Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Fribytter

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fribytter » lørdag, 18. aug, 2012 11:51

Jeg synes nu, at man bør holde sig til at sammenligne straffene. Suarez blev jo dømt for at være langt mere racistisk end Rio. Men jeg er godt nok spændt på, hvordan de ser på Terrys ageren.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 18. aug, 2012 14:43

Styf skrev:
AllanShore skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Kan man sammenligne dette med Suarez sagen - altså at Suarez sagen skulle have dannet præcedens for følgende episoder. Eller er der for stor forskel på konteksten, hvor selve episoden har udspillet sig?
Tror nærmere Rio's bøde giver præcedens for fremtidig "retweeting" af beskeder på Twitter. Jeg synes ikke rigtigt man kan sammenligne Suarez/Evra og så den her. Den ene foregik på banen, hvor ordene kom fra en af parternes mund, mens Ferdinand, meget dumt egentlig, ikke har udtalt noget. Men nærmere bare kommenteret på det.
Det skal lige understreges, at jeg mener både Suarez sagen og Ferdinand sagen er komplet latterlige og i en optimal verden burde ingen af sagerne overhovedet være blevet til sager.

Skal vi kigge på det med FA's logik er Ferdinand dog mindst lige så skyldig som Suarez hvis ikke mere. Helt koldt og kynisk sagde Suarez måske noget som måske kunne opfattes racistisk. Ferdinand skrev (retweetede) helt sikkert (altså vi ved han gjorde det) noget som måske kunne opfattes racistisk. På samme måde ved vi også at Terry helt sikkert brugte nogle ord som måske kan opfattes racistisk.

Dette er bare for at trække de linjer FA har lavet op. Der var ingen sag hos Suarez. Det var ord imod ord og selv de påståede racistiske ord var ikke engang nødvendigvis racistiske. Sagen var komplet latterlig. Ferdinand sagen er også komplet latterlig, men dybest set er der vel bedre beviser imod Ferdinand, da vi ved han lavede "forseelsen". At jeg så på ingen måde mener det er en forseelse, er så en anden ting, men vi ved han brugte udtrykket. Det ved vi jo ikke engang med Suarez.

Hvad angår Terry ved vi hvad han sagde, og det er efter min mening det eneste, som eventuelt er værd at køre en sag på, da der er beviser for at han sagde nogle meget grimme ord. Dog kan Terrys version trods ekstrem lav troværdighed ikke modbevises, så han er selvfølgelig også uskyldig til det modsatte er bevist og må derfor frikendes som Suarez burde være blevet. Suarez fik dog en ekstrem straf og med klare beviser i modsætning til Suarez sagen, skal Terry selvfølgelig minimum have den samme straf.

Med hensyn til Ferdinand gælder det samme, skal vi følge FA's logik, da vi ved han har lavet den forseelse, som så bliver vurderet til at være racistisk, selvom det er komplet latterligt. Jeg glæder mig til at se hvad FA beslutter omkring Terry, selvom vi nok alle ved hvordan det ender.

Hvad angår Ferdinands sag giver FA jo altid bøder, når forseelsen er foregået på Twitter uanset om det drejer sig om racisme, homofobi eller andre ting. Det kunne være interessant at se om Ferdinand havde fået den samme straf, havde han sagt disse ting på banen, ligesom at se hvordan Terry/Suarez sagerne ville blive vurderet havde det været på Twitter. Vi kan altså konstatere at FA ingen linje har, det handler ikke om forseelsen men i hvilket medie den begås, og at de tager de mest vanvittige sager op, men ingen af delene er jo noget nyt. :?

Det er vigtigt at understrege jeg slet ikke tager stilling til om Suarez lavede en overtrædelse eller ej i sin tid. Jeg forholder mig blot til bevisførelsen som var ikke-eksisterende, og derfor er man jo normalt uskyldig til det modsatte er bevist. I de andre sager kan de påståede forseelser trods alt bevises.
:clap:
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

AllanShore

Indlæg af AllanShore » lørdag, 18. aug, 2012 19:01

Du siger, at der ingen beviser var mod Suarez, men er det ikke netop et bevis, at han indrømmer at have sagt "negro"?
Fan af Manchester United

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 18. aug, 2012 23:35

AllanShore skrev:Du siger, at der ingen beviser var mod Suarez, men er det ikke netop et bevis, at han indrømmer at have sagt "negro"?
Correction: Negrito - et ord der betyder noget helt, helt andet i Urugay end "negro" gør i vestlig kultur.

Læs fx http://www.sabotagetimes.com/football-s ... lly-means/

AllanShore

Indlæg af AllanShore » lørdag, 18. aug, 2012 23:37

ThunderZtorm skrev:
AllanShore skrev:Du siger, at der ingen beviser var mod Suarez, men er det ikke netop et bevis, at han indrømmer at have sagt "negro"?
Correction: Negrito - et ord der betyder noget helt, helt andet i Urugay end "negro" gør i vestlig kultur.

