21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
L4

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af L4 » lørdag, 21. jul, 2012 10:17

Fribytter skrev:@ L4

Makélelé:
Ligue 1: 1994–95

UEFA Champions League: 2001–02
Supercopa de España (2): 2001, 2003
Intercontinental Cup: 2002
La Liga(2): 2000–01, 2002–03
UEFA Super Cup: 2002

FA Premier League (2): 2004–05, 2005–06
League Cup (2): 2004–05, 2006–07
FA Community Shield: 2005
FA Cup: 2006–07

Coupe de France: 2009–10

@ SørenK

Jamen tak!

@ NielsK

Jeg tror endda ikke, vi er de eneste.
Fribytter jeg ved ikke helt hvad du vil frem til med det CV, men her er os et CV at kigge på:

Klaus Berggreen (f. 3. februar 1958) er en tidligere dansk fodboldspiller, der spillede for bl.a. Lyngby BK og AS Roma. Han spillede desuden 47 landskampe for Danmarks fodboldlandshold og scorede 5 mål.

Han startede sin professionelle karriere i 1975 i Lyngby BK, som han var med til at rykke op i den bedste danske række for første gang i 1979. Samme år debuterede han på landsholdet. Han blev siden solgt til SC Pisa og spillede syv år i Italien, inden han i 1989 vendte hjem og afsluttede karrieren i Lyngby BK.

En kort overgang efter sin aktive karriere var han sportsdirektør i Lyngby BK, men i dag har han et tøjfirma.

Klubber
1975-1982: Lyngby BK
1982-1986: SC Pisa
1986-1987: AS Roma
1987-1989: Torino FC 1906
1989-1990: Lyngby BK
:flag5:

L4

Indlæg af L4 » lørdag, 21. jul, 2012 10:25

muggedhino skrev:
Fribytter skrev:
L4 skrev:Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil.
Makélelé-kritikken om igen. Hvorfor skal Lucas være bedre til ovenstående som defensiv midtbane? Alle spillere har jo fejl og mangler, så det er jo ikke svært at pege på, hvad forskellige spillere ikke kan. Opgaven består i at forklare, hvorfor disse fejl og mangler lige præcis gør, at vedkommende ikke er god nok. Det mangler du stadig. Makélelé behøvede ikke at kunne ovenstående for at være en verdensstjerne. Real Madrid dummede sig jo netop ved at kræve, at det defensive anker skulle kunne en masse offensivt i klassisk forstand.
L4 skrev:Hans manglende hurtighed kompenseres IKKE med at være speciel forudseende. Han er for stillestående, hermed mener jeg at en spiller på hans centrale plads stortset konstant skal tilbyde sig og gøre sig spilbar, det gør han i mine øjne heller ikke godt nok.(akkurat som Adam).
På trods af det havde Lucas flest vellykkede tacklinger af alle spillere i de største ligaer i Europa i 10/11-sæsonen, og han førte tacklingsstatistikken helt ind til slutningen af sidste sæson, hvor Enrique vist overhalede ham på trods af, at Lucas kun spillede 12 PL-kampe fra start.

På trods af det har Lucas konsekvent haft en rimelig god pasningsstatistik, og selv før gennembruddet i 10/11 var han, når han spillede, en af de spillere, der slog flest afleveringer i løbet af en kamp.

På trods af det har Comolli, som jo næsten går fanatisk meget op i, at spillere besidder hurtighed, peget på Lucas og Alonso som spillere, der formår at kompensere for manglende hurtighed.

Jeg synes, du argumenterer utroligt overfladisk for dine holdninger. Det er bare min mening.

Jeg synes også, at din stil passer utrolig dårligt til et debatforum. Der er flere, der har kritiseret din brug af en milliard smileys, dine sarkastiske overdrivelser og dine hånlige kommentarer om klubbens spillere, og dit modsvar med, at man bare kan ignorere dig, hvis man ikke kan lide din stil, og at det jo bare er dine holdninger, er imø. non-svar. Det er også bare min mening.

