37 - Martin Skrtel

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Larry Dillman

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 22. aug, 2012 13:15

Ikke at jeg nødvendigvis betragter Morten Bruun som sandhedsvidnet par excellence, men han er heller ikke kendt for at rose Liverpool-spillere i tide og utide...........og husker stadig hans citat om vores slovakiske bæst:
"Skrtel har simpelthen ikke tabt en nærkamp/duel i løbet af 2012" - og nej, det var bestemt ikke fra en tidlig januar-kamp:-)

Hans første sæson var frygtindgydende, de efterfølgende var blandede bolcher med skadesudfald, mens også sidste sæson var helt i top - ihvertfald efter hans knap så heldige back-spil mod spurs!

Måske var det Steve Clarke, der genaktiverede ham i 2011/12, og så lige pillede lidt ved programmeringen i lørdags (WBA). Mod Shitty er monstret tilbage ved fuld styrke igen :laughin:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 22. aug, 2012 14:03

Larry Dillman skrev:Ikke at jeg nødvendigvis betragter Morten Bruun som sandhedsvidnet par excellence, men han er heller ikke kendt for at rose Liverpool-spillere i tide og utide...........og husker stadig hans citat om vores slovakiske bæst:
"Skrtel har simpelthen ikke tabt en nærkamp/duel i løbet af 2012" - og nej, det var bestemt ikke fra en tidlig januar-kamp:-)
Det var mod Arsenal den 3. marts. Husker det tydeligt.

Men nu er Morten Bruun generelt meget Liverpool venlig.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 22. aug, 2012 14:03

AJ skrev:Arh, Hekkem nu er du lige grov nok imø. Den vigtigste egenskab hos en forsvarsspiller er vel ikke at begå fejl, og når Skrtel er bedst laver han ikke mange af dem. Han havde en lang periode i sidste sæson (efter hukommelsen fra januar og et godt stykke ind i foråret) hvor han vandt alle sine dueller (det gør han som regel) og derudover ikke dummede sig ved at placere sig forkert eller lignende. Og så er Skrtel jo rent faktisk begyndt at være farlig på også offensive dødbolde, og jeg vil da skyde på at han i 2011-12 sæsonen scorede flere mål end han kostede i den anden ende.
Du har ret i, at når Skrtel er værst, så minder han meget om en elefant i en porcelænsbutik. Disse døde perioder med blundere skulle gerne forsvinde i næste kontraktperiode, nu hvor han er i sin bedste alder.
Ud over at være stærk fysisk. Hvad er han så god til?

Også synes jeg ikke han har placeret sig så godt, da han ofte hænger bag forsvarslinien, men det er vist en debat der har været gennem tæsket.

Det er da også flot nok, at han vinder aller nærkampe og bruger sin fysiske kunnen. Men jeg har blot problemer ved at se han har flere forcer end dette.

NB: Ja, det er også rigtig godt han har forbedret sig i modstandernes felt, hvor jeg tidligere har været efter ham der.
Senest rettet af Hekkem onsdag, 22. aug, 2012 14:10, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 22. aug, 2012 14:10

Som jeg skrev før - at undgå at lave fejl. Men vi er nok bare uenige om hvor ofte han placerer sig forkert. Under Roy var han helt forfærdelig, men ellers mener jeg han konstant har leveret varen. Jeg mener sådan set også han er blevet bedre med bolden end han var førhen, selvom det selvfølgelig ikke er en decideret force hos ham.

P.S. Jeg tror også Skrtel er hurtigere på fødderne end de fleste centrale forsvarsspillere (uden at kende deres rekorder på en 60 meter), hvilket tillader os at stå højt. Jeg tror fx han er hurtigere end Agger, der dog kompenserer med så meget andet.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 22. aug, 2012 17:23

Hekkem skrev:Ud over at være stærk fysisk. Hvad er han så god til?

Også synes jeg ikke han har placeret sig så godt, da han ofte hænger bag forsvarslinien, men det er vist en debat der har været gennem tæsket.

Det er da også flot nok, at han vinder aller nærkampe og bruger sin fysiske kunnen. Men jeg har blot problemer ved at se han har flere forcer end dette.

NB: Ja, det er også rigtig godt han har forbedret sig i modstandernes felt, hvor jeg tidligere har været efter ham der.
Det er da emmervæk også en vigtig evne hos en midterforsvarer. Når vi har Agger og GJ i bagkæden der er gode med bold, så er det vel ikke så skidt at have en midterforsvarer, der vinder nærkampe og er fysisk stærk. Ja, nogen vil endda mene, at det er lige præcis dét der kendetegner en god midterforsvarer, om end jeg ved det taktiske/placeringsmæssige er vigtigt.

Skrtel blev årets spiller. Det er muligt at det er på en lidt billig baggrund (læs: elendige præstationer af de fleste), men jeg synes det er lidt ærgerligt at se så meget kritik af ham.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 23. aug, 2012 08:31

Surf skrev: Det er da emmervæk også en vigtig evne hos en midterforsvarer. Når vi har Agger og GJ i bagkæden der er gode med bold, så er det vel ikke så skidt at have en midterforsvarer, der vinder nærkampe og er fysisk stærk. Ja, nogen vil endda mene, at det er lige præcis dét der kendetegner en god midterforsvarer, om end jeg ved det taktiske/placeringsmæssige er vigtigt.

