Mr. wright skrev:Tag en øl til Thommo, du har sikkert fortjent det.

Mr. wright skrev:Tag en øl til Thommo, du har sikkert fortjent det.
Suarez har indrømmet at have brugt ordet "negro". For mig er det intet bevis da glosen ikke er racistisk. Det er "choc ice" dog heller ikke. Værd at bemærke er dog Suarez dømmes for at have sagt "negro" 8 gange, hvilket hverken Evra (hævder først 5, så 10 og til sidst 7) eller Suarez (hævder 1) er enig i.AllanShore skrev:Jo tak, den diskussion har vist været oppe og vende flere gange med forskellige sider af den sag. Og det var "negro" han indrømmede at have brugt.ThunderZtorm skrev:Correction: Negrito - et ord der betyder noget helt, helt andet i Urugay end "negro" gør i vestlig kultur.AllanShore skrev:Du siger, at der ingen beviser var mod Suarez, men er det ikke netop et bevis, at han indrømmer at have sagt "negro"?
Læs fx http://www.sabotagetimes.com/football-s ... lly-means/
Denne simple sag er kun blevet (bevidst??) gjort kompliceret af FA.AllanShore skrev:http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary ... ssion.ashxThunderZtorm skrev:Hell no it wasn't - det har jeg ikke set nævnt nogle steder whatsoever. Jeg har aldrig set andre ord end negrito nævnt
Texyn, for det først, så var det et simpelt spørgsmål, som du egentlig bare kunne svare pænt og roligt på og for det andet så har jeg sat mig ind i sagen, og selvom du virker meget overbevist om at der kun er en rigtig side af sagen, så passer det simpelthen bare ikke. Du refererer til punkterne 167 - 176 som om det frifinder Suarez, men det kan da lige så godt være dem, der fælder ham. Og jeg ved ikke hvordan du kan få ligningen til at blive lig med intet bevis, når Suarez selv siger, at han har brugt ordet "negro" en enkelt gang. Det vil aldrig kunne blive overset, lige meget hvilken drejning deres gennemgang tog.
Man skulle helt ærligt tro du var Andy@Allerton
Det er da hamrende arrogant at mene, at man som ikke-uruguayaner (eller sydamerikaner) kan vælge at tolke deres sprog, som det passer en. Men din holdning overrasker mig ikke.AllanShore skrev:Igen, jeg har en andet tolkning af det, og det får den der artikel (hvad skal jeg overhovedet bruge den til?) i ændret på. Og så kan man, som ham Mr. Wright, selvfølgelig bare sige at jeg ikke har sat mig ind i tingene, men det er bare en arrogant holdning at have hvis man ikke kan finde ud af at mødes i et kryds. Og så lader jeg den ligge.
Så lader jeg den ikke ligge lige foreløbigt alligevel; så man skulle altså have fået nogle fra Sydamerika eller Uruguay til at lave fortolkningen?texnymann skrev:Det er da hamrende arrogant at mene, at man som ikke-uruguayaner (eller sydamerikaner) kan vælge at tolke deres sprog, som det passer en. Men din holdning overrasker mig ikke.
Nej, man skulle lade være med at fortolke, og prøve at forstå.AllanShore skrev:Så lader jeg den ikke ligge lige foreløbigt alligevel; så man skulle altså have fået nogle fra Sydamerika eller Uruguay til at lave fortolkningen?texnymann skrev:Det er da hamrende arrogant at mene, at man som ikke-uruguayaner (eller sydamerikaner) kan vælge at tolke deres sprog, som det passer en. Men din holdning overrasker mig ikke.
Uha Tex, nu får du sikkert snart en PB fra scum medløberen hvor det står du er en grimme karl. Det er i hvert fald den taktik han bruger over for mig, når han synes jeg har drillet ham for meget.texnymann skrev:Det er da hamrende arrogant at mene, at man som ikke-uruguayaner (eller sydamerikaner) kan vælge at tolke deres sprog, som det passer en. Men din holdning overrasker mig ikke.AllanShore skrev:Igen, jeg har en andet tolkning af det, og det får den der artikel (hvad skal jeg overhovedet bruge den til?) i ændret på. Og så kan man, som ham Mr. Wright, selvfølgelig bare sige at jeg ikke har sat mig ind i tingene, men det er bare en arrogant holdning at have hvis man ikke kan finde ud af at mødes i et kryds. Og så lader jeg den ligge.
