Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 11. dec, 2012 19:14

texy skrev:
AJ skrev:Lad os sige vi afskriver £2m om året de næste fire år.

Hvis vi sælger ham for £0 vil vi få et minus på £8m herved.

Hvis vi ikke sælger ham vil vi stadig have et minus på £8m over de fire år.

Så hvad er forskellen?

P.S. I Liverpools regnskab står amortisationen under non cash flow expenses.
Det indlæg må jeg desværre erkende, at jeg ikke kan finde hoved eller hale i?

Påstår du, at vi har givet x antal millioner for ingenting eller misforstår jeg? For mig ser det ud som om, at du konkluderer, at Borini intet kan bidrage til det sportslige/omsætningen. Hvis han er indkøbt med det formål aldrig at blive brugt, så har du ret.

Hvorfor nævner du amortisationen?
Men hvad man forventer, at tjene på Borini fremgår jo ikke direkte af regnskabet? Hvis det gør, så vil jeg dog gerne se hvor :)

Player amortisation = det beløb der afskrives af spillerens købsværdi.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 11. dec, 2012 19:59

Walcott er vidst færdige i Arsenal, han er ikke med mod Bradford i aften. LFC slå til og giv en kontrakt :oops:
You'r Never Walk Alone. ///

kristiank
Alder: 28
Kontakt:

Indlæg af kristiank » tirsdag, 11. dec, 2012 20:48

DAGGER! skrev:Walcott er vidst færdige i Arsenal, han er ikke med mod Bradford i aften. LFC slå til og giv en kontrakt :oops:
Hvis man kunne havde jeg helt klart "liket" det indlæg :D
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Kriller8

Indlæg af Kriller8 » tirsdag, 11. dec, 2012 21:05

For dem som tror på Maccas Rumours:

10 Dec 2012 21:39:58

Sterling will sign a new contract..

Also the senior players have been asked their thoughts on Sturridge..

No more info to report..

Cheers

Macca

http://www.liverpool-rumours.co.uk/macc ... umours.php

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 11. dec, 2012 21:18

AJ skrev:
texy skrev:
AJ skrev:Lad os sige vi afskriver £2m om året de næste fire år.

Hvis vi sælger ham for £0 vil vi få et minus på £8m herved.

Hvis vi ikke sælger ham vil vi stadig have et minus på £8m over de fire år.

Så hvad er forskellen?

P.S. I Liverpools regnskab står amortisationen under non cash flow expenses.
Det indlæg må jeg desværre erkende, at jeg ikke kan finde hoved eller hale i?

Påstår du, at vi har givet x antal millioner for ingenting eller misforstår jeg? For mig ser det ud som om, at du konkluderer, at Borini intet kan bidrage til det sportslige/omsætningen. Hvis han er indkøbt med det formål aldrig at blive brugt, så har du ret.

Hvorfor nævner du amortisationen?
Men hvad man forventer, at tjene på Borini fremgår jo ikke direkte af regnskabet? Hvis det gør, så vil jeg dog gerne se hvor :)

Player amortisation = det beløb der afskrives af spillerens købsværdi.
Jeg ved godt, hvad amortisation er. Så meget fulgte jeg da med på skolen. Jeg forstår bare ikke, hvorfor du nævner, at det står inder non cash flow expenses. Det siger vel sig selv.

Jeg går ud fra, at aktivet (Borini) er købt til produktionen, hvorfor han skal levere en produktionsværdi svarende til som minimum det beløb hans værdi afskrives med årligt. Det er altså på det sportslige plan, der skal tjenes på Borini. En klub, der ønsker at spille med i toppen, kan ikke købe spillere med videresalg som førsteprioritet. Og selvom vi valgte at drive forretningen på den måde, så vil det stadig være en dårlig forretning at købe dyrt for efterfølgende at sælge billigt, hvilket vel var essensen af debatten.