Skrtel blev årets spiller. Det er muligt at det er på en lidt billig baggrund (læs: elendige præstationer af de fleste), men jeg synes det er lidt ærgerligt at se så meget kritik af ham.
Må man da ikke kritisere årets spiller? Selv mener jeg det var en anden, men det lader jeg for mig selv.

Når der er noget og kritisere, så er det skida ligegyldigt om det er årets spiller, årets fund, vores bedste centrehalf back, vores inderwing eller ølhenter. Jeg synes ikke det er kritik for kritikkens skyld, men fordi jeg ikke ser forbedringer på visse områder omkring Skrtel.

Og jeg ser ikke rigtig der kommer noget på bordet, udover Skrtel er fysisk stærk. Det mener jeg altså der er mange forsvarsspillere der er, som så også er bedre til andre ting. Lad os rate lidt fiktivt.

Spiller 1. 10 ud af 10 fysisk. Men 5 ud af 10 teknisk og 6 ud af 10 taktisk. Kan deltage i 100% af alle kampe
Spiller 2. 8 ud af 10 fysisk, 7 ud af 10 teknisk og 7 ud af 10 taktisk. 95% af alle kampe
Spiller 3. 6 ud af 10 fysisk, 10 ud af 10 teknisk og 9 ud af 10 taktisk. 90% af alle kampe

Hvilken spiller er bedst? Hvilken spiller vil passe bedst til hvilken taktik? Hvilken spiller har lettest ved at blive bedre til de elementer han ikke lige er mester i?

Vi havde et partnerskab der hed Henchoz / Hyypiä, som minder rigtig meget om Skrtel / Agger partnerskabet. Der findes ikke mange Sami Hyypiä'er / Daniel Agger'er derude, men de findes.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 23. aug, 2012 10:46

@Hekkem: Nu nævner du selv Henchoz-Hyypiä makkerskabet. Hvem ser du da som teknisk begavet der? Jeg kan huske mange kampe, hvor modstanderholdene dækkede vores anden centerback af, for at lade Hyypiä skulle spille bolden op - for der havde han overhovedet ikke sin force. Han var placeringsstærk, stærk med hovedet og fysisk stærk - præcis de samme attributter som jeg ser hos Skrtel. Det er ingen kritik af Henchoz og Skrtel - der udførte deres job, og er et legendarisk par i Liverpool.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » søndag, 06. jan, 2013 15:34

Martin Skrtel is so hard he asked for Big Mac in Burger King and got one.

Brugeravatar
Ynwa-23
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 33

Indlæg af Ynwa-23 » søndag, 06. jan, 2013 22:13

Surf skrev:Martin Skrtel is so hard he asked for Big Mac in Burger King and got one.
:headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 12. jan, 2013 12:19

Kampen imorgen bliver nummer 200, for LFC. Han uddeler æg til scum :army8:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » søndag, 13. jan, 2013 10:50

Og han startede med at spille holding midfielder, se den havde jeg ikke set komme. Slet ikke at han på den position kunne være på det slovakiske ungdomslandhold, enten må han sidenhen havde glemt boldomgang eller så er niveauet bare ikke så højt i slovakiet på den plads.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » søndag, 13. jan, 2013 13:00

mig_der skrev:Og han startede med at spille holding midfielder, se den havde jeg ikke set komme. Slet ikke at han på den position kunne være på det slovakiske ungdomslandhold, enten må han sidenhen havde glemt boldomgang eller så er niveauet bare ikke så højt i slovakiet på den plads.
Eller også træner de bare mere positioning og tackling/markering end boldomgang nede i forsvaret, men jeg synes Skrtels boldfornemmelse er blevet bedre efter BRs indflydelse.
Scouser by heart.

Siden 2009.

AndersF
Geografisk sted: Århus
Alder: 31

Indlæg af AndersF » mandag, 04. feb, 2013 22:16

Tillykke til Skrtel, årets slovakiske spiller. Må formode at det bl.a. er foran Marek Hamsik og Vladimir Weiss

Kan ikke finde ud af at tilføje et billede desværre, men et flot menneske er han da ;)

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » tirsdag, 12. feb, 2013 13:23

Mest en tanke, men måske savner vi Skrtel på dødbolde? Han er imø. bedre end både Agger og Carra i luften.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 12. feb, 2013 22:58

Surf skrev:Mest en tanke, men måske savner vi Skrtel på dødbolde? Han er imø. bedre end både Agger og Carra i luften.
Kan der være noget om, men generelt har vi gennem hele sæsonen været elendige ved dødbolde, også da Skrtel var med. Der skal strammes op. Det er utroligt svært, for mig anyway, at nævne vores bedste midterpar pt. 3 af 4 midterforsvarer er virkelig skidt kørende, kun Carragher viser stabilitet, jesus han vil blive savnet.

Besvar