Okay misforstod det også lidt, men jeg har forstået det på min måde og det er bare, at han er en idiot at sige det ord til en sort i England.texnymann skrev:Nej, man skulle lade være med at fortolke, og prøve at forstå.AllanShore skrev:Så lader jeg den ikke ligge lige foreløbigt alligevel; så man skulle altså have fået nogle fra Sydamerika eller Uruguay til at lave fortolkningen?texnymann skrev:Det er da hamrende arrogant at mene, at man som ikke-uruguayaner (eller sydamerikaner) kan vælge at tolke deres sprog, som det passer en. Men din holdning overrasker mig ikke.
Når jeg siger kammerat, er det så til fortolkning om jeg mener, at du er kommunist, eller bruger jeg blot et hverdagsord?
Fair nok. Nu behøver man jo ikke nødvendigvis at have russiske rødder for at være kommunist, men forstår din pointe. Men i et tænkt eksempel, hvor jeg spiller bold med Ole Sohn og han sviner mig, hvorefter jeg siger noget i retning af; "Nu taler du fandme ordentligt, kammerat", har jeg så brugt racistisk betonet sprog, da jeg laver noget som kan (hvis man insisterer) tolkes som en nedladende reference til en persons mulige politisk ideologiske orientering.AllanShore skrev:Okay misforstod det også lidt, men jeg har forstået det på min måde og det er bare, at han er en idiot at sige det ord til en sort i England.texnymann skrev:Nej, man skulle lade være med at fortolke, og prøve at forstå.AllanShore skrev:Så lader jeg den ikke ligge lige foreløbigt alligevel; så man skulle altså have fået nogle fra Sydamerika eller Uruguay til at lave fortolkningen?texnymann skrev:Det er da hamrende arrogant at mene, at man som ikke-uruguayaner (eller sydamerikaner) kan vælge at tolke deres sprog, som det passer en. Men din holdning overrasker mig ikke.
Når jeg siger kammerat, er det så til fortolkning om jeg mener, at du er kommunist, eller bruger jeg blot et hverdagsord?
Og den der kammerat/kommunist synes jeg nu ikke helt passer, for jeg er ærke dansker og har ingen russiske rødder, mens Evra åbenlyst nok er sort.
Emmy skrev:Uha Tex, nu får du sikkert snart en PB fra scum medløberen hvor det står du er en grimme karl. Det er i hvert fald den taktik han bruger over for mig, når han synes jeg har drillet ham for meget.
Og vanen tro var der en PB i indbakken ganske kort tid efter jeg postede indlæggetAndreasN skrev:Emmy skrev:Uha Tex, nu får du sikkert snart en PB fra scum medløberen hvor det står du er en grimme karl. Det er i hvert fald den taktik han bruger over for mig, når han synes jeg har drillet ham for meget.
Hvor er det dog et lavt niveau, der til tider bliver kommunikeret på herinde. De sidste par sider i tråden her minder til forveksling om noget af den oppustede, præpubertære gruppemobning, man oplever i folkeskolens afsluttende klassetrin. Det er utroligt, at det er granvoksne mænd, der sidder og fører ordet...Emmy skrev:Og vanen tro var der en PB i indbakken ganske kort tid efter jeg postede indlæggetAndreasN skrev:Emmy skrev:Uha Tex, nu får du sikkert snart en PB fra scum medløberen hvor det står du er en grimme karl. Det er i hvert fald den taktik han bruger over for mig, når han synes jeg har drillet ham for meget.
Ja det er godt nok noget værre noget!Aarde skrev:Hvor er det dog et lavt niveau, der til tider bliver kommunikeret på herinde. De sidste par sider i tråden her minder til forveksling om noget af den oppustede, præpubertære gruppemobning, man oplever i folkeskolens afsluttende klassetrin. Det er utroligt, at det er granvoksne mænd, der sidder og fører ordet...Emmy skrev:Og vanen tro var der en PB i indbakken ganske kort tid efter jeg postede indlæggetAndreasN skrev:Emmy skrev:Uha Tex, nu får du sikkert snart en PB fra scum medløberen hvor det står du er en grimme karl. Det er i hvert fald den taktik han bruger over for mig, når han synes jeg har drillet ham for meget.
Og ja, jeg pudser glorien, leger politimand og er skinhellig ud over alle grænser. Det har i overbevist mig om tidligere.