Jo tak, den diskussion har vist været oppe og vende flere gange med forskellige sider af den sag. Og det var "negro" han indrømmede at have brugt.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 18. aug, 2012 23:45

AllanShore skrev:
ThunderZtorm skrev:

Jo tak, den diskussion har vist været oppe og vende flere gange med forskellige sider af den sag. Og det var "negro" han indrømmede at have brugt.
Hell no it wasn't - det har jeg ikke set nævnt nogle steder whatsoever. Jeg har aldrig set andre ord end negrito nævnt :o

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 18. aug, 2012 23:47

Nej, nej, nej NEEEEEEEJ!!!

Sæt dig nu for hel.... ind i sagen. Negro er IKKE racistisk, ligesom det ikke er racistisk at kalde folk i for kammerat i DK. Vi ved godt, at kammerat ikke er en nedladende reference til kommunisme, ligesom Evra vidste (da han svinede Suarez' søsters vagina på SPANSK!!) at negro ikke er en nedladende reference til hudfarve.

Et (endda britisk) panel af eksperter (hvilket burde være umuligt, da de er britiske) udtalte, at hvis Suarez' version var sand, så var der ikke tale om racisme eller fornærmende sprogbrug. Man vurderede (fuldstændigt imod al sund logik - hans løgnagtige baggrund taget i betragtning) Evra som troværdig og Suarez som utroværdig. Med andre ord - INTET bevis. Hvilken bevisførelse var overbevisende i forhold til troværdighed?

Rio's idioti er dokumenteret sort på hvidt på twitter. Terry's idioti er på kamera. Evra's idioti er også på kamera. Alle der orker at ulejlige sig selv med at se den rådne LFC-Man Utd kamp igen, vil aldrig være i tvivl om, hvem det er, der filmer og bruger "abusive language". Og det er ikke sydamerikaneren med en sort farfar!!
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 19. aug, 2012 00:13

ThunderZtorm skrev:Hell no it wasn't - det har jeg ikke set nævnt nogle steder whatsoever. Jeg har aldrig set andre ord end negrito nævnt :o
http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary ... ssion.ashx

Texyn, for det først, så var det et simpelt spørgsmål, som du egentlig bare kunne svare pænt og roligt på og for det andet så har jeg sat mig ind i sagen, og selvom du virker meget overbevist om at der kun er en rigtig side af sagen, så passer det simpelthen bare ikke. Du refererer til punkterne 167 - 176 som om det frifinder Suarez, men det kan da lige så godt være dem, der fælder ham. Og jeg ved ikke hvordan du kan få ligningen til at blive lig med intet bevis, når Suarez selv siger, at han har brugt ordet "negro" en enkelt gang. Det vil aldrig kunne blive overset, lige meget hvilken drejning deres gennemgang tog.

Man skulle helt ærligt tro du var Andy@Allerton
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mr. wright

Indlæg af Mr. wright » søndag, 19. aug, 2012 00:23

Find et andet sted og skrive om dette emne. Du er på udebane(og har ikke sat dig ordentlig ind i sagen).

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 19. aug, 2012 00:30

Mr. wright skrev:Find et andet sted og skrive om dette emne. Du er på udebane(og har ikke sat dig ordentlig ind i sagen).
Det første er rigtigt, men det andet er bare "plain stupid" at antage, og du rammer også godt ved siden af. Bare fordi man ikke er Liverpoolfan betyder det ikke, at man ikke har læst rapporten. J
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mr. wright

Indlæg af Mr. wright » søndag, 19. aug, 2012 00:37

Se hvis du havde sat dig ind i sagen, så havde du ikke sagt sådan, som sagt find et andet sted og nogle andre og tage det op med. Du finder ingen her, der er enige med dig.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 19. aug, 2012 00:43

Mr. wright skrev: Du finder ingen her, der er enige med dig.
Præcis, evra er en ynkelig ******** ********* ***og en ko ********* *** kort sagt, og gider ikke have karantæne pga den homo sapien, så slutter med dette evra er en ***** ********* *****. Han er godt nok ikke egnet til Bohr instituttet gætter jeg på, omend han "kringlede" fergies rent boys i fa, så Suarez fik karantæne. evra er et ****** ********. Indsæt selv ord AllanShore. evra er dælme en *u** big time!
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mr. wright

Indlæg af Mr. wright » søndag, 19. aug, 2012 00:45

Tag en øl til Thommo, du har sikkert fortjent det.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 19. aug, 2012 00:46

Mr. wright skrev:Se hvis du havde sat dig ind i sagen, så havde du ikke sagt sådan, som sagt find et andet sted og nogle andre og tage det op med. Du finder ingen her, der er enige med dig.
Jeg ved helt ærligt ikke hvad du snakker om, for har slet ikke udtalt mig om sagen. Jeg siger det er dumt af dig at antage, at jeg ikke har sat mig ind i sagen, og også en lille smule arrogant faktisk, for det har jeg. Men bliv bare ved med at skyde med spredehagl.
Desuden gider jeg heller ikke den her sag mere, men det vil tex vist gerne.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mr. wright

Indlæg af Mr. wright » søndag, 19. aug, 2012 00:53

Jeg prøver lige for 3. gang find et andet sted og prædikere for din sag. Du finder ingen her, der finder dine synspunkter plausible.

Besvar