, Podolski, Giroud, Lloris, Vertonghen, Holtby, Debuchy, Yanga-Mbiwa, Sissoko, Gouffran, Azpilicueta, Oscar og Hazard.
Forsvundet er til gengæld bl.a. Balotelli, Song, Modric, van der Vaart, Drogba og Kuyt. Overordnet set vil jeg dog mene, at tilgangen af kvalitet overstiger afgangen.

Jeg er enig med RGF i at topholdene som sådan er faldet i niveau siden 2009 (Man City, Tottenham og Newcastle peger dog i den anden retning), men hvis vi ser på 2012-13, så mener jeg niveauet er højere end i 2011-12. Jeg synes fx at alle oprykkerne i West Ham, Southampton og Reading leverer langt mere end de tre nedrykkere Bolton, Blackburn og Wolves gjorde.
OK jeg burde nok have specificeret og sagt at topholdene er blevet dårligere. Midter-og bundholdene er jo blevet forstærket, og på papiret burde de jo være bedre end midterholdene i Spanien, Italien og Tyskland. Men som jeg jo også har nævnt adskillige gange i alle mine år her på forum tilhører jeg ikke gruppen af fodboldfans der mener at man udelukkende bliver bedre af at have den dyreste trup. Queen Park Rangers lader vist til at være enige med mig iøjeblikket:) Jeg tror der spiller så meget andet ind, som organisation osv. Derfor ved jeg ikke om PL-holdene er bedre andet end på papiret.

Til dit spørgsmål om ManU kan vinde CL...jo det kan de vel godt. Men jeg tror ikke de gør det, jeg ser faktisk både Barcelona, Bayern München og Juventus som mere sandsynlige vindere. Og jeg mener ikke at ManU fører ligaen stort fordi er klasser bedre. Jeg mener helt enkelt at topholdene er blevet dårligere. Ikke nødvendigvis på grund af dårligere spillere. Snarere på grund af for megen eksperimentering og for lidt stabilitet...og nej, vi skal ikke komme ind på rotationssnakken igen;)

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 11. feb, 2013 13:26

Man City har klaret sig meget dårligere end sidste år. På samme tidspunkt sidste år havde de 63 point, hvor de nu kun har 53.
Man Utd har klaret sig lidt bedre end sidste år. På samme tidspunkt sidste år havde de 61 point, hvor de nu har 65.

Det er sådan set grunden til at Man Utd fører så stort. Man City er ganske enkelt blevet dårligere, som jeg også skrev før.

Men nu skal vi lige huske, at Man Utd jo sidste år også førte med 8 point da der manglede 6 runder, hvorefter de to hold alligevel endte a point. Så hvis vi ser bort fra den - for dem - uheldige afslutning, så er der jo egentlig ikke ændret det store i forhold til sidste sæson. Dengang så det også ud til at de ville vinde mesterskabet uden besvær.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. feb, 2013 14:27

AJ skrev:Man City har klaret sig meget dårligere end sidste år. På samme tidspunkt sidste år havde de 63 point, hvor de nu kun har 53.
Man Utd har klaret sig lidt bedre end sidste år. På samme tidspunkt sidste år havde de 61 point, hvor de nu har 65.

Det er sådan set grunden til at Man Utd fører så stort. Man City er ganske enkelt blevet dårligere, som jeg også skrev før.

Men nu skal vi lige huske, at Man Utd jo sidste år også førte med 8 point da der manglede 6 runder, hvorefter de to hold alligevel endte a point. Så hvis vi ser bort fra den - for dem - uheldige afslutning, så er der jo egentlig ikke ændret det store i forhold til sidste sæson. Dengang så det også ud til at de ville vinde mesterskabet uden besvær.
Det hænger meget sammen med deres (Man City) defensiv generelt er ringere spillende end sidste sæson.

Vincent Kompany har ikke præsteret som en af verdens bedste på pladsen. Ej heller har Joe Hart. To meget bærende spillere for deres defensiv. Zabaleta er så omvendt gået fremad, mens Clichy og Kolarov har udvist nogenlunde samme niveau. De Jong er væk, mens hans afløser Javi Garcia ikke har præsteret noget der ligne mesterskabsklasse. Gareth Barry er gået helt ned. David Silva er også et godt stykke fra det niveau han befandt sig på sidste sæson.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 12. feb, 2013 20:08

Ahh Evar Banega. En af mine favoritspillere. Uforudsigelig så det batter. Fremragende playmaker når det kører for ham, men kan på sine dårlige dage ligne en spiller, som løber rundt ude på kløvermarken en søndag morgen med promille 3,0.

Vamos Valencia!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. feb, 2013 20:14

Robbie_God_Fowler skrev:Ahh Evar Banega. En af mine favoritspillere. Uforudsigelig så det batter. Fremragende playmaker når det kører for ham, men kan på sine dårlige dage ligne en spiller, som løber rundt ude på kløvermarken en søndag morgen med promille 3,0.
!
Brings back memories fra min egen seniorkarriere i Ringe Boldklubom "skønne" kampe med kick off søndag morgen kl. 08:45 ;)
Vi SMADRER det PIShold !

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 12. feb, 2013 21:31

Jeg synes, at Lucas Moura har indtaget CL scenen på en måde, som vi var nogle der havde en klar fornemmelse af, at han ville. Han viser verdensklasse-aktioner. Tror vi har at gøre med en spiller, der meget snart ligger i top 3, når Ballon d'Or skal uddeles.
Kloppite

SamiHyppiä

Indlæg af SamiHyppiä » tirsdag, 12. feb, 2013 21:40

Cynwal skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Ahh Evar Banega. En af mine favoritspillere. Uforudsigelig så det batter. Fremragende playmaker når det kører for ham, men kan på sine dårlige dage ligne en spiller, som løber rundt ude på kløvermarken en søndag morgen med promille 3,0.
!
Brings back memories fra min egen seniorkarriere i Ringe Boldklubom "skønne" kampe med kick off søndag morgen kl. 08:45 ;)
Havde ligeledes en god serie 6 kamp engang, KL 10 lørdag morgen, dagen efter 2 af spillerne havde holdt fødselsdag aftenen forinden. Et par afbud, opkast og spillersæts der kom 5 min før tid. En sikker 3-2 sejr efter Lennart-staldkarl har lavet de 2 sædvanlige drop. Lidt ligesom at spille med handicap på odds. Men som træneren sagde da han så på os sørgelige sjæle i omklædningsrummet, det er vel serie 6 af en grund. ;-)

On topic, så synes jeg også Veratti har været en fornøjelse at se på, dog ærgeligt han får kort gule kort.
Agger almost invited to shoot here.. Which he does, and puts it in the back of the net! Daniel Agger with his first ever goal for Liverpool. And what a goal!

http://www.youtube.com/watch?v=b3zTVpYprCI

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 12. feb, 2013 21:49

Tror faktisk det gule kort og karantænen til Verratti kan blive en blessing in disguise for PSG. Jeg tror helt sikkert de går videre til kvartfinalen, og så skal han ikke længere rende rundt og tænke på karantænefare.

PS
Ancelotti er måske enig siden Lucas nu tages ud. Men måske det også bare er, som Grønkjær siger, en styrkelse af den centrale midtbane.

Besvar