Du kan have ret i, at det eksempelvis kunne være forretningsmæssigt fornuftigt at sælge Borini billigt, hvis det garanterede, at vi så denne gang endte med at hente en spiller af højeste kvalitet, der sikrer os sportslig succes. Men tager vi de seneste mange transfervinduer med i betargtningen, så er der ikke meget der taler for, at vi ikke skulle hente en ny Borini. Så kan vi starte forfra, og DET vil være en økonomisk lavine (og er vel nærmest den slags lavine vi måske allerede prøver at komme ud af med mange dyrt købte spillere, som ikke har leveret kvalitet, der matcher deres pris).

Vil i øvrigt lige påpege, at Borini for mig slet ikke er afskrevet. Jeg beholder ham gerne. Nu var det bare ham, der blev brugt i debatten.
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 11. dec, 2012 21:24

Forklar mig lige; man skal da ikke fra starten af købet af en spiller bestemme sig for at afskrive på ham?
Fan af Manchester United

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 11. dec, 2012 22:20

DAGGER! skrev:Walcott er vidst færdige i Arsenal, han er ikke med mod Bradford i aften. LFC slå til og giv en kontrakt :oops:
Den må være god nok...Wenger har altid brugt stærkeste opstilling i den lille pokal 8-)

Men resultatet af den lidt tvivlsomme konklusion er jeg med på.....Walcott for under eller omkring 10 mio pund vil afgjort være giftigt - og tror på det samme med Sturridge til tilsvarende pris (fin pointe fra manden med hætten og leen, iøvrigt :) )
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 11. dec, 2012 22:21

AllanShore skrev:Forklar mig lige; man skal da ikke fra starten af købet af en spiller bestemme sig for at afskrive på ham?
Mener du om det er en beslutning der tages om spilleren skal afskrives eller ej?

En spiller kan betragtes som et produktionsapparat. Afskrivningen er lineær, så som der nævnes vil spillerens værdi ved kontraktens udgang være lig 0. En spiller købt for £ 10 millioner vil derfor blive afskrevet med £ 2 millioner ved hver periode. Hvis du allerede vidste dette, men i stedet refererede til, om det er et valg, om man vil afskrive spilleren, så er svaret at det er det ikke.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 11. dec, 2012 22:35

AllanShore skrev:Forklar mig lige; man skal da ikke fra starten af købet af en spiller bestemme sig for at afskrive på ham?
Afskrivningen (eller nedskrivningen hvis du betragter spillere som omsætningsaktiver) foregår i fodbold typisk ved, at man årligt afskriver den bogførte værdi af spilleren med et beløb svarende til (indkøbspris / antal kontraktår), således at hvis spilleren bliver i klubben kontrakten ud og forlader den på en transferfri, så vil han alligevel repræsentere en værdi på nul i regnskabet og ikke udgøre et tab.

Så rent regnskabsteknisk sker der en afskrivning af spillerens værdi fra den dag han skriver under.

Det forholder sig anderledes med transferfrie spillere og selvudviklede spillere. Her finder der typisk ingen afskrivning sted. Det handler simpelthen om at holde styr på de midler, der bruges på transfers.
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 11. dec, 2012 22:39

Jeg tænker mere, at det ikke rigtigt giver et retvisende billede i forhold til virkeligheden. En spiller købt ind til £ 10 mio. kan jo få en god sæson, og er lige pludselig vurderet til det dobbelte, og så finder jeg det bare lidt underligt, at han regnskabsmæssigt skal stå til at være £ 8 mio. værd.

Fodboldspillere er jo heller ikke ligesom en bil. f.eks., som man nogenlunde kan udregne hvor meget vil falde i værdi pr. år. Men okay, det giver klubberne en masse muligheder for at fradrage noget fra afskrivningerne i skat, så det er vel derfor de gør det i stedet for at opskrive dem.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 12. dec, 2012 01:47

Ser ud til at vi skal vænne os til tanken om Sturridge og Ince. Flere engelske medier bringer historien, heriblandt relativt pålidelige Guardian: http://www.guardian.co.uk/football/2012 ... e-tom-ince

Som jeg før har anført er jeg stor fan af Sturridges individuelle kvaliteter, men meget lunken omkring hans personlighed. Jeg er ikke sikker på han er en spiller der lever op til Bill Shanklys ord: "For a player to be good enough to play for Liverpool, he must be prepared
to run through a brick wall for me then come out fighting on the other side."