Din adfærd og din stil giver mig en mistanke om, at du egentlig bare vil "køre en stemning op" som en anden troll, og det ville ikke overraske mig, hvis du i virkeligheden sprang ud som Man. Utd.-fan. Du overtræder så vidt jeg kan se ikke formelt reglerne for dette forum, da du kun til tider bliver en smule personlig med smiley'er, der griner af andres argumenter, og mest af alt kører din hånlige og sarkastiske stil, når du omtaler klubbens spillere. Det burde dog være indlysende, at det netop er noget, der provokerer andre fans. Det minder næsten om en Man. Utd.-fan, der forsøger at udstille LFC-fans som hykleriske i spændingsfeltet mellem YNWA og ivrigheden efter succes. Men det er jo bare min mening.
Puha hvor en melding! Sikke en nedværdigende bemærkning, findes vel næsten ikke værre!! Det siger man ikke til folk, at de er Scum fan!!!
Har svært ved denne hetz (imø)
Hej Muggedinho, jeg er helt vandt til tonen. trods det at jeg bliver beskyldt for ikke at underbygge mine argumenter, hvilket folk der læser min indlæg ved er bullshit, så er det den slags teser mange mener er saglige for at underbygge sine egne, det er sku lidt sjovt, men egentligt også sørgeligt. Det lader til at undertegnede er den eneste der skal yde "bevisførelse". :idea: :dontknow:
P.S. Husk IGNORE-knappen
Senest rettet af L4 lørdag, 21. jul, 2012 10:33, rettet i alt 1 gang.

L4

Indlæg af L4 » lørdag, 21. jul, 2012 10:31

Fribytter skrev:
L4 skrev:Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil.
Makélelé-kritikken om igen. Hvorfor skal Lucas være bedre til ovenstående som defensiv midtbane? Alle spillere har jo fejl og mangler, så det er jo ikke svært at pege på, hvad forskellige spillere ikke kan. Opgaven består i at forklare, hvorfor disse fejl og mangler lige præcis gør, at vedkommende ikke er god nok. Det mangler du stadig. Makélelé behøvede ikke at kunne ovenstående for at være en verdensstjerne. Real Madrid dummede sig jo netop ved at kræve, at det defensive anker skulle kunne en masse offensivt i klassisk forstand.
L4 skrev:Hans manglende hurtighed kompenseres IKKE med at være speciel forudseende. Han er for stillestående, hermed mener jeg at en spiller på hans centrale plads stortset konstant skal tilbyde sig og gøre sig spilbar, det gør han i mine øjne heller ikke godt nok.(akkurat som Adam).
På trods af det havde Lucas flest vellykkede tacklinger af alle spillere i de største ligaer i Europa i 10/11-sæsonen, og han førte tacklingsstatistikken helt ind til slutningen af sidste sæson, hvor Enrique vist overhalede ham på trods af, at Lucas kun spillede 12 PL-kampe fra start.

På trods af det har Lucas konsekvent haft en rimelig god pasningsstatistik, og selv før gennembruddet i 10/11 var han, når han spillede, en af de spillere, der slog flest afleveringer i løbet af en kamp.

På trods af det har Comolli, som jo næsten går fanatisk meget op i, at spillere besidder hurtighed, peget på Lucas og Alonso som spillere, der formår at kompensere for manglende hurtighed.

Jeg synes, du argumenterer utroligt overfladisk for dine holdninger. Det er bare min mening.

Jeg synes også, at din stil passer utrolig dårligt til et debatforum. Der er flere, der har kritiseret din brug af en milliard smileys, dine sarkastiske overdrivelser og dine hånlige kommentarer om klubbens spillere, og dit modsvar med, at man bare kan ignorere dig, hvis man ikke kan lide din stil, og at det jo bare er dine holdninger, er imø. non-svar. Det er også bare min mening.

Din adfærd og din stil giver mig en mistanke om, at du egentlig bare vil "køre en stemning op" som en anden troll, og det ville ikke overraske mig, hvis du i virkeligheden sprang ud som Man. Utd.-fan. Du overtræder så vidt jeg kan se ikke formelt reglerne for dette forum, da du kun til tider bliver en smule personlig med smiley'er, der griner af andres argumenter, og mest af alt kører din hånlige og sarkastiske stil, når du omtaler klubbens spillere. Det burde dog være indlysende, at det netop er noget, der provokerer andre fans. Det minder næsten om en Man. Utd.-fan, der forsøger at udstille LFC-fans som hykleriske i spændingsfeltet mellem YNWA og ivrigheden efter succes. Men det er jo bare min mening.
mht. opgaven, kan du så forklare mig HVORFOR vi skal bruge Lucas trods hans fejl og mangler :?:
P.S...er du ved at undersøge om du kan få mig ekskluderet fordi vi ikke er enige eller fordi jeg bruger smileys :?:
PP.SS. husk IGNORE-knappen

asger90

Indlæg af asger90 » lørdag, 21. jul, 2012 12:49

Matty stillede dig det ganske relevante spørgsmål hvem du vil erstatte Lucas med? Jeg glæder mig meget til at høre om denne defensive midtbanespiller der er god offensivt også.

I mine øjne er Lucas det tætteste du kommer på en spiller med den profil du søger. Defensivt er han er moderne defensiv midt der distribuerer bolden på vores banehalvdel og som vinder bolden ved at søge nærkampen i stedet for at kaste sig ind i tacklingerne.

Synes ikke der kan herske nogen tvivl om, at Lucas har forbedret sig markant offensivt og det kan ses på hans afleverings succes rate (Jo det giver et indblik i om man laver mange fejlafleveringer) og hvis du endelig kun vil gå 100% efter "hvad dine øjne ser" så kan du jo også sagtens se at Lucas er blevet god til afleveringer frem i banen.

Jeg har rigtigt svært ved at se hvad det er Lucas mangler. Er det dybdeløb fra en def midt du vil have?

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 21. jul, 2012 14:12

@ L4

Nej, jeg er ikke igang med at få undersøgt, om du kan blive "ekskluderet" (i øvrigt et mærkeligt ordvalg). Jeg er ikke moderator.

Du mener ikke, at LFC kan blive mestre, fordi Lucas er begrænset offensivt. CFC blev mestre med Makélelé, der var begrænset offensivt.
L4 skrev:mht. opgaven, kan du så forklare mig HVORFOR vi skal bruge Lucas trods hans fejl og mangler :?:
Han skal bruges pga. hans styrker og på trods af hans mangler. Præcis som alle andre spillere.

:hello1:
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

L4

Indlæg af L4 » lørdag, 21. jul, 2012 15:06

asger90 skrev:Matty stillede dig det ganske relevante spørgsmål hvem du vil erstatte Lucas med? Jeg glæder mig meget til at høre om denne defensive midtbanespiller der er god offensivt også.

I mine øjne er Lucas det tætteste du kommer på en spiller med den profil du søger. Defensivt er han er moderne defensiv midt der distribuerer bolden på vores banehalvdel og som vinder bolden ved at søge nærkampen i stedet for at kaste sig ind i tacklingerne.

Synes ikke der kan herske nogen tvivl om, at Lucas har forbedret sig markant offensivt og det kan ses på hans afleverings succes rate (Jo det giver et indblik i om man laver mange fejlafleveringer) og hvis du endelig kun vil gå 100% efter "hvad dine øjne ser" så kan du jo også sagtens se at Lucas er blevet god til afleveringer frem i banen.

Jeg har rigtigt svært ved at se hvad det er Lucas mangler. Er det dybdeløb fra en def midt du vil have?
Jeg mener ikke at de offensive pligter han nødvendigvis skal besidde er målfarlighed, hans offensive evner ligger også i evnen til at fordele spillet hurtigt og klogt, dvs iscenesætte sin medspiller. Han skal gøre sig spilbar, hvilket jeg mener både Lucas og Adam er rigtig dårlige til. Man skal som bagerste midtbane vise at manVIL have bolden om man har en mand i ryggen eller ej, det skaber ro at der altid er en at aflevere til i pressede situationer, her er Lucas heller ikke dygtig nok, det virker tit som om han ikke tør modtage bolden.. Samtidig skal han kunne spille hurtigt dvs. tæmme bolden og spille den hurtigt videre eller mange førstegangs afleveringer. Kropsstyrke giver sig selv. Han skal kunne slå en præcis aflevering over 15m langs gulvet, det er Lucas også for ringe til. Igen og igen har jeg set ham lave koks i sine afleveringer i vigtige momenter som kunne være chancegivende uden at være presset, og så er han simpelthen for stillestående i det opbyggende spil. . I kontrafasen er han ikke god nok i sit løb med bolden når det er nødvendigt, det er som om at han ikke tør føre bolden frem selv. Skud på mål fra ham er også en by i Rusland, ligesom det er blevet det fra vores kaptajn. Jeg mener ikke at hans evner som spilfordeler rækker til en topklub i PL.