Vil han lytte og lære, så kan han blive en rigtig god spiller for os. Men er det 12 mio. pund og en formodet fyrstelig hyre værd? Tom Ince vil jeg derimod gerne have tilbage til Anfield. Det positive ved begge spillere er at de er målscorende kantspillere, hvilket holdet virkelig mangler.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 12. dec, 2012 08:04

Alonso skrev:Ser ud til at vi skal vænne os til tanken om Sturridge og Ince. Flere engelske medier bringer historien, heriblandt relativt pålidelige Guardian: http://www.guardian.co.uk/football/2012 ... e-tom-ince

Som jeg før har anført er jeg stor fan af Sturridges individuelle kvaliteter, men meget lunken omkring hans personlighed. Jeg er ikke sikker på han er en spiller der lever op til Bill Shanklys ord: "For a player to be good enough to play for Liverpool, he must be prepared
to run through a brick wall for me then come out fighting on the other side."

Vil han lytte og lære, så kan han blive en rigtig god spiller for os. Men er det 12 mio. pund og en formodet fyrstelig hyre værd? Tom Ince vil jeg derimod gerne have tilbage til Anfield. Det positive ved begge spillere er at de er målscorende kantspillere, hvilket holdet virkelig mangler.
Jeg synes, det lyder som rigtig gode januarhandler, da Sterling så kan få lidt pauser, og da vi har et alternativ til Suarez.

Så må vi se, om vi behøver en Walcott til sommer, men er han transferfri og ikke kræver en urimelig løn, samtidig med, at han ønsker at spille for os, så er det en sweet deal.

Krelle
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af Krelle » onsdag, 12. dec, 2012 09:11

Jeg synes Sturridge for maks 10-12 mio pund er et fint køb. Jeg synes dog også det er lidt af et sats. Men vi skal huske som nogen også nævner, at Sturridge var giftig under AVB, og jeg tror på at det samme kan gøre sig gældende under Brendan.

Også et par smårygter om vi har kig på Alexis Sanchez, som næsten ikke er blevet brugt under den nye træner i Barca. Han ville passe perfekt ind til spillestilen, men spørgsmålet er om det er realistisk. Kunne i hvert fald være en vanvittig spændende signing.

Brugeravatar
Kristoffer

Indlæg af Kristoffer » onsdag, 12. dec, 2012 09:30

Der er efterhånden mange reporter om Sturridge og Ince, så det virker som om vi har en del interesse i de to. Jeg vil give Alonso og Niels K ret, Sturridge er en dygtig spiller, desværre virker han bare umoden og utaknemmelig i sine udtalelser til pressen. Hvis han er forberedt på at spille den højre angriber i en 4-3-3 og er klar til at "gro" lidt, så kunne et makkerskab med Johnson potentielt være meget skræmmende. Sturridge ved hvor målet står, hvilket jeg også ser som hans stærkeste side.

Tom Ince har jeg ikke set spille i år og synes den aftale ser lidt spøjs ud. Er der nogen med kendskab til hans niveau, som kan sige om han er premier league klar?
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » onsdag, 12. dec, 2012 09:36

Oomph242 skrev:En Jovetic eller lign. ville vise fodboldverdenen, at LFC vil tilbage til toppen. De tre signalere bare, at LFC er tilfreds med at være under de 4-5 store. 2 bænkevarmerne og en med usikkert knæ.
Vågn nu op til virkeligheden! :doh1:

Vi kan, som det ser ud lige nu, ikke gå ud og hente de største navne. Vi er hverken i Champions League, ej er vi heller bejler til mesterskabet. Very sad, but true.

Lad os håbe vi kan presse os ind i top 4 i år, så vi igen kan komme med op hvor det er sjovt.

YNWA!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Besvar