Spillere som Xabi, Essien, Alonso, Gerrard(når han spiller pladsen), Enou(Ajax), Makelele(nu har vi jo talt meget om ham), Touré Senna er/var alle spillere som konstant er boldsøgende og ikke er ”bange” for at modtage den i et ”crowded” område af banen. Det skaber ro i alle kæder at ha´sådan typer

Af def. midtbanespillere der kunne gøre det mindst ligeså godt som Lucas er der:
Tioté
Enou
William Kvist
( han er ved at udvikle sig til noget af det rigtige)
De Rossi
Luiz Gustavo

P.S. Jeg kunne også være flabet og sige Obi Mikel, der også er bedre til hurtigt at distribuere bolden
PP.SS. Husk IGNORE-knappen

Brugeravatar
matty
Geografisk sted: østofte...
Alder: 34

Indlæg af matty » lørdag, 21. jul, 2012 15:32

@L4.
De Rossi vil jeg gerne støtte op om er enormt god, og ville pynte på ethvert hold, men han koster også kassen.
de andre er jeg ikke helt enig med dig i sku være bedre end Lucas :) men det er da godt med nogle forskellige holdninger engang imellem :)
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » lørdag, 21. jul, 2012 15:48

@L4
De Rossi er en fantastisk spiller, men ligesom matty kan jeg heller ikke se, hvorfor de andre skulle være bedre. Tiote er en fremragende defensiv spiller, men i sin boldomgang og i det opbyggende spil, som lader til at være din største anke mod Lucas, har han efter min mening adskillige mangler. På det punkt betragter jeg Lucas som en langt dygtigere spiller. Og jeg ville i øvrigt ikke bytte Lucas for Tiote eller nogen anden defensivt midtbanespiller i, i hvert fald, PL.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning

Indlæg af LFC-Aaby » lørdag, 21. jul, 2012 17:19

Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af SørenK » lørdag, 21. jul, 2012 17:55

LFC-Aaby skrev:http://liverpool.no/newspg.aspx?id=33642&zone=1
Rodgers' syn på sagen ;)
Herligt at endnu en træner kan se de åbenlyse kvaliteter i Lucas ;) Lucas' største force ligger nok netop i hans fremragende mentalitet og psyke!

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 09:40

SørenK skrev:
LFC-Aaby skrev:http://liverpool.no/newspg.aspx?id=33642&zone=1
Rodgers' syn på sagen ;)
Herligt at endnu en træner kan se de åbenlyse kvaliteter i Lucas ;) Lucas' største force ligger nok netop i hans fremragende mentalitet og psyke!
Vi må vente og se, men som skrevet så tror jeg ikke på ham som fremtidens mand i Liverpool. mht. artiklen så SKAL han da tale Lucas op psykologisk, det ville være åndsvagt at starte med at kritisere en spiller som dårligt er kommet igang med at træne med resten af truppen endnu, den filosofi har man jo set 1000 gange før fra andre trænere.

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 09:46

SørenK skrev:@L4
De Rossi er en fantastisk spiller, men ligesom matty kan jeg heller ikke se, hvorfor de andre skulle være bedre. Tiote er en fremragende defensiv spiller, men i sin boldomgang og i det opbyggende spil, som lader til at være din største anke mod Lucas, har han efter min mening adskillige mangler. På det punkt betragter jeg Lucas som en langt dygtigere spiller. Og jeg ville i øvrigt ikke bytte Lucas for Tiote eller nogen anden defensivt midtbanespiller i, i hvert fald, PL.
For at være helt ærlig, så orker jeg ikke diskussionen mere, jeg synes godt nok der har været meget skriveri her på det sidste, og vi kommer nok ikke videre. Vi må håbe at Lucas bliver vores fremtidens mand, men jeg tror ikke på det og jeg tror heller ikke på Adam og Spearing. Jeg tror/håber på at vi til næste sæson har en stærkere mand på pladsen, eller at han rykker Kaptajnen derned og finder en anden til den lidt mere offensive midt. :silenced: :silenced: :silenced:

Brugeravatar
muggedhino

Indlæg af muggedhino » søndag, 22. jul, 2012 10:35

L4 skrev:
SørenK skrev:@L4
For at være helt ærlig, så orker jeg ikke diskussionen mere, jeg synes godt nok der har været meget skriveri her på det sidste, og vi kommer nok ikke videre. Vi må håbe at Lucas bliver vores fremtidens mand, men jeg tror ikke på det og jeg tror heller ikke på Adam og Spearing. Jeg tror/håber på at vi til næste sæson har en stærkere mand på pladsen, eller at han rykker Kaptajnen derned og finder en anden til den lidt mere offensive midt. :silenced: :silenced: :silenced:
Hørt!!! Det har jeg haft skrevet før. Det er sådan en type man skal have på den defensive plads, en spiller som kan se mulighederne længere fremme på banen, en spiller som gør sig spilbar hele tiden, en spiller som besidder alle afleverings facetter, en spiller der har blik for spillet.
Nu har jeg ikke set kampen fra i går, men kunne forestille mig BR vil brug Lucas og Gerrard på de 2 "defensive" pladser.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 22. jul, 2012 10:53

William Kvist > Lucas Leiva :lol:

Så blev den debat da for alvor lukket.

Glædeligt at Lucas nu er tilbage. Det giver mig håb for den nye sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 22. jul, 2012 12:17

L4 skrev: Spillere som Xabi, Essien, Alonso, Gerrard(når han spiller pladsen), Enou(Ajax), Makelele(nu har vi jo talt meget om ham), Touré Senna er/var alle spillere som konstant er boldsøgende og ikke er ”bange” for at modtage den i et ”crowded” område af banen. Det skaber ro i alle kæder at ha´sådan typer

Af def. midtbanespillere der kunne gøre det mindst ligeså godt som Lucas er der:
Tioté
Enou
William Kvist
( han er ved at udvikle sig til noget af det rigtige)
De Rossi
Luiz Gustavo

P.S. Jeg kunne også være flabet og sige Obi Mikel, der også er bedre til hurtigt at distribuere bolden
PP.SS. Husk IGNORE-knappen
Det kunne være meget rart med en uddybning af, hvem "Xabi" er, når nu det ikke er "Alonso". Og så giver det heller ikke sig selv, hvorfor Touré, Alonso og Essien skal opfattes som defensive midtbanespillere, når de ofte spiller sammen med mere defensivt orienterede midtbanespillere. Og så kan jeg heller ikke se, at det styrker argumentet, at to af de spillere (Senna, Makélelé), du nævner, for længst har peaket og færdig i topfodbold, og at to andre nok ikke når det niveau, de havde for få år siden (Essien, Gerrard). Det efterlader altså "Alonso" og "Touré", som måske slet ikke er defensive midtbanespillere. Og generelt er gruppen af spillere, der kunne gøre det bedre, meget ældre end Lucas....

Og så forstår jeg ikke, at Enou (Enoh) på samme tid er bedre og ligeså god som Lucas. Og så er Gustavo den eneste, der er yngre end Lucas (24 år). Mikel er lige så gammel som Lucas. Tioté og Enoh er begge et år ældre, William Kvist 27 år.

Indlægget virker ikke gennemarbejdet, og igen er det svært ikke at opfatte det som troll-tendenser, at du nævner Alonso to gange (hvis Xabi er Alonso), og William Kvist som en spiller, der er på vej til noget stort, når han er 27 år. Og at Enoh figurerer på dine to lister. Ja, generelt nævner du jo faktisk flest spillere, der er markant ældre end Lucas, hvorfor din påstand om, at Lucas ikke er fremtidens mand i værste fald virker selvmodsigende, i bedste fald ubegrundet. Og det er meget uklart, hvorfor LFC skulle skille sig af med Lucas, når Touré og Alonso ikke ligefrem virker som realistiske transfermål, og når de andre spillere, der er bedre, enten er færdige i topfodbold eller snart færdige i topfodhold.
Senest rettet af Fribytter søndag, 22. jul, 2012 12:59, rettet i alt 1 gang.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Besvar